Goebbels

VIP
  • تعداد محتوا

    4,362
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

  • Days Won

    214

Goebbels آخرین امتیاز شما در روز 23 خرداد 1395

Goebbels شما بیشتری مطالب مورد علاقه کاربران را دارید!

اعتبار در انجمن

38,193 نشان بصیرت

درباره Goebbels

  • رتبه حساب کاربری
    سرتیپ دوم

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    ?????? ????!

Contact Methods

  • Yahoo
    atgm100@yahoo.com

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

17,545 نمایش های پروفایل
  1. این عکس مشخص میکنه رادار گریفو اف هست یا یک کپی از آن با مقایسه با عکس هایی که در دزفول گرفتم از اجزای این رادار مشخصا پایه اتصال آنتن و برخی از موارد مثل اطلاعات درج شده بر روی بخش موتور پویش مکانیکی آنتن با موارد رویت شده در رونمایی کوثر مطابقت داره (البته جهت عکسی که من گرفتم از پایه و دیش رادار با آنچه که در رونمایی دید شد متفاوت هست و به نوعی برعکس)
  2. علیک سلام و رحمته الله اف 5 یک زمانی عملیات CAS در آسمان فاو انجام میداد الانم میتونه انجام بده، نبرد هوایی هم حتی براش دور از انتظار نیست ولی خوب مشکل از همون بخش "مثل آدم بنی بشر" شروع میشه انتظار ما مثل آدم بنی بشر هست آن چیزی که در عمل هست غیر آدم بنی بشر هست واقعا از یک اف 5 با یک راداری مثل گریفو اف یا معادلش که در نهایت دو تا موشک هوا به هوای از رده خارج حمل بکنه چه انتظاری میشه داشت؟ بد نیست مرور کنیم پروژه SRII نهاجا براساس الزامات چه دوره زمانی بود حالا انتظار بمب هدایت لیزری رو هم نداریم ولی یک اپتیک و چند تیر موشک ماوریک کفایت میکرد که ........ ---------------- این عکس رو هم به طنز داشته باشیم
  3. این چیزی که دارید میگید به زبان ساده میشه نمایش اطلاعات به صورت هم پوشا در MFD این مسئله رخ میده نیازی نیست یک نمایشگر برای اطلاعات رادار هوایی یک نمایشگر برای اطلاعات ایستگاه زمینی ایستگاه زمینی یک موقعیت میده از طریق دیتا لینک، رادار هم یک موقعیت یابی از سمت خودش انجام میده این دو اطلاعات میشه خروجی روی یک نقشه هوایی که یک نمایشگر نمایشش میده منظور اینه که ارتقای کابین بیشتر نمایشی به نظر میرسه. خیلی اغراق شده است
  4. بگذارید به حساب حرف های بی ربطی که همیشه گفته میشه توسط مسئولین ما. اگر قرار بود CAS باشه همان ماوریک و اپتیک رو روی هواپیما میدیدیم هر جنگنده ای کابینی متناسب خودش رو میخواد داشبورد بنز رو نمیشه گذاشت روی پراید. اگر مسئله ارتقا باشد هم بازم نیازی به نمایشگر در این تعداد نیست. ارتباط و هدایت جنگنده از طریق رادار زمینی هم در نهایت یک موقعیت دهی هدف هست که باز نمایشگر سومی نخواد (دقت کنید به اسم MFD، قرار نیست برای هر عملکرد و وظیفه ای یک نمایشگر تعبیه بشه بر روی جنگنده)
  5. که چه بشود؟؟ دیتالینک به پهیاد برای اف 5 که در این ارتقا مسئله مد نظرش بهبود توان رزم هوایی هست؟؟ هر چیزی باید براساس یک نیازی اجرا بشه و سنجیده بشه نه اینکه بگیم روی فیتر سپاه هست پس یحتمل باید روی 747 هما هم باشه اینطوری نمیشه ارتباط داد
  6. راداری که برای اف 5 یا کوثر یا هر اسم دیگری تدارک دیده شده رو اینطور باید تصور کرد : حالا یا گریفو اف یا نمونه سازی داخلیش
  7. توصیه میکنم خیلی خیال پردازی نکنید در این خصوص به ویژه که این طرح با پروژه SRII که مدت ها پیش اجرا شد و عملیاتی نشد تفاوت قابل توجهی ندارد تک سرنشین هم باشد باز هم برخورداری از سه دستگاه MFD در آن ابعاد زیادتر از نیاز هست. با اف 22 که طرف نیستیم. هواپیمایی هست با حسگرهای محدود که این حسگرها هم توان چندانی ندارند (مثل امثال رادار گریفو) و اطلاعات ورودی، سطح پردازش و خروجی پایینه
  8. برای کابین جلو؟ به نظر شما منطقیه؟؟ ورودی اطلاعات و خروجی اطلاعات در این هواپیما محدوده. در نهایت اون ارتقای برزیلی که دو تا MFD بزرگ روش بستند صحبت دیتا لینک با جنگنده های دیگه و تبادل داده هست، مسئله بستن پاد جمینگ هست و ..........
  9. اگر یک اپتیک و یک ماوریک میدیدم زیر این جنگنده به مراتب خوشحال کننده تر بود تا اینی که ارائه شده. در نهایت کار یک رادار گریفو اف (یا نمونه سازی داخلی) هست هر چند قطعا از وضعیت پایه ای بهتره ولی خوب الان دیگه این ارتقا پاسخگوی تهدید ما نیست. این رو هم باید در نظر گرفت که چه موشکی قراره نصب بشه روی نمونه رزمی این هواپیما؟ استفاده از سه دستگاه MFD هم جالبه در صورتی که تصور نمیکنم تعداد سه دستگاه با این ابعاد نمایشگر نیاز داشته باشه (اینقدر ورودی، پردازش و خروجی اطلاعات در این جنگنده گسترده نیست که چنین سطحی از نمایشگر رو بخواد)
  10. ببینید داشتن اولویت در امور دفاعی بر اساس تهدیدها مسئله اشتباهی نیست اما این مقوله اولویت اول نباید ناقض اولویت های دیگر باشه. ما گفتیم اولویت اول و دوم و سوم و چهارم منتهی وقتی به اولویت اول پرداخته شد و نتیجه گرفتیم دیگه اولویت های بعدی رو به سراغش نرفتیم مشکل اینجاست. به موشکی پرداخته شد تا هزینه اقدامات طرف مقابل رو افزایش بدیم؟ خوب درست اما باید بعد از حصول به این اولویت دنبال بخش های دیگری میرفتیم. یک تفکر این هست که ما با بازدارندگی مانع از جنگ بشیم اما تفکری که در نقطه مقابلش وجود نداره این هست که اگر جنگ شد چه کنیم؟؟؟ چرا به جای موشکی سراغ سایر بخش ها نرفتیم به یک دلیل مشخص موشکی حوزه تکنولوژیکی بود که ما دسترسی داشتیم سوال دوم پاسخش در همان بخش اول صحبت من هست وقتی یک اولویت ناقض مابقی میشه و سد راه اجرای دیگر اولویت ها
  11. ناشی از غفلت نیست ناشی از بی اطلاعی محض و عقب ماندگی فکریه وقتی همه تخم مرغ ها رو در یک سبد گذاشتید نهایت نتیجه ای که قرار هست بگیرید اینه که وقتی سبد افتاد دیگه یک نیمرو و املت هم نمیتونید بخورید یکی از نتایج این تفکر درخشان قرار دادن تخم مرغ ها در یک سبد این هست که دشمن شما هم روی همان یک نقطه قوت کار میکنه و به مرور نقطه قوت به ضعف تبدیل میشه و بزرگترین اشتباه اینه که تصور کنیم دشمنی فقط آمریکا است
  12. یکی نیست بپرسه از حضرات که بر فرض فردا روزی جنگی رخ داد با موشک قرار هست بریم به جنگ؟ مابقی ملزوماتش چه خواهد شد؟ یحتمل بر روی سرباز 18 ساله و موج انسانی حساب کردند باز!!! زهی خیال باطل تجربه سوریه قرار نیست موجبات عبرتی باشه؟
  13. Goebbels

    قاهر F-313

    قاهر 313 یک بازیه نه چیزی بیشتر. بازی که زمان دولت احمدی نژاد شروع شد و با پرواز یک نمونه اش تمام میشه که این مورد هم برای جمع کردن آبرو ریزی گذشته اش خواهد بود ولاغیر برای این مسئله زمان ارزشمند خودتان را صرف نکنید. حضراتی که در صنایع هوایی هستند عمری است دارن پوزخند میزنن و قرار هم نیست از امثال قاهر چیزی دربیاد ولی خوب خوراک سر کار گذاشتن ملت رو فراهم میکنن باهاش همانطور که سال ها با امثال شفق سر کار بودیم و بعد ادامه سر کار رو با برهان رفتیم
  14. برادر پاسخ شما در حرفت هست کلمه "معدود" و اشاره به معدود فیترهای سپاه البته خیلی هم معدود نیستند ولی خوب در نهایت میشه با کمی تخفیف و تبصره حرف شما رو پذیرفت. منتهی مراتب تایگرها تعدادشون بیشتره به مراتب و هزینه حرکتی که ارتش بخواد انجام بده با سپاه قابل قیاس نیست از خیلی جهات برخی از این فیترها ساعات پروازی بسیار پایینی دارند و هواپیما که اومده ایران تا الان نپریده به یک تعبیر رسما نو هست ولی شما برای تایگرهایی که حدود 40 الی 50 سال پریدن و یک جنگ 8 ساله رو هم پشت سر گذاشتند اول از همه باید یک اورهال و نوسازی اساسی اجرا کنی بعد بری سراغ ارتقا. این مسئله برای پروژه SRII تایگر هم مطرح بود که شما اول باید هواپیما رو به سطح مشخصی از نوسازی برسونی در همه زمینه ها بعدش بری دنبال ارتقای برخی از اجزا.همین مسئله یعنی هزینه سنگین.صرف نظر از مقایسه اف 5 و فیتر در حوزه پشتیبانی نزدیک که جای بحث داره و مسئله دیگری هست. این حرکت سپاه رو هم خیلی جدی نگیرید چون پشتوانه ای نداره. عقبه این حرکت رو باید در نیروی هوایی جستجو کرد و نه یک حرکت جزیره ای و محدود سپاه که قطعا پشتیبانی های مشخصی هم از سوی نیروی هوایی میخواد.یکی از مهمترین مسائل برای یک نیروی هوایی "قابلیت استمرار عملیات" هست. سپاه چنین قابلیتی برای فیتر نداره و بلکه برای به طور کلی ایجاد یک نیروی هوایی نداره. خیلی وقت پیش این مسئله رو فهمیدند و بی خیال امثال میگ 29 و میگ 21 شدند. الان اما به دلایلی باز اومدن سراغش. اگر تفکر درستی وجود داشت سپاه میرفت دنبال تسلیح توکانو ها و با کسب تجربه یک توربوپراپ سبک مسلح رو با وزارت دفاع جمع میکرد که توانش در داخل هست (موتور هم به روش های متفاوتی میشد از خارج آورد) نتیجه این فیتر بازی ها هم چند وقت پیش مشخص شد وقتی خلبان تازه کار فیتر نونوار و سرحال رو زد زمین. به کارهای بدون پشتوانه و جزیره ای نمیشه دل خوش کرد هر چند خیلی رنگ و لعاب داشته باشه
  15. اول و آخر اثر بخشی این موشک چقدره؟ اگر صفر نباشه شاید نزدیک به صفر صحبت از حامل ها شده برای این یعنی مختص اف 14 هم نیست الزاما خوب باشه ولی روی چی قراره نصب و پرتاب بشه؟ فانتوم؟ میراژ اف 1؟ روی هر چیزی نصب بشه برای ما اثر بخشی لازم رو نداره (یک جورهایی نسبت هزینه فایده رو هم تامین نمیکنه) اینکه موشکی 100 کیلومتر یا 150 کیلومتر یا 200 کیلومتر برد داشته باشه روی کاغذ مطرح شده در عمل اما قضیه جور دیگری هست. این موشکی که صحبت از برد 160 کیلومتریش شده در شرایط ممکنه به 60 و 70 کیلومتر برسه در شرایطی ممکنه به زیر 50 برسه و کمتر الان در حوزه BVR هزار و یک مسئله مطرحه که بعید میدونم آقایان حسابش رو کرده باشند در نهایت اگر فرض بر اثربخشی موشک باشه مشکل از یک سمت دیگه رخ میده ، حامل کهنه و فرسوده اش