امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

ممنون از زحمت شما برای این مقاله

در مورد اف 35 ها که اشاره کردید، در صورت تقابل ایا تامکت ها توانایی درگیری با اف 35 رو دارن یا این که به کل در مقابل اون ها ناتوان هستند؟

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
3 hours قبل , HAJJ_ABBAS گفت:

ممنون از زحمت شما برای این مقاله

در مورد اف 35 ها که اشاره کردید، در صورت تقابل ایا تامکت ها توانایی درگیری با اف 35 رو دارن یا این که به کل در مقابل اون ها ناتوان هستند؟

تامکت همونقدر توان درگیری با اف 35 رو داره که میگ 21 توان درگیری با اف 14 رو داشت ...

میگ 21 : نسل 3

تامکت : نسل 4

اف 35 : نسل 5

 

  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام خدمت جناب MR9

بنظرم برای شروع بحث ارتقا ، از مقاله جناب آقای فرزین ندیمی که در سالیان گذشته در مجله صنایع هوایی چاپ شده ، در این تاپیک استفاده کنید .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
16 hours قبل , Ghalam گفت:

تامکت همونقدر توان درگیری با اف 35 رو داره که میگ 21 توان درگیری با اف 14 رو داشت ...

میگ 21 : نسل 3

تامکت : نسل 4

اف 35 : نسل 5

 

درود بر شما

 

میگ 21 نسل 2 هست طبق گفته ویکی

https://en.wikipedia.org/wiki/Second-generation_jet_fighter

 

و همین طور اف 5 که این روزا صحبتش زیاده

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 ساعت پیش, HAJJ_ABBAS گفت:

درود بر شما

 

میگ 21 نسل 2 هست طبق گفته ویکی

https://en.wikipedia.org/wiki/Second-generation_jet_fighter

 

و همین طور اف 5 که این روزا صحبتش زیاده

بعد از بررسی بیشتر متوجه شدم چند مدل دسته بندی وجود داره برای جنگنده ها.

مثلا در یک دسته بندی به اسم Hallion ، اف 14 نسل 6 حساب میشه و میگ 21 نسل 5

یا مثلا در درسته بندی Aerospaceweb ، اف 14 نسل 4 هست و میگ 21 نسل 2

 

منبع:

https://en.wikipedia.org/wiki/Jet_fighter_generations

ویرایش شده در توسط HAJJ_ABBAS
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

شما پروپوزال هم می خوای ارائه بدی ، به همین سبک ارائه می دهی !؟

 

  • Upvote 1
  • Downvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
2 hours قبل , EMP گفت:

شرکت ALTERA هم استفاده کرده که معمولا در یک کار از زایلینک و آلترا کنار هم استفاده نمی شود مگر اینکه کاربرد خاصی باشد یا قصد داشته باشند که قسمتی از سخت افزار را درون CPLD ها حفاظت بکنند تا از کپی شدن جلوگیری بکنند. به نظر می رسد که SELEX به جای استفاده از تراشه های بسیار بسیار گران قیمت سری هوافضا از تراشه سری صنعتی که تحمل دمایی زیر صفر دارد به جای سری تجاری که این تحمل را ندارد استفاده کرده و فقط با استفاده از سینتسایزرهای خاص توصیف سخت افزار خود را با رعایت استاندارد هوا فضا درون تراشه سنتز کرده که راه حلی بسیار ارزانتر و با کیفیت نزدیک به راه حل آمریکایی ها است. با این روش شرکت SELEX کاهش قیمت چشمگیری در محصول نهایی ایجاد کرده است.

سلام و رحمه الله بر همه دوستان عزیز خصوصا استاد EMP عزیز

 

در استفاده از FPGA های صنعتی مشکل Error Resilience در Soft Error های Instruction-level در اثر جمر ها و اشعه کیهانی و ... را چه می‌کنند؟

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
4 minutes قبل , EMP گفت:

درود به دوستان گرامی

سایت globalsecurity.org مقاله ای دارد در مورد اینکه ایران چگونه قطعات یدکی را تهیه می کند همچنین مرکز تحقیقاتی بازبینی تجارت راهبردی  https://strategictraderesearch.org مقاله ای بسیار کامل و مستند به اسناد CIA و ... دارد به نام "تامکت و ماوس" (کنایه ای به داستان موش و گربه) که در نسخه پاییز 2017 انتشار یافته و به نحوه مبارزه با تامین قطعات برای نیروی هوایی و صنایع راهبردی ایران از طریق قاچاق از خاک آمریکا و ... پرداخته است.

سلام علیکم 

استاد عزیز - درصورت صلاحدید و امکان از این نوع منابع ، بیشتر معرفی بفرمایید 

سپاسگذارم  :rose:

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

احتمالا اشاره به موتور AL31  است

ویرایش شده در توسط sasasasa

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

صحبتی که سورنا ستاری در رابطه با ساخت موتور توربو فن سنگین صرف 3 سال کرده همزمان با بحث انتقال تکنولوژی سوخوی 30 به کشور بوده است. احتمالا در ان زمان قول های لازم را از روسیه در این رابطه یعنی انتقال تکنولوژی موتور ان گرفته بوده اند. بعید است این انتقال تکنولوژی صورت گرفته باشد. از روس ها بعید است به این راحتی همچین تکنولوژی را منتقل کرده باشن. از قبل بررسی هایی در رابطه با خوراندن موتور سوخو27 به اف 14 انجام شده بود. موتور سوخو 30 هم فکر کنم ارتقا یافته موتور سوخو 27 است.  فکر میکنم مقاله ای هم در میلیتاری در رابطه با پتانسیل های ارتقا اف 14 دیده بودم که پیشنهاد نصب این موتور را روی اف 14 داده بود. ممکن است یا این انتقال تکنولوژی صورت گرفته یا به احتمال بالاتر تعدادی موتور خریداری شده و روی تعدادی اف 14 خورانده شده است. 

The aircraft's powerplant incorporates two Saturn AL-31F afterburning low-bypass turbofan engines, fed through intake ramps. Two AL-31Fs, each rated at 123 kN (28,000 lbf) of full afterburning thrust ensures Mach 2 in level flight, 1,350 km/h speed at low altitude, and a 230 m/s climbing rate.

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

لطفا وارد سیستم شوید برای ارسال نظر

شما قادر خواهید بود بعد از ورود به سیستم این نظر را ترک نمایید



ورود به سیستم