برترین های انجمن
ارسال های محبوب
Showing content with the highest reputation on دوشنبه, 19 آبان 1399 در همه مناطق
-
4 پسندیده شدهسلام قاعده کلی این است که در منازعاتی که شکل می گیرد هیچ گاه یک عامل دخیل نمی باشد و بلکه مجموعه ای از عوامل مختلف با درصد تاثیر گذاری های متفاوت آن منازعه را شکل می دهند . اما درباره سوال شما می شود گفت که یکی از عوامل در منازعات منطقه ای می تواند خطوط انتقال گاز باشد . تصویر زیر خط لوله مورد نظر ترکیه را نشان می دهد . ترک ها بر این نظر هستند که خطوط انتقال گاز از آسیای میانه و منطقه قفقاز و ایران و قطر به داخل کشور ترکیه رفته و از آنجا به مرکز و جنوب اروپا رود . به این صورت ترک ها امنیت سرزمینی خودشان و وابستگی دیگر کشور ها به سرزمینشان را افزایش می دهند و می توانند از این اهرم در دیگر منازعات منطقه ای و بین المللی بهره برند . البته اکنون بخشی از گاز ایران به ترکیه می رود اما خط لوله مورد نظر ایران به صورت تصویر زیر است . می بینید که طرح در ایران به شکل دیگری است . یعنی خطوط اصلی از عراق به سوریه رفته و در آنجا به دو مسیر جنوب اروپا و آفریقا منشعب گردد . خط مسیر اروپا به سمت قبرس و یونان می رود و البته بخشی از گاز هم از مسیر ترکیه عبور می کند . به این شکل ایران می تواند تاثیرگذاری ترکیه را کمتر کرده و همزمان از درگیری های ترک ها و یونانی ها در مواقع لزوم بهره ببرد و البته امنیت و تاثیر گذاری شرکای منطقه ای خودش را هم افزایش دهد . با این توضیحاتی که خدمت شما ارائه دادم شاید بتوان گفت یکی از دلایل ترکیه در شیوه عملشان در سوریه می تواند مسئله خطوط گاز باشد (البته یکی از دلایل و با درجه تاثیر خودش) . این مسئله برای روس ها هم می تواند حائز اهمیت باشد و به نسبت به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای دیگر کشور ها هم به همین گونه است . امیدوارم تا حدودی متوجه پیچیدگی های نحوه تصمیم گیری در عرصه سیاست و مباحث امنیتی شده باشید . خوب خدا را شکر که بحث به چارچوب های استاندارد نزدیک شده است . تعریفی که ارائه کردید به صورت کلی می تواند مفهوم عمق استراتژیک در عرصه نظامی گری را برساند و جالب است که شما هم مفهوم آقایان را کم و بیش قبول دارید (پس یکبار دیگر پست خودتان که مورد بحث واقع شده است را مطالعه کنید) . ادامه جمله تان هم هیچ کدام منافاتی با بحث اصلی ندارد . همانگونه که در پست قبل گفتم آفت بحث مورد نظر بنده جزئی نگری می باشد . نکته مهم اینجاست که این ما هستیم که باید وابستگی های دیگران را به خودمان افزایش دهیم تا بتوانیم بهره های بیشتری ببریم (برای فهم منظور بنده موضوع مفهوم شناسی قدرت را که در انجمن قرار داده ام را نگاهی بیندازید) . در ضمن فکر نمی کنم محدودیت های ما در هر صورتی بیشتر ازمحدودیت دسترسی ما به غزه بشود . موفق باشید
-
2 پسندیده شدهشیوه کار این رگبار موشکی به این ترتیب است که حامل متحرک (واگن) رو به روی یک سالن توقف کرده به طوری که اولین جایگاه خالی موشک در مقابل سامانه عمود کننده موشک قرار بگیرد. در کنار این سامانه عمود کننده، فضای خالی قرار دارد که موشک ها از روی پایه ها یا استند نگهدارنده به روی سامانه عمود کننده منتقل می شوند. پس از بارگذاری اولین موشک روی حامل متحرک، حامل به اندازه یک موشک به سمت جلو رفته و کار بارگذاری موشک دوم شروع می شود. عملاً این ابتکار جدید سپاه سبب ایجاد رگبار موشکی شده و سرعت عمل در اجرای عملیاتی موشکی گسترده علیه اهداف را به طور جهشی افزایش می دهد. هر موشک می تواند علیه هدف متفاوتی اقدام کند ولی همه موشک ها از یک پایگاه و یک سیلو پرتاب می شوند. سایر سیلوهای آن پایگاه نیز هر یک تیربار موشکی مختص خود را آماده شلیک دارد.
-
2 پسندیده شدهاگر به ویدئویی که کانال سردار حاجی زاده منتشر کرد دقت کنید میبینید که روی ۳ موشک نوشته شده EMA-UAE و قسمت بعدی سریال نامبر پوشانده شده. به نظر میاد EMA مخفف عماد باشه، البته میتونه مخفف Electro Magnetic Attack هم باشه ولی بسیار بعید هست و بالا ترین احتمال برای همان عماد هست. قسمت دوم UAE هم بعید میدونم مربوط به امارات باشه که دلیلش رو در ادامه خواهم گفت. اما دو موشک دیگر چی؟ بر روی یکی دیگر از موشک ها عبارت EMA-MRE حک شده و بروی دیگری هم EMA-ZNE حک شده. اگر UAE مخفف امارات متحده عربی بود باید دو موشک دیگر هم مخفف نام کشور های منطقه باشند، که نیستند. مورد دیگر اینکه مختصات مکانی که به عنوان هدف موشک تعیین می شود در لحظات قبل از پرتاب به موشک داده می شود نه هنگام تولید آن. پس فرضیه نام امارات بر روی موشک ها به طور کامل مردود می باشد. تنها نکته ای که در قسمت دوم شماره سریال موشک ها به نظر می آید این است که هر سه به E ختم می شوند و احتمالا مربوط به عبارت Engine به معنای موتور است.
-
2 پسندیده شده
-
2 پسندیده شدهنقشه مناطق پرواز ممنوع جمهوری اسلامی ایران دانلود فایل با کیفت بالا هر خلبان باید قبل از پرواز در مورد شرایط منطقه پرواز و موقیعتی که در آن قرار دارد و همچنین وضعیت جوی اطلاع کامل داشته باشد. خلبان های پهپاد نیز به ماننده خلبان های هواپیما باید اطلاعات کافی قبل از پرواز بدست آورند. منطقه (PAPA (P : که در نقشه بالا با OIP نمایش داده شده و حریم ها به رنگ زرشکی هستند، پرواز بکلی ممنوع (Prohibited) می باشد. این مناطق دائما توسط پایگاههای پدافند هوایی پایش و محافظت می شوند. منطقه (ROMEO (R: که در نقشه بالا با OIR نمایش داده شده و حریم ها به رنگ آبی هستند ، پرواز محدود (Restricted) و با مجوز قبلی می باشد. این مناطق معمولا توسط یگانهای پدافندی محافظت می شوند و در آنها مناطق حساس یا حیاتی وجود دارد. منطقه (DELTA (D: که در نقشه بالا با OID نمایش داده شده و حریم ها به رنگ نارنجی هستند، پرواز خطرناک (Danger) میباشد. این مناطق عموما مناطق برگزاری رزمایش ها، میدانهای تیر، مناطق تست توپخانه و امثال آن هستند. پرواز در این مناطق بدون هماهنگی با ارگانی که مالکیت حریم هوایی با وی میباشد مخاطره آمیز است. منطقه (CHARLIE (C: که در نقشه بالا باOIC نمایش داده شده و حریم ها به رنگ سبز و هشدار پرواز احتمالی (Caution) هستند. در هنگام پرواز در این مناطق مراقب سایر پروازها باشید و ترجیحا زیر ارتفاع 100 متر با پهپاد پرواز نمایید. منطقه فرودگاه AIR PORT یا Aerodrome: که در نقشه به صورت دایره قرمز نمایش داده شده و حریم فرودگاه هستند، پرواز بدون هماهنگی برج مراقبت در این مناطق ممنوع است. علامت دو دایره درون هم، فرودگاه نظامی و یک دایره با چهار گوشه شبیه ساعت، فرودگاه غیر نظامی است. از دیوار فرودگاه بیش 2.5 کیلومتر فاصله و در جهت طول باند(مسیر تقرب یا فاینال باند) بیش از 8 کیلومتر فاصله بگیرید. همچنین هر چه به فرودگاه نزدیک تر شوید باید ارتفاع کمتری بگیرید. منبع
-
2 پسندیده شدههجمه رسانه ای و استیصال روانی همه چیز آرام هست ولی یک خبر این آرامش را می شکند و ناگهان طوفانی از حرف و همهمه می آید که هر منطقی را به استیصال می رساند این حادثه ممکن هست خوب باشد و یا بد، یک شکار موفق باشد مثل آرکیو یا ترور شهید غریبی به نام حاج قاسم سلیمانی فرقی نمی کند امواج اطلاعات بدون تفکیک و دسته بندی بدتر از کاری را می کند که نبود اطلاعات می کند با این فرق که پردازش گر به جای تحلیل تنها به دنبال نجات خود از غرق و تنفس در این موج هست در این بین رسانه های رسمی و مقامات تجربه بدی را به نمایش گذاشته اند که بیشتر به جای آرام کردن اوضاع ریختن نفت بر آتش است، نمونه آن انکار های مقامات در مورد هواپیمای اکراینی و اصرار شبکه های معاند و آمریکا بر شلیک پدافند و پس چند روز ، نامه ستاد کل فرماندهی و بیان حقیقت بود که نشان داد یک جنگ رسانه ای را به راحتی به دشمن واگذار می کنیم و اعتماد عمومی را از دست می دهیم و این تنها نبود بلکه اطلاعاتی که از سمت مقامات اکراینی و ... یا اطلاعاتی که از سمت برجام از سمت اروپایی ها آمد این تصور را ایجاد کرد که بیگانه می تواند اخبار و اسناد را ببیند ولی مردم نه، و این تکرار اتفاق و تشدید از سوی رسانه های معاند باعث شده است در این نبرد رسانه ای بازنده باشیم این قضیه شاید در دیگر کشورها بیفتد و دروغ را شاهد باشیم، ولی عدم فشار رسانه های معاند و استعفا مقامات اشتباه کننده جلوی اتفاقات بعدی را می گیرد در حالیکه ما با عدم قبول مسئولیت خود، نظام حاکم را سیبل اشتباهات خود می کنیم. طی چند روز گذشته، چند اتفاق افتاد،آتش سوزی های گسترده و عمدی، انفجار در مخازن گاز پارچین، انفجار ساختمان پزشکی سینا در تهران، انفجار در ساختمانی در غنی سازی نطنز و انفجار در ترانس نیروگاه زرگان و اوج پریشانی و آشفتگی در این جهل رسانه ای بود که به جای تحلیل احساساتی بیان میشد که تنها و تنها باعث ضدتحلیل می شد. البته سابقه هواپیمای اوکراین هم جرئت بحث رو از خیلی ها ربوده بود وهم سانسور رو به ابزاری تشدید گر احساسات تبدیل کرده است قصدم از این نوشتار پاسخ به تنش های ایجاد شده و سرگشتگی ها در چنین شرایطی هست اول: تحلیل زبان شناسی از صحبت های احساسی دوم: تفکیک لایه های دردها و احساسات و تفکیک ریشه های هر مشکل سوم: ارائه راه حل برای عدم تکرار در چنین شرایطی قسمت اول: تحلیل زبان شناسی از جملات احساسی با دیدن تکه جملاتی یاد یک تحقیق زبان شناسی افتادم که بسیار نزدیک به این بحث بود و میخوام به عنوان روش کار ازش استفاده کنم یک سخنرانی تحلیلی که از حیث نحوه برخورد بسیار جالب و نوآورانه بود بررسی تورهای ذهنی که در هنگام صحبت علیه جمهوری اسلامی گفته میشه و راه هرگونه امید و تلاش رو می بنده حالا جملاتی رو که در استاتوس خودمان را به عنوان منبع مطالعه معرفی میکنم در شروع یا میانه صحبت چند نفر شروع به تخلیه احساسات می کنند و با ترکیبی از احساس، توهم و واقعیت جو را در دست می گیرند نظر های تنش زا کاملا با اطمینان بیان می شود و نظرات تحلیل با تحلیل و احتمال خطا این پدیده بسیار بدیهی هست و در فیلم مه این اتفاق در فروشگاه شکل گرفت، انسان های در اوج فروپاشی امیدشان دست به دامن هر چیزی می شوند و هر فرمانی را اجرا می کنند وبه هر موجی می پیوندند ( یک باب روان شناسی مهم دارد) https://www.aparat.com/v/mMRhJ/%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85_%D9%85%D9%87 جملاتی از جنس "من می دونم کارمون تمومه" جملاتی از جنس "همه مسئولان بی عرضه هستن" جملاتی از جنس "ابزارهای ما بی فایده هستن" جملاتی مبنی بر عدم تمایل به اظهار نظر جملاتی در مورد واکنش های انفعالی و بدون برنامه جملاتی تیکه وار جملاتی شامل مبنا بودن رسانه های خارجی عدم اطمینان به صحبت های رسمی جملاتی پراکنده البته چندتا جمله خوب هم داریم اگر به نرخ و پراکندگی جملات نگاهی بیندازیم، می بینیم تمرکز جملات احساسی روی "من می دونم کارمون تمومه" "همه مسئولان بی عرضه هستن" "واکنش های انفعالی و بدون برنامه" "مبنا بودن رسانه های خارجی" هست و این دقیقا نشون میده که نویسنده پیام کاملا به استیصال رسیده و تنها میخواد واکنش انفعالی از خودش بروز بده مثال ساده روانشناسی بزنم روی صندلی می نشینید و صندلی از زیرپایتان در می رود و زمین می خورید ، همه می خندند 1- شما به صندلی و سازنده اش و ... بد و بی راه میگید، 2- بعد که کمی بر خودتان تسلط پیدا کردید وضعیت را بررسی کرده و ایراد و مشکل را شناسایی و رفع می کنید 3- در نهایت خودتان را تکان می دهید و 4- فراموش می کنید همه این جملات که بخشی هم درست و بخشی نادرست هست از قسمت اول و ناسزا به صندلی و حادثه می آید فرق بین نظر درست و منطقی با نظرات آشفته چیست ؟؟ با دعوت از دوستانی چون @worior @MR9 @HRA @ahmad1361 @alala @bds110 @shirazz و دیگر دوستان برای تبادل نظر روی این موضوع
-
1 پسندیده شده[center][b][color=#4b0082]یخ زدگی هواپیما[/color][/b][/center] [center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10256/19fgtjn23cqc2jpg.jpg[/img][/center] این تاپیک راهنمایی است بر مباحثی نظیر : حوادث ناشی از یخ زدگی ساختار یخ تجهیزات امحای یخ قبل از همه مباحث باید به یک سوال سواسی پاسخ داده شود ، اینکه چرا یخ زدگی یک معضل و چالش می باشد؟ فرض کنید که در حین پرواز کمک خلبان از یخ زدگی سطح هواپیما سخن بگوید ، خوب شما با یک مشکل روبرو شده اید زیرا یخ جریان ملایم هوا را از بین می برد و باعث افزایش نیروی پسا می شود . همچنین یخ سطح هواپیما باعث می شود تا ایرفویل ها نتوانند میزان لیفت مورد نیاز را برای هواپیما ایجاد کنند. وزن یخ معمولا در برابر اختلال جریان هوایی که ایجاد می کند مقداری ناچیز است . [center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10256/400x266_12101129_icing-affects-aircraft.jpg[/img][/center] برای رفع این مشکل عموما سعی می شود تا از حداکثر توان موتور برای غلبه بر نیروی پسا استفاده نمود و دماغه هواپیما را به سمت بالا قرار می دهند تا ارتفاع دلخواه تنظیم شود. در این شرایط AOA (زاویه حمله) نیز افزایش می یابد . در این شرایط یخ در زیر بال ها و تقریبا کل سطح جلویی بدنه شامل ورودی های هوا ، پیشرانه ، سپرهای باد ، آنتن ها و پوسته جلوی هواپیما انباشته می شود . در این شرایط گرما به درستی انتقال نمی یابد ،آنتن ها به قدری با سرعت شروع به لرزش می کنند که امکان شکستن آن ها وجود دارد. این موضوع می تواند در ناوبری و ارتباطات هواپیما مشکل ایجاد کند . همچنین در هواپیماهای کوچک یخ به قدری می تواند انباشته شود که مانع ادامه فرآیند پرواز شود ! در این شرایط هواپیما با از کار افتادن (موتورها) روبرو می شود . در واقع در حین یخ زدگی شرایط از کارافتادگی(استال) در سرعت های بسیار بالاتر و زاویه حمله های بسیار کمتر از میزان نرمال به وقوع می پیوندد. موتور هواپیما نیز در این شرایط می تواند به دو دلیل از کار بیفتد : ۱- یخ زدگی کاربراتور ۲- مسدود شدن ورودی هوا در موتورهای انژکتوری . همچنین اندازه گیرند سوخت نیز در این شرایط تحت تاثیر قرار می گیرد. [center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10256/icedengine.jpg[/img][/center] آماری از سانحه های هوایی حاصل از آب و هوا و میزان دخالت فاکتورهای مختلف [center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10256/Hwdth_hwyy.png[/img][/center] [color=#b22222][b]انواع تشکیل یخ برروی بدنه هواپیما[/b][/color] انواع گوناگون تشکیل یخ روی هواپیما کاملا قابل تشخیص نیستند ولی می توان آنها را به گونه های زیر تقسیم کرد:[list=1] [*]شبنم یخی Hoar Frost [*]یخ کدر Rime Ice [*]یخ شفاف Clear Ice [*]یخ باران Rain Ice [*]برف آبدار Pack Snow [/list] [color=#b22222][b]1.شبنم یخی [/b][b]Hoar Frost[/b][/color] این تنها نوع یخ زدگی روی بدنه هواپیما در هوای صاف است. شبنم یخی در شرایط زیر می تواند ایجاد گردد: الف) بروی هواپیمایی که روی زمین در فضای باند پارک شده است. ب) بروی هواپیمای در حال پرواز ج) در شب با آسمان صاف هنگامی که دمای هوا کمتر تز دمای نقطه شبنم باشد این نوع یخ بروی هواپیما پارک شده تشکیل می گردد د) روی بدنه هواپیما که در سطوح فوقانی خیلی سرد حرکت می کند [color=#b22222][b]اثرات شبنم یخی[/b][/color] الف) رسوب شدن آن روی آنتن ها با عث اختلال در سیستم مخابراتی هواپیما می شود. ب) موقع پرواز و جدا شدن از سطح باند ایجاد مشکل می نماید. ج) شیشه جلوی هواپیما را کدر می کند[b].[/b] [color=#b22222][b]2.یخ کدر [/b][b]Rime Ice[/b][/color] هنگام برخورد قطرکهای فوق سرد با سطحی که دمای آن زیر صفر است تشکیل می شود.یخ های کدر بیشتر در مه های یخی تشکیل می گردد اکثرا بروی بالهای طولی و روی مفاصل هواپیما بصورت کریستال متخلخل و برنگ سفید است. چگالی آن کم و براحتی شکسته می شود. [color=#b22222][b]خطرات ناشی از یخ کدر[/b][/color] الف) خواص آیرودینامیکی بالها را تغییر می دهد ب) مدخل ورودی کاربراتور را مسدود می کند. [color=#b22222][b]3.یخ شفاف [/b][b]Clear Ice[/b][/color] این نوع یخ با پوشش شفاف یا نیمه شفاف با سطحی صاف و صیقلی ظاهر می شود و از این رو به آن یخ شفاف می گویند. از خطرناکترین نوع یخ زدگی هواپیما محسوب می گردد. در ابتدا ،سطح آنها روی بالها هموار است.ولی با افزایش مقدار آن بصورت ناهموار ظاهر می شود. آنها بسختی کنده می شوند و براحتی نمی شکنند. مهمترین خطری که یخ شفاف برای هواپیما ایجاد می کند خطر آیرو دینامیکی است که همواره موجب افزایش وزن می شود و اگر توزیع آنها روی بدنه و بالها ناهمگون باشد باعث لرزش می گردد. [color=#b22222][b]4.یخ باران [/b][b]Rain Ice[/b][/color] این نوع یخ زدگی مشابه یخ شفاف است ،خطرات ناشی از تغییر شکل آیرودینامیکی هواپیما در این نوع یخ زدگی عمده می باشد. اکثرا در جلوی جبهه گرم و پشت جبهه سرد مشاهده می شود. اکثر اوقات با توده های هوای سرد همراه است. [color=#b22222][b]5.برف آبدار [/b][b]Pack Snow[/b][/color] برف خشک به هواپیما نمی چسبد با این حال اگر آب فوق سرد وجود داشته باشد هنگام برخورد آن با هواپیما منجمد شده و یخ زدگی رخ می دهد. خوب الان می دونیم که تشکل یخ چه مشکلاتی می تونه به دنبال داشته باشه ! این رو در نظر داشته باشید که یک لایه یه به قطر یک برگ کاغذ می تونه لیفت رو تا ۳۰ درصد کاهش و درگ رو تا ۴۰ درصد افزایش بده ! اما باید چه کارهایی انجام داد؟ اولین کار تشخیص یخ بر روی سطوح هواپیما است این کار نیز به این روش ها انجام می گیرد : ۱- سنسورهای الکترنیکی موجود بر روی سطوح هواپیما که البته برخی اوقات دچار اشتباه تشخیص نیز می شوند . ۲- نوعی سیستم تشخیص که در آن میزانی یخ بر روی یک سنجنده قرار میگیرد ، حال اگر یخ اضافه بر روی این سنجنده تشکیل شود سیستم های ضد یخ به کار می افتند. سنجنده با میزان بسیار کم یخ مشکل ندارد ولی با اضافه شدن یخ این سنجنده به کار می افتد و هشدارش را شروع می کند. این دو روش باعث می شوند تا سیستم های امحای یخ تنها در صورت نیاز روشن شوند و در مصرف سوخت و انرژی صرفه جویی شود. اما روش های امحای یخ به چه صورتی می باشند ؟ ۱- سیستم های ضد یخ : این سیستم ها قبل از اینکه هواپیما دچار شرایط یخ زدگی شود روشن می شوند تا مانع یخ زدگی شوند . که شامل سیستم های گرمایشی ، سیستم های نگهداری گرما ، سیستم حرارتی دریچه سوخت ، سیستم گرمایشی سپرهای باد و یخ زداهای سطح (در فرم مایع) می باشد. ۲- سیستم های یخ زدایی : این سامانه ها پس از یخ زدگی و در واکنش به یخ فعال می شوند. شامل بال های گرم شونده ، سیستم بال های گریان (weeping wing system) و سامانه چکمه boots می شود. اکنون به بررسی برخی از این سیستم ها می پردازیم . [center][color=#b22222][b]ضد یخ های سپر باد[/b][/color][/center] [center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10256/windshield.jpg[/img][/center] برای یخ زدایی سپرهای باد از دو روش استفاده می شود : ۱- استفاده از المان های حرارت مقاومتی، که در اثر عبور جریان الکتریکی گرما تولید می کنند . به مانند شیشه عقب ماشین ها و ۲- استفاده از مواد شیمیایی مایع نظیر : اتیلن گلیکول ، پروپلین گلیکول ، ایزوپروپیل الکل درجه بی ، اوره ، سدیم استات و نمک های کراید . البته این مواد شیمیایی آسیب های زیست محیطی به همراه دارند. [center][color=#b22222][b]سامانه های حرارتی[/b][/color][/center] [center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10256/thermal1.png[/img] [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10256/thermal2.png[/img][/center] این سامانه ها به دو صورت وجود دارند :[color=#b22222][b] سیستم های حرارتی هوایی و مقاومتی[/b][/color] سیستم های حرارتی هوایی شامل چند طرح می باشند که شامل موارد زیر است : ۱- انتقال هوای گرم از سمت موتور ها به سطح بال های برای جلوگیری از یخ زدگی ۲- انتقال هوای گرم به سمت ورودی های هوای موتور و دیگر اجزای آن برای جلوگیری از یخ زدگی سیستم های مقاومتی نیز با عبور الکتریسیته از المان های خود باعث گرم شدن قسمت های مختلف مانند سنجشگر گرمایی می شوند. [center][color=#b22222][b]BOOTS[/b][/color][/center] [center][color=#b22222][b]چکمه ها[/b][/color][/center] [center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10256/boots.jpg[/img][/center] این قسمت از نوار های لاستیکی غیر مسطح شوند تشکیل شده اند . که سطوح دم و لبه های بال ها را می پوشانند . این چکمه ها در حالت عادی مسطح می باشند ولی به محض تشکیل یخ با افزایش حجم خود باعث شکسته شدن یخ ها و دور کردن آن ها از بال می شوند .در نهایت افزایش حجم صورت گرفته از بین می رود و سطوح به شکل عادی خود باز می گردند. این سطوح معمولا بر روی هواگردهای کوچکتر نصب می شوند. [center][b][color=#b22222]Weeping Wings[/color][/b][/center] [center][b][color=#b22222]سیستم بال های گریان[/color][/b][/center] [center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10256/ww.png[/img][/center] [center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10256/ww2.png[/img][/center] سیستم بال های گریان سیستمی است که بر روی بال های شبکه بندی شده نصب می شوند. این سیستم مایعی را برای از بین بردن یخ ترشح می کند . [center][b][color=#b22222]سیستم های ضد یخ پالس الکتریکی[/color][/b][/center] [center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10256/epd.jpg[/img][/center] در این سامانه یک پیچه الکترومغناطیسی زیر پوسته باعث ایجاد جریان الکتریکی قوی در سطح می شود . این جریان باعث ذوب شدن یخ ها می شوند. این سامانه می تواند یخی به قطر ۵./ اینچ را از بین ببرد. [b][color=#ff0000]زبون روزه این رو ترجمه کردم ! حلالت نمی کنم اگه کپی بدون منبع بکنی ![/color][/b] منبع: Aircraft Anti-Icing Systems Group 4 Leslie Mehl Annie Parsons Safety Advisor , Weather No.1 [url="http://www.havashenas.blogfa.com/cat-4.aspx"]http://www.havashena....com/cat-4.aspx[/url]
-
1 پسندیده شدهجو بایدن نیز کاملاً تحت احاطه صهیونیست هاست. اولین انتصاب وی سناتور «تد کوفمن» یک یهودی صهیونیست است که مسئولیت هماهنگی تحویل قدرت از دونالد ترامپ را مدیریت خواهد کرد. همسر معاون وی «کاملا هریس» نیز یهودی صهیونیستی با نام «داگلاس امهف» می باشد. پسر جو بایدن «روبرت هانتر» نیز سال پیش با «ملیسا کهن» که یک یهودی از آفریقای جنوبی است ازدواج کرده است. نکته: یهودی بودن یک نفر به این بستگی داره که مادر یهودی داشته باشه
-
1 پسندیده شدهدر رزمایش اخیر نیروی هوایی ارتش، یک هواپیمای سهموتوره فالکن50 با نام مستعار سایه به شاخه پرندههای جاسوسی و جنگ الکترونیک نیروی هوایی ارتش اضافه شد و تصاویری از آن بهطور رسمی منتشر شد. این هواپیماها مجهز به انواع تجهیزات شنود و جمعآوری اطلاعات سیگنالی و تحلیل و بررسی آنها هستند. سامانههای کشف محل رادارها و ارتباطات بیسیم و نیز سامانههایی برای ایجاد اخلال در عملکرد رادارها و مخابرات دشمن در باندهای فرکانسی مختلف روی این نوع پرندهها نصب میشوند.
-
1 پسندیده شدهماشین تولید علم و سلاح آلمان، اسطوره ای که در مدت فقط یک قرن سه بار از خاکستر بلند شد و جهان رو تقریباً تسخیر کرد. غیر از اینکه هوش و استعداد بالا و فرهنگ سخت کوشی یک ملت باعث تولید یک چنین نیرویی بشه به نظرم چیز دیگری توانشو نداره
-
1 پسندیده شدهبنظرم باید ببینیم نیروهای امریکا در کجا قرار دارند. ایا اصلا در منطقه هستند و اگر هستند در چند کیلومتری محل حادثه اند؟! در بعضی جاها خونده بودم که محل دو تصویر با هم متفاوت! یک سوال مهمی که وجود داره چه لزومی هست آمریکایی ها نیروهای احرار الشام رو مورد هدف قرار بدن!؟ احرار شام کاملا علیه نظام و در مقابل ایرانند. البته بسیاری از منابع و در گذشته خود منابع تروریست ها این پرتابه را متعلق به نیروهای دولتی میدونستند. البته همکاری گسترده روس ها و اسرائیلی ها رو نمیشه نادیده گرفت. الان مطلب فیلد مارشال میخوندم . این تصویر رو با تصویرش ترکیب کردم تا درک صحیحی بدست بیاد. فیلد گفته که وینگ بال ها هیچ شباهتی با خانواده هیرو نداره. در واقع شباهتی با نسخه های جفت بال شناخته شده نداره وگرنه بال مشابه در بین تک بال ها هست! وجود یک آنتن مشابه با آنتن موشک ۳۵۸ که البته در نسخه های خارجی نیست یا من ندیدم. در مورد تصویر بالا هم که دیشب صحبت شد. آنتن سیکر و خود سیکر در اولین استفاده از این پهپاد شباهت بسیار زیادی به موشک ۳۵۸ دارد. البته باید اینو اضافه کنم این یک مورد در نمونه خارجی دیده شده و البته نه در نسخه جفت بال!( بازم دوستان پی مطلب رو بگیرند و ببینند درست یا غلط! باید صبر کنیم تا واقعیت مشخص بشه و هر چه شبیه باشه تا سند قطعی بیرون نیاد ارزشی نداره) Hero 250
-
1 پسندیده شدهبه نام خدا در استان هاتای ترکیه حمله تروریستی انتحاری صورت گرفته. ویدئوها https://aparat.com/v/dIlgX https://aparat.com/v/5hQgZ https://aparat.com/v/SeWv8 منابع: کانال های تلگرامی @Partisan2015 و @syriankhabar، توییترِ Opt
-
1 پسندیده شدهبسم ا... این تصویر به دلایل مختلفی ممکن هست هیچ ارتباطی به نوع خرید هواگرد رزمی از چین نداشته باشد (از جمله حضور چند سال پیش جتهای چینی در پایگاه دوم شکاری تبریز که یحتمل با توجه به یونیفرم پرسنل سمت چپ عکس به واقعیت نزدیک تر هست ) ولی پچ مورد استفاده خدمه ای که در جلوی این هواگرد رزمی ایستاده ، مربوط به مدرسه خلبان آزمایشی نهاجاست و می شود تفسیرهای متفاوتی از ان نمود .
-
1 پسندیده شدهخب ظاهرا در دقیقه ۱:۱۰فیلم تبلیغاتی رزمایش فردا یک موشک پدافندی جدید مورد تست قرار گرفت(شایدم هم تست هدف قرار دادن این موشک توسط باور ۳۷۳ باشه) این موشک با توجه به کیفیت فیلم احتمالا از نوع فاتح است.(همان سامانه علم الهدی مورد اشاره). نام این موشک با توجه به بنر ها سدید۶۳۰ است. حالا باید صبر کنیم ببینیم فردا شاهد استفاده از این موشک خواهیم بود یا فقط این یک تست برای باور۳۷۳ است.
-
1 پسندیده شدهارتش کره شمالی ، به مناسبت سالگرد بقدرت رسیدن حزب حاکم کمونیست ، رژه سالانه خود را در اکتبر2020 برگزار نمود . در جریان این مراسم که با سخنرانی پر از اشک و آه کیم جونگ اون همراه شد ، وی چالشهای پیونگ یانگ برای مقابله با ویروس کووید-19 و سازمان تحریم ها را مطرح و از اعضای نیروهای مسلح برای تلاشهایشان تشکر نمود . با این حال ، رژه فوق بلحاظ تاریخی ، در سطح بین المللی ، هیجان بسیار زیادی را تولید نمود و کشورهای شرق آسیا ، با اشتیاق همراه نگرانی ، شاهد به نمایش درآمدن سیستم های جدید تسلیحاتی کره شمالی بود . درواقع امر ، بر خلاف سالهای قبل ، رژه اکتبر 2020 شاهدی بر توانایی پیونگ یانگ در ایجاد چالشهای جدید برای امنیت و بازدارندگی هسته ای ایالات متحده و متحدانش محسوب میشد . در نمایش نظامی امسال کره شمالی ، آنچه که در کانون اصلی توجهات دنیا قرار گرفت ، نمونه های برگرفته از تانک اصلی میدان نبرد آرماتا ، سامانه تسلیحاتی متحرک ام-1128 ایالات متحده ، خودروهای زرهی سبک کوماتسو ژاپنی و درنهایت سامانه دفاع هوایی تور روسی بود . علاوه براین،ارتش این کشور ، یک خودروی مسلح به موشکهای ضد زره هدایت شونده را که ازابتدای معرفی درسال 2018 ، دیده نشده بود و همچنین یک موشک کروز جدید ضد کشتی را در معرض دید جهانیان قرار داد . در حوزه موشکهای بالستیک ، پیونگ یانگ موشک بالستیک قاره پیمای هواسانگ-15 (بعنوان دوربردترین موشک موجود در زرادخانه نظامی این کشور ) را بهمراه سامانه غول پیکر KN-25 (سامانه ای جدید که ترکیبی از راکت اندازهای چندگانه و موشکهای بالستیک کوتاهبرد بشمار می رفت ) را رونمایی نمود که گرچه در بدو امر ، به نظر می رسید که در شاسی مورد استفاده با مشکلاتی روبرو است . با این وصف ، قابل توجه ترین سامانه رزمی که در این رژه رونمایی گردید ، ظاهر شدن موشک بالستیک سوخت جامد قابل پرتاب از زیردریایی (SLBM) با شناسه پوگوگ سونگ-4 (Pukguksong-4) بود که با توجه به مشخصات اعلام شده برای آن ، امکان حمله به کره جنوبی وتمامی سرزمین ژاپن را با مسلح شدن به کلاهک هسته ای را خواهد داشت . ارزیابی های اولیه موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک نشان میدهد که طول پوگوگ سونگ-4 از مدل قبلی (پوگوگ سونگ-3) کوتاه تر ولی قطر آن بزرگتر ( احتمالا 2.5 متر ) است که آن را در کنار موشکهای مشابه روسی ( بولاوا ) ، چینی ( جی ال-2 ) و آمریکایی ( ترایدنت -2 ) قرار می دهد . نشانه های بصری حاکی از آن است این موشک جدید به یک پیشرانه سوخت جامد جدیدتر مجهز شده ، در حالی که شنیده ها نیز براین مساله تاکید می کند که کره شمالی با تبدیل موشکهای قدیمی تر ( تولید شده در سال 2017 ) امکان ساخت و عملیاتی نمودن یک موشک سبکتر که با افزایش برد و محموله را همراه میشود را بدست آورده است . برخی منابع ، براین اعتقادند که پوگوگ سونگ-4 عمدتا برای تجهیز ناوگان زیرسطحی های ارتقاء یافته کلاس رومئو نیروی دریایی این کشور به 2 تا 3 فروند از این موشکها در نظر گرفته شده است ، اما نکته جالب دراین زمینه ، اسکورت حاملهای این موشک توسط پرسنل نیروی زمینی ( و نه نیروی دریایی ) است که می تواند این احتمال را پدید آورد که موشک جدید می بایست از مشتقات نسخه پوگوگ سونگ-3 باشد ، همانطور که موشک پوگوگ سونگ-2 نیز ، نسخه زمین پایه پوگوگ سونگ-1 ( بعنوان موشک بالستیک دریاپایه ) بشمارمی رفت . در حوزه توان حمل مواد انفجاری ، شکل کلاهک پوگوگ سونگ-4 نشان میدهد که قابلیت حمل 3 کلاهک را خواهد داشت که در پوشش یک حامل چندگانه با قابلیت ورود مجدد به جو ، به مانند نمونه های روسی ، بریتانیایی ، آمریکایی و فرانسوی در سالهای دهه 50 و 60 میلادی قرار گرفته است . با توجه به پیشرفتهای ذکر شده ، آنچه که بسیار محتمل است ، برد پوگوگ سونگ-4 بیشتر از سلف خود خواهد بود ،اما به تقریب ، قابلیت رسیدن به پایگاه های ارتش ایالات متحده در گوام را در اختیار ندارد . اما نگرانی عمده سازمان های اطلاعاتی غربی براین مساله متمرکز شده است که ارتش کره شمالی ، پوگوگ سونگ-4 را بصورت یک موشک بالستیک با لانچر متحرک جاده ای که قابلیت استتار در سایتهای مخفی را داشته باشد ، توسعه داده و به دلیل اینکه در مقایسه با سایر سیستم های بالستیک کره ای ، کوچکتر است ، قابلیت آماده سازی سریع و بطور طبیعی اجرای حملات غیر متعارف تنها در بازه چند دقیقه را بدست آورد. سرانجام ، بمب خبری رژه اکتبر 2020 کره شمالی ، همانطور که انتظار می رفت ، رونمایی از موشک بالستیک جدید با سوخت مایع که احتمالا هواسانگ-16 ( KN-27) بود که در این زمینه ، بخش عمده ای از کارشناسان بر این باورند که این موشک جدید با طولی برابر 25 تا 26 متر ، به بزرگترین موشک سوخت مایع متحرک جاده ای در جهان ( گرچه موشک سوخت مایع سارمات روسی که هم اکنون در دست توسعه است ، بزرگتر به نظر می رسد ) تبدیل شده است . قطر این موشک جدید بین 2.5 تا 2.9 متر است که مرحله اول آن با موتور سوخت مایع ، متشکل از یک خوشه شامل چهار پیشرانه RD-250 با رانشی 2 برابر موشک هواسانگ -15 شناسایی شده است . با این وصف ، ماهیت مرحله دوم این موشک همچنان در پرده ای از ابهام قرار دارد . علیرغم غافلگیری رسانه های غربی ، کارشناسان براین باورند که این موشک ، یک حامل / پرتابر متحرک جاده ای است که بلحاظ ابعاد غول پیکر خود ، صرفا در موقعیتهای خاصی می بایست مستقر شده و بدلیل برخوداری از پیشرانه سوخت مایع دربرابر حملات مقابل، آسیب پذیر خواهد بود . با این حال ، اندازه و ابعاد خودروی حامل و پرتابگر نشان میدهد که هم اکنون کره شمالی پتانسیل طراحی و تولید چنین سخت افزاری را بصورت بومی در اختیار داشته و این بدان معناست که تاثیر بازدارندگی آن قابل توجه خواهد بود . در مقام مقایسه ، وزن پرتاب موشک جدید کره ای چیزی در حدود 100000 تا 150000 کیلوگرم است که بصورت قابل توجهی ، از وزن موشک سوخت جامد قاره پیمای چینی DF-41 با وزن پرتاب 80000 کیلوگرم و موشک سوخت جامد ریلی اس اس -24 با وزن پرتاب 104500 کیلوگرم بیشتر به نظر می رسد . با توجه به این مشخصات ، این موشک قابلیت حمل محموله ای به وزن 2000 تا 3500 کیلوگرم شامل 3 تا 4 کلاهک را به هرنقطه ای از خاک اصلی ایالات متحده دارد ، در حالی که دریک آرایش رزمی متفاوت ، می تواند یک کلاهک را به مانند موشکهای بالستیک قاره پیمای روسی اس اس -18 علیه یک هدف خاص نیز حمل کند . دی اف- 41 بدین ترتیب ، اندازه و قدرت حمل این موشک به اندازه ای است که می تواند برای تخریب گسترده شهرهای آمریکای شمالی و همچنین مراکز راهبردی نظامی این کشور مورد استفاده قرار گیرد . مضاف براینکه به گفته ناظران نظامی ، ساخت این موشک احتمالا می بایست بطور خاص برای غلبه بر سامانه دفاع موشکی ایالات متحده که هم اکنون می تواند به ازای هر کلاهک ، 4 موشک رهگیر شلیک کند ، باشد. با این حال ، برآوردها نشان میدهد که ارتش آمریکا ، برای افزایش دقت اصابت به کلاهکهای مهاجم ، با هزینه ای در حدود 1 میلیارد دلار ، به 12 تا 16 شلیک نیاز دارد . بنابراین ، حتی یک نیروی کوچک از موشکهای جدید کره ای با محموله های سنگین فعلی ، می تواند همچنان تهدید آمیز به نظر برسد ،بدین معنی که بی دفاع ماندن برخی شهرهای آمریکایی شمالی ، به چالشی برای مدافعان تبدیل گردد . در مجموع ، اطلاعات موجود نشان میدهد که کره شمالی در حال توسعه یک استراتژی بازدارند ه هسته ای به مانند سایر قدرتهای هسته ای کلاسیک است که شامل طیف متنوعی از سامانه های رزمی استراتژیک است . علاوه براین ، جمهوری خواهان در ایالات متحده از این مساله نگرانند که آزمایش موشک پوگوگ سونگ-4 ، قبل از انتخابات ریاست جمهوری میتواند تاثیر قابل توجهی را بر نتیجه آن برجای گذارد . با توجه به این مساله ، هر دو سامانه راهبردی ارتش کره شمالی ، یک چالش قابل توجه برای منافع امنیتی ایالات متحده است و احتمالا موجبات ظهور رویکردهای جدید در حوزه هایی نظیر بازدارندگی هسته ای ، ساختار نیرویی ، دکترین های نظامی و کمیت نیروی موشکی این کشور خواهد شد . پی نوشت : 1-بن پایه 2- بن پایه 3-بن پایه 4- استفاده از مطالب برگردان شده به پارسی در انجمن میلیتاری ، براساس قاعده " رعایت اخلاق علمی " منوط به ذکر دقیق منبع است . امیدواریم مدعیان رعایت اخلاق ( بخصوص رسانه های مدعی ارزشمداری ) بدون احساس شرمندگی از رفرنس قرار گرفتن بزرگترین مرجع مباحث نظامی در ایران ، از مطالب استفاده نمایند . برگردان به پارسی ، اختصاصی برای بزرگترین مرجع مباحث نظامی در ایران ( MILITARY.IR) مترجم : MR9
-
1 پسندیده شدهجنگنده سوخو 35 برای اولین بار موشک هوا به هوای برد بلند R-37M را آزمایش کرد. این موشک 300 کیلومتر برد و 5 ماخ سرعت دارد و برای هدف قراردادن آواکس ها و سوخت رسان ها ساخته شده است. خبر مال مشرق نیوزه، ممکنه عکسش درست نباشه لینک خبر : https://www.mashreghnews.ir/photo/1125738/عکس-آزمایش-موشک-جدید-برای-سوخو-35
-
1 پسندیده شدهدیروز علاوه بر موشک ذوالفقار بصیر تصاویر 2 موشک جدید دیگه نشون داده شده به نام فاتح a و فاتح f که اینا با فاتح 110 سری a تا d متفاوتند چون انگار کلاهک جدا شونده هدایت پذیر دارند
-
1 پسندیده شدهبسیار مهم: نماینده سازمان ملل در عراق در جریان سفر به نجف اشرف با آیت الله العظمی سید علی سیستانی دیدار کرد. (23 شهریور99) «جنین هنیس پلاسخارت» نماینده سازمان ملل در عراق بعد از دیدار با آیت الله العظمی سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق در نجف اشرف یک کنفرانس خبری برگزار کرد. پلاسخارت در جریان این کنفرانس گفت: آیت الله سیستانی از دولت عراق میخواهد به پروندههای فساد و محاکمه عاملان آن رسیدگی کند. وی ادامه داد: آیت الله سیستانی برگزاری انتخابات در موعد مقرر آن را تأیید میکند. ایشان از جایگاه و اهمیت به سزایی برای سازمان ملل برخوردار هستند. پلاسخارت گفت: آیت الله سیستانی شهروندان را به شرکت گسترده در انتخابات تشویق کردند. بیانیه رسمی دفتر آیت الله سیستانی: https://www.irna.ir/news/84037399/بیانیه-دفتر-آیت-الله-سیستانی-در-باره-دیدار-ایشان-با-نماینده-سازمان https://www.sistani.org/arabic/archive/26461 دیدار هنیس پلاسخارت با آیت الله سیستانی در نوامبر ۲۰۱۹
-
1 پسندیده شدهبسم الله........ 6 شهریور 1399 ضربات سنگین النصارالله به عناصر داعش و القاعده در عملیات رزمندگان مقاومت بر علیه نیروهای داعش در شمال استان بیضا و مجاورت مارب نزدیک به 1000 کیاومتر مربع از مناطق تحت کنترل این گروهها پاکسازی شده همچنین بنا بر اعلام رسمی انصارالله 14 پایگاه نیروهای دشمن تصرف و نزدیک به 250 تن از این نیروهای کشته زخمی ویا اسیر شدن .بدین ترتیب تقریبا شمال استان بیضا از لوث وجود این گروهها پاکسازی شده است
-
1 پسندیده شدهبسم الله........ 9تیر 1399 تلاش حشد الشعبی عراق برای تشکیل یک گردان تانک چیفتن نیروهای حشد الشعبی در عراق در حال جمع اوری تانکهای چیفتن در یکی از کارگاهای تعمیراتی جهت بازسازی و بکارگیری هستن . چیزی در حدود 30 دستگاه تانک چیفتن به همراه چندین نفربر وزرهپوش دیگر در این کارگاه جمع اوری شده اند نکته مهم بازسازی این تانکها است با توجه به زمینگیر بودن انها برای دهها سال قطعا تعمیرات از توان حشد الشعبی وحتی عراق خارج است تنها کشور منطقه غرب اسیا که توان بازسازی سنگین این تانکها را دارا است جمهوری اسلامی ایران بوده به غیر از بازسازی تامین قطعات بخصوص قسمت پیشران و مهمات و همچنین اموزش خدمه بوده که قطعا کشوری مثل انگلستان سارنده این تانک و یا حتی اردن دارنده این تانک در منطقه از ارئه انها به حشد الشعبی خود داری میکنند . در زمان حمله داعش به عراق حشد الشعبی به کمک ایران چند دستگاه تانک چیفتن را بازسازی و در درگیریها مورد استفاده قرار داده. بازسازی این تانکها در کارگاه تعمیراتی لشگر 13 حشد الشعبی بوده این لشگر وابسته به حرم مطهر امام حسین علیه السلام در شهر کربلا است تانکهای چیفتن در زمان جنگ با ایران و کویت به غنیمت عراق در امده .همچنین اخباری از فروش دهها دستگاه تانک چیفتن و یا مدل ریکاوری ان از سوی اردن به رژیم صدام در زمان جنگ با ایران در رسانه ها منتشر شده است
-
1 پسندیده شدهبسم الله............. از پنج روز پیش دور جدید حملات اکراد برای تصرف شهرک هجین شروع شده . نیروهای داعش بشدت در حال مقاومت هستن و مهاجمین پیشروی جزئی داشتند تصاویر ماهواره ایی گرفته شده از حضور هواگردهای و پهپادهای آمریکایی در شرق فرات دو هفته پیش داعش با پخش تصاویری اعلام کرد در حملات هوایی آمریکایی ها در حومه دیرالزور چندین تن از اسرای کرد کشته وزخمی شده اند سه خودرو داعش در بیابانهای حمص در کمین نیروهای ارتش سوریه قرار گرفته و منهدم شدند. در این کمین بیش از بیست داعش به هلاکت رسیده اند هدف قرار گرفتن خودروهای شورشیان تحت حمایت ترکیه در حومه عفرین توسط اکراد خودرو های زرهی ساخت تروریستها در شمال غرب سوریه / شبیه خودرو کبری ارتش ترکیه است. گروه نورالدین الزنکی روابط نزدیکی با ترکیه دارد
-
1 پسندیده شدهنیروهای امریکایی در سوریه نیروهای ویژه امریکایی و امرپ هایشان در جاده ای در شهر دیرالزور - به شیوه استقرار امرپ ها برای پشتیبانی از خودروهای عبوری از این جاده دقت کنید هر امرپ یک در میان در سمت راست و چپ جاده با فاصله قرار دارد تا نیروها اشراف کامل بر روی تهدیدات احتمالی داشته باشند که منجر به امنیت جاده می شود. نیروهای امریکایی و اجرای آتش پشتیبانی با خمپاره انداز M120 - درپشت سر آنها یک خودوری زرهی متعلق به نیروهای کرد دیده میشود که چپ کرده است. انتقال لجستیک شامل سوخت ، مهمات و ... به نیروهای ویژه امریکایی در شب - در این کاروان تاکتیکی که وظیفه انتقال لجستیک به نیروهای گشتی امریکایی در سوریه را بر عهده دارد می توان کامیون HEMTT A4 مدل بازیاب زرهی M984A4، تانکر سوخت سان و خودروهای FMTV را مشاهده کرد
-
1 پسندیده شدهسوریها لشگر چهارم گارد رو راهی لاذقیه کردن . این لشگر پیش از این بیابانهای سویدا رو از داعش پاکسازی کرد. قبل از اون درعا و قبلش حجرالاسود و قبل اون غوطه شرقی رو پاکسازی کرد این واحد یک لشگر هجومی و کارامدترین واحد ارتش عربی سوریه بعد از نیروهای نمر هستش دو دلیل میتونه داشته باشه یا یک عملیات محدود برای دورکردن نیروهای النصره از مواضع ارتش هستش یا مستحکم کردن مواضع ارتش در اون منطقه است تقریبا هر هفته شبه انتحاری های النصره به ارتش حمله میکنند دو هفته پیش هجده سرباز سوری کشته شدن هفته پیش هم چندین انغماسی در حمله ناکام کشته شدن که اجساد سه تاشون در منطقه باقیماند
-
1 پسندیده شدهبا سلام خدمت دوستان هرگز اطلاع پیدا نخواهم کرد که بعد از مطالعه این پست ، چه فکری خواهید کرد ، ( مسلماً آنهایی که در عرف سیاسی ، اصولگرا هستند ، یک برداشت خواهند داشت و اصلاح طلبان نیز یک برداشت دیگر ) اما ، دیپلماسی ، بسیار سخت تر از آن چیزی هست که تصور می شود ، اما در یک بررسی آکادمیک : درحوزه سیاست خارجی : تصمیمات کلی و استراتژیک ، در سطوح بالا و تصمیمات تاکتیکی وجزیی در سطوح پایین ، اتخاذ می شوند . سیاست و دیپلماسی ، به مانند صحنه شطرنج است که در آن ، برآیند کلی و نتیجه ، مهم خواهد بود محمد جواد ظریف ، سال 1379 یا 1380 هیات اعزامی به بغداد
-
1 پسندیده شدهاول از همه اينكه اين كل كل و مسخره بازي ها خداييش فضاي سايت و گفتگو رو آلوده مي كنه يه خرده منطقي با هم بحرفين تو رو خدا بابت مطلب ابتدايي هم ممنون/خلاصه و مفيد بود و واسه كسي كه اين كاره نيست جالبه مثل من! ممنون از موضوع مورد بحث
