militaryfactory

Editorial Board
  • تعداد محتوا

    107
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

تمامی ارسال های militaryfactory

  1. سلام وقت بخیر خداقوت، با اجازه از مدیریت سایت بهتر بود که همون پست قبلی رو ویرایش میکردید تا پست جدید ایجاد کنید به خلوت بودن و دسترسی بهتر به اطلاعات کمک میکنه ممنونم از شما در این پاکسازی و دور ریختن نشانه هایی است برای اون دسته از مخالفانی که می اندیشند
  2. سلام با توجه به این نکته که ممکنه ما شاهد سامانه های دفاع فعالی باشیم در آینده که حتی موشک های هوا به زمین رو رهگیری و منهدم کنن: ایده اول: ایجاد یک حالت نرم افزاری در بالگرد های تهاجمی سری طوفان و کبرا به دین صورت که با فعال سازی اون توپ روی تانک قفل کنه و شروع کنه به شلیک کردن و بعد چند ثانیه یک موشک هوا به زمین برای مثال از خانواده سدید شلیک کنه ایده دوم: در راستای همین ایده اول در صورت استفاده از بالگرد های غیر تهاجمی مسلح شده یا بدون سرنشین، میشه زیر هر بال تعدادی راکت و یک موشک ضد زره حمل کرد که در این صورت وظیفه از بین بردن تجهیزات دفاع فعال نه توسط توپ بلکه توسط راکت های هدایت شونده صورت می گیرد تا پس از 2ثانیه از شلیک راکت ها موشک ضد زره پشت آن به سمت هدف شلیک شود. بحث دوم: ما به تسلیحات ضد ماهواره نیازمندیم، این نیاز رو میشه از طریق سامانه های لیزری روی زمین براورده کرد که بسیار سخت اما غیر ممکن نیست (بیشتر بحث قفل کردن روی اهداف مهم که قفل کردن از فاصله چند کیلومتری اونم روی جسمی که سرعت چند کیلومتر بر ثانیه داره سخت)، مورد دوم استفاده از موشک، خب این موشک رو یا جنگنده باید حمل کنه یا پرتابگر، در صورت استفاده از پرتابگر میشه مثل اسپیس ایکس از پرتابگر های قابل بازیافت استفاده کرد اینجوری با داشتن چند ایستگاه از ان ها میشه هربار با هزینه کمتر موشک هارو به سمت فضا پرتاب کرد. نقطه ضعف این کار هم تمرکز روی اون ایستگاه های پرتابگر ثابت که اگر نابود بشن کلا قضه منتفی میشه.
  3. سلام خدا وقت، اگر بشه بر اساس تاریخ مرتب کنید خیلی خوب میشه.
  4. سلام خدا وقت، اگر بشه بر اساس تاریخ مرتب کنید خیلی خوب میشه.
  5. پروپاگاندای عراقی ها با اشاره به امام علی (ع) در جنگ ایران و عراق: منبع
  6. خداقوت، ممنونم از وقتی که میزارید و این تاپیک عالی را برای مطالعه ایجاد کردید. فکر کنم این ترجمه بهتر باشه البته شما بهتر میدونید: "همه میپرسن که دفاع هوایی چیکار میکنه ولی هیچکس نمیپرسه که حال (حال دل) دفاع هوایی چطورِ"
  7. در صورت گسترش خطوط ریلی جنوب به شمال و در صورت اقتصادی بودن اون، بسیاری از مبادلات اقتصادی از درون سرزمین ما صورت خواهد گرفت که عملا برگ برهم زننده ی تمام فشار های اقتصادی علیه ما خواهد شد. جایی که پول و منافع بشه مناسبات اقتصادی و سیاسی جای خودشون رو باز خواهند کرد. خبر خوشحال کننده ای، امیدوارم که به صورت جدی پیگیری بشه تا به هاب ترانزیت تبدیل بشیم.
  8. با سلام و عرض ادب دوست عزیز در این انجمن برای همه ی ما فارغ از هر رنگ و بویی ملی گرایی یک آرمان اصلی به حساب می آید. در این جا ما همگی خودمان رو ایرانی می دانیم و بدین ترتیب گذشته و مفاهیم ملیتی آن را به خود نسبت می دهیم و به ایرانی بودن خود افتخار می کنیم. به شخصه بر این باورم که مسائل فرهنگی پایین سطح تر همچون نژاد، استان، قومیت و سایر موارد در برابر ملی گرایی معنایی ندارد. شما هم از همین ملت و همین تاریخ هستید. اجازه ندید خشم شما نسبت به موضوعات گوناگون هویت شما را تحت تاثیر قرار دهد.
  9. با سلام ایده ی اول که همین حالا هم دارد انجام میشود متحرک کردن بخش زیادی از سامانه های پدافندی هست تا موشک های هدایت ماهواره ای به رتحتی نتونند اون ها را هدف قرار دهند. ایده ی دوم ساخت چیزی شبیه به سیستم دفاع فعال برای رادار ها و مناطق حساس هست که در دفاع نزدیک بتوانند با ایجاد یک دیوار آتش با مهمات شدید الانفجار اون موشک رو بدام بیاندازند نیاز به موشک هدایت شونده نیست فقط شلیک راکت با قابلیت تنظیم زمان انفجار اینم باید در نظر گرفت که ممکنه موشک های کروز دشمن برای عبور از این سامانه سرعت متغیر استفاده کنند ولی بازهم دیوار آتش در حجم بسیار زیاد آخرین دفاع ما خواهد بود و هرچقدر حجم آتش بلاتر احتمال موفقیت بیشتر ایده ی سوم شلیک 5 موشک در برد کوتاه یه متوسط برای هر هدف هرچند که هزینه رو بالا میبره ولی 5 موشک از یک نقطی شلیک شوند یک موشک برای مثال 30 کیلومتری راست هدف یکی چپ یکی بالا یکی پایین و یکی هم خود موشک رو به طور مستقیم هدف قرار بده در فاز پایانی کم کم موشک های برای انفجار کنار هم میاند و با انفجار زیاد موشک یا جنگنده رو نابود میکنند در صورت تغییر مسیر اون موشک برای مثال به سمت راست موشکی که به سمت راست قرار دارد می تواد با زاویه ای مایل از رو به رو آن را مورد هدف قرار دهد شاید گران باشد ولی هیچوقت نمیشه با اطمینان برای جنگ برنامه ریزی کرد اما و اگر ها هم باید در نظر گرفت و حتی برای اون ها به طور محدود تسلیحات ساخت اگر با موشک پر سرعت و قابلیت تغییر مسیر و سرعت رو به رو شدیم به نظرم ترکیب ایده اول و دوم مناسب هست . ایده ی چهارم ما نمیتونیم فقط در فاز دفاعی بمونیم حتی در فاز دفاعی هم به طور کامل قرار نیست موفق بشیم م امیتونیم ماهواره های ثابت دشمن رو مورد هدف قرار بدیم این کار از شدت حملات هرچند هم کم مدت کم میکنه و فرصت رو برای هنرنمایی بیشتر موشکی ما باز میکنه میشه با استفاده از یک موشک ماهواره بر همزمان چندین موشک ضد ماهواره رو به فضا ارسال کنیم البته بازهم با امام و اگر باید باشه چون زمان جنگ نمیتونیم تسلیحات جدید رو توسعه بدیم از همین حالا باید فکر موشک های ضد ماهواره ای مقاوم در برابر لیزر کنیم. ایده ی پنجم خارج از بحث ما حقیقتا یک سلاح نهایی در اختیار داریم اگر بخواهند اسفاده کنند کاری که منجر به یک آشوب واقعی در جهان میشه اون هم تحدید به منتشر کردن تمامی حقایق و علوم فراطبیعی در بین مردم عادی هست سال ها برای رسیدن به این آرامش و برده داری نوین انسان ها تلاش شده این موضوع یک شمشیر دولبه هست و یک تحدید جدی علیه نظم نوین جهانی و حتی پایانی بر اون البته همچین علومی از کنترل خارجند ولی مدارکی همچون پروژه استار گیت بیان میکنه که خود دمشنان کاملا از این موارد اطلاع دارند پس فکر کنم بتونند بدتر از هر سلاح اتمی تحدید اون رو احساس کنند.
  10. داشتن سلاح اتمی سایر کشور های منطقه رو هم به داشتن اون سلاح ها تشویق میکنه مشکل دیگه این که مارو با تحریم هایی بسیار سنگین تر حتی از سوی چین و روسیه همراه میکنه تا زمانی که در بحث اقتصادی به جای درستی نرسیده باشیم حرف زدن از سلاح اتمی بی معنیه لطفا بعدا این پست پاک شود به دلیل نبود بار علمی
  11. البته طبق گفته ی شما نتیجه گیری کردم که این دیوار نه تنها قفل راداری رو میشکنه حتی میتونه تو ی رادار خودی هم اختلال ایجاد کنه از قفل راداری کاذب میشه برای اختلال در رادارشون له وسیله این دیوار های آبی استفاده کرد درسته؟
  12. یک سوال پس میدان الکتریکی ماهی ها چی میشه؟ مثل مارماهی؟ نمیشه یک میدان مغناطیسی همچون مارماهی برای زیردریایی ها ساخت؟ اینجوری به صورت سه بعدی میتونن اژدر ها رو شناسایی کننید و حتی برای مقابله باهاشون اژدر شلیک بشه
  13. عجیبه اگر میخواستن این کارو کنن باید اول ب پدافند کوتاه برد یک پوشش برای حمایت از نیروها و فرودگاه ها و سایر پدافند ها درست میکردن نه این که در جا پدافند بردبلند بفرستن سوریه نباید کارتای حیاتیمون رو توی سوریه بسوزونیم بجز باور سامانه ی دیگه ای خودمون با این برد که بومی باشه نداریم بهتره توی همین مرز های ایران بمونه
  14. پاسخ ما چ خواهد بود? حمله ب ناوگان? شک دارم پست پاک شود بعدا
  15. نمیشه از همین بازی ها البته با ارتقاع ها و اددانس هایی روی آن ها از آن ها برای آموزش و تمرین فرماندهان استفاده کرد؟
  16. militaryfactory

    اخبار مرتبط با تهدیدات امریکا و اسراییل

    شاید امتیاز گیری بوده باشه شایدم درمورد یک آینده تاریک درمورد ایران میدانند.
  17. سلام با اجازه از اساتید من صرفا فقط یک متن را ترجمه میکنم ببخشید اگر اشکالاتی توی ترجمه هست. A pocket refers to combat forces that have been isolated by opposing forces from their logistical base and other friendly forces. In mobile warfare, such as the German Blitzkrieg, salients were more likely to be cut off into pockets, which became the focus of battles of annihilation. یک پاکت اشاره داره به نیروی های رزمی که توسط نیروهای دشمن از از پایگاه و سایر نیرو های خودی جدا شده باشن. در جنگ های سیار(متحرک) مثل تاکتیک بلیتز کریگ (-1-) آلمانی , مناطقی که از بقیه جدا افتاده باشن یا بخش هایی که به سمت مناطق دشمن باشند(نمیدونم چطور توصیف کنم مناطقی از خط مقدم که دچار بیرون زدگی شدن یعنی مثل شبیه جزیره عربستان که از 3 طرف توسط آب محاصره شده باشه حالا توسط دشمن محاصره شده باشه به جای آب) احتمال بیشتری برای پاکت شدن و جدا افتادن نیرو های خودی دارند. که تبدیل به نبرد نابودی میشه یعنی نبردی که دشمن سعی کنه در یک حمله تمام ظرفیت نیروهای دشمن رو از بین ببره.
  18. بعثت، دروازه ورود ایران به ساخت زیردریایی‌های سنگین بر اساس طراحی اولیه زيردريايی بعثت طولی در حدود 60 متر، توان عمليات در عمق 300 متری، سرعتی بین 12 تا 20 نات دریایی را دارد و اولین زیردریایی ایرانی است که می‌تواند موشک‌های دریایی را شلیک کند. http://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1396/10/6/7301510_412.jpg http://www.yjc.ir/fa/news/6313220/قدرت-روی-آبی-که-زیر-آب-هم-وجود-دارد
  19. ببخشید بابت اف تاپیک ولی حالا که کشور های دشمن ایران این همه روی سامانه های ضد بالستیک کار کردن این کار درستیه که ایران شروع به ساخت موشک های کروز ضد رادار کنه؟ منظور موشک های کروز ضد رادار با رادار پسیو که قبل از موج حمله ی موشک های بالستیک ابتدا رادار های سامانه های ضد بالستیک رو از کار بندازه و سپس حمله با موشک های بالستیک انجام بشه؟
  20. وزیر دفاع چین در دیدار با معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران خواستار افزایش روابط و همکاری های نظامی میان ۲ کشور شد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، چانگ وان کوان وزیر دفاع چین از تمایل پکن برای افزایش همکاریها با ایران و تقویت روابط دوستانه نظامی میان 2 کشور خبر داد. وی این اظهارات را در دیدار با قدیر نظامی پور معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران بیان کرد. وی گفت: ایران و چین روابط دوجانبه را توسعه داده و فضای اعتماد متقابل میان دو کشور تعمیق یافته است و دستاوردهایی در زمینه تجاری و همکاریهای انرژی داشته اند. چانگ افزود: تحت شرایط جدید، همکاری تهران-پکن یک فرصت بزرگ فراهم کرده و چین مایل است با ایران در زمینه های جدید روابط خود را گسترش بدهد. طرف ایرانی نیز نسبت به افزایش ارتباطات و همکاریهای عملی در سطوح بالای روابط نظامی میان دو کشور ابراز امیدواری کرد.
  21. اگر اربیل سقوط میکرد داعش به مرز ایران میرسید اونوقت مرز ها و مناطق مرزیمون دچار آشوب و درگیری میشد و این میتونست به بمب گذاری و خطرات تروریستی گسترده در ایران منجر بشه هر چند در مقام یا دانشی نیستم که بگم این کار غلط بوده یا صحیح درضمن فراموش نکنیم درحال حاضر در یکسر دیگر این بازی ارتش سوریه کاملا برای جنگ با اسرائیل منهدم شده و خرب الله لبنان هم در سوریه تضعیف شده و بخشی از نیروهای نخبه خودشو از دست داده و حماس بخاطر تحریم ها عملا امکان قاچاق سلاح را تا حد زیادی از دست داده و تضعیف شده و ایران هم با توافق هسته ای(کاری به درست یا صحیح بودن ندارم) ترس دشمنان از امکان داشتن سلاح اتمی رو از بین برد و اسرائیل آماده تر از همیشه هست .
  22. جدایی کردستان آغازی بر تجزیه ی کل منطقه است از همون اول هم دادن تجهیزات سنگین و موشک های ضدتانک و امرپ و... کاملا مشخص بود هدف چیه دیر یا زود نوبت ایران هم میشه اگر از خارج نه تا چهل سال آینده باید منتظر مهاجرت میلیونی و نفت در برابر آب باشیم عجیب تر اینکه هیچ تصمیم جدی از سوی دولت برای مشکل آب نمیبینم تمام این ماجرا یک بازی دوسر برد توسط آمریکا بوده آمریکایی که هیچ غلطی نمیکرد. پ.ن. : سد سازی های گسترده در کشور های اطراف ایران و بیابان زایی گسترده مشکل کمبود آب و... بشخصه تنها امیدی که برای نجات ایران میبینم ظهور امام زمانه.
  23. militaryfactory

    اسلحه انفرادی ذوالفقار

    ذوافقاری دیگر قایق موشک اسلحه انفرادی تانک و...