برترین های انجمن
ارسال های محبوب
Showing content with the highest reputation on جمعه, 7 شهریور 1399 در پست ها
-
9 پسندیده شدهآخرین شکار کوسه های آتلانتیک آخرین موفقیت رزمی زیردریایی های نیروی دریایی آلمان نازی در دومین جنگ جهانی، توسط زیردریایی U-2336 در تاریخ 7 ماه می سال ۱۹۴۵ یعنی یک هفته پس از مرگ اسرارآمیز آدولف هیتلر و پنج روز پس از سقوط برلین به دست ارتش سرخ ثبت شده است. باوجود این که آدمیرال کارل دونیتز در تاریخ چهارم ماه می سال ۱۹۴۵ دستور عدم تازش را به نیروی دریایی آلمان ابلاغ نموده بود، چندین فروند از ۶۳ زیردریایی که در آنزمان دور از بنادر و در دریاها و اقیانوسها به مأموریت رزمی مشغول بودند به دلایل فنی و یا تعمدا” این دستور را دریافت نکرده و همچنان به ناامن کردن اقیانوس آتلانتیک مشغول بودند که یکی از آنها زیردریایی پیشرفته U-2336 بود. آدمیرال کارل دونیتز آخرین رئیس جمهور آلمان نازی زیردریایی U-2336 از جدیدترین نسل زیردریاییهای تایپ ۲۳ نیروی دریایی آلمان نازی معروف به Elektroboot بود که برخلاف خواهر بزرگترش یعنی تایپ ۲۱ تنها توانایی حمل دو اژدر را داشت و حوزه رزم آن بیشتر به نواحی ساحلی دشمن محدود بود (بسیار شبیه به زیردریایی کلاس قدیر کشورمان). زیردریایی کوچک ولی دوربرد تایپ XXIII با ماندگاری بالا در زیر آب که امکان شناسایی توسط جنگنده های دشمن را کاهش می داد. وزن جابجایی این زیردریایی تنها ۲۵۸ تن بود که برای هدایت و عملیاتی نگاه داشتن آن نیاز به ۱۴ تا ۱۸ خدمه داشت. در این رویداد زیردریایی یاد شده به فرماندهی امیل کلوزمایر موفق شد دو فروند شناور انگلیسی و نروژی را به وزن مجموعا” ۴۷۰۰ تن در نزدیکی سواحل اسکاتلند مورد اصابت اژدرهای مرگبار خود قرار داده و به اعماق آبها بفرستد. آخرین شکارگاه کوسه چابک آلمانی در سواحل اسکاتلند این زیر دریایی پس از پایان این مأموریت به بندر کیل بازگشت و تسلیم متفقین شد و سرانجام در عملیاتی با عنوان Deadlight در ژانویه ۱۹۴۶ توسط نیروی دریایی انگلستان غرق گشت.
-
3 پسندیده شدهاز لحاظ نظامی چطور ایران بازنده ی جنگ بود؟ به هیچ روشی ایران بازنده ی جنگ نبود اگرچه به اهدافش در جنگ هم نرسید. عراق در آغاز جنگ چند هدف اصلی داشت: 1_اشغال خوزستان و تجزیه ی مناطق نفت خیز از ایران برای همیشه 2_گرفتن ساحل خلیج فارس 3_سرنگون کردن جمهوری اسلامی و آوردن یک رژیم دست نشانده به هیچ کدوم از این اهداف با پشتیبانی های سنگینی که از او شد نرسید و همین دلیل هم باعث حمله به کویت و نابودی عراق شد(به دلیل نفت خیز بودن کویت و گرفتن ساحل از خلیج فارس) یعنی به طور غیر مستقیم این جنگ با ایران بود که صدام و رژیم بعث را نابود کرد. ایران پس از آغاز جنگ چند هدف داشت: 1_آزاد سازی بخش های اشغال شده 2_تنبیه متجاوز و نابودی رژیم بعث که ایران به هدف اول رسید و به هدف دوم نرسید. ولی غیر مستقیم و با چرخش روزگار و عوامل آشکار و پنهان زیادی این هدف آزاد سازی کربلا انجام شد. مسیر ایران به کربلا باز هست و الان ایران دنبال مسیر کربلا به قدس هست
-
1 پسندیده شدهرضا جان قبل از استراتژی و یا برد و باخت باید گفت، رسیدن به هدف با پیروزی یا موفقیت خیلی فرق داره!.. البته سنجشش معیارهای خاصی میخواد. مثل اون یارو که سر 90 سالگی ارث کلانی بهش میرسه، درسته که موفقیت بزرگی هست اما دیگه به دردش نمیخوره!.
-
1 پسندیده شدهسلام و خسته نباشید.... برد و باخت رو باید از دید افراد مختلف دید؟ اگر از دید استراتژی نگاه کنید ما باختیم... علتش چیه؟ اهداف ما از ادامه ی جنگ چیا بودن؟ 1-تنبیه متجاوز 2- بیرون کردن متجاوز 3- گرفتن غرامت 4- سرنگون کردن صدام در زمان قبول کردن 598 ما به هچ کدوم از این هدفها نرسیده بودیم.... از این دید شکست خوردیم.... از دید نظامی اما شکست نخوردیم.... علتش اینه که یه مقداری از زمینهای عراق هم در دست ما بود.... در ادامه ی جنگ احتمال داشت که وضعیت عوض بشه ولی احتمال ش کم بود چون تمام قدرتها تصمیم گرفته بودن که این جنگ بودن برنده تموم بشه.... از طرفی انرژی ما و عراق هم تموم شده بود... از نظر نیروی انسانی هر دو طرف به شدت تحت فشار بودن... از نظر تجهیزات هر دو طرف تحت فشا ربودن.... هیچ کشوری دیگه نه به ما و نه به عراق وام نمی داد.... فروش نفت افت کرده بود.... شاید چند ماهی می تونستیم هر دو ادامه بدیم ولی بی نتیجه می موند... در نهایت از نظر نظامی به وضعیت مساوی رسیدیم اون دو بند اخر که اضافه کردید رو هم خداوند بهتر می دونه.... من فقط بر اساس اسناد موجود تحلیل کردم
-
1 پسندیده شدهسلام پیشرانه خیلی هم قویه البته اگر همون خانواده طلوع یا TRI 60 با ۴/۴ کیلونیوتن توان باشه. البته من جایی ندیدم قدرت موتورش رو بنویسن، فقط یه جا تو یه بنر نوشته بودن ۵۰ اسب بخار که قطعاً اسب بخار اشتباه هست. اما به هر حال اگر ۴/۴ کیلونیوتن باشه خیلی هم زیاد هست برای کلاس وزنی کرار. اما طراحی اون خیلی مناسب سرعت های بالا نیست. نوک گرد، بال با زاویه کم، و بالچه عقبی خیلی بزرگ همگی باعث میشه نیروی درگ افزایش پیدا کنه و سرعت کاهش پیدا کنه، ضمن اینکه ورودی هوای موتور هم طراحیش کمی باید تغییر پیدا کنه. مقایسه کنید با تصویر اون طرح کریتوس که بالاتر قرار دادم، موتور یکسان اما طراحی متفاوت باعث شده مشخصات بهتری داشته باشه.
-
1 پسندیده شدهبه اعتراف خود علی اکبر ولایتی، در زمان پذیرش قطعنامه ۵۹۸ نزدیک به ۳۰٬۰۰۰ کیلومتر مربع از خاک کشور در اشغال ارتش عراق بود. آنوقت ما جنگ را نباختیم؟ بهتر نیست خودفریبی نکنیم؟ اگر آمریکا به عراق حمله نکرده بود، معلوم نبود این بخش از ایران هم از مام وطن جدا نشده بود. موضوع بسیار عجیب دیگر عدم طلب خسارت وارد شده به ایران از سوی مسؤولان جمهوری اسلامی است. انگار نه انگار باید در این زمینه به مردم پاسخگو باشند. آن یکصد میلیارد دلاری که گفته می شود سازمان ملل نیز در آن سالها تأیید کرده بود برابر دویست و نوزده میلیارد دلار امروز ارزش دارد که برای ساختن یک کشور از نو کافی است. البته دو شایعه در این زمینه وجود دارد: ۱- عراقی بودن شمار زیادی از کله گنده های حکومت (برای مثال لاریجانی ها و هاشمی شاهرودی) و فشار آنها مانع از پیگیری حقوقی قضیه شده است. ۲- در توافقات پهنانی، بخشی از این پول توسط مقامات ایرانی به شکل های گوناگون (طلا، ارز، اجازه حضور و پشتیبانی شبه نظامیان طرفدار ایران در خاک عراق، ... ) تصفیه شده و بخش دیگر خرج سرمایه گذاری ها و خوش گذرانی های آقایان و خانواده هایشان در سراسر جهان شده است.
-
1 پسندیده شدهدلیل سرعت پایین کرار چیست؟ ۱- پیشرانه با توان کم، یا ۲- طراحی غیر آئرودینامیک، یا ۳- وزن زیاد، یا ۴ ...
-
1 پسندیده شدهسلام و عرض ادب خدمت دوستان و همراهان میلیتاری نکته ی جدید در مورد سکوی پرتاب کرار مشخص شد که تقدیم میکنم . اگر به سکوی پرتاب کرار دقت کنیم ، مشخصا طول سکو بسیار کوتاه هست و همچنین هیچ نوع ریلی رو برای سوار کردن پهباد روی اون نمیبینیم . نکته ی جالب اینه که سکوی کرار آنقدر ساده و کاربردی طراحی و ساخته شده که تنها و تنها 4 جایگاه در حد جای گرفتن 4 عدد پین ( میله ی کوتاه و مستحکم ) فلزی برای سوار شدن پهباد و همینطور پرتاب کرار روی اون وجود داره و بجز این نقاط مشخص هیچ نوع ارتباطی بین سکو و پهباد موجود نیست . توضیحات تصویر بالا ( مطلب رو بخونید و روی تصویر زوم بفرمایید ) 1_پین های چهارگانه ی کرار و همینطور قطعاتی که مربوط به سکو هست و پهباد رو توسظ اونها روی سکو سوار میکنن . نگهدارنده ی انتهایی مثلثی شکل به صورت نیم حلقه هست که از عقب رفتن و افتادن پهباد جلوگیری میکنه . 2_ پایه های نگهدارنده ی سکو ، که در عقب سکو این پایه ها ثابت هستن ، همینطور عمده ی وزن پهباد روی این قسمت قرار میکیره . پایه نگهدارنده ی جلویی که به صورت لوله ایی و دارای لولا هستن . 3_ پایه ی های دوگانه ی جلویی در زمان پرتاب ( لانچ) پهباد و توسط هل دادن کرار ( توسط رانش موتور + رانش کمکی شتاب دهنده ) رو به جلو حرکت میکنه و میفته پایین . 4_قطعه ی اضافه شده به پایه ی جلویی و قسمت وزنه مانند انتهایی اون که بیشتر شبیه به یه میله ی کوتاه و قطور هست ، همچنین مجموعه ی نگهدارنده و مهار کننده ی پایه های جلویی سکو که روی بدنه ی سکو هست ، دارای یک قسمت فنری ( ورق فنری شکل دار ) برای جذب ضربه ی پایه و همینطور نگهداری پایه به صورت افقی هست تا این پایه ها دارای برگشت ( در اثر ضربه ی افتادن ) به سمت پهباد نشن و به کرار آسیب نزنن . به این تصویر بابت پرتاب کرار دقت بفرمایید موشک وی 1 آلمان نازی با نام بمب پرنده و پدر احتمالی موشک های کروز امروزی روی سکوی پرتاب پرتاب بمب سقوط آزاد مارک 82 توسط کرار بمب هدایت شونده و بالدار یاسین ، بارگیری شده بر کرار نقش های مختلف کرار از ضدکشتی تا ... احتمالا ، کرار در آینده بابت رهگیری و درگیری هوایی بتونه موشک های متنوع تری حمل و پرتاب کنه .
-
1 پسندیده شدهمستند آخرین روزهای زمستان رو نگاه کنید خرمشهر را خدا آزاد کرد رو متوجه میشید، بویژه صحبت های شهید باقری بعد از رمضان نکته مهم در جنگ رو نه در پیروزی ها و دست به دست شدن خاک بلکه در خود نیروها و رشد تفکر باید دید شکست پل پیروزی هست چون تجاربی را به همراه می آورد که به سختی قابل حصول بوده اند متاسفانه در جاهایی این تجارب رو نادیده گرفتیم و جاهایی تجارب رو استفاده کردیم و موفق شدیم برای مثال والفجر 8 رو نه در فتح فاو، بلکه در هماهنگی توپخانه ایران و پدافند متحرک و شلیک کور باید دید، استفاده از تجارب دردناک خیبر و بدر
-
1 پسندیده شدهبله درست میفرمائید، اشتباه از من بود. الان با یه نرم افزار تونستم سایز رو مقایسه کنم، همان پرسپکتیو هست.
-
1 پسندیده شدهتصویر skew شده . قطر خود پهپاد هم بیشتر شده ، تایرهای کشنده هم بزرگتر هستند .
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهنحوه تعیین مرز دریایی براساس کنوانسیونهای بین المللی پذیرفته شده 1- خط مبداء : خطی که حدود خارجی دریای سرزمینی و سایر مناطق دریای دولت ساحلی از ابتدای آن شروع می شود . - طبق ماده 5 کنوانسیون 1982 : خط مبداء عادی برای دست یابی به عرض دریای سرزمینی ، خط پست ترین جزر آب در امتداد ساحل که توسط دولت ساحلی تعیین می شود 2- آبهای داخلی : طبق قرارداد 1982، آبهای داخلی ، آبهایی هستند که در پشت خط مبداء و میان خط مبداء و ساحل بدنه خشکی قرار گرفته اند . - در این منطقه دولت ساحلی حاکمیت کامل دارد و ورود و خروج هرگونه شناور خارجی باید با هماهنگی کشورساحلی باشد . 3- دریای سرزمینی : نخستین منطقه بعد از خط مبداء / در کنوانسیون 1982 ، عرض دریای سرزمینی 12 مایل دریایی و حداقل 3 مایل دریایی تعیین شده است . دولت ساحلی در این منطقه حق اعمال حاکمیت مطلق و انحصاری دارد در سطح آب / فضای بالا / بستر و زیر بستر 4- منطقه نظارت : منطقه مجاور دریای سرزمینی / در قرار داد 1982، عرض این منطقه 12 مایل پس از دریایی سرزمینی تعییین شد . - دولت ساحلی حق حاکمیت محدودتری دارد / این منطقه جزء دریای آزاد محسوب نمی شود و دولت ساحلی در زمینه اعمال قوانین گمرکی ، مالی ، بهداشتی و مهاجرتی در آن حق اعمال نظر دارد . 5- منطقه انحصاری – اقتصادی : این منطقه بر اساس قرار داد 1982 ، (ماده55) در ماوراء و مجاور دریای سرزمینی قرارردارد و منطقه نظارت بخشی از آن بحساب می آید . -حد این منطقه از خط مبداء 200 مایل (321 کیلومتر)
-
1 پسندیده شدهسلام و عرض ادب خدمت دوستان و همراهان میلیتاری پهپاد فطرس که در حجم و چینش تسلیحات رشد قابل توجهی نسبت به رزمان رونمایی اولیه نشون میده . این سلاح هوا پرتاب تیره رنگ داخل تصویر پایین چی هست ؟ داده نمای قبلی فطرس پهباد مهاجر 6 که تو بحث حجم تسلیحات رشد 2 برابری کرده . اما کرار این پهپاد سکوی پرتاب قابل توجهی داره که سادگی طراحی ، ساخت ( با پروفیل فولادی ) و حتی استفاده درونش موج میزنه . چیزی که تو تصاویر مشخصه اینه که این سکو یه سکوی زمینی و 3 پایه هست و اون پایه ها دارای جک پیچی هستن که بصورت مکانیکی و دستی تنظیم میشه . همینطور اگه به قسمت انتهایی اون دقت کنیم ، میبینیم که برای تنظیم شیب سکو دارای 2 عدد جک هیدرولیک عادی هست . برای اینکه موقع شلیک تنظیم زاویه ی تنظیم شده بههم نخوره 2 عدد لوله ی که به صورت کشویی هستن به قسمت جلویی سکو اضافه شده که به نظر توخالی هستن و در قسمت میانی اونها یک بست مانند پیچی وجود داره که قبل از تنظیم زاویه ی سکو اون رو باز و یا در اصطلاح شل میکنن و بعد از تنظیم زاویه هم ، اون رو میبندن تا سکو تو اون زاویه قفل بشه . تصویر سکو از جلو ( هر چقدر گشتم تصویر مناسبی که شخصی داخلش حضور نداشته باشه پیدا نکردم _ عذر خواهی ! ) نکته ی جالب این ماجرا ، استفاده ی همون سکوی زمینی بعنوان سکوی پرتاب متحرک بوده که روی کفی تریلی نصب شده . البته این سکوهای متحرک رو روی کشنده _ تریلی های خیلی عادی سوار میکردن تا جلب توجه هم نکنه ( احتمالا این نصب در محیط عملیاتی صورت میگرفته ) . در اینجا کشنده ی چینی خوشنام !!! هوو رو داریم و کامیون پشتیبانی باربند چوبی سری 1924 یا 2624 رو که دارای کمپرسور هوای فشرده ی چندهزار لیتری هست . البته این سکو های متحرک ( کفی تریلی ها ) از بعد تعداد پرتابگر رشد کردن و به تعداد 3 سکو رسیدن . از سادگی نصب اگه بگم ، میتونید به کفی تریلی تصویر پایینی دقت بفرمایید و ببینید که اون سکو طوری جور دراومده !!! که 2 عدد از پایه های تنظیم روی هوا موندن !!! و بدین ترتیب قسمت انتهایی سکو روی شاسی خود سکو و روی کف تریلی نشسته . پایه ی سوم رو اما روی کفی تریلی قرار دادن تا با اون زاویه ی پرتاب سکو رو بتونن راحت تنظیم کنن .و برای مهار سکو از مجموعه ی جغجغه _ سیم بکسل مهار بار کفی تریلی استفاده شده ، به شکلی که میشه دید که سیم بکسل اون مجموعه از روی شاسی سکو در قسمت جلو و عقب سکو رد شده و محکم شده . البته میتونید تو این تصویر به جک هیدرولیکی تنظیم زاویه ی سکو ، کنار سکو دقت کنید که تقریبا به لحاظ عملکرد میشه به جک هیدرولیکی خودروهای باری تشبیهش کرد . البته درون نمایشگاه پهبادی وزارت دفاع نکته ی ارزشمندی وجود داشت و اون رونمایی غیر رسمی از سکوی پهبادی اختصاصی کرار بود که دارای تعداد 3 عدد سکو بود که به نظر گردان هم هستن تا بتونن سکو رو احتمالا به صورت بارگیری شده با پهباد به منطقه ی عملیاتی منتقل کنن و همینطور دارای چادر جمع شونده با پوشش ضدآب هست تا هم محموله ی اون رو حفظ کنه و هم پوشش استتاری شبیه به کشنده های تجاری _ چادری برای اون به نمایش بگذاره . در مورد سلاح های قابل حمل توسط کرار هم بحث اس دی بی ها مطرح بود و شد . به نظر اس دی بی مورد نظر شبیه به جی بی یو 39 بویینگ هست که در نمونه ی وطنی سطوح دم به نظر یکمقداری متفاوت هست . امیدوارم همانند بمب بالابان برای " این بمب فعلا بی نام " هم نام جالب توجهی ارائه بشه . نام پیشنهادی میتواند قوش ، شاهین ( شاهین ها دارای اسامی متنوعی هستند که بالابان متعلق به یکی از آنهاست ) ، لاچین و یا ... باشه . با کمی جستجو و خلاقیت ، همینطور با توجه به کاربرد تسلیحات مورد نظر میتونیم نامهای مناسبی برای تسلیحات جدید پیدا کنیم و اختصاص بدیم . https://eafworld.com/falcon-bird/
-
1 پسندیده شدهموزه Military Museum of the Chinese People's Revolution موزه نظامی انقلاب خلق چین یا موزه 中国人民革命军事博物馆 به عنوان بزرگترین واصلی ترین موزه نظامی کشور چین درست در مرکز شهر پکن بنا شده است.این موزه شامل مجمومه کاملی از اطلاعات مربوط به تاریخ و جنگ افزارهای مرتبط با ارتش ازادی بخش خلق چین میباشد. ساخت این موزه از سال 1958 تا 1960 به طول انجامید و ساختمان ان در دهمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین افتتاح شد. ساختمان موزه به سبک معماری ساختمان های اداری در کشورهای بلوک شرق و در چهار طبقه شامل 10 سالن اصلی بنا شده است.بزرگترین سالن این موزه سالن تسلیحات نام دارد که دربردارنده مجموعه بسیار بزرگی از تسلیحات باستانی و انواع مختلف موشک و تسلیحات انفرادی و توپخانه همچنین مجموعه بزرگی از تسلیحات غنیمتی از جنگ با ژاپن و جنگ کره میباشد در بخشی از این سالن همچنین مجموعه از تجهیزات مرتبط با برنامه فضایی چین مانند ماهواره ها و کپسول های فضایی این کشور به نمایش عموم گذاشته شده است. مجسمه مائو در ورودی اصلی سالن اصلی معروف به سالن تسلیحات وموشک دانگ فنگ-1 در مرکز تصویر سایر سالن های دیگر این موزه عمدتا جنبه تاریخی دارند و گنجینه هایی بزرگ از نقشه ها تصاویر فیلم وکتاب ومجسمه را در خود جای داده اند. این 9 سالن هرکدام شامل موضوعاتی چون جنگهای باستان جنگ با ژاپن جنگ داخلی سال 1927 جنگ ازادسازی چین از اشغال جنگ کره وسالن دفاع ملی و سالن هدایا خارجی و سالن مجسمه ها میباشند. تسلیحات قدیمی تیربارهای مرتبط با نبرد با ژاپن نارنجک انداز ام 79 امریکایی غنیمتی از جنگ کره اولین بمب اتمی چین وتصاویر ازمایش ان خودروهای تشریفاتی مائو و ژنرال چو ته جنگنده های در خدمت ارتش چین در گذشته خودروهای زرهی و موشک ضد کشتی اچ وای-2 و سامانه پدافند هوایی سام 2 توپ های پدافند هوایی و توپ های دریایی جنگنده میگ 15 ارتش کره شمالی موستانگ غنیمتی از امریکا بمب افکن چینی اچ-6 جنگنده جی-8 چین جنگنده JJ-6 چینی وموشک بالستیک دانگ فنگ-2 در بیرون از ساختمان موزه به صورت دوره ای جنگ افزارهای مدرن چینی به نمایش گذاشته میشود همچنین یک فضا هم برای نمایش تجهیزات قدیمی اختصاص داده شده است یو-2 سرنگون شده تایوانی تانک سبک ام-24 امریکایی بالگرد تهاجمی زد-10 توپ ضدهوایی تایپ 95 هویتزر پی ال زد-05
-
1 پسندیده شدهموزه Central Air Force Museum موزه Центральный музей Военно-воздушных сил РФ در شهر مونینو و در کنار اکادمی گاگارین نیروی هوایی روسیه و در 40 کیلومتری پایتخت روسیه مسکو واقع شده است. این موزه را باید بزرگترین موزه نیروی هوایی روسیه و محل نگه داری گنجینه ای عظیم از دستاوردهای هوایی شوروی سابق و روسیه کنونی دانست. برای دانستن مقدار عظیم دارایی های این موزه کافی است بدانید این محل بیش از 173 هواگرد و 127 موتور پرنده های مختلف را در خود جای داده است.علاوه برا این تجهیزات در این موزه بخش بزرگی از تجهیزات جاسوسی غرب در زمان جنگ سرد وهمچنین یونیفرم های نظامی وگنجینه بزرگی از کتاب و تصاویر تاریخی این کشور را به نمایش گذاشته است. این موزه در سال 1958 و با نمایش 6 هواپیما و تعدای تجهیزات نظامی اغار به فعالیت نمود و با گذشت زمان به دارایی ها با ارزش خود افزود.نکته قابل توجه درباره این موزه غیر عمومی بودن این موزه تا قبل از سال 1999 میباشد دلیل این امر نگه داری بخش بزرگی از فناوری های غربی و شوروی وهمچنین وجود اسناد طبقه بندی شده در این موزه بود به همین دلیل اجازه بازدید از ان فقط برای پرسنل نظامی وسیاستمداران رده بالا صادر میشد.در حال حاظر این موزه دو اشیانه بزرگ برای نگه داری تجهیزات و هواگردهای خود در اختیار دارد همچنین در فضای بیرونی این موزه میتوانید ساعت ها غرق در لذت بازدید از ده ها پرنده افسانه ای خلق شده در شوروی بشوید. یکی از اشیانه های این موزه فقط برای نمایش تجهیزات جنگ جهانی دوم اختصاص یافته است. بمب افکن افسانه ای Pe-2 شوروی بمب افکنTu-2 که نقش اساسی در بمباران برلین داشت. بمب افکن غنیمتی امریکایی B-25 جنگنده پی 63 غنیمتی از امریکا تصویری از کپسولهای فضایی USSR-1 فضای بیرونی به مساحت 20 هکتار ونمایش ده ها پرنده شرقی تصویری زیبا از هواپیما مسافربری محبوب تی یو-114 هواپیما ترابری دوزیست برییف-12 هواپیما مسافربری سوپرسونیک تی یو-144 هواپیما ترابری انتونوف -22 بمب افکن سوخوی-100 بمب افکن تی یو-22 ام بک فایر بمب افکن ازمایشی Myasishchev M-50 بمب افکن Myasishchev 3M (Bison) بالگرد میل-12 بالگرد میل-10 بالگرد میل-6 پهباد توپولف 141 با سرعت 1 ماخ و برد 1000 کیلومتر هواپیما تحقیقاتی Myasishchev M-17 هواپیما تحقیقاتی میگ 105 هواپیما دوزیست Bartini Beriev VVA-14 ادامه دارد...
-
1 پسندیده شدهاونی که دورش علامت نزدید و زیر کرار سمت چپ هست، خوشه ایه و زیر سمت راستی اس دی بی رونمایی نشده است:
-
1 پسندیده شدهبه نام خداوند بخشنده و مهربان وحشت واقعی بسیاری از ما فیلم آخر الزمانی ۲۰۱۲ را دیده ایم و اینکه یک طوفان خورشیدی شدید دنیا را وارد عصر آخرالزمان میکند. اما این موضوع چقدر احتمال وقوع دارد؟! آیا ستاره مهربان ما میتواند آنقدر بی رحم باشد؟! در ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ اخباری مبنی بر مشاهده شدن لکه خورشیدی نسبتا قوی منتشر شد که هسته مرکزی آن ابعادی مشابه با سیاره مریخ دارد. بنظر میرسد شکل گیری این لکه به دسامبر سال گذشته بازگردد. حالا این لکه AR۲۷۷۰ نامیده شده ولی بنظر نمی رسد بزودی طوفان خورشیدی توسط آن ایجاد شود اما همچنان تمام نگاه ها به سوی خورشید است. خطری جدی حیات بشر را تهدید میکند. در صورت وقوع طوفان خورشیدی و بر خورد آن با لایه های مغناطیسی زمین تاثیری مشابه با بمب هایEMP را شاهد خواهیم بود. در نتیجه ممکن است تمام قطعات الکتریکی با ریز جزئیات نابود شوند. تعمیر و بازسازی این قطعات سال هاو حتی دهه ها زمان نیاز دارد. آیا دنیایی که که از پس یک ویروس برنیامده میتواند جلوی عمیق شدن این فاجعه را بگیرد؟! برای درک بهتر عمق این فاجعه باید روزی را در نظر بگیرید که تمام خودرو ها و ماهواره ها و کشتی ها و هواپیماها و تمام وسایل ارتباطی و نگهداری مواد غذایی و کامپیوتر سد ها و تاسیسات هسته ای و... بکل نابود شده باشند و راه تعمیر برای آن ها جز با تعویض قطعه امکان پذیر نباشد! عملکرد یک طوفان خورشیدی چند حادثه مشابه در تاریخ: ۱-اولین شواهد موجود مبتنی بر اثرات طوفانهای خورشیدی بر مصنوعات بشری به اواسط قرن نوزدهم بازمیگردد. شبکه سراسری تلگراف در بریتانیا بر اثر این طوفان در سالهای ۱۸۴۷ و ۱۸۵۹ از کار افتاد. ۲-در فوریه سال ۱۹۵۸ به علت طوفان مغناطیسی، ارتباط مخابراتی بین قارهای اروپا و آمریکا قطع شد. ۳-در ۱۳ مارس ۱۹۸۹ در اثر طوفان،ترانسفورماتورهای نیروگاه هیدرو در شهر کبک آمریکا اشباع شده ونیروگاه بهطور اتوماتیک از شبکه خارج شد. خروج این نیروگاه از شبکه برق منطقه کبک منجر به اختلالات ولتاژی و فرکانس در شبکه شد و در نهایت بر اثر یک سری وقایع پی در پی، کبک به مدت ۹ ساعت در خاموشی مطلق فرورفت. ۴-درطی طوفان ۱۹۸۹ چندین ماهواره به مدارهای پایین منتقل شدند. همچنین در ۳۱ اکتبر سال ۲۰۰۳ فعالیت ماهواره هواشناسی ژاپنی با یک طوفان خورشیدی متوقف شد و در ۶ دسامبر ۲۰۰۶سیستمGPSبا یک طوفان خورشیدی آسیب جدی دید. لکه خورشیدی مذکور تاثیرات بر حیات بشری : با توجه به خرابی در خطوط برق و همچنین بخش بزرگی از قطعات الترونیکی جهان با خاموشی طولانی مدت رو به رو می شود. خاموشی که اثری مستقیم بر حجم فعالیت هایصنعتی می گذارد. قابل توجه است دامپروری و کشاورزی هم بخشی از همین صنعت هستند. انسان ها در مدت کوتاهی به دوران قبل کشف الکتریسیته باز میگردند و تمام وسایل ارتباطی و حمل و نقل خود را از دست میدهند. این در حالیست که عموم مردم دانش اندکی در رابطه با سبک زندگی گذشتگان؛ همچون اهلی کردن حیوانات و بهره برداری بهینه از طبیعت بصورت دستی دارند. در نتیجه توان اجتماعی انسان ها با جمعیتشان همخوانی نخواهد داشت و این به معنای هرج مرج گسترده و قتل و غارت و قحطی بیش از حد تصور است. پیش بینی میشود کل مردم دنیا تحت تاثیر این موارد قرار گیرند(در صورت وقوع یک طوفان عظیم خورشیدی) و جمعیت دنیا به شدت کاهش یابد. برای طوفان های خورشیدی بزرگ دوره بازگشتی بیش از ۲۰۰ سال پیشبینی میشود. با توجه به وقوع یک مورد جدی از آن در اواسط قرن نوزدهم میلادی باید ببینیم چه میشود! با اینکه شراره های فعلی این لکه خورشیدی ناچیز است اما با توجه به رشد این لکه خورشیدی و افزایش فعالیتهای آن طی روزهای آتی، پیشبینی میشود شراره های خورشیدی شدیدتری را ایجاد کند.
-
1 پسندیده شدهامروز سالگرد این حادثه تلخ است. یادشان گرامی عکس با کیفت اصلی 2.93 مگابایت http://uupload.ir/files/s1sl_s5.jpg
-
1 پسندیده شدهکل جنگ جهانی دوم 5 سال طول کشید ، حالا عزیزان این 5 ساله دارند مقدمات کاری رو می چینند که اسرائیل نقره داغ بشه ( یکجور می گند انگار شوروی استالینی هست !!! ) ... این برنامه ی نظامی و صبر استراتژیک هم مثل همون قضیه ی برنامه ی جامع مقابله با آمریکا و درست کردن اقتصاد و جامعه ی متعالی اسلامی و عدل محور در این 41 سال هست ... در حالا به من به جای 3 تا منفی ، 300 تا منفی بدهید ، خودتون هم می دونید که واقعیت همینی هست که ما به صورت عریان به بیانش می پردازیم ...
-
1 پسندیده شدهمعرفی بی کیفیت عکس برداری غیر حرفه ای شکیل و زیبا نبودن محصول معلومه شما حس انرژی بخش و عکسبرداری عالی از اون پروتایپ اف 35 رو ببینید و در مقابل یاسین:
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهبسم الله ... ایران باید بیخیال یک طرح تک منظوره با ظاهر نسل پنج بشود و بهتر به سمت یک طرح واقع گرایانه و اثبات شده حکت کند. چون معلوم نیست این نوع از طراحی چه فشار های عملیاتی رو به سازه اصلی جنگنده وارد خواهد کرد و موفقیت این طرح در میدان نبرد چقدر است! FC1تایوانی ترکیبی از اف ۱۶و اف۱۸ و اف۵ بهترین گزینه ساخت یک جنگنده در آینده نزدیک طرحی شبیه FC1 تایوانی است که حداقل به یک جنگنده نسل ۴++ نزدیک بشیم. بزرگترین گلوگاه ساخت جنگنده برای ایران قطعا موتور هوایی است. و با توجه با تجربیات ایران در زمینه اویونیک و الکترونیک و اپتیک و باقی سنسور ها در شرکت هایی همچون صا ایران و ... بعید بنظر میرسد که دستیابی به قطعات الکترونیکی نزدیک به نمونه های خارجی ناممکن باشد! اما موتور: ظاهرا در ایران چند پروژه موتور هوایی با مداوت پروازی بالا در دست طراحی و ساخت است. که البته این مطلب نیاز به سند و مدرک بیشتری دارد. ولی خب با در نظر گرفتن ساخت موتور اوج نقطه عطف و گلوگاهی طراحی موتورهای جت هوایی پشت سر گذاشته شده است. در ادامه این مطلب صحبت های سردار دهقان وزیر وقت دفاع در هنگام رونمایی از این موتور (اوج) رو یادآوری میکنم که گفته شد: " ایران تا ۲ سال دیگر موتور توربوجت سنگین را تکمیل خواهد کرد و تا ۵ سال دیگر موتور توربفن را رونمایی خواهد کرد." با توجه به گفته ها احتمالا منظور از موتور سنگین همان موتور j79 (موتور فانتوم) و منظور از موتور توربوفن به احتمال فراوان موتور RD33( میگ۲۹) یا j90 یا نسخه توربوفن شده j79 است. موتور توربوجت اوج بسوی توربوفن جی۹۰ در رابطه با موتور اوج یا همان j85 با کمی سرچ در اینترنت به این نتیجه میرسیم که در دنیا چند مورد توربوفن شده از نسخه تجاری این موتور وجود دارد که البته قدرت نمونه تجاری را بهینه تر و مصرف سوخت را کمتر کرده است. حال با توجه به قدرتمند تر بودن نسخه نظامی این موتور انتظار میره که ایران با تغییراتی نچندان زیاد از پلتفرم این موتور(اوج) به موتور های توربوشفت و توربو پراپ و البته توربوفن اشاره شده دست پیدا خواهیم کرد و حتی موتور های توریین گازی مناسبی برای شناور های سبک خواهیم ساخت. موتور توربوفن جی۹۰ اگر اراده این مطلب وجود داشته باشد. ما با ساخت گونه های مختلف بهره برداری شده از اوج میتوانیم هم به بالگرد سنگین برسیم و هم به توربین گازی شناور های سبک و هم به یک جنگنده مشابه FC1 در فاز اولیه. که البته این در صورت بی صبر و طاقت بودن ماست. با توجه به دستیابی به موتور مشابه j79 و در ادامه نسخه های توربوفن و توربوشفت و توربوپراپ و توربین گازی (با تغییرات جزعی در پلتفرم اصلی چون همه ی این موتور هاریشه ی واحد یعنی از موتور توربوجت دارند) در دسترس خواهند بود. j79 موتور اف۴ فانتوم در دنیا موتور j7۹ به یک موتور غیر نظامی توربوفن تبدیل شده(cj805-23) که با این تغییرات از رانش ۱۱ هزار به رانش ۱۶ هزار دست پیدا کردند و مصرف سوخت هم ۰/۲ کاهش پیدا کرد. آن هم فقط با تغییرات جزعی و افزودن قطعاتی به انتهای موتور. که البته ما میتونیم طرح بهتری جهت توربوفن نظامی از این موتور داشته باشیم. که دست مارا برای ساخت جنگنده های خیلی سنگین باز خواهد گذاشت. شاید مهمترین اتفاق برای ما دستیابی به نسخه توربین گازی موتور j79 باشد. در این زمینه در دنیا یک موتور تغییر یافته از j 79 با نام IM 1500 وجود دارد که در حدود ۱۵هزار اسب بخار نیرو ایجاد میکند. در واقع یک عدد از این موتور یک شناور سبک موشک انداز را با قدرت و سرعت چند برابر به حرکت در می آورد و دو عدد از این موتور میتواند شناور های کلاس موج را با قدرت و سرعت بیشتر به حرکت در آورد. آیا این عالی نیست!؟ در رابطه با موتور j79 علاوه بر موتور توربین گازی و موتور توربوفن دستیابی ما به نسخه توربوپراپ این موتور نیز میتواند گذر از گلوگاه باشد. و دست مارا برای ساخت هواپیمای ترابری باز کند! ؟؟؟!!! بهترین گزینه موتور ساخت داخل البته با توجه به رانش مورد نیاز؛ rd33 است مخصوصا که ما میتوانیم کمک هایی از جانب روسیه و علی الخصوص چین هم دریافت کنیم. نسخه ی تغییر یافته این موتور(rd93) در جنگنده های تاندر به تعداد یک عدد و در جنگنده جی ۳۱ به تعداد دو عدد استفاده شده است. شاید راحت ترین گزینه در صورت همکاری پنهان و عیان ما همین موتور باشد. ولی ساخت موتور های ملی توربوفن و توربوپراپ و توربوشفت و توربین گازی بر پایه موتور های اوج و موتور قدرتمند j79 مزایای بسیار زیادی برای صنایع هوایی و دریایی ما دارد. این برنامه ها نیاز به چند سال کار فشرده دارد که احتمالا هم در جریان است. در این زمینه صنایعی همچون مپنا و ... در ایران مشغول کارند که تجربه ی ساخت موتور های گوناگون و حتی پیشران های سنگین فضایی رو کسب کرده اند. امیدوارم در مدت معلوم اشاره شده به این موتور ها دست پیدا کنیم. آن وقت ادامه راه خدا بزرگ است. پ ن: بهتر ایران جنگنده های تا نسل ۴++رو فعلا ارتقا بده و برای ساخت نسل ۵ دست به همکاری بزنه البته اگر تحریم تسلیحاتی برداشته شد. برای ساخت جنگنده نسل۴++ و یا حداقل نزدیک به آن امکانات موجود است و باید اراده آن هم باشد. با توجه به فرمایشات امیر حاتمی وزیر دفاع فعلی؛ ایران برنامه ساخت یک جنگنده سنگین را در برنامه دارد و این برنامه ده ساله است! با این اوصاف نزدیک به ۶ یا ۷ سال تا مدت اشاره شده باقی مانده است. ولی همچنان برای نیاز فوری ساخت جنگنده ای بهتر یا مثلFC1 در دسترس است که حداقل بخشی از نیازهای نیروی هوایی را هموار میسازد.
-
1 پسندیده شدهچنگال جدید خرس روسی فرمانده نیروی دفاع هوایی ارتش روسیه : اس-500 درنقش جنگ افزار ضد – فضایی !!!! مسکو: در حالی که نیروی پدافند هوایی ارتش روسیه ، درماه آینده میلادی ( ژوئن 2020) نخستین آتشبار از سامانه برد بلند اس-500 خود را در اختیار شبکه دفاع هوایی خط مقدم خود قرار می دهد ، فرمانده سابق این نیرو ، ژنرال سرگئی خاتیلف ، نقش و قابلیتهای این سامانه به نسبت مرموز روسی را به تصویر کشید. ژنرال سرگئی خاتیلف به اعتقاد وی ، اس-500 در ارتش روسیه ، به هیچ عنوان ، جایگزینی برای سامانه اس-400 بشمار نمی رود ، بلکه در حقیقت امر ، نقش و تمرکز متفاوتی را بر عهده خواهد گرفت . بر همین اساس ، اس-500 در درجه نخست ،وظیفه خواهد داشت تا اهدافی با ارزش بالای نظامی در برد های بلند نظیر ماهواره ها ، موشکهای بالستیک بین قاره ای ، هواگردهای رزمی با قابلیت پرواز در مدار ، سامانه های هشدار دهنده راداری هوابرد ( ای وکس ) و بمب افکن های سنگین درگیر شده و آنها را مورد اصابت قرار دهد . این درحالی است که اس-400نیز قابلیت درگیر شدن با تمامی این اهداف را به نسبت در اختیار دارد ولی به اعتقاد تاکتیسین های روسی ، این سامانه قدیمی می بایست با تمرکز بر تهدیدات کلاسیک با ارزش نظامی کمتر نظیر تعداد افزون تری از هواگردهای پنهانکار ، موشکهای بالستیک تاکتیکی و کروز ، بار سنگین مواجهه را برای اهداف فوق الذکر از روی دوش اس-500 برداشته و قابلیت مانور بیشتری را در اختیار آن قرار دهد . به اعتقاداین ژنرال بلندپایه روس : " سامانه اس-500 پس از تکمیل چرخه استقرار در شبکه دفاع هوایی ارتش ، به شکل همزمان ، می بایست چند ماموریت خاص ، از جمله کشف و درگیری با اهداف کلاسیک رزمی ( هواگردهای بال ثابت و بالگردها ) ، موشکهای کروز و هر هدفی با سرعت پروازی بالا را بر عهده گیرد . علاوه براین ، اس-500 ماموریت خواهد یافت تا با اهداف بالستیکی مهاجم ، نه تنها در بخش نهایی پرواز ( ترمینال ) ، بلکه در تمام مراحل دیگر شلیک مقابله نماید . در این مراحل ، سرعت شلیک پرتابه های بالستیک ، فراتر از تصورات موجود است ( چند کیلومتر در ثانیه ) ، به همین دلیل آتشبار اس-500 از چند بخش تشکیل شده که درآن ، هر بخش وظیفه مکان یابی اهداف مهاجم در ارتفاع ها و سرعتهای مختلف از ارتفاع 30 کیلومتری تا نزدیکی سطح زمین را برعهده خواهد داشت ." راست : اس-400 ، چپ : A-235 این افسر ارشد پیشین نیروی دفاع هوایی روسیه معتقد است که اس-500 توانایی کشف و درگیری اهداف پرنده در برد 600 و در ارتفاع 200 کیلومتری را در اختیار کاربرانش قرار میدهد واین بدان معناست که سیستم دفاع هوایی جدید روسی ، بیشتر بعنوان یک سامانه دفاع ضد فضایی ، عملیاتی خواهد شد . تحلیلگران نظامی براین اعتقاد قرار دارند که اس-500 می بایست با تهدیدات در حال گسترش جدید غریی نظیر بمب افکن بی-21 ، هواگردهای رزمی مداری نظیر SR-72 و هواگردهای شناسایی برگرفته از آنها ، مقابله نماید . به همین دلیل درحقیقت امر ، اس-500 در ترکیب با سایر سامانه های دفاع هوایی و دفاع ضد موشکی روسی ، نظیر اس-400 ، اس-400 وی.4 و A-235 بصورت شبکه درخواهد آمد ولی به شکل خاص ، ماموریت رهگیری حمله موشکی بالستیکی بین قاره ای را در مرحله قبل از رسیدن به جو ، بر عهده می گیرد. پی نوشت : 1- بن پایه صرفا" برای میلیتاری /مترجم : MR9
-
-3 پسندیده شدهاگه تا 10 سال دیگه پروژه های بومیمون هنوز راه نیوفتاده باشه باید بریم بمیریم دیگه اعراب بیان دوباره ایران رو اشغال کنن بهتره حداقل از منابع مملکت درست استفاده میکنن