برترین های انجمن

  1. MR9

    MR9

    Forum Admins


    • امتیاز

      45

    • تعداد محتوا

      9,419


  2. oldmagina

    oldmagina

    Editorial Board


    • امتیاز

      18

    • تعداد محتوا

      2,182


  3. alrkhs

    alrkhs

    Members


    • امتیاز

      14

    • تعداد محتوا

      375


  4. alala

    alala

    Editorial Board


    • امتیاز

      13

    • تعداد محتوا

      5,269



ارسال های محبوب

Showing content with the highest reputation on سه شنبه, 16 شهریور 1400 در همه مناطق

  1. 3 پسندیده شده
    یعنی حالا فرانسه یک قدرت محسوب نمیشه یا احمد مسعود نتونسته خواسته هاش را درست بیان کنه؟! با مکرون که دیدار داشت، از اون ابتدا هم مدام به فرانسه مرتبط بوده و درخواست کمک از فرانسه کرده قبل از اینکه وقع چندانی به همسایه ها و حامیان اصیل پدرش و مقاومت پنجشیر بزاره. اصولا وقتی یکی اینطور حتی ادبیات توییت زدنش هم غربی است و رفتارها و سکنات و ارتباطاتش مشکوک هست (حالا یا دانسته یا یک ابزار و مهره بی خبر در دستان امثال لوی و سروریس اطلاعاتی خاص) و اتفاقا خیلی مشکوک همین چند شب پیش هم در میان حامیان مقاومت پنجشیر (که همگی قربانی نقشه های دون کیشوت وار بسیار مشکوک شدند) مدام اعلام میکرد تا 9 سپتامبر کابل را هم تصرف میکنیم و هسته های مقاومت در حال شکل گیری اند و من خبرش را دارم و ال و بل و تاجیسکتان و فرانسه میخوان کمک کنن و ... حتما که باید تردید کرد که چه خبره و تامل و درنگ. قرار نیست که هر سرویسی هر نقشه ای کشید ما با سر بپریم وسط چون ایران اینترنشنال و افغان هایی که تا دیروز پشت دولت اشرف غنی مدام فحش و ناسزا میدادن به ایران یکهویی شدن طرفدار مقاومت پنجشیر و منتقد ایران که چرا به مقاومت کمک نمیکنه!!! حالا اصلا حمایت رسانه ای مصیح جون و ایران اینترنشنال را که یکهو شدند جهادی! و حامی مقاومت را بزاریم جز شوخی های مد روز. فقط همین چند عکس عمومی و ترکیب افراد حاضر درش کافی است تا یک فرد عادی را هم به فکر ببره و بدبین کنه چه برسه نهادهای سیاسی و اطلاعاتی یک کشور را اون هم با انبوه اطلاعات و مصاحبه ها و ارتباطات خود برخی اشخاص که مدعی هستند. نه آقا! نه دنیا دیگه دنیای معصوم و بچگانه عهد حجر! هست که شما فقط با ظاهر ماجرا و کلمات که مثلا من مقاومت هستم و اون تروریست اعتقاد به حقانیت یک طرف پیدا کنید نه آدم ها و سروریس های اطلاعاتی انقدر ساده لوح. در مورد آدم ها و گروه ها باید با توجه به رفتار و عملکرد و اعتقادات اصیلشون قضاوت کرد نه شعارها و کلمات و ژست هاشون. والا که به شعار و ادعا و پروپاگاندا باشه اردوغان در منطقه ما الان بزرگترین مصلح و آزادی خواه تاریخ هست و جریان مقاومت هم بزرگترین تروریست عالم!
  2. 3 پسندیده شده
    به نام خدا Guizhou (AVIC) Sparrow Hawk II هواپیمای بدون سرنشین (UAV) (2016) طراحی ظاهری Sparrow Hawk II بدون شک از سری پهپاد های پریدیتور جنرال اتمیکس الهام گرفته است. این پهپاد چینی، سامانه هوایی در حال توسعه برای نقش نظارت، شناسایی و جمع‌آوری داده است. محموله آن از سامانه های اپتیکی و حسگر ها تشکیل می شود. قدرت پهپاد از یک موتور تامین می شود که یک ملخ 3 پره را در آرایش pusher می گرداند. موتور، همانند سری پریدیتور، در انتهای بدنه قرار گرفته است، واحد دم به شکل حرف V است و بال های اصلی بزرگی دارد. بدنه بلند و کشیده و صاف است، یک مجموعه برجستگی در زیر بدنه برای حمل محموله وجود دارد. بخش زیرین، چرخ دار است و پهپاد برای برخاست و فرود نیاز به باند آماده دارد. Sparrow Hawk II اولین پرواز خود را در اول آگوست سال 2011 انجام داد و واحد سنجش از راه دور دوگانه خود را آزمایش کرد. این پرواز به مدت 4.5 ساعت به طول انجامید و موفقیت آمیز بود. وجود عکس هایی از این پهپاد با نقاط سخت زیر بال ها و موشک های مصنوعی نشان از قصد سازندگان به تبدیل Sparrow Hawk II به یک هواپیمای بدون سرنشین رزمی (UCAV) دارد. مشخصات - سال ورود به خدمت: 2016 - وضعیت: تحت توسعه - تعداد فروند ساخته شده: 1 - سازنده: شرکت صنایع هواپیمایی Guizhou، شرکت صنایع هوانوردی چین - چین - کشورهای مصرف کننده: چین - نقش: حملات زمینی (هدایت بمب های هواپایه برای نابودی اهداف زمینی توسط تیر بمب موشک و راکت)، توانایی های بدون سرنشین (طراحی شده با توانایی های بدون سرنشین برای ایفای انواع نقش های بالای میدان نبرد) – قوای محرکه: 1 موتور که یک ملخ 3 پره را با آرایش pusher می گرداند - ارتفاع پروازی 8500 متر - برد: 2900 کیلومتر - تسلیحات: محموله شامل اپتیک ها و حسگر ها. امکان توسعه مهمات هدایت پذیر هوا به سطح به صورت 2 موشک یا مهمات پرتابی - نسخه ها: Sparrow Hawk II (سری پایه) منبع
  3. 1 پسندیده شده
    سلام و عرض ادب خدمت دوستان و همراهان میلیتاری جانشین موشک شفق اینطور که از تصاویر مشخصه ، عزیزان هوانیروز ارتش بالاخره بی خیال تغییرات در موشک های پدافندی و زمین به هوای خانواده یازهرا _ کروتال _ اف ام 80 ، در نقش ضد زره شدن و رفتن سراغ نوع اختصاصی + ریل پرتاب مختص خودش . این هم بهینه شده اش ، از نمای کناری از نمای پشتی + ریل پرتاب اون بنر اطلاعات اطلاعات بنر به صورت حدسی و گمانی * ویژگی : عدم دید * برد حداکثری : عدم دید * برد حداقلی : عدم دید * طول : 145 سانتی متر * قطر : 150 م م ( قطر بدنه ی اصلی بدون احتساب بالک ها ) * وزن : 40 کیلوگرم * سر جنگی : خرج گود ( احتمالا دو مرحله ایی ) * نوع فیوز : ضربتی ، چند منظوره * هدایت : جستجوگر گرمایاب غیر سرد شونده ، آشیانه یاب ، لیزری * برد دید جستجوگر در حالت قفل روی هدف : ناخوانا ( شبیه 4 کیلومتر هست ) نکته ها 1_ اعداد و اطلاعات ارایه شده در بالا غیر دقیق و برداشت حقیر از بنر و مطلب هست و امکان تغییرات داخلش زیاده . بنابراین در حد آشنایی اولیه ببینیدش تا رونمایی رسمی ازش بشه و اطلاعات دقیق برسه . 2_ این تصاویر از یه سایت خارجی گرداوری شده و چرایی اینطور رونمایی کردن و همینطور بیرون اومدن این تصاویر و اطلاعات بدون رونمایی اصولی و رسمی ، مشکل دار هست ( حتی اگر سر مسایل داخلی هست ) . 3_ اینجا میطلبه که به مطلب دوست عزیزمون جناب قیام بپردازیم . http://www.military.ir/forums/topic/21779-تاپیک-جامع-موشکهای-ضد-زره-ایران/?do=findComment&comment=535189 مدیران محترم ، اگر نیاز بود این مطلب به بخش خودش منتقل بشه .
  4. 1 پسندیده شده
    اصطلاحا راننده داشت ریچاک میکشید در کامیونهای قدیمی اینطوری بود و تنظیم دنده سبک و سنگین خیلی سخت بود بعدا بغل دسته دنده یک فشاری برای این کار تعبیه کردند که نیاز نباشه همزمان دوتا دسته دنده حرکت کنه ! تعریفشون نباشه ولی واقعا این محصول شیطان بزرگ مرگ نداره همه قطعاتش قابل تعمیر و تعویضه و خیلی نکات فنی برای دوام بیشتر کامیون لحاظ شده
  5. 1 پسندیده شده
    همچنان باید باز درخواست و تاکید و خواهش کنیم از نیروهای مسلح که اگر حوصله موارد حفاظتی را ندارند در پخش تصاویر اینگونه رونمایی ها و رزمایش ها؛ یک تدوین گر تربیت! کنند و وظیفش را این قرار بدند چنین تصاویری را قبل از پخش روی هر چی مونیتور و لوگو و صورت اشخاص و عوارض جغرافیایی و ... یک سایه ی! محو کننده ای! قرار بده. دیگه از این راحت تر؟!
  6. 1 پسندیده شده
    اسراییل : ایران به اشتباه قسمتی از سیستم ارتباط داده ای را که در سیستم های پهپادی مورد استفاده قرار میدهد ، افشا کرد. https://intellitimes.co.il/2021/01/29/uav/ تارنمای اینتل تایمز دریافت که این سیستم های ارتباطی تولید KVM ATEN است ، یک شرکت بین المللی که در تایوان تأسیس شده است و متخصص در توسعه سیستم های ارتباطی ، کنترل و نظارت است که به عنوان اتاق کنترل برای پشتیبانی از اطلاعات و مسیریابی مورد استفاده قرار می گیرد. چندین ایستگاه کنترل و نظارت از محصولات این شرکت 'محصولات با کاربری دوگانه' محسوب می شوند .تحقیقی که ما انجام دادیم نشان می دهد که ایران در دستیابی به این فناوری ها از طریق یک شرکت ایرانی به نام Raymond Computers که توسط احسان تاج سنجرانی مدیریت می شود و در وب سایت ATEN به عنوان 'نمایندگی مجاز فروش' محصولات ارتباطی در ایران معرفی شده است اقدام کرده است. وب سایت شرکت : KVM ATEN _ ا https://www.aten.com/global/en کاتالوگ شرکت مربوطه : https://s19.picofile.com/file/8440316876/2021_ATEN_Catalog.pdf.html وب سایت شرکت ایرانی رایمند رایانه : https://www.raymondholding.com/ شرکت رایمند رایانه از سال 68 فعالیت غیر رسمی خود را آغاز کرد و از سال 74 در زمینه تولید انواع کی وی ام سوئیچ , ویدئو سوئیچ , ویدئو اسپلیتر و دیگر محصولات تصویری و کنترل کامپیوترها , فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد و به عنوان تنها تولید کننده این محصولات در کشور به ارائه تجهیزات, مشاوره و خدمت به مشتریان پرداخت. در سال 80 در طی مذاکرات با شرکت ATEN تایوان , به عنوان نماینده انحصاری محصولات این شرکت در ایران , به فعالیت خود ادامه داد و اکنون رایمند رایانه یکی از بزرگترین خریداران این محصولات در آسیا می باشد و در زمینه مشاوره, طراحی و تجهیز سالن های کنفرانس , اتاق های مانیتورینگ, دیجیتال ساینج, ویدئو وال , مراکز داده و اتاق های سرور به راه خود ادامه می دهد و آماده خدمت به مشتریان عزیز می باشد. با تشکر از @mmerlin
  7. 1 پسندیده شده
    برنامه عمردهی و تغییر کاربری تانکهای T-62 الجزایر چند سال است که الجزایر در حال تقویت نیروهای زمینی خود خصوصا خودروهای زرهی به شکل شتابان است. الجزایر برای ارتقا توان زرهی خود برنامه های گوناگونی را دنبال میکند. یکی از برنامه های این کشور خرید خودروهای پشتیبانی اتش Terminator-2 از روسیه بوده است. الجزایر در طی یک قرار داد با روسیه در آوریل سال 2016 تعداد 300 دستگاه ترمیناتور را سفارش داد. در طبق برنامه ریزی در قرار داد بین دو کشور تحویل ها در سه ماهه اول سال 2018 آغاز شد و تا پایان آگوست 2021 به پایان خواهد رسید. از طرف دیگر الجزایر به عنوان اولین کشور خارجی با خرید برجک های رزمی Berezhok از روسیه در حال بروز رسانی خودروهای رزمی پیاده نظام BMP-1 و BMP-2 در خاک خود است و آنها را به سطح BMP-2M رسانده است. پیشبینی می شود الجزایر حدود 700 دستگاه BMP-2M در اختیار دارد. ترمیناتورهای ارتش الجزایر الجزایر دارای زیر ساخت های قابل توجه ای است که به ارتش این کشور اجازه میدهد در داخل خاک خود اورهال و بروز رسانی خودروهای زرهی از جمله خودروهای رزمی پیاده نظام BMP-1 و BMP-2 را انجام بدهد. برنامه خرید و بروز رسانی خودروهای رزمی پیاده نظام BMP-2M الجزایر مجهز به برجک های رزمی Berezhok اکنون الجزایر با کسب تجربه از خرید ترمیناتور ، بروز رسانی خودروهای رزمی پیاده نظامBMP و عملیاتی کردن انها، برنامه جدیدی را در دستور کار دارد. الجزایر قرار است برجک های رزمی Berezhok را بر روی شاسی تانک تی-62 سوار کند و این تانک های قدیمی را به یک نوع خودرو رزمی ترمیناتور ارزان تبدیل نمایید. در حقیقت برخلاف خودروهای رزمی پیاده نظام BMP-2M نسخه ترمیناتور تی62 فاقد قابلیت جابه جای پیاده نظام است و بیشتر برای همراهی واحدهای زرهی کاربرد خواهد داشت. الجزایر در بین سالهای 1975 تا 1977 تانک های تی62 خود را خریداری کرده بود. تخمین زده شده است که الجزایر حدود 200 -300 دستگاه تانک تی62 در اختیار دارد. در سالهای اخیر الجزایر تصمیم به اورهال ، بهبود بخش پیشرانه و نصب واحد تهویه مطبوع گرفته است. با این حال این تانک ها با توجه به شرایط میدان نبرد منسوخ محسوب می شوند. اما ارتش الجزایر با این تغییر کاربری میتواند با صرف هزینه اندک ناوگان تانک های تی62 را با اثر بخشی پیشتر در میدان نبرد همچنان در خدمت داشته باشد. برجک رزمی Berezhok دارای سیستم کنترل آتش و سیستم های نظارتی بروزی است. این برجک رزمی به توپ اتوماتیک 30 م.م ، مسلسل هم محور 7.62 م.م ، 4 موشک ضد زره هدایت شونده کورنت و نارنجک انداز اتوماتیک 30 میلیمتری AG-30M مجهز است. افزودن چنین آرایش تسلحیاتی موجب میشود تانک های تی62 اثر بخشی بیشتری در میدان نبرد داشته باشد البته جزئیات بیشتری از اینطرح الجزایر برای تبدیل تانک های تی62 به کلاس خودروهای پشتیبانی اتش ترمیناتور منتشر نشده است و باید منتظر انتشار خبرهای بیشتر در آینده بود. تصویر گرافیکی و حدودی از طرح الجزایر برای تبدیل تانک های تی62 به خودرو پشتیبانی آتش با برجک رزمی Berezhok تصاویر تانک های تی62 الجزایر در حال اماده سازی برای تبدیل شدن به خودروهای پشتیبانی اتش - برجک اصلی برداشته شده است و حلقه برجک برای نصب برجک جدید Berezhok تغییر پیدا کرده است. به نظر میرسد از نظر حفاظتی نیز شاهد ارتقا خواهیم بود منبع
  8. 1 پسندیده شده
    به نام خدا Gongji-11 (GJ-11) هواپیمای بدون سرنشین رزمی پنهانکار (UCAV) (2019) ارتش چین به حدی به پهپاد ها علاقه دارد که یک سرمایه گذاری بزرگ ملی باعث ساخت پهپاد های مدرن در میدان نبرد از کوچک و قابل حمل تا بزرگ و کاملا خودکار شده است. این مجموعه شامل پهپاد رزمی Gongji-11 (یا GJ-11) که اولین بار در یکم اکتبر سال 2019 در رژه روز ملی چین رونمایی شد نیز می شود. این پهپاد به دنبال گسترش قابل توجه قابلیت های بدون سرنشین چین است و به نظر می رسد به میزان زیادی تحت تاثیر طراحی های غربی (مانند اثبات گر فناوری X-47-B نورثروپ گرومن) در شکل و اندازه باشد. با اینکه اطلاعات کمی از GJ-11 منتشر شده است اما گمان می رود این پهپاد برتری هایی نسبت به همتایان جهانی خود با اندازه و نقش یکسان داشته باشد. GJ-11 یک هواپیمای تهاجمی است و به همین دلیل یک محفظه سلاح داخلی دارد. یکی دیگر از نکات قابل توجه، طراحی پنهان کارانه آن، یعنی بدنه ساده و خروجی اگزوز پوشانده شده، است. به این ترتیب، انتظار می رود که هواپیما مخفیانه به آسمان دشمن وارد شود و بدون شناسایی شدن، به اهداف با ارزش استراتژیک بالا حمله کند. ظاهر تمام بال آن (بدون هیچ باله دمی) با یک موتور توربوفن داخلی که از ورودی هوای بالایی در بالای دماغه تغذیه می شود، بی شباهت به X-47B نیست. گاز های موتور از یک دهانه ساده در عقب و بالای بدنه خارج می شوند. بال ها کاملا با بدنه ادغام شده اند و سطح کلی صافی دارد. شکل کلی هواپیما به مانند نوک پیکان است تا حداکثر آیرودینامیک و بهره وری سوخت را برای برد های عملیاتی داشته باشد. یک ترکیب پایه فرود سه تایی با چرخ های جمع شونده امکان حرکت روی زمین را برای GJ-11 فراهم می کند. توانایی های بدون سرنشین نیز برای آن در نظر گرفته شده است. GJ-11 با وجود تمام پتانسیل های موجود در طراحی آن، به عنوان عضوی جدید و اثبات نشده در مجموعه پهپاد های چینی باقی مانده است. فقط زمان مشخص می کند که آیا این سامانه به اندازه هزینه هایش کارایی خواهد داشت یا خیر. برخی مشخصات عنوان شده براساس حدس و گمان است. مشخصات - سال ورود به خدمت: 2019 - وضعیت: در خدمت محدود - تعداد فروند ساخته شده: 12 - سازنده: گروه صنایع هوانوردی Hongdu (چین) - کشورهای مصرف کننده: چین - نقش: حملات زمینی (هدایت بمب های هواپایه برای نابودی اهداف زمینی توسط تیر بمب موشک و راکت)، توانایی های بدون سرنشین (طراحی شده با توانایی های بدون سرنشین برای ایفای انواع نقش های بالای میدان نبرد) - طول: 11.65 متر - طول بال ها: 62 متر - ارتفاع: 3.1 متر - وزن: 6350 کیلوگرم - حداکثر وزن برخاست: 20215 کیلوگرم (13865 کیلوگرم ظرفیت بار) – قوای محرکه: 1 موتور توربوفن نامشخص - حداکثر سرعت: 1000 کیلومتر بر ساعت - ارتفاع پروازی 12500 متر - برد: 4000 کیلومتر - تسلیحات: بمب های هدایت لیزری، بمب های متعارف یا موشک های هوا به سطح قرار گرفته درون محفظه سلاح داخلی - نسخه ها: Gongji-11 (GJ-11) (سری پایه) منبع
  9. 1 پسندیده شده
    خبرهای بسیار مهم پدافندی بخش های مهم از صحبت های امیر سرتیپ ثقفی فر ۱-ما امروز نیازهای نیرو و ارتش خود را خودمان تامین می‌کنیم. ما در کنار کشف فعال کشف غیرفعال را هم داریم که ساختارهای خاصی دارد. امروز کشف ما در زمینه پدافند رادارهای خود را از حالت کشف سنتی به حالت ترکیبی ارتقاء داده ایم و درکنار سنسورهای راداری، از سنسورهای اپتیکی و از سنسورهای شنونده و نیز سنسورهای دیگری که نمی‌توان به آنها اشاره کرد، استفاده می کنیم. توضیح: سنسور های شنونده برپای تجزیه و تحلیل صوتی هواگرد های متخاصم و در ترکیب با باقی سامانه ها در قالب پدافند غیر فعال استفاده میشوند. که کمک بزرگی در کنار سامانه های اپتیکی به رادار های کلاسیک میکنند. در ادامه امیر ثقفی اشاره به سنسور های محرمانه میکند. انچه واضح است با توجه به صحبت های سابق؛ ایران به عرصه رادار های فوتونی و کوانتومی ورود کرده است. این رادار ها به نوعی پایان عصر پنهان کاری را رقم خواهند زد. در نوع متدوال و عملیات پذیر این رادار ها با پرتاب فوتون به سوی اهداف و بازگشت آن ها و استخراج بوسیله دریافت کننده های فوتونی عمل به کشف اهداف بسیار کم پیدا میکنند. تصویر دریافت شده از در این رادار ها بسیار بزرگ تر از رادار های کلاسیک است. این رادار ها به این علت چون بر پایه فوتون هستند موانع نور در رابطه با آن ها نیز صدق میکند. برای مثال ابر ها یک مانع جدی و محدود کننده در رابطه با برد آن ها هستند که نیاز به ترکیب این سنسور ها با رادارهای کلاسیک را جدی تر میکند. روس ها نیز با کار بر روی رادار هوایی روفار اعلام کرده بودند که این رادار یک تصویر سه بعدی از آنچه کیلومتر ها دور تر از است ارائه میدهند و حتی ادعا به آنجا کشیده شد که این رادار توانایی تصویر سازی خلبانان در کابین یک جنگنده پنهان کار را نیز خواهد داشت و خلاصه این مطلب به معنای پایان پنهان کاری است که با عصر رادارهای فوتونی و کوانتومی اغاز میشود. ۲- ما اگر بخواهیم بگوییم امروز در حوزه کشف به کجا رسیدیم باید بگویم با تجهیزاتی که توسط نیروهای غربی پیش از انقلاب برای ما فراهم شده بود ما می‌توانستیم کشف‌هایی در حدود ۳۸۰ کیلومتر داشته باشیم. اما امروز ما در حال رونمایی از پروژه‌هایی هستیم که برابر تعاریف اسمی فنی تا ۳ هزار کیلومتر قابلیت مراقبت و کشف اهداف را دارند و با رادارهایی کار می‌کنیم که تا ۸۰۰ کیلومتر را به راحتی رصد می‌کنند. ۳-توانستیم سکوهای زمینی را به سکوهای هوایی بدل کنیم. یعنی موفق شدیم با سنسورهایی که تعبیه کردیم و با استفاده از پهپادها صحنه رصد را ارتقاء دهیم و پوشش کاملی به شبکه‌های پدافند هوایی ما بدهند. ۴-ما در ارتفاع‌های مختلف دارای توان دفاعی پدافندی متفاوت هستیم و در این میان سامانه باور ۳۷۳ یک ماراتنی از قدرت‌نمایی میان ایران و قدرت‌های غربی و به ویژه رژیم نحس صهیونیستی است. امروز سامانه راهبردی باور ۳۷۳ چیزی کمتر از اس ۳۰۰ ندارد و در جاهایی از آن جلوتر هم هست و در آینده نزدیک شاهد خبرهایی خوبی از این سامانه برای رکوردشکنی و رسیدن به مرزهای سامانه بعدی یعنی اس ۴۰۰ خواهیم بود. تصویر از Ymmt ۵-تولید سامانه ای جدید با نام آرمان با برد درگیری ۴۰۰ کیلومتر( در مقابل ۲۰۰ کیلومتر سامانه باور) جز مهمترین بخش های این مصاحبه است!!! با آرمان ایران براحتی وارد تاکتیک منطقه ضد دسترسی بسیار بزرگ(A2/AD) میشود که عملا برتری چشمگیری به ایران در صحنه رزم و بدست اوردن برتری هوایی خواهد داد. برای مثال استقرار یک سامانه آرمان میتواند قطر ۸۰۰ کیلومتر را پوشش دهد و این یعنی بخش بزرگی از شامات و جلوگیری از هر گونه اقدام هوایی دشمن. ۶-در پهپاد تا جایی پیش رفتیم که ما امروز از پهپادهای هندلانچ تا پهپادهایی که می‌توانند بیش از یک شبانه‌روز در مدار باقی بمانند را هم داریم و این امر در حال پیشروی هم هست تا به پهپادهایی که انرژی را بیشتر ذخیره می‌کنند و در مدارهای بالاتر هم قرار گیرند. ۷-در ارتفاع کم ضدکروز ، ما حداقل پنج تا شش پروژه داریم که در مرحله تست تا رونمایی هستند، از جمله سامانه مجید، نواب، زوبین و دزفول. ما در انرژی مستقیم هم در یک تلاش ده‌ساله توانستیم به جایی برسیم که کشورهای صاحب این فناوری در سطح جهان دارند ادعا می‌کنند. انرژی مستقیم یعنی ما بتوانیم ریزپرنده‌ای که مزاحم آسمان‌مان می‌شود، زحمتش را کم بکنیم. یعنی یک کروز ۹۰۰ هزار دلاری را با ۱۰ دلار بزنیم. توضیح: ایران از پیشگامان این فناوری است . ایران دستی در ساخت لیزر های قدرمند جامد و گازی و ... دارد. در گذشته استفاده از آن ها در موارد صنعتی بخصوص در غنی سازی اورانیوم با غنای بالا اشاره شده بود . نخستین اشارات در زمینه سلاح توپ لیزری اما به فروردین ماه سال جاری و بازدید حسن روحانی از دستاورد های هسته ای ایران باز می گردد. بنظر میرسد اشاره فرمانده به نوع فیبری لیزر های باشد که ابعاد کوچکتر و پرتو متمرکز تر در یک مجموعه را فراهم میکند و نتیجه آن میشود یک توپ با انرژی قوی با قابلیت حمل آسان ! ادعا شده که این رادار میتواند یک موشک کروز ۹۰۰ هزار دلاری را با هزینه ۱۰ دلار هدف قرار دهد. موشک های کروز یک مرحله از پهپاد در استقامت بدنه در جایگاه بالاتری قرار میگیرند. و بنظر میرسد ایران به قوی ترین یا یکی از قوی ترین توپ های لیزری دنیا دست یافته که هزینه مقابله با برخی اهداف را بسیار پایین میاورد و البته یک سلاح با مداومت بالا در برابر طیف انبوهی از تهدیدات و بخصوص سوارم پهپادی به ما میدهد. پیشبینی میشود این لیزر در شعاع ۱ کیلومتر بتواند کروز ها و پهپاد ها و مهمات دیگر را نابود کند و در برد ۵ کیلومتر به بالا بتواند اهداف را منحرف و یا از کار بیندازد. پ ن: به سامانه های کوتاه برد مجید، نواب، زوبین و دزفول هم اشاره شده که به وقتش منبع
  10. 1 پسندیده شده
    پیرمرد بارکش ارتش ایران (قسمت سوم) نمونه جالبی از کامیون به اصطلاح ریو که به بعد از باز نشستگی نیز در حال فعالیت در رشت هست. علت اسم ریو هم که روی این کشنده های گذاشته شد این مورد است که کشنده های سری M35 دارای موتورهای بنزینی REO OA-331 هستند. برخلاف کشنده های سری M809 که به موتورهای دیزیل Cummins NH250 مجهز هستند. البته این کامیون موتور اصلی خود را از دست داده است و به یک موتور داف ١٢٠ دیزیل مجهز شده است. شکل ظاهری هم به طور کامل دست خوشش تغییراتی قراره گرفته است و به مشخصاتی فنی از قبیل وزن و ابعاد نیز در دسترس نیست پس نمیتوان به شکل دقیق مدل این کامیون را اعلام کرد. اما با توجه به شکل ومدل کفی پشتی که شبیه نمونه های آمریکایی این کامیون کمپرسی احتمال کامیون کمپرسیM52 از سری کامیون های M35 یا کامیون کمپرسیM817 از سری کامیون های M809 خواهد بود.
  11. 1 پسندیده شده
    راه حل میان مدت (2026 تا 2035) پلتفرم ها: ناوگان AISR سرنشین دار از سکوهای آسیب پذیر به سکوهای پایدار منتقل می شود ، تا با استفاده از مجموعه ای کامل از تجهیزات پیشرفته و موثر برای بقا بتوانند در محیط های تهدید امیز به فعالیت ادامه دهند. هواپیماهای آینده که در عملیات های جنگی زمینی در مقیاس بزرگ فعالیت می کنند ، باید به یکی از دو روش تخصص داشته باشند: (1) مستقل از باند ، قابل استقرار در منطقه نزدیک یا (2) بار سنگین با استقامت طولانی. تلاش مشترک بین محققان ارتش منجر به ابزاری شده است که ارتش را قادر می سازد تا عملکرد برنامه های کاربردی فعلی و آینده مبتنی بر یادگیری ماشین را در سیستم های متحرک مدل ، مشخص و پیش بینی کند. اتحاد فناوری مشارکتی علم علم شبکه به زودی این تلاش را ممکن کرد. روشهای پیشرفته و جایگزین پیشرانه مانند قابلیتهای مستقل از باند به AISR ارتش اجازه دهد با سرعت در محیطی کار کنند که نقاط تسلیحاتی و سوخت رسانی و پستهای فرماندهی اصلی به طور فزاینده ای متحرک هستند. عملیات پراکنده و رو به جلو هوایی می تواند مزیت نسبی برای جمع آوری با حداقل فاصله به هدف و استفاده محدود از سوخت گیری ایجاد کند. در شبکه ، گروه های (1) و (2)؛ استقامت ، استقلال و قابلیت همکاری بیشتری را ایجاد می کنند و امکان استفاده از عنصر مانور را در حمایت از همه عملکردهای جنگی فراهم می کند. UAS های آینده دارای سنسورهای مینیاتوری با وضوح کافی برای پشتیبانی از درک موقعیت است. انبوهی از پهپادهای کوچک ، بصورت مستقل که توسط عناصر رزمی متفاوتی راه اندازی می شوند ، میدان نبرد را بصورت بصری ، شنیداری و الکترونیکی حس کرده و تعریف می کنند. هر یک از ان ها دارای انواع متفاوت حسگرهای هستند که هریک بخشی از داده های لازم برای آشکار کردن موقعیت و قصد دشمن را ارائه می دهند. ارتباطات خودمختار UAS یک شبکه ترکیبی قوی و خود ترمیمی برای تغذیه مجموعه تحلیلگران تاکتیکی ارائه می دهد.(م: این دو نکته "شبکه ترکیبی قوی و خود ترمیمی" رو جدی بگیرین که برای خودش داستان طولانی هستش) پیشرفتهای صورت گرفته در میان مدت ، AISR ارتش را به ناوگان همه کاره ای که برای ادغام هواپیماهای مستقل از باند و با الگوهای پروازی خودکار آماده شده است ، تبدیل می کند. این نیروی آینده عملیات مشترک را برای ارائه درک وضعیت در زمان واقعی برای هر رده از نیروهای ارتش انجام خواهد داد. سنسورها: تطبیق و استاندارد سازی حسگر و کاهش اندازه ، وزن ، قدرت و محدودیت های خنک کننده حداکثر تطبیق پذیری را از یک یا یک جفت ایرفریم امکان پذیر می کند. (م: منظور امکان استفاده از یک حسگر در پلتفرم های مختلف با کمترین تغییر ممکن هستش) این بهتر از توسعه هواپیماهای منحصر به فرد برای یک رشته یا توانایی خاص است. بسته های حسگر قابل تعویض ، قابل تعامل و شبکه ای به یک خط هوایی واحد اجازه می دهد تا طیف کامل امکانات جمع آوری اطلاعات را برآورده کند. این سنسورهای عمومی شامل قابلیت های پردازش اطلاعات خودکار برای کاهش الزامات انتقال داده و انجام راهنمایی و نشانه گیری مستقل خواهند بود. پیشرفت در تصویربرداری/سنجش کوانتومی و محاسبه کوانتومی این پتانسیل را دارد که حساسیت تصویربرداری و پردازش داده ها را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. :PED در پست فرماندهی ، PED خودکار فعال شده توسط شبکه، داده ها را تجزیه و قالب بندی می کند در حالی که همزمان همجوشی خودکار را انجام می دهد و تصویر عملیاتی مشترک را تغذیه می کند. کمک هوش مصنوعی به تحلیلگران اطلاعاتی امکان تعیین سریع شیوه های تهدید و سرعت بخشیدن به تکرار چرخه را فراهم می آورد. خروجی داده ها به مدلهای داده مشترک متداول بین چند سرویس ، چند سازمانی ، چند ملیتی پایبند خواهد بود که امکان کشف فوری اطلاعات را افزایش می دهد. این اطلاعات تصفیه شده سریعاً به فرماندهی ماموریت وارد می شود و شبکه ها را برای تسهیل عملیات و برنامه ریزی آتش به کار می گیرد. شبکه/معماری: خانواده سیستم های مرتبط با سیستم های حسگر چند دامنه (MDSS) شامل توابعی فراتر از بارگیری اطلاعات جمع آوری شده است. ترکیب عملکردهای شبکه C2 و پیوندهای حسگر به اتشبار ، AISR را به عنوان یک نقش اصلی ارتقاء داده ها و دسترسی به داده ها در همه سطوح را ارتقا می بخشد. گسترش قابلیت در این دسته شامل بهبود دسترسی و قابلیت همکاری با شبکه های داده مشترک و بین المللی شرکتی و ارتباطات واحد می شود. علاوه بر استانداردسازی داده ها و شبکه ، این امر از طریق مجموعه ای از گره های رله اطلاعاتی مبتنی بر پلتفرم های هوایی (م: بعدا به این موضوع میپردازم) انجام می شود که قادر به نفوذ عمیق به مناطق خطرناک در حمایت از عملیات چند سطحی و چند ملیتی هستند. ادغام SIGINT/EW/Cyberspace : SIGINT، EW و CS حسگرهای یکپارچه برای درک و بهره برداری از مجموعه گسترده ای از امضاهای تهدید پشتیبانی خواهند کرد. حسگرها از مدرن سازی و کوچک سازی آنتن به همراه فناوری های تکمیلی برای جمع آوری بخش عمده ای از طیف الکترومغناطیسی استفاده خواهند کرد. پیشرفت ها امکان جمع آوری تشعشع های ناخواسته انرژی های الکترومغناطیسی را فراهم می کند و امکان جمع آوری و مشارکت همزمان درعملیات شبکه را فراهم می آورد. سنسورهای یکپارچه ، جست وجو ، تشخیص و موقعیت مکانی خودکار با سرعت بالا را افزایش می دهند که با ترکیب داده های جمع آوری افزایش می یابد و می تواند از داده های حسگرهای مشترک استفاده کند تا اطلاعات را به موقعیت مکانی واقعی نزدیک کرده و هدفگیری دقیق تری کرده تا زنجیره کشتار کوتاه شود. SIGINT/EW قابلیت پشتیبانی اطلاعاتی از حملات الکترونیکی تهاجمی و دفاعی را برای دستیابی به نفی ، تنزل ، اختلال ، فریب ، از بین بردن اثرات علیه اهداف ارتباطی و غیر ارتباطی مطابق با برنامه ریزی را فراهم می کند. گنجاندن قابلیت های فضای سایبری در سنسورهای امکان نقشه برداری از فضای سایبری دشمن (شبکه فیزیکی ، شبکه منطقی و لایه های شخصیت سایبری) و شناسایی قابلیت ها و آسیب پذیری های زیرساخت فضای مجازی دشمن را فراهم می آورد. ادامه دارد ... صرفا برای میلیتاری / و انتشار با نام نویسنده و http://www.military.ir/ مجاز است منبع در اخرین پست قرار میگیرد دوستان برای پرسش سوالات تا انتشار تمامی بخش ها صبر کنید پایان قسمت سوم ...
  12. 1 پسندیده شده
    بسم ا... رزمایش نیروهای مسلح ایران پس از واقعه حمله به کنسولگری ایران در مزار شریف 17 مرداد 1377 https://www.aparat.com/v/KPurD
  13. 1 پسندیده شده
    پی نوشت : اصلاح تاپیک گالری بمب افکن های سوخو-24 نیروی هوایی ایران - 20 مرداد 1400 خورشیدی
  14. 1 پسندیده شده
    سوخت گیری یار به یار بمب افکن های سوخو-24 نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران
  15. 1 پسندیده شده
    اسب دیوانه پس از آغاز تولید و بهکارگیری نسل جدید موشک ها هدایت شونده ضد زره در اواسط دهه 80 میلادی، انگلیس ها تصمیم گرفتند برای تمرین واحدهای نظامی با موشک های ضد زره یک هدف متحرک بسازند. یکی از پروژه ها برای ساخت یک هدف متحرک تبدیل تانک های چیفتن ارتش انگلیس بود. این پروژه به نام اسب دیوانه نامگذاری شد. تانک های چیفتن در اواسط دهه شصت میلادی در ارتش انگلیس وارد خدمت شدند و پس از دو دهه به ستون قفرات نیروهای زرهی ارتش این کشور تبدیل شد. در سال 1983 با تحویل تانک های جدید چلنجر -1 به ارتش انگلیس، روند بازنشسته شدن تانک های چیفتن نیز اغاز شد. در سال 1987 ، یک پیشنهاد جالب در مورد استفاده از تجهیزات غیرفعال ارتش داد شد. در این طرح قرار بود تجهیزات غیر فعال همانند تانک های چیفتن به عنوان یک هدف متحرک تغییر کاربردی داده شوند. از جمله مزایا چنین طرحی برای ارتش انگلیس قیمت بسیار ارزان آن بود. تاسیسات تحقیق و توسعه تسلیحات سلطنتی(RARDE ) ارتش انگلیس این پروه یعنی اسب دیوانه را کلید زد. برای شروع این طرح یک دستگاه تانک چیفتن Mk I با شماره سریال 00EB33 انتخاب شد. جایگاه راننده تانک به یک کنسول هدایت کنترل از دور رادیویی مجهز شد. کاربران اسب دیوانه میتواند این هدف متحرک را از داخل یک خودرو Alvis Stormer تغییر کاربری شده هدایت کنند. کنسول کاربری تانک اسب دیوانه در خودرو زرهی Alvis Stormer بخش های داخلی و خارجی مانند توپ اصلی ، مسلسل هم محور، مسلسل روی برجک، سیستم های کنترل آتش و... که مورد نیاز نبود از تانک حذف شدند تا وزن کلی نانک کاهش پیدا می کرد. در نتیجه سرعت و قدرت مانور تانک افزایش پیدا میکرد. ظرفیت مخزن های سوخت نیز کاهش پیدا کرده بود. این کار برای افزایش ایمنی انجام شده بود تا هم احتمال انفجار و اتش سوزی مخزن سوخت تانک کاهش یابد و هم در صورت اخلال در سیستم کنترل از راه دور، سوخت تانک اسب دیوانه به سرعت تمام شده و آن متوقف شود. برای هدایت تانک اسب دیوانه نیز یک دوربین بر روی دهلیز راننده نصب شده بود تا هدایت ان با دقت بالاتری انجام شود. بخشی های از بدنه با رنگ قرمز رنگ رانگ امیزی شد تا نیروهای در حال آموزش به راحتی بتوانند تانک هدف را در طی تمرین پیدا کنند. با این وجود طرح اسب دیوانه به علت مشکلات کنترل از راه دور رادیویی چندان قابل اعتماد نبودند. همچنین دوربین نصب شده بر روی تانک دارای زاویه دید محدود و کیفیت تصویر نامطلوب بود که کنترل آن را دشوار می کرد. در نتیجه ، در سال 1987-88 پروژه اسب دیوانه کنار گذاشته شد. در حال حاظر تنها نمونه تانک اسب دیوانه ساخت شده در موزه زرهی بوینگتون نگه داری می شود. اسب دیوانه از دیگر تانک های چیفتن اقبال بیشتری داشت. برخی از تانک های چیفتن ارتش انگیس ذوب شدند و در حالی که دیگر تانک های چیفتن به عنوان اهداف ثابت در ارتش انگلیس مورد استفاده قرار گرفتند. تانک هدف متحرک اسب دیوانه اسب دیوانه نام یکی از رهبران سرخ‌پوستان آمریکا بود از همین رو طرح یک سرخ پوست بر روی بدنه و برجک این تانک کشیبده شده است. تانک های چیفتن ارتش انگلیس که به عنوان سیبل ثابت مورد استفاده قرار گرفتند.
  16. 1 پسندیده شده
    اورهال سوخو-24 فنسر نیروی هوایی
  17. 1 پسندیده شده
    سلام علیکم و رحمت ا... البته یک مساله ای هست و آن "عملگرایی" آلمانی ها است . آلمانی ها فناوری پیشرفته و سرمایه لازم را دارند و این برای ما بسیار مطلوب هست ، ولی نخست عملگرایی سیاست خارجی آنها و تاثیر پذیری از ایالات متحده ، یک مقدار درد سرساز هست . حالا برای اینکه با دقت بیشتری این مساله بررسی شود ، ما باید روی مفهومی که " برآورد اطلاعات ملی " نامیده میشود ، تمرکز کرد ( سال 73 انتشارات دانشگاه عالی دفاع ملی جزوه ای در این خصوص منتشر کرده که به شکل اختصاصی در حوزه طرح ریزی استراتژی نظامی بوده ) . این مفهوم خودش 4 بخش هست : 1- مولفه های فرهنگی -اجتماعی 2- روند های طی شده گذشته و تحولات آینده 3- تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف دو کشور 4- حوزه دفاعی و امنیتی به نظرم باید در این زمینه بسیار دقت کرد ، مسلماً آلمانی ها شریک تجاری خوبی برای ما هستند ولی آیا برای ورود به ترتیبات منطقه ای و بین الملی روی آنها میشود حساب کرد ؟؟؟ این مساله جای شک و تردید دارد . پی نوشت : پیشنهاد می کنم اگر علاقه دارید ، کتاب " زندگی سیاسی من" نوشته ویلی برانت ( صدر اعظم وقت آلمان) را مطالعه بفرمایید ، کتابش یک مقدار خشک هست ولی بک گراند خوبی در خصوص رفتار آلمانی ها بعد از جنگ دوم در اختیار مخاطب قرار می دهد .
  18. 1 پسندیده شده
    خودرو ضد مین و کمین =خضموک(البته دوستان ان زمان در استاتوس اسمش رو گذاشتن فکر کنم جناب واریور این اسم رو پیشنهاد کرده بودن و ماندگار شده ) این خودرو ظاهر شبیه به تایفون Streit Group داره نمایشگاه ایپاس سال قبل 95 تصاویرش موجوده
  19. 1 پسندیده شده
    معرفی موشک ضد رادار  AARGM-ER ;  برتری دوباره پیشران جامد بر رمجت       به تازگی تصاویری از از گونه پیشرفته موشک ضد رادار AARGM توسط کمپانی اُربیتال اِی تی کِی منتشر شده . این تصاویر برای نخستین بار توسط ماهنامه " اَوییِیشِن ویک " و از گردهمایی سالانه نوآوری های دفاعی انجمن صنعتی آمریکا بازتاب داده شد .   شکل ظاهری این موشک در مقایسه با نسل قبلی خود بسیار متفاوت است و هیچ شباهتی به طرح های احتمالی پیش بینی شده از سوی کارشناسان نظامی ندارد .   کارشناسان احتمال میدانند که این موشک از پیشرانه راکت-رَمجت استفاده کند در حالی که سازندگان این موشک با رونمایی از طرح خود به همه کارشناسان ثابت کردند که سخت در اشتباهند .    موتور سوخت جامد این موشک نسبت به گونه قبلی از قطر بیشتری برخوردار است و به اندازه 29 سانتیمتر رسیده و به گفته مقامات کمپانی سازنده به بُردی معادل 2 برابر نسل قبلی  یعنی حدود 300 کیلومتر دست میابد و سرعت آن نیز افزایش یافته .   همچنین بالک های میانیِ بزرگ و جاگیر موشک حذف شده و به جای آن دو بالچه کم عرض در سراسر طول موشک ( از پشت دماغه تا انتها ) به دو طرف بدنه اضافه شده . بالک های انتهایی نیز کوچکتر شده .    این ویژگی به طور اختصاصی برای کوچک و کم حجم شدن فضای مورد نیاز بارگیری در نظر گرفته شده و سبب میشود تا به آسانی در محفظه درونی سلاح جنگنده هایی مانند F-22 و F-35 بارگذاری و پرتاب شود .     هفته گذشته در روز صنعت سامانه های پیشرانش به این موشک پرداخته شد و جوانب مختلف توسعه ای بررسی گردید . این موشک قرار است تا سال 2020 وارد خدمت در نیروی دریایی ، هوایی و سپاه تفنگنداران شود .                      https://govtribe.com/project/advanced-anti-radiation-guided-missile-extended-range-aargm-er-propulsion-system-industry-day-announcement    
  20. 1 پسندیده شده
    موشك پيشرفته هدايت شونده ضد تششع AGM-88E AARGM يك موشك برد متوسط هوا به سطح مافوق صوت توسعه داده شده توسط صنايع Alliant با همكاري صنايع موشكي كمپاني MBDA است. اين موشك ادامه اي است بر روي موشك بسيار مشهور AGM-88 HARM كه يكي از بهترين موشك هاي ضد تششعي است كه ساخته شده، ودر نبردهاي ارتش آمريكا در عراق، ليبي و نبرد بالكان به خوبي امتحان خود را پس داده است. ARRGM به جهت رفع نياز سپاه تفنگداران و نيروي دريايي ايالات متحده و همچنين نيروي هوايي ايتاليا در جهت مقابله با سيستم هاي پدافند هوايي مدرن و داراي قابليت جابجايي توسعه داده شده است. نقش اصلي اين موشك مقابله با سستم هاي پدافند هوايي متحرك و داراي رادارهاي پسيو و قابليت خاموش سازي (به خصوص خانواده پدافندهاي هوايي S300، S200 و سامانه هاي پدافندي قديمتر روسي) است. طراحي و سيستم رهگيري موشك ARRGM از بدنه، باله ها، پيشرانه و سرجنگي موشك HARM سود مي برد و تغييرات اساسي صورت گرفته در آن نصب جستجو گرهاي پيشرفته يكپارچه جديد است كه شامل موارد زير است : جستجوگر ضد رادار ديجيتال (ARH) كه در مقايسه با HARM داراي برد و دقت بيشتري است سيستم مكان يابي و جهت يابي جهاني (GPS/INS) كه به موشك اين اجازه را مي دهد تا با دقت حداكثري و در كمترين زمان ممكن مكان هدف را شناسايي و به هدف برخورد كند. فرستنده برآورد ميزان خسارت سلاح (WIA) كه ميزان خسارت وارده و نحوه عملكرد موشك در لحظه برخورد با هدف را نشان مي دهد جستجوگر يا رادار موج ميليمتري (MMW) كه اين اجازه را به خلبان مي دهد تا در مقابله با سيستم هاي پدافندي كه قابليت خاموش سازي و عدم اتشار امواج را دارند نيز وارد عمل شود و اهداف مختلف را به خوبي از هم متمايز كند. نماي برش خورده موشك AARGM كه در ان سيستم رهگيري موشك مشخص است مشخصات وزن 360 كيلوگرم سر جنگي 66 كيلوگرم از نوع شديد الانفجار طول 417 سانتي متر قطر 25.4 سانتي متر موتور پيشران راكتي سوخت جامد دو مرحله اي برد بيشتر از 110 كيلومتر سرعت بيشتر از 2 ماخ پلتفرم شليك قابل شليك از روي جنگنده هاي FA-18 C/D, FA-18 E/F, EA-18 G و تورنادو مدل ECR جنگنده F/A-18F در حال حمل دو موشك AARGM جنگنده F/A-18 در حال شليك موشك AARGM منبع تقديم به روح پر فتوح شهداي جنگ تحميلي گردآوري و تنطيم توسط اميرارسلان فقط براي ميليتاري
  21. 1 پسندیده شده
    سری اول عکس های نمایشگاه    ماک آپ هست 6*6   ************************************************************************************ پ.ن: برای دیدن عکس ها در اندازه اصلی روی آنها کلیک کنید
  22. 1 پسندیده شده
    طی صحیتی که امروز با مسول پروژه ( که مسول خودرو یوز هم بوده )  در مصلی داشتم ، این یک نمونه الگو برداری شده از تایفون است با شاسی و قوای محرکه کاماز ! و اینکه این نسخه هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد و مانند خودروی یوز به مرور طی نمونه بعدی ایراداتش برطرف می شود ، خود خودرو یوز هم نسبت به سال گذشته از لحاظ کیفیت بهبود داشته ! در رابطه با موضوع نبود رمپ عقب پرسیدم که از قراری طبق خواست و طرز فکر مشتری بوده !     سری کویران هم آورده بودن که مهمترین نکتشون این بود که برای بستن درب باید تمام توان رو به کار گرفت تا درب کامل و کیپ بسته بشه !
  23. 1 پسندیده شده
      دقیقآ، هرچی هست سطح حفاظتش از هایلوکس ده ها برابر بیشتره!!!
  24. 1 پسندیده شده
    داخل امرپ تایفون   باتشکر از خبرنگار بخش دفاع مشرق بابت تصاویر                
  25. 1 پسندیده شده
    یه نکته ای رو الان یادم افتاد . برد موشک های این سامانه دقیقا مانند موشک های 9M100 در سامانه ویتیاز هست . البته در حال حاضر موشک 9M100 در مرحله توسعه قرار داره و هیچ خبری از به خدمت گیریش منتشر نشده. ولی بالاخره پس از آماده شدن ، در ویتیاز استفاده خواهد شد .   سامانه هدایت این موشک از نوع IIR تصویرساز فروسرخ هست که نشون میده روسها تاکتیک دفاعی خودشون رو برای مقابله به تهدیدات آینده تغییر داده اند . یعنی تهدیدات در آینده نزدیک ، شامل موشک های کروز و بمب های پرنده ای میشود که از سطح مقطع راداری بسیار کوچکی برخوردارند و تشخیص و درگیری با آنها عملاً غیرممکن خواهد بود.   پس با انتخاب هوشمندانه هدایت فروسرخ این ضعف را جبران کرده و حداقل ، توانایی محدود در مقابله با موشک های کروز را ( از طریق ردیابی گازهای گرم خروجی از موتور آنها ) خواهند داشت . ولی باز هم بمب های بدون موتورِ پیشران ، خطر بسیار بزرگی برای سامانه های دفاع هوایی با هدایت فرمان رادیویی خواهند بود.   حالا با این توضیحات ، توسعه یک سامانه کاملا جدید برای آینده که از هدایت ابتدایی و البته ارزان قیمتِ فرمان رادیویی استفاده میکند و به موازات و در همپوشانی با کار توسعه موشکی در سامانه دیگر انجام میگیرد ، بسیار تعجب برانگیز است. https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=11&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiqgemqr97JAhUC7SYKHQhnClcQFghWMAo&url=http%3A%2F%2Fwww.wrk.ru%2Fforums%2Fattachment.php%3Fitem%3D113320&usg=AFQjCNGfkFLm5SDhDE1h08USikxUbRdDbg&sig2=3aHTVXi-B__y6RnDZ9sPtw&bvm=bv.110151844,d.eWE