برترین های انجمن

  1. MR9

    MR9

    Forum Admins


    • امتیاز

      73

    • تعداد محتوا

      9,419


  2. mehran55

    mehran55

    Editorial Board


    • امتیاز

      23

    • تعداد محتوا

      1,112


  3. arminheidari

    • امتیاز

      21

    • تعداد محتوا

      7,136


  4. Crash

    Crash

    Army


    • امتیاز

      21

    • تعداد محتوا

      1,055



ارسال های محبوب

Showing content with the highest reputation on یکشنبه, 20 تیر 1400 در همه مناطق

  1. 3 پسندیده شده
    شکار و شکارچی تانک ابرامز ارتش امریکا متعلق به لشکر 3ام پیاده نظام، تیپ 1ام زرهی، گردان 1-64 زرهی، گروهان چارلی در کنار تانک تی-72 منهدم شده ارتش بعث عراق در نبرد شهرک محمودیه بغداد - 3 اوریل سال 2003 میلادی یک تانک تی-72 دیگر عراقی در خیابانهای شهرک محمودیه بغداد که توسط تانک های ابرامز منهدم شده است تانک تی-72 منهدم شده دیگر عراقی در شهرک محمودیه از دید راننده تانک ابرامز_ سربازان ارتش امریکا گزارش کرده اند در نبرد شهرک محمودیه گاهی فاصله درگیری تانک ها با یک دیگر کمتر از 15 متر بود با این حال ارتش امریکا در این حمله متحمل تلفاتی نشد.
  2. 3 پسندیده شده
    [center][b][size=6]«به نام خدا»[/size][/b][/center] [center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/1~79.jpg[/img][/center] تانک 103 Stridsvagnکه به نام S-Tank هم معروف است در کشور سوئد طراحی و ساخته شده است. در اواسط سال 1950 ارتش سوئد تصمیم گرفت به جای تانک انگلیسی Centurions تانک جدیدی را وارد خدمت کند. به همین منظور سه شرکت Landsverk،Volvo و Bofors پیشنهاد ساخت ناتک KRV که به یک توپ 155 ملیمتری بدون خان مجهز بود را دادند اما قیمت تمام شده این تانک برای ارتش سوئد بسیار گران بود و طرح این سه شرکت پذیرفته نشد. درسال 1956 شرکت Sven Berge پیشنهاد ساخت تانک Stridsvagn 103 که تانکی کوچک و جمع وجور ، مناسب برای دفاع از کشور سوئد طراحی شده بود را به ارتش سوئد تحویل داد. البته پذیرفتن طرح شرکت Sven Berge به وسیله ارتش با شک و تردید های زیادی مواجه بود.اما بالاخره ارتش طرح تانک Strv 103 را پذیرفت چون آن را انقلابی در طراحی تانک های اصلی میدان نبرد می دانست. چابکی، قدرت و حفاظت همه یک جا در این تانک جمع بود. [center][size=1][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/2~33.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_2~33.jpg[/img][/url][/size][/center] [center][b][size=3]ماکت تانک Strv 103[/size][/b][/center] [center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/3~26.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_3~26.jpg[/img][/url][/center] [center][b][size=3]نمونه اولیه [/size][/b][/center] در سال 1960 با تکمیل شدن طراحی ها و انجام آزمایشات Stridsvagn 103 وارد ارتش سوئد شد. در سال 1663 در حضور مطبوعات Strv 103 رسما رونمایی شد و تحسین جهانی را برانگیخت. مقامات کشورهای بلژیک، دانمارک، فرانسه، هلند، یوگسلاوی، نروژ، لهستان، سوئیس، اتحاد جماهیر شوروی، انگلستان، آلمان، ایالات متحده آمریکا می خواستند به سوئد بروند و از نزدیک دستاورد سوئدی ها را ببینند. رئیس جمهور وقت ایالات متحده جان اف کندی در یادداشتی در تاریخ 21 مارس 1963 از مقامات سوئد درخواست کرد تا اطلاعات بیشتری را در مورد تانک جدید خود منتشر کنند. وزیر دفاع وقت سوئد رابرت مک ناما نیز یک هفته بعد جواب رئیس جمهور امریکا را می دهد و در آن از برتری تانک Strv 103 نسبت به تانک m60 صحبت می کند. [center] [url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/4~25.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_4~25.jpg[/img][/url][/center] [center][b][size=3]مقامات کشورهای متعددی برای دیدن تانکStrv 103 به کشور سوئد سفر کردند.[/size][/b][/center] در بین سال های1967 تا 1971، 290 دستگاه تانک تحویل ارتش سوئد شد، حداکثر میزان تولید از هفت دستگاه تانک در ماه بیشتر نمی شد. تا سال 1997 این تانک در ارتش سوئد باقی ماند و با ورود(Stridsvagn 122 (Leopard 2A5 از خدمت کنار گذاشته شد. [center] [url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/5~19.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_5~19.jpg[/img][/url][/center] [center][b][size=3]خط تولید [/size][/b][/center] [center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/6~16.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_6~16.jpg[/img][/url][/center] طرح Sven Berge برای افزایش امنیت تانک، حذف برجک و کاهش ارتفاع تانک بود،. شرکت Sven Berge طی تحقیقاتی به بررسی علل انهدام تانک ها در جنگ ها به خصوص جنگ جهانی دوم پرداخته بود و دریافت که بیشتر تانک ها به علت اصابت گلوله به برجک منهدم شده اند، به همین خاطر در طراحی تانک خود با حذف برجک متحرک باعث شد ارتفاع تانک به 2.14متر برسد. در این حالت احتمال برخورد گلوله ها به تانک کاهش پیدا می کرد. طراحان و سازندگان تانک Strv 103 به منظور این که تانک بتواند بدون جابه جایی قادر به تغییر دادن زاویه توپ در حال عمودی باشد تانک را به یک سیستم تعلیق هیدروپنیوماتیک با قابلیت تنظیم ارتفاع مجهز کردند، که با افزایش یا کاهش ارتفاع سیستم تعلیق تانک در راستایی عمودی به موقعیت جدید برای شلیک دست پیدا می کرد. [center] [url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/9_6.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_9_6.jpg[/img][/url][/center] [center][b][size=3]مقایسه ارتفاع [/size]دو تانک [size=3]Strv 103 و m60[/size][/b][/center] [center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/10_4.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_10_4.jpg[/img][/url][/center] [center][b][size=3]مقایسه ارتفاع سه تانک Strv 103-m60-t72[/size][/b][/center] [center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/8~9.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_8~9.jpg[/img][/url][/center] [center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/7~9.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_7~9.jpg[/img][/url][/center] [center][b][size=3]با تغییر ارتفاع سیستم تعلیق، توپ بالا و پایین می رود.[/size][/b][/center] Stridsvagn 103 به لطف همین سیستم تعلیق می توانست ارتفاع خود را 13 سانتی متر دیگر کاهش دهد. البته برای حفاظت بیشتر در قسمت جلوی تانک زره ای قفسی نصب می شده که در برابر گلوله ای و تسلیحات ضد تانک مقاومت موثری از خود نشان می دادند. [center] [url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/10_5.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_10_5.jpg[/img][/url][/center] [center][b][size=3]یکی از خدمه در حال نصب زره قفسی[/size][/b][/center] [center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/10_6.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_10_6.jpg[/img][/url][/center] Strv 103 از توپ Bofors 105 mm L/62 بهره می برد که می توانست با گلوله های توپ انگلیسیmm 105 L7 نیز هماهنگ شود. همچنین به سه مسلسل 7.62 میلیمتری مدل KSP 58 مسلح بود. [center] [url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/12~5.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_12~5.jpg[/img][/url][/center] [center][size=3][b]مسلسل KSP 58[/b][/size][/center] خدمه توانایی دسترسسی فیزیکی به هم را دارند که در زمان جنگ عامل حیاتی محسوب می شود. این تانک ظرفیت حمل سه خدمه را دارد: فرمانده، توپچی/ راننده و اوپراتور رادیو/ راننده عقب. طراحی اولیه برای دو خدمه بوده است، اما یک فرد دیگر به عنوان ذخیره و برای انجام فعالیت های جانبی در نظر گرفته شده است. هم فرمانده و هم توپچی/ راننده توانایی شلیک و راندن تانک را دارند. برای کاهش زمان هدف گیری تا اجرای آتش، فرمانده می تواند راندن تانک را به توپچی/ راننده بسپارد. درحالی که خود برای تسلط به اطراف از یک برجک کوچک که مجهز به پیرسکوپ است استفاده می کند. فرمانده درصورتی که فرمانده هدفی را مشاهده کند، راندن تانک را دوباره برعهده می گیرد، تانک را به سمت هدف گرفته و شلیک می کند. درصورت لزوم یکی از خدمه به تنهایی قادر به هدایت و اجرای آتش می باشد. برای کاهش خدمه تانک و نبود فضای کافی برای یک خدمه دیگر که در نقش لود کننده ظاهر شود Strv 103 به یک سیستم بارگذار خودکار مجهز شد که نرخ آتش را به 15 گلوله در دقیقه رساند. پوکه های گلوله نیز به طور اتوماتیک از عقب تانک به بیرون پرتاب می شوند. [center] [url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/13~3.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_13~3.jpg[/img][/url][/center] [center][size=3][b]فرد A توپچی/ راننده، فرد B وپراتور رادیو/ راننده عقب و فرد C فرمانده است [/b][/size][/center] [center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/2121212114.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_2121212114.jpg[/img][/url][/center] [center][b][size=3]محل نشستن توپچی/ راننده و وپراتور رادیو/ راننده عقب[/size][/b][/center] [center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/15_6.JPG"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_15_6.JPG[/img][/url][/center] [center] [url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/15_5.JPG"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_15_5.JPG[/img][/url][/center] [center][b][size=3]محل نشستن توپچی/ راننده[/size][/b][/center] [center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/15~4.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_15~4.jpg[/img][/url][/center] [center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/16~3.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_16~3.jpg[/img][/url][/center] [center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/17.JPG"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_17.JPG[/img][/url][/center] [center][b][size=3]محل نشستن فرمانده[/size][/b][/center] تانک Strv 103 در مدل های اولیه از دو موتور Rolls-Royce مدل K60 که قدرت 240 اسب بخار قدرت داشت بهر می برد به علاوه به یک توربین گازی Boeing GT502 با 300اسب بخار قدرت مجهز بود. Strv 103اولین تانکی است که در نیروی محرک خود از توربین گازی استفاده کرد. بعدها از توربین گازی در تانک های t-80 شوروی وآبرامز آمریکا نیز استفاده شد.این تانک قابلیت دوزیست بودن را هم دارد و با صرف زمان 20 دقیقه جهت آماده سازی و نصب صفحات جانبی می تواند با سرعت 6 کیلومتر برساعت داخل آب حرکت کند. تعدادی از تانک های Strv 103 مجهز به یک تیغه بولدوزر در جلوی تانک برای ایجاد سنگر، خاکریز و... بودند. [center] [url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/21~4.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_21~4.jpg[/img][/url][/center] [center] [url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/22~8.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_22~8.jpg[/img][/url][/center] [center] [url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/23~4.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_23~4.jpg[/img][/url][/center] [center][size=3][b]Strv 103[/b][/size][size=3][b] می تواند [/b][/size][size=3][b]با نصب صفحات جانبی در آب حرکت کند.[/b][/size][/center] [center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/20~2.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_20~2.jpg[/img][/url][/center] [center][b][size=3]یک تانک مجهز به تیغه بولدزر Strv 103 [/size][/b][/center] ارتش سوئد در طی زمان خدمت تانک 103 Stridsvagnتصمیم به ارتقا و بهبود آن گرفت که نتیجه آن سه استاندارد برای ارتقای این تانک تعریف شد:[list] [*]Stridsvagn 103B [/list] قدرت نیرو محرک تانک Stridsvagn 103A رضایت بخش نبود در نتیجه در مدل Stridsvagn 103B تصمیم به تعویض توربین گازی قبلی با توربین گازی Caterpillar 553 گرفته شد. در اوایل پروژه، فقط 80 دستگاه نسیت به تعویش توربین شان در دستور کار قرار داده شدند .[list] [*]Stridsvagn 103C [/list] ارتش سوئد در سال 1986 دوباره تصمیم به ارتقا تمامی تانک های 103 Strv گرفت. از جمله فعالیت هایی که ارتش سوئد قصد تغییر درآن را داشت می توان به ارتقا و بهبود سیستم کنترل آتش، اضافه کردن فاصله یاب لیزری نصب مخازن سوخت اضافه، تجهیز تمامی تانک ها به تیغه بولدوز، نصب زره واکنشی و تعویض موتور Rolls-Royceبا موتور دیزل ساخت شرکت Detroit با قدرت 290 اسب بخار اشاره کرد.[list] [*]Stridsvagn 103D [/list] در اواسط سال 1990 ارتش سوئد تصمیم گرفت آخرین ارتفا را هم بر روی تانک 103 Strv اعمال کند. تغییرات عمده ای همچون نصب و راه اندازی کامپیوتر کنترل آتش، سامانه تثبیت هدف در حین حرکت، دوربین حرارتی برای فرمانده و راننده تانک، استفاده از دوربین دید در شب، نصب فیلترهای ش.م.ر و تغییرات جزئی درسیستم تعلیق و موتور را می توان نام ببرد. [center][b][size=5]«مشخصات کلی Strv 103»[/size][/b][/center] [center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/Untitled~4.jpg[/img][/center] [url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/26~2.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_26~2.jpg[/img][/url] [url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/11_5.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_11_5.jpg[/img][/url] [url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/11~12.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_11~12.jpg[/img][/url] [b][color=#ff0000]مترجم و گردآورنده: Crash نقل با ذکر نام میلیتاری و گردآورنده بلامانع است[/color][/b] منابع: [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Stridsvagn_103"]http://en.wikipedia..../Stridsvagn_103[/url] [url="http://www.ointres.se/strv_103.htm"]http://www.ointres.se/strv_103.htm[/url]
  3. 2 پسندیده شده
    تایگرهای جوان ایرانی جنگنده - بمب افکن سبک اف-5 اف نیروی هوایی ایران با سریال ساخت ۰۶۸۴-۷۵ پایگاه هوایی McClellan قبل از بارگیری درون هواپیمای C-5 Galaxy و ارسال به ایران به سال ۱۹۷۶
  4. 2 پسندیده شده
    حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در اربیل منابع خبری از حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در فرودگاه اربیل در منطقه کردستان عراق خبر می‌دهند. العربیه:حریم هوایی بر فراز فرودگاه اربیل بسته شده و تمامی چراغ‌های فرودگاه خاموش شده و هواپیماها از مسافران تخلیه شده‌اند. صابرین نیوز: دست کم 20 راکت به سوی پایگاه نظامی آمریکا در اربیل شلیک شده است. در این حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی از پهپاد نیز استفاده شده است.
  5. 2 پسندیده شده
    به نام خدا BAe Magma هواپیمای بدون سرنشین (UAV) / اثبات گر فناوری (2017) هواپیما های مدرن برای تغییر مسیر به سطوح کنترل پرواز نیازمندند که ترکیبی از اتصالات، مکانیزم ها و سامانه های دیجیتالی است. BAe Systems مرکز دفاعی انگلیس و دانشگاه منچستر برای ایجاد انقلابی در این حوزه همکاری می کنند و در حال توسعه پهپاد اثبات گر فناوری Magma هستند. توسعه این پهپاد از سال 2002 آغاز شد. از این محصول برای جمع‌آوری اطلاعات درباره ی طرح مفهومی "هوای دمیده شده برای کنترل پرواز" استفاده می شود. در این طرح، از گاز های خروجی موتور برای تاثیر بر روی خواص بالابرندگی بال استفاده می شود (هوا با سرعت مافوق صوت از لبه عقبی سطوح کنترلی خارج می شود). امید است این پیشرفت، جایگزین سطوح کنترل پیچیده فعلی شود که طراحی هواپیما های رزمی (و تجاری) را محدود می کنند. ممکن است روزی نیاز به هرگونه سطوح کنترلی از بین برود. علاوه بر این، رانش خروجی این هواپیما توسط "سامانه کنترل بردار رانش سیال" مدیریت می شود. هواپیمایی بدون سطوح کنترلی متحرک ذاتا آیرودینامیک تر خواهد بود، پیچیدگی و حجم آن کاهش پیدا می کند و ایمنی آن بالاتر خواهد رفت. با حذف اتصالات و فاطله بین آن ها، قابلیت پنهان کاری آن بیشتر می شود. هوای دمیده شده برای کنترل پرواز: هوا از موتور گرفته می شود و با سرعت مافوق صوت از شکاف های باریک دور لبه های عقبی مخصوص خارج می شود تا پهپاد را کنترل کند. سامانه کنترل بردار رانش سیال: کنترل پهپاد با دمیدن هوا به داخل نازل و منحرف کردن گاز خروجی و ایجاد نیروی کنترلی در حالت فعلی، Magma پلتفرمی "شبه بال پرنده" با شکل کلی شبیه سرنیزه است. همچنین، این پهپاد برای حداکثر کارایی آیرودینامیکی از شکل بال-بدنه ترکیبی استفاده می کند. در بخش عقب بدنه، یک جفت باله دمی عمودی متمایل به خارج قرار دارد. در نسخه های اصلاح شده در آینده این باله های عمودی حذف خواهد شد تا آن را به یک طراحی "بال پرنده" واقعی تبدیل کند. از چرخ های سه‌گانه برای حرکت روی زمین استفاده می شود. اولین پرواز Magma در سپتامبر سال 2017 در Llanbedr ولز انجام شد. این پهپاد در ابتدا یک اثبات گر فناوری است، اما بدون شک توسعه آن باعث ایجاد مفاهیم و رویکردهای طراحی برای پلتفرم های جنگی آینده خواهد شد. در سال 2019، پهپاد Magma، کنترل توسط هوای سیال مافوق صوت را در طول آزمایشی در 11 آپریل 2019 اثبات کرد. مشخصات - سال ورود به خدمت: 2017 - تعداد فروند ساخته شده: 1 - کشورهای مصرف کننده: انگلیس - نقش:  X-Plane(توسعه ای، نمونه اولیه، اثبات گر فناوری؛ این هواپیما برای نمونه سازی اولیه، اثبات فناوری، تحقیق و کسب اطلاعات توسعه داده شده است)، توانایی های بدون سرنشین (طراحی شده با توانایی های بدون سرنشین برای ایفای انواع نقش های بالای میدان نبرد) - طول: 3.6 متر - ارتفاع: نامشخص - وزن: نامشخص - حداکثر وزن برخاست: نامشخص – قوای محرکه: موتور جت حداکثر سرعت: 150 کیلومتر بر ساعت - ارتفاع پروازی: 7620 متر - برد: نامشخص - تسلیحات: نامشخص - نسخه ها: Magma (سری پایه) منبع
  6. 2 پسندیده شده
    ذبح کردن تانک به سبک چچنی ها تانکتی-80بی وی منهدم شده ارتش روسیه در طول حمله به گروزنی دسامبر 1994 جنگ چچن را باید یکی از طولانی ترین و تلخ ترین جنگ های روسیه دانست. در جریان حمله به پایتخت چچن، گروزنی در 31 دسامبر 1994، یگان های زرهی ارتش روسیه با عجله و بدون برنامه ریزی تاکتیکی و بدون آموزش لازم برای خدمه وارد شهر شدند تا ماموریت خود را انجام بدهند. نتیجه این حمله فاجعه بار بود حدود 70 درصد از 200 دستگاه تانک درگیر در این حمله نابود شدند. حداقل 17 دستگاه تانک تی-80 بی و تی-80 بی وی در جریان درگیری های اطراف گروزنی در سال های 1994-95 از بین رفتند. درآن زمان روزنامه ها و تلویزیون روسیه پر از عکس های وحشتناک تانک های نابود شده تی-72 و تی-80 روسی بودند. عموما تانک های روسیه خصوصا تانک های تی-80 بخاطر داشتن زره های واکنشی کنتاکت توانایی مقاومت در برابر حملات راکتی نیروهای چچنی از روبه رو را داشتند. به طوری که در یک مورد یک دستگاه تانک تی-80بی وی توانسته بود در مقابل 18 راکت آر پی جی-7 مقاومت کند. اما نکته قابل توجه در جنگ اول چچن تاکتیک منحصر بفرد نیروهای جدای طلب چچن برای نابودی تانک های تی-80 روسیه بود. نیروهای ضد زره چچنی در بالایی یک ساختمان نسبتا بلند مستقر میشدند. بعد از عبور تانک، آنها با راکت ضد زره مانند آر پی جی -7 از بالای ساختمان بلند به سمت بخش بالایی پیشرانه (پشت برجک) شلیک می کردند. . راکت به راحتی از زره نازک پیشرانه عبور میکرد سپس از میان دیواره بخش پیشرانه و محفظه رزمی رد میشد و به مهمات داخل بارگذار خودکار برجک می رسید و باعث منفجر شدن مهمات تانک میشد در اخر این زنجیره برجک از جا کنده و پرتاب میشد. این روش خصوصا برای تانک های سری تی-80 بسیار کارساز بود زیاد در بارگذار خودکار تانک تی-80 مهمات دور تا دور برجک قرار دارند. در نتیجه بعد از عبور راکت از محفظه پیشرانه به مهمات میرسد. این نوع حمله نیاز به مهارت ویژه ای داشت زیرا باید زاویه درست برای شلیک راکت ار پی جی انتخاب میشد تا راکت به درستی به بارگذار خودکار تانک برسد. اصلی ترین دلیل انتخاب این نوع تاکتیک اشنایی نیروهای چچنی با پاشنه آشیل تانک های تی-80 بود. بسیاری از مبارزان چچنی، سربازان شوروی سابق بودند و با ساختار تانک های روسی آشنایی کامل داشتند. شکل ساختاری بارگذار چرخ و فلکی تانک تی-80- بخشی از مهمات تانک (خرج مهمات) دور تا دور برجک قرار دارد تصویر شماتیک از نحوه انجام تاکتیک نیروهای چچنی از کنار- خط قرمز زاویه فرضی از عبور راکت است که از بخشی بالایی پیشرانه عبور میکند به بارگذار تانک (مستطیل سبز) میرسد انفجار مهمات داخل تانک نتیجه مرگباری خواهد داشت- تانک تی-80 منهدم شده در جنگ چچن
  7. 1 پسندیده شده
    پروژه های مولد 1 برای راه اندازی یک سیستم بزرگ ، ابتدا باید زیرسیستم ها را فعال کرد و بعد با کمک توان تولید شده ان ها اصل سیستم را احیا کرد برای مثال برای راه اندازی یک نیروگاه حرارتی، ابتدا بخش بویلر و پمپ های دیزل روشن می شود و پس از رسیدن به توان حداقلی فیدپمپ های اصلی وارد مدار می شوند و نیروگاه استارت تولید می خورد، در غیر اینصورت نیروگاه باید به برق سراسری وصل بشه و به کمک منبع خارجی راه اندازی شود این داستان در مورد راه اندازی هر ابر مجموعه صدق می کند. از این رو درک پروژه های کوچک و مولد بسیار حیاتی است. ریز پروژه ها، پروژه هایی کوچک، پکیجی با زمان راه اندازی سریع هستند که سریع هزینه جاری خود را در آورده و شروع به سود دهی می کنند. این پروژه ها به دلیل فعال شدن سریع، اشتغال زایی و عدم نیاز به هزینه جاری پایداری خوبی دارند و تنها در بحث های بازگشت سرمایه اولیه مورد بحث قرار می گیرند. بهترین مثال برای ریزپروژه ها، پروژه های کشاورزی و تولیدات دامی هست، که باتوجه به مصرف روازنه بازار، بازار زنده تری نسبت به دیگر محصولات دارند. از این نظر کشاورزی و دامداری بهترین پروژه های مولد مردمی طبقه بندی می شوند. در صورت آماده کردن شرایط و تسهیلات از سوی دولت، توسعه این بخش ها سریع بوده و جذب سرمایه در کمترین مدت صورت می گیرد. وقتی از تسهیلات صحبت می کنیم، بیشتر به دنبال حذف موارد کاغذ بازی اداری و مشاوره درست و دستورالعمل های ساده اجرایی هستیم هرچه فرآیند سرمایه گذاری تا اجرا کوتاه تر شود، موفقیت سرعت بیشتری خواهد داشت. در مورد سرمایه نیز بعد از یکی دو پروژه موفق، سرمایه خصوصی بصورت خودکار به دنبال این پروژه ها خواهد آمد و آن را به حد اشباع می رساند. توجه توجه مراقبت از صنایع خرد و متوسط کشاورزی و دامداری بسیار مهم و کلیدی هست و همتراز با توسعه ریزپروژه ها به بهانه پروژه مولد ، پروژه های زنده را نکشیم و هر عقل سلیم می گوید به این پروژه ها و داشته های موجود باید نیم نگاهی داشت اول پروژه های در حال بهره برداری دوم پروژه های در حال اجرا یا نیمه کاره در مورد پروژه های در حال اجرا، پرس جو های محلی احتمالا نشان خواهد داد که پروژه مستقل و خودکفا است ولی نیاز به کمک در رفع مشکلات اداری دارد و با کمک های اداری از خطرهای احتمالی دور خواهد شد. (همیشه بزرگترین تهدید بخش خصوصی، ادارات و کارشناسان دولتی هستند ) حل معضلات اداری بزرگترین تسهیل و کمک برای هر نهاد خصوصی خواهد بود. در مورد پروژه های نیمه کاره، وضعیت سخت تر هست، چرا که مشکلات ، زمان و نفس پروژه را گرفته هست و احتمالا علاوه بر حل مشکلات اداری، نیاز به تنفس مصنوعی نیز خواهد بود بصورت کلی پروژه هایی که به 90 درصد پیشرفت خود رسیده اند، مسلما ارزش کمک مالی و احیا را دارند، هرچند این کمک با دوره طولانی تری به خزانه بازگردد. علاوه بر این با کمک یک مشاور خوب، بسیاری از این پروژه ها سریعا می توانند به بهره برداری رسیده و ارزش افزوده ایجاد کنند. از نظر اجتماعی حمایت مالی از سمت دولت بصورت غیر مستقیم باعث کاهش هزینه های غیرمستقیم دولت و توسعه منطقه می شود. یادمان باشد، 10 درصد از تسهیلات کمک های نقدی هست، بسیاری از تسهیلات کمک های دولتی موجود است که سیستم اداری از مردم دریغ می دارد. گاهی اوقات ماشین های راه سازی شهر و روستا گاهی کشیدن برق به سمت یک واحد کشت و صنعت گاهی مجوز ایجاد یک تاسیسات گاهی کمک به خرید محصولات تولید شده و رساندن به صنایع تبدیلی گاهی .... می توانند گره مشکلات چندین ساله را بشکنند ، فقط اگر نیت همکاری و حل مشکل وجود داشته باشد. زیاد می شنویم که کشاورزی بدلیل کاهش قیمت محصول از برداشت خود انصراف داده و محصول کنار زمین در حال فاسد شدن هست دامداری که به دلیل قیمت ارزان شیر، شیرش را در رودخانه یا فاضلاب رها کرده است دامداری که گاو شیری خود را برای گوشت فروخته هست و... همه این ها در حالی هست که عده ای از مردم از دسترسی به این محصولات محروم اند و رساندن این محصولات غذایی به این مردم بویژه در استان های محروم، یک جهاد بزرگ محسوب می شود. بماند که این نقص سیستم توزیع ما و تعاونی های کشاورزی ما را می رساند ولی بودن افرادی چون شهید سلیمانی کمک حالی در این بی مدیریتی بود. همه این ها نشانه های ساده ای هست که مدیریت ما نتوانسته بستر لازم برای تولید کننده موثر و مولد را فراهم کند و نعمت حاضر و آماده اسراف می شود. بیشتر این مباحث در تاپیک امنیت غذایی توسط دوست خوبمان @Overdose بحث شده است لینک در این میان باید یادی کنیم از شرکت های کشت و صنعت در سراسر کشور، که علاوه بر تولید مواد غذایی اشتغال زایی زیادی رو در کشور سبب شدن از این نظر پروژه های کلان و مناسبی برای کشور بوده اند. چه کمکی می توانیم بکنیم؟؟؟ مشکل این شرکت ها بیشتر بهره وری هست چه در فناوری و چه در مدیریت نیرو - کمک به فروش محصولات - تهیه پکیچ های ارتقا انرژی و آب - بهبود فناوری کشاورزی - بهبود شرایط اداری، مستندسازی و اموزشی - بهبود شرایط محیط زیستی و بازیافتی پکیج های نیمه صنعتی و خانگی آب ، نمونه سادگی و چابکی برای مصرف کننده این قسمت ها کاملا مبتنی بر فناوری هست و باید بصورت پکیج ارائه شود و اینکه بتوانیم فناوری مناسب را ارزان و شاید مجانی در اختیار کشاورز و دامدار قرار دهیم، راه را برای توسعه باز کرده ایم ** یادآوری اصل داستان پول هدفمند این است که بعد از تزریق پول، مشکل برای مدت طولانی حل شده و سیستم بصورت مستقل و خودکفا کار کند نه اینکه مدام وابسته و مریض بماند ---------------------- شرکت هایی چون کشت و صنعت و یا شرکت های صنعتی مثل هپکو، شرکت هایی هستند که باتوجه به شدت مصرف یک محصول در کشور توسعه پیدا کردند و بیشتر از بحث سوددهی مباحث جانبی اجتماعی و فرهنگی را مبنا قرار دادند. در نتیجه هرگونه نگاه به این صنایع باید با مبنای فرهنگی و اجتماعی صورت بگیرد، در غیر اینصورت سبب معضلاتی پر هزینه برای کشور می شود. مهمترین بحث هم اشتغال زایی بوده که باتوجه به حجم نیروهایشان ، بحث امنیت اجتماعی را دارند و در این اوضاع کشور ابتدا حفظ و در گام دوم بهره وری شان بهبود پیدا کند. در حقیقت بیشتر مشکل این شرکت ها بحث بهره وری است و مدیریت دولتی و بحث استخدام های دولتی سبب کاهش شدید بهره وری تولید و ضرر دهی انها شده است. از این رو تصمیمات درست کلان مدیریتی می تواند این ظرفیت ها را به یک فرصت برای کشور تبدیل کرده و سبب بهبود اوضاع اقتصادی کشور شود. برای مثال در همین کشورهای همسایه تجهیزات و ماشین الات زیادی مورد نیاز است که می توان با قیمت ارزان و شاید اقساطی صادر نمود و بازارهای همسایه را اشباع کرد علاوه بر این بازار داخل خود مصرف کننده اصلی خواهد بود. تنها نکته دقت به این اصل هست که نباید گذاشت در این قضیه رانتی شکل بگیرد و قیمت از عرف خارج شود و اگرنه وضعیتی مثل ایران خودرو و قیمت های بی معنی ان ایجاد می شود. شرکت ایران خودرو نمونه بارز از سواستفاده مبحث امنیت اشتغال برای فرار از اصلاح و بهبود بهره وری است نیروهای مازاد هم پس از ارتقا اولیه شرکت می توانند برای توسعه های جانبی استفاده شوند. ( خدا رو شکر هر جا دست بذاریم کلی کار ریخته است و کلی حرکت می توان زد) ادامه دارد ....
  8. 1 پسندیده شده
    امیر خواجه‌فرد: ما باید همیشه واقعیت‌ها را به مردم بگوییم. برخی اوقات احساس می‌کنم که مسئول یک پروژه فراموش می‌کند یک حقیقت را درباره یک محصول بگوید و یا این حقیقت از قلم می‌افتد و در نتیجه یک برداشت غلط ایجاد می‌شود. من در دوران مسئولیت خود با جزئیات هواپیمای قاهر آشنا شدم و پیش از آن در حد یک خبر این کار بزرگ را پیگیری می‌کردم. این یک پروژه بزرگ است، علت آن هم این است که تعدادی از جوانان متخصص ما که سابقه کار طراحی هواپیما داشتند تصمیم گرفتند تا یک هواپیما را از صفر تا صد با رویکرد نسل‌های نوین هواپیما در جهان طراحی کنند. اما در هیچ کشوری حتی کشور‌های پیشرو همه محصولات به خط تولید نمی‌رسند و ما باید همان روز اول این موضوع را تبیین می‌کردیم که در حال توسعه فناوری هستیم. این کار در بسیاری از کشور‌ها رخ می‌دهد، شما می‌توانید انواع نمونه‌های اولیه جنگنده‌ها را در دنیا مشاهده کنید. به طور مثال من در یکی از مطالعات خود یکی از کشور‌های پیشرو در جهان مشاهده کردم که در طول 40 سال، 540 نمونه اولیه ساخته شده بود که 50 یا 60 فروند از آن‌ها به خط تولید رسیده است. حتی برای یک ماموریت 4 شرکت نمونه اولیه ساخته بودند که بعد از آزمایش یک نمونه از آن‌ها انتخاب شد. به پروژه جنگنده قاهر ورود کردیم و این جنگنده حرف‌های خوبی در حوزه فناوری برای ارائه دارد. برخی از قسمت‌های آن طراحی و فناوری خوبی دارد و برخی دیگر از قسمت‌های آن منطبق با نیاز مشتری نبوده است. طبیعی است که اکنون برخی از قسمت‌های آن منطبق با نیاز مشتری نباشد، ولی ما در سازمان صنایع هوایی یک مدت زمان برای آن پیش بینی کرده ایم و فعالیت‌های مربوط به آن در حال پیگیری است. در این مدت زمان قرار است تا آزمایش‌هایی انجام شود و قابلیت‌های این هواپیما را به نیروی کاربر معرفی کنیم. البته ممکن است که یک نیروی کاربر آن را بپسندد و تولید کنیم. در غیر این صورت ما از دانش فنی کسب شده از این محصول توسعه فن آوری در سایر پروژه‌های خودمان استفاده می‌کنیم. این متن از خبرگزاری تسنیم هستش . گویا قرار هم نبوده از اول تولید بشه . رونماییش مربوط به اواخر دوره آقای احمدی نژاده و صرفا بهره برداری سیاسی ازش شده. دوره های بعدی هم همون برخورد و (سو)استفاده رو از این پروژه کردن . تامام .
  9. 1 پسندیده شده
    رونمایی سپاه پاسداران از نسخه زمین‌پایه موشک الماس
  10. 1 پسندیده شده
  11. 1 پسندیده شده
    به نام خدا BAe Systems Mantis هواپیمای بدون سرنشین (2009) با گذر از هر درگیری مدرن، اعتقاد اروپا به سامانه های پهپادی افزایش چشمگیری پیدا کرده و دست به کار شده اند تا راه حل هایی محلی و با نگاه به صادرات را برای آینده نزدیک ارائه کنند. BAe Systems پهپاد مانتیس را به عنوان اثبات گر فناوری برای ارزیابی پهپاد های رزمی بزرگ (که در گروه هواپیما های بدون سرنشین رزمی (UCAV) قرار می گیرد) ارائه داده است. این کلاس از پهپاد در خیلی از جهات شباهت هایی به پهپاد های معمولی دارد و قابلیت حمل مهمات هدایت دقیق را هم پیدا کرده است (همانند پهپاد MQ-9 ریپر آمریکایی). این هواپیما ابعاد بزرگ‌تر، سامانه های پروازی پیشرفته‌تر و فضای داخلی بیشتری برای سوخت (افزایش برد عملیاتی) و محموله های ماموریتی دارد. Mantis در حال حاضر پلتفرمی آزمایشی است که اولین پرواز خود را در بیست و یکم اکتبر سال 2009 در محدوده آزمایشی Woomera در استرالیا انجام داد. این پهپاد به همراه Taranis (که کار بر روی نمونه اولیه آن در سال 2007 شروع شد) جزو پهپاد های با مشخصات بالای شرکت BAe System هستند. پس نمایش آن در نمایشگاه هوایی Farnborough انگلیس در سال 2008، تا امروز یک فروند از پهپاد Mantis ساخته شده است. برنامه Mantis چشم انداز تعریف یک پهپاد رزمی چند بار مصرف، با برد بالا و نفوذ عمیق را دنبال می کند. به همین دلیل، این پهپاد اختصاصا برای پایداری و برد بالا به همراه محموله ماژولار (با پشتیبانی از انتقال سلاح) طراحی شده است. Mantis همانند سایر برنامه های پهپادی رو به رشد، به دنبال عملکرد خودکار با کمک ارتباطات ماهواره ای برای موقعیت یابی است. مداخلات فردی قادر به لغو تصمیمات هستند اما Mantis در پروسه های موقعیت یابی، فرود و برخاست خودکار خواهد بود. این برنامه با رهبری BAe Systems و مشارکت بازیگران اصلی صنایع مانند GE Aviation، L3 Wescam و رولزرویس انجام می شود. سامانه های اویونیک شامل سامانه های تصویربرداری LS Wescam MX-20 و مجموعه تصویربرداری و بهره‌گیری (ICE) شرکت BAe Systems می شوند. داده های جمع‌آوری شده در طول برنامه Mantis برای توسعه های آینده پهپاد Telemos (محصول مشترک BAe Systems انگلیس و Dassault فرانسه) استفاده خواهد شد. Mantis نمای ظاهری معمولی است و اساسا با قسمت جلویی برجسته که به جای کابین خلبان، سامانه های عملیاتی را در خود جای داده، تقلیدی از یک هواپیمای سرنشین دار است. بدنه برای کارایی آیرودینامیکی، کاملا کیپ شده است. ضمائم بال ها مستقیم اند و در زیر بدنه نصب شده اند. بخش عقب بدنه مخروطی شکل است و واحد دم T شکل روی آن نصب می شود. Mantis توسط 2 موتور رولزرویس در آرایش "pusher" نیرودهی می شود که در محفظه های جداگانه در امتداد پشت بدنه و بالای واحد دم قرار گرفته اند. چرخ های آن از نوع معمولی و کاملا جمع شونده هستند. بال ها طراحی شده اند تا مهمات خارجی را در 6 نقطه سخت حمل کنند. نسخه اولیه مانتیس، 19.8 متر طول، 1000 کیلوگرم وزن و حداکثر وزن برخاست 9000 کیلوگرمی دارد. نیروی آن از 2 موتور توربوشفت رولزرویس M250B-17 با توان 380 اسب بخار (هرکدام) تامین می شود. حداکثر سرعت آن 556 کیلومتر بر ساعت و سرعت کروز آن 380 کیلومتر بر ساعت است. قبل از نیاز به سوخت گیری مجدد قابلیت پرواز تا 30 ساعت را دارد. مشخصات - سال ورود به خدمت: 2009 - وضعیت: تحت توسعه - تعداد فروند ساخته شده: 1 - سازنده: BAe Systems (انگلیس) - کشورهای مصرف کننده: انگلیس - نقش: حملات زمینی (هدایت بمب های هواپایه برای نابودی اهداف زمینی توسط تیر بمب موشک و راکت)، X-Plane (توسعه ای، نمونه اولیه، اثبات گر فناوری؛ این هواپیما برای نمونه سازی اولیه، اثبات فناوری، تحقیق و کسب اطلاعات توسعه داده شده است)، توانایی های بدون سرنشین (طراحی شده با توانایی های بدون سرنشین برای ایفای انواع نقش های بالای میدان نبرد) - طول: 19.8 متر - وزن: 1000 کیلوگرم - حداکثر وزن برخاست: 9000 کیلوگرم (8000 کیلوگرم ظرفیت بار) - قوای محرکه: 2 موتور توربوشفت M250B-17 رولزرویس که هرکدام 380 اسب بخار تولید می کنند - حداکثر سرعت: 556 کیلومتر بر ساعت - برد: 16000 کیلومتر - تسلیحات: در حال ارزیابی مهمات هدایت دقیق مختلف - نسخه ها: Mantis (سری پایه) منبع
  12. 1 پسندیده شده
    با سلام خدمت دوستان عزیز میلیتاریست "حفاظت گفتار(*)" حضرت علی (ع): «نشانه انسان عاقل اين است كه هر چه را می داند نگويد.» --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- حفاظت گفتار (*) : عبارت است از رعایت اصول حفاظتی در بیان مطالب و خودداری از ذکر اسرار و اطلاعات و هرگونه اتفاقات مهم (خوب یا بد) و تفاسیر مربوط به آنها در محاوره ها ، محافل و مجامع گوناگون. حفاظت از گفتار هم یکی از مهمترین بخش های پدافند غیرعامل است که مانع کسب اطلاعات توسط عناصر غیردوست از توانمندی ها و نقاط ضعف هر سیستم نظامی و غیرنظامی (حتی تجاری) می گردد. رعایت اصل حفاظت گفتار (در هر مورد) نشان دهنده دارا بودن اخلاق حرفه ای توسط گوینده است. پ.ن : دوستانی که پسندیدند مثبت را فراموش نکنند. .
  13. 1 پسندیده شده
    هر گردی ، گردو نیست Shell Game ایا چین استراتژی استقرار ICBM دوره جنگ سرد امریکا را احیا می کند؟ تصاویر ماهواره ای از صحرای گوبی تعداد بسیاری سیلوهای موشکی در دست ساخت را نشان می دهد که احتمال استقرار یک مفهوم شیادانه دارد. تصاویر ماهواره ای که اخیرا از صحرای گوبی گرفته شده نشان می دهد که چین در حال ساخت یک مجموعه بزرگ موشک های قاره پیما است. این سایت جدید با بیش از 100 سیلو که در شمال غربی کشور چین در حال ساخت است، بسیار بزرگ تر از هر چیزی است که چین تا کنون ساخته است. قطعا چین قصد دارد تا بازدارندگی خود را تقویت کند ولی نه از طریق چند موشک بیشتر بلکه هدف بسیار چالش برانگیزتری را دنبال می کنند. به گفته محققان، شواهد ساخت و ساز حداقل 119 سیلو در مساحتی بیش از 700 کیلومتر مربع را نشان می دهد. در کنار این سیلو ها ساخت سنگرهای زیرزمینی، جاده ها و یک یک پایگاه کوچک نظامی نیز دیده می شود. دکتر جفری لوئیس " ما معتقدیم که چین در حال گسترش توان هسته ای خود به منظور جلوگیری از بازدارندگی است که امریکا می تواند به وسیله دفاع موشکی ایجاد کند" در واقع چین سعی دارد بتواند در مقابل حمله پیشدستانه امریکا تعداد کافی از موشک های سالم نگه دارد تا بتواند از سد دفاع موشکی عبور کنند. جنبه جذاب این ساخت وساز ها، تفکر پشت ان است که می تواند بازنگری در مفهوم (Shell Game) دوران جنگ سرد امریکا باشد، که تعداد قابل توجهی سیلو ساخته می شود، اما فقط تعداد کمی از انها بارگیری می شود. این باعث می شود که دشمن از مکان واقعی موشک ها مطمئن نباشد و انها را وادار می کند که تمام سیلو ها را هدف بگیرد. در اغاز مبادله اتش بدون نیاز به منابع زیاد و تهیه و نگهداری موشک، توان دشمن تحلیل می رود. در واقه در ده 1970 میلادی برنامه MX ICBMs پیشنهاد شد که نهایتا به موشک (LGM-118 Peacekeeper) ختم شد. قرار بود 23 شیلتر ساخته شود و موشک ها دائما میان انها جا به جا شوند تا از دید ماهواره های جاسوسی پنهان بمانند و دشمن نتواند جای انها را حدس بزند. مقامات امریکایی تخمین میزدند که شوروی برای اطمینان از نابودی کل مجوعه ها و موشک ها مقدار سرسام اور 4600 کلاهک را مصرف کند. تا بتواند ICBM و ABM هارا از میان بردارد. " Shell Game " فقط یکی از مفاهیمی بود که در کنار پرتابگر های ریلی و متحرک و سیلو های های حفاظت شده بود. در انتها ایالات متحده بعد از توافق های کنترل تسلیحاتی ترجیح داد موشک های LGM-118 را در سال 2005 از خدمت خارج کند. فارین پالیسی با اشاره به بازی جدید چینی ها گفت" اگر چه ممکن است به نظر برسد که 120 سیلو به معنای 120 موشک است، اما به راحتی می تواند 12 موشک باشد" فقط ما نمیدانیم! حتی اگر چین هم اکنون بخواهد تعداد معدودی موشک را مستقر کند با گذشت زمان میتواند تمام سیلو هارا مجهز کند. این حرکت چین منطقی به نظر میرسد، با داشتن 250 تا 350 موشک های قاره پیمای هسته ای (م: که تعداد بسیار کمتری نسبت به امریکا و روسیه است) و فراتر از بحث دوام در برابر حمله اولیه دشمن نگهداری سیلو ها در نزدیکی هم باعث می شود نگهداری و کنترل و تدارکات ارزان تر و ساده تر شود. البته برخی از کارشناسان و ناظران این احتمال را مطرح کرده اند که امکان دارد بخشی از یک سیستم دفاع موشکی پیچیده باشد. که برای این بیش از حد در غرب واقع شده اند و به نظر نمی تواند پوشش مناسبی ایجاد کند. از سوی دیگر در گزارش سالانه کنگره ذکر شده ممکن است چین سیلو های جدیدی برای سلاح های قدیمی تر سوخت مایع مانند موشک DF-5 ساخته شود. جیمز اکتون (مدیر مشترک برنامه هسته ای) در بنیاد کارنگی گفته بود"دلایل زیادی برای این سوال وجود دارد که چین قصد دارد زرادخانه هسته ای خود را به سرعت گسترش دهد، اگر چه فقط در بعد کمی باشد" میدان موشکی جدید مطابق با پیش بینی های قبلی در مورد گسترش توانایی اتمی اش است. ولی هنوز زود است قصد چین را از ساخت 100 سیلو عجیب و غریب در دل بیابان را بیابیم اگر چه ممکن است در دل استراتژی بزرگ تری هم جای بگیرد. منبع 1 منبع2 م « به رسم همیشه، این حرکت جدید چینی ها در کنار گسترش توان متعارف به خوبی نمایان گر بلندپروازی های جاه طلبانه ای دارد. اما در خصوص اینکه ایا ممکن است کشور ما هم بتواند از استراتژی Shell Game استفاده کند؟ بله ما هم میتوانیم با ترکیب مفهوم مزرعه موشکی و این شیوه فریب و استتار مانع از این بشویم که دشمن با اجرای حمله ای محدود بتواند توان تهاجمی ما را خنثی کند.»
  14. 1 پسندیده شده
    بسم ا... داده نمای سوخو-35 پی نوشت : برای اندازه بزرگتر ، کلیک کنید ...
  15. 1 پسندیده شده
    کار سخت ایران در این نبرد نابرابر واقعا مشاهده میشه. نبردی که دشمن استارتش را زده و ایران مجبور هست حداقلی هم که شده پاسخ بده چون قبلا دیدیم که عدم پاسخ تنها منجر به جری تر شدن دشمن میشه. در حالیکه این رژیم با کمک ده ها متحد آشکار و پنهانش و استفاده از سواحل و امکانتشون و امکانات نظامی و غیرنظامی ایالات متحده و بعضا اعراب و ... کار بسیار آسانی در هدف قرار دادن ناوگان کشتی های پیشونی سفید ایران داره (پیشونی سفید به دلایل مختلف: هم دولتی بودنشون عمدتا، هم اینکه به خاطر تحریم ها تحت رصد ده ها ارگان دولتی و خصوصی هستند و دم به دم ازشون گزارش منتشر میشه و هم اینکه متحدان امریکا و این رژیم تقریبا تمام کشورهایی را شامل میشه که ایران عبور و مرور داره بهشون و ... ناوگان ایرانی از ساحل خودمون تا سواحل دیگر کشورها و مسیرهای تردد زیر ذره بین هست) ما در مقابل کار بسیار بسیار سختی داریم اولا شناسایی اهداف این رژیم که میبینیم عمدتا در قالب شرکتهای خصوصی و با چند لایه پنهان تحت استخدام هستند و تردد دارند و تازه ما با تمام امکانتی که طرف مقابل داره و ما نداریم (امکانات اطلاعاتی و لجستیکی اعراب و سواحلشون و کمکهای اطلاعاتی آمریکا و سازمانهای متمرکز بر ایران و کشتیرانیش و ده ها ابزار نظامی و غیرنظامی رصد و شناسایی و رهگیری از ماهواره ها گرفته تا ناوگان ناظمی مستقر در منطقه و ...) باید شناسایی کنیم، برآورد اطلاعاتی در مورد هویت و افراد مستقر روی کشتی کنیم و تازه با همین امکانات محدود و محصور نظامی طوری هم بزنیم که بازی تلفات شروع نشه. واقعا دست مریزاد باید گفت به اونهایی که "وسط میدان" هستند.
  16. 1 پسندیده شده
    سلام و وقت بخیر بله فقط 50 کیلو با برق شلیک میکنه بر اثر انرژی حاصل از شلیک پوکه رو از زیر رو به عقب بیرون میندازه و از بغل فشنگ جدید وارد میکنه برای رفع گیر تا یک فشنگ هم یک عدد اگزلری کارتریج داره که اگه بعد از یکصدم ثانیه از فشردن ماشه فشنگ شلیک نشه اون اگزلری اونو شلیک میکنه با اب و هوا خنک میشه که البته ابش مخلوط با الکله برا جلوگیری از یخزدگی لگد بدی هم داره معمولا سه یا فوقش دو نفره سوار و پیاده میشه و بعد از هر تیراندازی باید سرویس بشه و قطعات حساسش برن ان دی ای ndi ......عمر لوله 1000 تیره اونقدرام عظمتی نیست از نزذیک عکس گرفتن برادرم
  17. 1 پسندیده شده
    در پی پیدا شدن سه گور دسته‌جمعی؛ مردم کانادا، مجسمه‌های ملکه ویکتوریا و الیزابت دوم را سرنگون کردند در کانادا مردم خشمگین از خبر پیدا شدن سه گور دسته‌جمعی اجساد نزدیک به ۱۰۰۰ دانش‌آموز بومی کانادا (احتمالا زنده به گور شده) مجسمه‌های ملکه ویکتوریا و الیزابت دوم را سرنگون کردند.(ملکه ی انگلیس به طور قانونی ملکه ی کانادا نیز می باشد) "بوریس جانسون" و مقامات انگلستان در پیام‌هایی رسمی خشم و ناراحتی خود را به مقامات کانادا به دلیل این اقدام اعلام داشته‌اند.
  18. 1 پسندیده شده
  19. 1 پسندیده شده
    عراق نمیدونم چه مقدار برق از ترکیه وارد میکنه و قصد داره وارد کنه ولی احمقانه ترین و کوته بینانه‌ترین شکل موجود واردات برق از ترکیه هست چون‌ متضرر اصلی کشور عراقه باعث توسعه تولید انرژی برق‌آبی و توسعه سریعتر سدهای این کشور میشه بنظرم در اینده عراق بجز بصره ساحلی و اقلیم‌کردستان در تمام نقاطش با این توسعه طلبی ترکیه دچار بحرانهای بزرگ میشه ولی گویا اونها همه حساسیت هاشون روی ایران و محدود کردنش هست مثال ایجاد خط انتقال نفت از اردن و دور زدن تنگه هرمز ویا افزایش واردات گاز از قطر و مشارکت ترکیه در تاسیس بنادر دریایی جدید و اتصال ریلی به استانبول. اصلی ترین دست پشت پرده این اتفاقات ترکیه است.
  20. 1 پسندیده شده
    با توجه به درگیریهای اخیر هرچند در پایش 24 ساعته عراق توسط آمریکا و البته خائنین بی شمار در بین بدنه نیروها و دولت عراق کار سختی است ولی اگر گروه های مقاومت بتونند پدافند عامل را تا حدی رعایت کنند و توزیع و انبار تسلیحات را تا حدی به نحوی مطلوب به انجام برسونند شاید بشه از ایران برخی سامانه های پدافندی را ارسال کرد برای مقاومت. البته سامانه های پسیو و در حدود درگیری 40 تا 50 کیلومتر ضرورتا. تصاویر حملات اخیر که پنتاگون منتشر کرده گشت زنی آسوده پهپاد و زیر نظر گرفتن اهداف را نشون میده با کیفیت بالا! علاوه بر اینکه به نظر میرسه ما پوشش راداری مناسب برای رصد تحرکات هوایی دشمن نداریم (یا اینکه به خاطر تحرکات هوایی مداوم قابلیت تمییز دادن بین پروازهای عملیاتی و روتین را نداریم) و این کار را سخت میکنه ولی اگر بتونیم سامانه های چابک و پسیوی مثل رعدها را مثلا منتقل کنیم و بتونند محافظتش کنند از چشمان اطلاعاتی دشمن شاید در برخی بزنگاه ها برای غافلگیری به کار نیروهای مقاومت بیاد. یا اینکه برایه دف قرار دادن پهپادهایی که به حریم هوایی نقاط خاص مقاومت نزدیک میشند به عنوان یک پاسخ غیرکشنده. به هر حال ایران باید فکری برای پدافند نیروهای هم پیمانش بکنه. مشخصا برخی پرژه ها در داخل هم کاملا این هدف را دنبال میکنند ولی نیاز به برخی مقدمات دارند که گویا هنوز اماده نیست.
  21. 1 پسندیده شده
    من فکر کنم اگر ابعاد قضیه رو بالاتر ببریم در مورد نبردهای آبی-خاکی هم همین هست داستان.... یعنی تجربیات تاریخی نشون میدن که باوجود ناوگان کاملا مسلط در دریا و بمباران بی وقفه ی ساحل دشمن بازهم مشکل ورود پیاده نظام سرجای خودش باقی میمونه... نمونه های خوب تاریخی این قضیه عبارتند از نبردهای گلیپولی، اشغال جزیره ایوجیما، نبرد در ساحل اوماها در نرماندی، عملیات پیاده شدن نیروی مشترک انگلیس و کانادا در ساحل شهر دیپ
  22. 1 پسندیده شده
  23. 1 پسندیده شده
  24. 1 پسندیده شده
    اصفهان - پایگاه هوانیروز
  25. 1 پسندیده شده
    با تشکر از جناب crash تانک مقایسه شده ام 60 آمریکایی نیست دوست گرامی بلکه سنچوریون انگلیسی است! http://en.wikipedia..../Centurion_tank مطلبی که باید مورد توجه قرار داد این است که کاهش ارتفاع در تانک Strv103 با کاهش ارتفاع در تانک تی 64 به دلایلی چندان قابل قیاس نیست! با توجه به نحوه قرارگیری بارگذار خودکار در تانک تی 64 و همچنین ارتفاع بسیار پایین این تانک فضای داخلی آن بسیار محدود است!حتی محدود تر از تانکی نظیر تی 72! اما در Strv103 فضای داخلی از جهت ارتفاع ، به مراتب بهتر از تی 64 حفظ شده است و ....................................................! مورد دیگر کاهش ارتفاع تانک Strv103 و بالاترین سطح بهره گیری از اصل زره زاویه دار (Sloped armour) است که سطح حفاظت این تانک در برابر پرتابه های انرژی شیمیایی را نسبت به مدل های مشابه تی 64 و حتی تی 72 افزایش داده است! http://en.wikipedia.org/wiki/Sloped_armour علاوه بر زره ، برخی اجزای تانک سوئدی Strv103 همچون پیشرانه ، جعبه دنده و ............ نیز در بخش جلوی تانک قرار گرفته اند که این اجزا در اصابت از جلو تا حدودی به حفاظت می افزایند!