برترین های انجمن
ارسال های محبوب
Showing content with the highest reputation on شنبه, 25 مرداد 1399 در همه مناطق
-
2 پسندیده شدهداده نمای رزمایش پیامبر اعظم 14 تقدیم به شهدای جنگ نفتکشها
-
2 پسندیده شدهدرتصویرمجهز شدن خضموک یا همون امرپ به برجک رعد دو اگر تصویر رو تمثیلی انتخاب نکرده باشن شاید کارهای جدیدی درحال انجام
-
2 پسندیده شده(تصاویر) نخستین نیروگاه هسته ای جهان عرب https://fararu.com/fa/news/443110/%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1-%D9%86%D8%AE%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%86-%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%B9%D8%B1%D8%A8 تصاویر همگی تخصصی و تبلیغاتی گرفته شده است و با هدف حضور زنان، پیشرفت وتکنولوژی در امارات نکته دیگر این تصاویر بسط شدن دهان کسانی هست که می گویند ایران که نفت دارد چرا به دنبال انرژی اتمی است
-
1 پسندیده شدهبسم الله الرحمن الرحیم پیرو درخواست جمعی از دوستان سایت که داوطلب مشارکت در هزینه های نگهداری و توسعه سایت میلیتاری هستند، اقدام به نصب درگاه اختصاصی برای سایت میلیتاری کردیم تا دوستان بدون مشکل و بدون قید کردن نام و اطلاعات کاربری شان، امکان مشارکت و پرداخت داشته باشند. در حال حاضر امکان پرداخت 50 هزار تومن فراهم شده تا به طور متوسط قابل پرداخت برای همه دوستان باشد و دوستانی که مبلغ بیشتری مد نظر دارند، می توانند چند مرتبه پرداخت انجام بدهند بدون کسر کارمزد. لازم به ذکر است که این مبالغ در بخشی از هزینه های سایت شامل: شارژ ماهانه سرور، خدمات فنی شامل خرید لایسنس نرم افزار های مورد استفاده و پیشبرد و رفع مشکلات فنی سایت خواهد شد. اگر مبلغی هم اضافه بر هزینه های نگهداری در اختیار ماند که برای ماه های آینده مشکلی نداشته باشیم، این مبالغ را صرف تهیه یک سیستم سرور اختصاصی برای سایت خواهیم کرد تا به صورت بلند مدت از هزینه های سایت کاسته شود و با انتقال به دیتاسنترهای داخلی تنها هزینه پهنای باند را پرداخت کنیم. که پیش از این در این مورد توضیحاتی داده شد. لینک پرداخت برای میلیتاری: حمایت مالی از میلیتاری باتشکر والسلام.
-
1 پسندیده شدهتو تصویر آخر بنرها روشون اونوره و به نظر خط تولید که چند تانک نسبتا کامل تر هم توش هست اون سمته.
-
1 پسندیده شدهآنچه که پیداست سطوح ارتقائی متفاوتی بر روی تانک های نزاجا اجرا شده. در تصویر فوق چند مورد از این ارتقا ها به وضوح دیده میشن که اختلاف های جزعی و حتی فراتر از انتظار در بدنه دارند. در یکی از نسخه ها حتی بر شاسی تانک هم دست برده شده . در حالی که تاکنون تصور میشد شاسی تانک بی هیچ تغییری مستقیما متعلق به تی۷۲ های ام و اس هستند با توجه به تصویر سطوح ارتقایی دیده شده شامل: ۱- مهندسی با موتور HP10 2- سطح ارتقایی دوم(نزسا) ۳-سطح ارتقایی سوم ۴- یک سطح ارتقایی نامشخص شاید ارتقا کرار فراتر از تی ۷۲ باشه! سطح ارتقا متفاوت پ ن: در رابطه با یکی از تصاویر که دوستان از صندوق اعلانات یاد کردن این تانک فقط یکی از چهار نسخه این تانک. که معلوم نیست از چی ارتقا پیدا کرده!
-
1 پسندیده شدهتانک k1 کره جنوبی بدون سرنشین میشود پیکربندی تانک بدون سرنشین K1 در مطالعات اولیه سال 2016 کره جنوبی کره جنوبی در حال توسعه فناوریهای است که به ارتش این کشور اجازه میدهد تا خودروهای زرهی خود از جمله تانک های اصلی میدان نبرد خود را تماما بدون سرنشین کنند. انتظار میرد این برنامه در ماه دسامبر 2020 آغاز وتا سال 2024 ادامه یابد. کره جنوبی برای توسعه این پروژه 19.66 میلیارد دلار بوجه اختصاص داده است. اهداف اصلی این پروژه شامل توسعه معماری سیستم های کنترل از راه دور مشترک، رانندگی کنترل از راه دور و سیستم راکنندگی خودکار است. همچنین در این تحقیق سیستم های مخصوص خودروها رزمی و تانک های اصلی میدان نبرد همانند هدف یابی کنترل از راه دور و خودکار نیز توسعه داده میشود. مطالعات اولیه کره جنوبی برای ساخت تانک های بدون سرنشین به سال 2016 برمیگرد. در مطالعات اولیه سال 2016 پیکربندی احتمالی یک K1 تانک بدون سرنشین معرفی شد. به عنوان مثال برجک این تانک بدون سرنشین مجهز به جایگاه سلاح کنترل از راه دور و مجموعه سیستمهای آگاهی موقعیت با پوشش 360 درجه است. علاوه بر این در داخل برجک سیستم بارگذاری خودکار کنترل از راه دور، کنترل آتش کنترل از راه دور و مجموعه سیستم های هدف یاب تعبیه شده است. همچنین شاسی تانک مجهز به سیستم های رانندگی کنترل از راه دور یا خودکار مانند دوربینهای دید در روز/شب و سیستم تشخیص مانع است.
-
1 پسندیده شدهسلام به واقع اگر قبلا هم داشتم الان فکر می کنم لااقل یا خیلی کم تعدادند یا خیلی در محدودیت فعلا. عملیات بچه های فلسطینی تو کرانه باختری اگر هدایت و ابزارش را داشتند باید خیلی موثرتر رقم میخورد در حالیکه خیلی راحت پرپر میشن بدون ضربه موثر. هرچند سمیر قنطار در کتاب خاطراتش یک جایی مطلبی را میگه که جالبه. میگه در بیرون و بین افکار عمومی اسراییل چنان تبلیغ کرده ( خصوصا پس از اون سالهای ابتدایی و جنگهای پرشور و خلاصه اون زمان های اولیه که شور و تعصب زیاد بود بین صهیونیستها ) که گویا اسراییلی ها قابل خریدن نیستند و نمیشه اصلا روشون تاثیر گذاشت و خیلی متعصب هستند و فلان و بهمان در حالیکه من در زندان با یک سیگار برخیشون را میخریدم و حتی در بسته ترین زندان های امنیتیشون ( اون هم زندانی ای چون سمیر که براشون حکم یک نماد را پیدا کرده بود و ازش متنفر بودند ) موبایل وارد میکردم. تعریف میکرد خلاصه این ها یک سری افسانه در مورد خودشون ساختند ولی شما باور نکنید.
-
1 پسندیده شدهبسم الله الرحمن الرحیم Intelink به گروهی از شبکه های اینترانت مورد استفاده جامعه اطلاعاتی ایالات متحده[1] گفته می شود. اولین شبکه اینتلینک در سال 1994 به منظور بهره گیری از فناوری های اینترنت (به رغم آنکه به اینترنت عمومی متصل نیست) و ارائه خدمات برای ترویج انتشار اطلاعات و نیز جریان کار تجاری راه اندازی شد. از آن پس این شبکه به یکی از قابلیت های حیاتی جامعه اطلاعاتی آمریکا و همکاران آن برای اشتراک اطلاعات، همکاری های میان سازمانی، و حتی انجام امور تجاری تبدیل شد. اینترلینک به بستری در محیط وب شامل شبکه های محافظ شده دارای دسته بندی های فوق سری، سری، و طبقه بندی نشده اطلاق می شود. یکی از ویژگی های کلیدی اینتللینک، اینتلپدیا[2] می باشد ، که یک سیستم بر خط برای به اشتراک گذاری اطلاعات در قالب همکاری ها بر اساس مدیاویکی[3] است. اینتلینک از وردپرس برای خدمات بلاگینگ خود استفاده می کند. نسخه های بر روی شبکه های اینترانت مختلف اینتلینک-یو (Intelink-SBU) یک نوع شبکه حساس اما طبقه بندی نشده (sensitive but unclassified) از اینتلینک است که برای استفاده سازمان های فدرال آمریکا و بخش های دولتی، مقامات قبایل و مقامات حکومتی محلی به دقت بررسی شده راه اندازی شده است. در این شبکه اطلاعات حساس و اطلاعات منبع باز می تواند در میان یک جامعه امن از ذینفعان این اطلاعات به اشتراک گذاشته شود. Intelink-U به صورت رسمی به عنوان یک سیستم اطلاعاتی منبع باز (OSIS) شناخته می شود. اینتلینک-یو در شبکه DNI-U فعالیت می کند. اینتلینک-اس (Intelink-Secret or Intelink-SIPRNet) سطح دارای طبقه بندی سری از اینتلینک است که در درجه اول توسط وزارت دفاع ایالات متحده، دولت، و قوه قضاییه مورد استفاده قرار می گیرد. اینترلینک-اس بر روی شبکه SIPRNet فعالیت می کند. اینتلینک-تی اس (Intelink-SCI) اینتلینک مورد استفاده جامعه اطلاعاتی آمریکا ست که به اشتراک گذاری محصولات اطلاعاتی را تا سطح فوق سری/ اطلاعات حساس محافظت شده، تسهیل می کند. اینترلینک- تی اس در شبکه JWICS [4] فعالیت می کند. اینتلینک- پی Intelink-PolicyNet توسط سرویس اطلاعات مرکزی CIA به عنوان تنها منبع ارتباطی سیا با کاخ سفید و دیگر مصرف کنندگان اطلاعاتی سطح بالا مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه، اینتلینک- پی بیشتر با عنوان CapNet مورد ارجاع قرار می گیرد. اینتلینک- سی Intelink-Commonwealth جهت بر قراری ارتباط میان جوامع اطلاعاتی آمریکا، انگلیس، کانادا و استرالیا در سطح فوق سری/ اطلاعات حساس محافظت شده ، استفاده می شود. اینتلینک- سی امروزه بیشتر با نام شبکه اش، STONEGHOST [5] شناخته می شود. کتاب ها و داستان ها فردریک توماس مارتین در سال 1999 کتابی در مورد اینتلینک نوشت؛ عنوان این کتاب "چگونه ایالات متحده اینتلینک، بزرگترین و امن ترین شبکه جهان را ساخت[6] " بود. این کتاب مدعی ست نگاهی از داخل به شبکه اینترانت جهانی و فوق امن جامعه اطلاعاتی آمریکا دارد، و داستانی را در مورد اینتلینک می گوید که پیش از آن هیچگاه گفته نشده است. در داستان Rogue Warrior: Task Force Blue نوشته شده توسط ریچارد مارسینکو، شخصیت اصلی داستان در طی ماموریت مبارزه با تروریسم در دخل آمریکا، از اینتلینک استفاده می کند. در داستان Threat Vector نوشته شده توسط تام کلنسی، یکی از کاراکتر ها متوجه امکان بهره جویی از یکی از پروتکل های ریموت دسکتاپ ماکروسافت می شود که به او اجازه نفوذ به شبکه پیمانکاران دفاعی آمریکا را می دهد و از آن نفوذ برای دسترسی به اینتلینک- تی اس استفاده می کند. منبع: https://en.wikipedia.org/wiki/Intelink [1] https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_Intelligence_Community [2] https://en.wikipedia.org/wiki/Intellipedia [3] https://en.wikipedia.org/wiki/MediaWiki [4] https://en.wikipedia.org/wiki/Joint_Worldwide_Intelligence_Communications_System [5] https://en.wikipedia.org/wiki/Stone_Ghost [6] How U.S. Intelligence Built INTELINK, The World's Largest, Most Secure Network
-
1 پسندیده شدهرنگ موشک شلیک شده در رزمایش پیامبر اعظم ۱۴ جالبه رونمایی موشک دزفول سال۹۷ همین رنگ خاکستری البته چیز قابل استنادی نیست ؟ البته سرجنگی هم شباهت هایی دارد با سرجنگی موشک ازمایش شده
-
1 پسندیده شدهنسل آینده جنگنده ها همیشه این نیاز و تهدید است که موجب تلاش برای خلق تکنولوژی یا روش های نوین می شود با عبور از نسل پنجم جنگنده ها تلاش برای درک و توضیح نیاز آینده نسل ششم شدت گرفت و زیرسیستم هایی برای نسل های جدید طراحی و ساخته شد مهمترین نکات پیش بینی شده در این نسل را می توان به موارد زیر اشاره کرد: - شبکه محور بودن و حمل یا فرماندهی ریز پهپاد - هوش مصنوعی - قابلیت کنترل از راه دور - موتورهای قدرتمند و سرعت بالا چند ماخ - معماری قابل توسعه نیم نگاهی به آینده جنگنده ها
-
1 پسندیده شدهمن هم عین شما فقط تحلیل میکنم و هیچکاره هستم اما شواهد نشون میده شاید تیرهای غیبی باشه، آمریکا کشور بی در و پیکریه فقط در فیلمهاست که شکست ناپذیره
-
1 پسندیده شدهحالا اتفاق طبیعی ، بلای آسمانی یا بقول حسین علایی در اثر موشک های سرگردان ( در این مقوله خرابکاری و بمب گذاری یا حمله سایبری) هرچی بود خوب شد که در این شرایط بد ما لبخند رضایت بر لبان ترامپ ننشست و امیدوارم هرچقدر شرایط الان ما بده که علت قسمت اعظمی از اون همین دونالد ترامپه، حسابی ایشون هم در زحمت بیفته و این سلسله حوادث در ایالات متحده دنباله دار باشه و خواب راحتو ازش بگیره.
-
1 پسندیده شدهپهپادهای انتحاری کوچک اما مرگ آور پهپادهای یک بار مصرف، انتحاری یا هر اسمی رویشان می گذارند، ابزاری ارزان پرتیراژ با هدف رهگیری و انهدام هدف در محیط های پیچیده و یا خطرناک این پهپادها مسیر تازه ای در نبردهای خاموش هستند و با ابعاد کوچک -ضمن پرتاب ساده از نقاط مختلف- بدون شناسایی شدن توسط دشمن به آن نزدیک شده و با سرعت بالای خود، امکان واکنش برای دشمن را بسیار دشوار میسازد. ابعاد کوچک و سطح مقطع راداری ناچیز این پرندهها و همچنین امکان احتمالی خاموش کردن موتور در نزدیکی هدف این مزیت را بوجود میآورد که که تا لحظات پایانی اصابت، دشمن از وجود آن مطلع نشود. انفجار و حمله احتمالی دیروز به ساختمانی در واحد غنی سازی نطنز احتمال استفاده از این نوع پهپادها را بسیار کرده است. ابزاری ارزان، قابل ساخت دست، شبه تجاری با اثرگذاری بالا اما واقعیت این است که این سلاح را بزودی در یگان های حزب الله و حماس خواهیم دید
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهسلام، برادر یک مقدار عینک بدبینی به مسائل رو کنار بذارین، ممنون. درمورد ارتش مگه فقط ام-۴۷ و ام-۴۸ داره؟ یعنی هیچ یگانی تی-۷۲ نداره؟ در ضمن مگه نیازه با تانک برن برای کمک؟ به نظرم یا شما با مطرح کردن ام-۴۷ و غیره قصد شوخی داشتین یا فقط میخواستین مسخره کنید. اول اینکه ارسال نیرو به صورت گسترده خیلی بعید هست برای یه همچین چیزی، دوم اینکه در صورت ارسال نیرو باعث تقویت اون نیرو و سرازیر شدن بودجه برای اون نیرو توسط ستاد کل میشه. بعد هم ما بیشتر به کمک مشتشاری و مخفی اعتقاد داریم نه علنی. یه پیشنهاد هم اینجا دارم که حزب الله قطر چشم به جهان بگشاید و شروع به فعالیت کنه که البته جای بحث و اما و اگر زیاد داره اما خب فکر و ایده هست و به ذهن میاد. ما در کودتای ترکیه هم فقط اردوغان رو آوردیم و کمک مستشاری کردیم همین. من خودم طرفدار این هستم که به درخواست رسمی قطر نیرو اعزام کنیم و از ارتش هم اعزام کنیم که پایه ای بشه برای اینکه پایگاه دائمی تاسیس کنیم در قطر اما بعید میدونم همچین چیزی رو.
-
1 پسندیده شدهدولت فعلی توان پشتیبانی و توان دیپلماسی برای چنین کارهایی نداره و یا بهتره بگم که اراده ای برای چنین کارهایی رو نداره .... بعدش هم ، رفتن ارتش به اونجا ، باعث آب رو ریزی ملی می شه ... با تانک ام 47 یا ام 48 چه غلطی کنیم !؟
-
1 پسندیده شدهدکتر حسین صمیمی، رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در مصاحبه با خبرنگار روابط عمومی این پژوهشگاه، با اعلام مطلب فوق، گفت: نمونههای مهندسی تراسترهای تکپیشرانه و دوپیشرانه در پژوهشکده سامانههای حملونقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران ساخته شده و آزمونهای عملکردی را به خوبی پشت سر گذاشتهاند. در این مصاحبه، رئیس پژوهشگاه فضایی ایران توضیح داد که سامانههای فضایی مانند ماهوارهها، سفینهها و ماهنشینها برای حرکت در فضا و کنترل موقعیت خود از موتورهای ویژهای استفاده میکنند. در کاربردهای فضایی به این نوع از موتورها، تراستر اطلاق میشود. ویژگیهایی همچون گستردگی محدوده نیروی رانش تولیدی، امکان روشن و خاموش کردن به دفعات، کنترلپذیری مناسب و همچنین سابقه طولانی استفاده موفقیتآمیز از آنها در دنیا، باعث شده است که این سامانههای کم پیشران بهعنوان پرکاربردترین تراسترها در انواع مأموریتهای فضایی به کار برده شوند. دکتر صمیمی در باره کاربرد این تراسترها گفت: ویژگیهایی همچون گستردگی محدوده نیروی رانش تولیدی، امکان روشن و خاموش کردن به دفعات، کنترلپذیری مناسب و نیز سابقه طولانی استفاده موفقیتآمیز از آنها در دنیا، باعث شده است که این سامانههای کمپیشران بهعنوان پرکاربردترین تراسترها در انواع مأموریتهای فضایی به کار برده شوند. وی خاطرنشان ساخت: با توسعه فناوری تراسترهای تکپیشرانه و دوپیشرانه، امکان تعریف مأموریتهای گسترده و متنوعی برای محمولههای فضایی و ماهوارههای بومی آتی فراهم شده است. رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در باره اهمیت این پروژه تصریح کرد: در مسیر توسعه برنامههای فضایی در تناسب با نقشه راه فضایی کشور و به منظور ارتقاء قابلیتهای مأموریتی ماهوارههای بومی نسل آینده، توسعه سامانههای کمپیشران فضایی به عنوان منابع تولید نیروهای پیشران و همچنین نیروهای کنترلی لازم، ضروری است. از سوی دیگر، با توجه به سطح بالای فناوریهای مختلف موجود در این نوع از تراسترها، مدت زمان طراحی و توسعه آنها طولانی است. بدین ترتیب، در راستای رفع نیاز مأموریتهای فضایی جاری و آینده کشور، توسعه این نوع از زیرسیستمهای فضایی، به منظور ارتقاء سبد محصولات فضایی کشور و همچنین، کاهش زمان طراحی، توسعه و ساخت محولههای فضایی، ضرورت دارد. دکتر صمیمی در باره پیشینهاین پروژه اظهار نمود: پروژه توسعه تراسترهای تکپیشرانه و دوپیشرانه از سال ۱۳۹۵ در پژوهشکده سامانههای حملونقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران، با هدف کاربرد در ماهوارههای موجود در نقشه راه فضایی کشور، وارد فاز عملیاتی شد و در گام نخست و پس از اتمام فاز طراحی مفهومی، فرآیند طراحی، آزمون و توسعه این فناوری در دستور کار قرار گرفت. وی ادامه داد: بدین ترتیب، متخصصان پژوهشکده سامانههای حملونقل فضایی موفق شدند مراحل طراحی، ساخت و آزمون نمونه آزمایشگاهی این نوع از تراسترها را به انجام رسانند. در این مسیر، پس از طراحی اولیه و ساخت نمونههای اثبات فناوری و اجرای موفق تستهای مد نظر، توسعه فناوری تراسترهای کم پیشران، تک پیشرانه و دو پیشرانه انجام شده و نمونههای آزمایشگاهی تولیدی، آزمونهای عملکردی مورد انتظار را با موفقیت پشت سر گذاشتهاند. رئیس پژوهشگاه فضایی ایران گفت: اینک، فرآیند طراحی دقیق و ساخت نمونه مهندسی تراسترهای فضایی مورد اشاره به اتمام رسیده و آزمونهای فاز نمونه محیط آزمایشگاهی یا نمونه مهندسی نیز با موفقیت انجام شده است. در این مرحله، امکان توسعه و بهرهبرداری از محصولات به دست آمده، در انواع پروژههای ماهوارهای کشور و ارتقاء سطح مأموریت آنها، فراهم شده است. وی در باره مواد به کار رفته در این سازه گفت: مواد به کار رفته در سازه تراسترهای دوپیشرانه از آلیاژ ویژهای از پلاتین با قابلیت تحمل درجه حرارت بسیار بالا و مقاوم در برابر سایش و اکسیداسیون است. دستیابی به فناوری اخیر، منجر به ایجاد امکان انجام مأموریتهای فضایی با زمان عملکرد بالا شده است. همچنین، برای دستیابی به فناوری تراسترهای تکپیشرانه، نیاز به نانوکاتالیست با قابلیت تحمل خصوصیات فیزیکی و ترمودینامیکی محصولات برآمده از تجزیه سوخت، است. این نوع از کاتالیستها توسط متخصصان حوزه نانوفناوری پژوهشگاه فضایی ایران تولید شدهاند. دکتر صمیمی همچنین به راهاندازی آزمایشگاههای مجهز برای آزمایش این تراسترها اشاره کرد و اظهار نمود: یک تراستر، پیش از استفاده در فضا، لازم است که مراحل مختلف آزمون و ارزیابی را در زمین و در آزمایشگاههای تخصصی با قابلیت شبیهسازی محیط فضا پشت سر بگذارد. از این رو، لازم است که محیط خلأ فضا و سایر مشخصات مرتبط با آن، در محیط آزمایشگاهی شبیهسازی شده تا بتوان عملکرد سامانه را در محیط واقعی ارزیابی کرد. بدین منظور، متخصصان پژوهشگاه فضایی ایران با راهاندازی آزمایشگاههای مجهز، زیرساختهای لازم برای آزمایش تراسترهای فضایی را نیز فراهم کردهاند. طراحی، توسعه و ساخت تراسترهای فضایی تکپیشرانه در پژوهشگاه فضایی ایران آزمون گرم تراستر دوپیشرانه نمونه مهندسی در آزمایشگاه ابوریحان بیرونی پژوهشگاه فضایی ایران آزمون نمونه آزمایشگاهی تراستر تکپیشرانه هیدرازینی در آزمایشگاه ابوریحان بیرونی پژوهشگاه فضایی ایران آزمون نمونه مهندسی تراستر تکپیشرانه هیدرازینی در آزمایشگاه ابوریحان بیرونی پژوهشگاه فضایی ایران http://isrc.ac.ir/fa/اخبار-و-رویداد/اخبار/اخبار-داخلی/با-تلاش-متخصصان-پژوهشگاه-فضایی-ایران-تراسترهای-تک
-
1 پسندیده شدهشلعه های خشم تانک ابرامز ارتش امریکا حاضر در حادثه ویکو که طی آن اعضای فرقه داوودیه در اتش سوختند
-
1 پسندیده شدهنمونه آزمایشی سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک تانک T95 نمونه آزمایشی سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک تانک T95E1 با برجک M60A2
-
1 پسندیده شدهدو خودروی بازیابی زرهی Buffel یونان در حال بلند کردن یک تانک لئوپارد 2A4 با وزن حدودی 60 تن
-
1 پسندیده شدهبسم الله الرحمن الرحیم طی مدت چند ماه اخیر با توجه به رشد قیمت ارز، برای تمدید سرور با مشکلات جدی مواجه شده بودیم که چه بسا نزدیک بود سایت رو به تعطیلی بکشه. از آنجا که سایت میلیتاری کماکان با هزینه شخصی اداره میشه، همواره با مشکل مالی دست به گریبان هستیم. و شاید چاره کار در تهیه سیستم سرور و قرار دادن آن در دیتاسنترهای داخلی باشد تا در بلند مدت مشکل مالی سایت برطرف شود که آن هم نیازمند سرمایه مالی خاص خود هست که از توان بنده حقیر خارج هست ولی اگر توسط جمع علاقه مندان سایت تأمین شود، ممکن و سهل خواهد بود. بنابراین دوستانی که تمایل به مشارکت در هزینه های سایت و تهیه سرور اختصاصی داخلی برای سایت دارند، از طریق پیام خصوصی اطلاع بدهند. اگر میزان هزینه ها به اندازه کافی برای تهیه سرور رسید که اقدام میشه و اگر نه، برای پرداختی ماهانه سرور فعلی هزینه خواهد شد. مشکلات فنی سایت رو دوستان ارسال کردند اما تیم فنی قبلی مدت قرارداد شون تمام شد. اما خبر خوب اینکه برادر SAEID دوباره خودشون بحث فنی سایت رو متقبل شدند و زحمات زیادی کشیدند و ان شا الله بنا هست خودشون مسئولیت فنی سایت رو ادامه بدهند و اگر هزینه های لازم برای تهیه سرور اختصاصی تأمین شد، خودشون این کار رو متقبل خواهند شد. والسلام علینا و علی عبادالله الصالحین.
-
1 پسندیده شدهبسم الله الرحمن الرحیم سلام و عرض ادب خدمت دوستان ابتدا از عزیزان و بزرگواران ، بابت به کار بردن واژه ی غریب و ناماُنوس " حفاظت از جان رزمندگان " که در ادبیات نظامی اشان به دست فراموشی سپرده شده بود ، به صورت ویژه تشکر میکنم . همینکه بالاخره حفاظت از جان رزمندگان و ... در گفتگوی ایشان دیده شد، بسیار با ارزش تر از رونمایی از تجهیزات بود . ساخت ، خرید و استفاده از تجهیزات حفاظتی به خودی خود مسئله ی پیچیده و دور ار ذهنی نبوده و نیست ، اما تغییر نگرش فرماندهان ، تصمیم گیران و ... به سمت حفاظت از نیروی انسانی در نوع خود قدم بزرگیست که در صورت ادامه یافتن این گونه گفتگوها در سطوح بالا و گذر از مرحله ی شعار و رسیدن به مرحله ی " عمل " شاهد کارهایی با ارزشی درشان نیروهای نظامی ، انتظامی و .....خواهیم بود انشاا... . حفاظت اولین نکته ایی که تصاویر پخش شده و در مورد این خودروی زرهی به چشم میآمد وزن زیاد آن بود ، طبق گفته های موجود وزن آن 21 تن در حالت خالی و با احتساب نفرات ، تجهیزات و ... احتمالا" قابل افزایش به وزن 23 تن خواهد بود . نکته ایی که در گفته ی عزیزان موجود بود توانایی حفاظت مقابل گلوله های هسته فولادی ( ضد زره ) بود ( اطلاعات بیشتری برای ارائه موجود نبود ) . در همین خصوص با دقت به درب ورود و خروج قسمت راننده میشد جک پنوماتیکی و مجموعه ی کاربری از آن را به وضوح دید . به نظر این سامانه ی کمکی برای راحتی خدمه با حذف نیروی وزن درب در زمان استفاده نصب شده . این توان در زمانی که خدمه ی خودرو ( رعد ) در شیب عرضی و یا طولی نیاز به استفاده از درب داشته باشند کاملا" راهگشا خواهد بود . در مورد رمپ انتهایی و کارکرد آن تصویری موجود نبود اما از ظواهر امر اینطور میشد برداشت کرد که رمپ انتهایی هم ( احتمالا" ) به صورت هیدرولیک رو به سمت پایین قابلیت باز و بسته شدن را خواهد داشت . دریچه ی فرار دریچه ی فرار نیرو ها و خدمه از قسمت سقف هم از یک مکان تعبیه شده بود . مخازن هوای فشرده نکته ی جالب و منطقی ، انتقال هر سه مخزن هوای فشرده ی ( تانک باد ) خودرو به بخش داخلی بود . یک توضیح ، سیستم ترمز و ترمز دستی خودروهای سنگین اکثرا" با استفاده از نیروی هوای فشرده کار میکند و در صورت ایجاد مشکل برای آن ابتدا ترمز مجموعه کارایی خود را از دست خواهد داد و با تخلیه ی مخازن به احتمال زیاد ترمز دستی درگیر خواهد شد . در ضمن یک سکوی فلزی با پایه های جمع شونده ( تاشو ) برای خدمه ی سلاح اصلی امرپ رعد در نظر گرفته شده . شاسی و یا ... در مرور تصاویر و فیلم های پخش شده از امرپ رعد ، نکته ی قابل توجهی وجود داشت که ، دست کم به نظر قسمت حمل نیروها به صورت بدون شاسی کامیونی و براساس استفاده از سازه ی مستحکم کابین در هر دو نقش شاسی و کابین به صورت یکپارچه ( مونوکوک ) ساخته شده بود . اما با دقت به قسمت محور جلو و سیستم تعلیق ، یک مقداری بیننده به شک می افتد که شاید قسمت موتور و در ادامه ی آن گیربکس بعلاوه ی دیفرانسیل میانی ( سوم ) شاسی اش حفظ شده باشد . البته این حدس از روی تصاویر عمدتا" کم کیفیت زده شده و شاید واقعیت به گونه ی دیگری باشد . باک سوخت باک سوخت خودرو مشخصا" مابین محور اول و محور دوم ، در هر دو سمت خورو نصب شده و به شکلی حجیم ساخته شده . در توضیحات به برد 900 کیلومتری رعد اشاره شد که با توجه به حجم باکها ( احتمالا" مجموع هر دو باک بین 800 تا 1000 لیتر حجم خواهد داشت ) دو از دسترس به نظر نمیرسد . شیشه ها با توجه به نمونه ی اولیه بودن رعد ، شیشه های جلو و طرفین به صورت ضد گلوله ی واقعی ( چند لایه و قطور ) بر روی آن نصب نشده و به نظر صرفا" نمایشی و دوجداره هستند ، ( یک لایه بیرونی و یک لایه ی داخلی با فضای خالی مابین آنها ) . و درصورت صلاحدید و یا تولید با حجم مناسب ( درآینده ) این مهم هم محقق خواهد شد . میله ی ضد غلتش نکته ی بسیار بسیار باارزشی که در رونمایی به چشم میخورد ، استفاده از میله ی ضد غلتش ( آنتی رول بار ) در محور اول و محور سوم که در اصطلاح عامی به میل موجگیر معروف شده است ، بود . این مکانیسم بسیار ساده و پیش پا افتاده در زمان تعویض مسیر ، هنگام ورود به پیچ ، داخل پیچ و خروج از پیچ تنش های وارده به سیستم تعلیق خودرو را با حجم مناسب جذب و به سمت دیگر محور منتقل کرده و پایدار ی خودرو را افزایش میدهد . بالطبع این پایداری که بسیار قابل توجه است کمک به رانندگی سریعتر، جسورانه تر و ... میکند و این مهم باید قسمتی از یک خودروی نظامی فارغ از ابعاد و کلاس آن باشد . همینطور میل موجگیر در مسیر های بیرون از جاده ( آفرود ) و مسیرهای صعب العبور باعث ثبات خودرو در گذر از در زوایای عرضی و ... خواهد شد . چه شاسی کامیونی ایی در برخورد با رعد اولین نکته ایی که به ذهن افراد فنی و ... خطور میکند این است که آیا این امرپ کاملا" جدید ( به صورت صد در صدی ) است ؟ و یا بر اساس شاسی کامیونی ایی شکل گرفته و یا توسعه یافته ؟ اولین نکته ایی که در برخورد با رعد به صورت غیر قابل انکاری خودنمایی میکند ، استفاده از مجموعه محورهای ( به نسبت قدیمی تر ) کامیونی شرکت معظم بنز است . در کامیون های بنز 6x6 استفاده کننده از این در اصطلاح توپی ها ، 2 نامزد وجود دارد . شاسی 6X6 کامیونی در اصطلاح بدون دماغ NG 2631 _2 معروف به بنز 10 سیلندر با توان 310 و 320 اسب بخار و شاسی کامیونی 6X6 و دماغ دار LAK 2624_8 واگن هوود معروف به مایلر با توان 240 تا 280 اسب بخار ( در نمونه ی توربو 280 اسب بخار ) است . با توجه به دردسرهای جابه جایی کابین ، عرض بیشتر پیشرانه ، جابه جایی مجموعه فرمان و مجموعه ی پدال ها و ... بنز NG از مقایسه خط میخورد و تنها گزینه ی موجود میشود مایلر . نسبت توان به وزن یکی از مشکلاتی که خودروهای زرهی و سنگین با آن دست به گریبان بوده و هستند رابطه ی نسبت توان به وزن است ( اسب بخار به تن _ هزار کیلوگرم ) . هرچه نسبت قدرت به وزن افزایش یابد توان تحرک و چابکی خودرو بیشترخواهد شد و هرچه این نسبت ضعیفتر میشود خودرو کند و کندتر ( تنبل تر ) میشود . این کندی در روز واقعه و لحظات سرنوشت ساز شاید تفاوت بین زنده ماندن و یا نماندن نیرو را تعیین کند . در اصل سطح مناسب حفاظتی و توان تحرک مکمل یکدیگر هستند و هر زمانی که هر یک از آنها دچار ضعف شود باید در مسیر پیش رو و یا طی شده ( طراحی و ساخت ) تجدید نظر کرد . در تصاویر پخش شده ، رعد یک مقداری کند به نظر میرسید و در قسمت هایی برای پوشش کندی آن ، عامدا" فیلم تند شده بود . البته به نظر با توجه به نمونه ی اولیه بودن این امرپ ، بیشتر حفاظت مد نظر قرار گرفته و تا ساخت تعداد مناسب از آن زمان زیادی باقی است . امیدوارم در زمینه ی تحرک فکر جدی ایی برای این امرپ بشود ، چراکه هر ارگانی برای سفارش با تعداد مناسب از این این امرپ از آن تست های میدانی خواهد گرفت و اگر نتایج به دست آمده با نیازها همخوانی نداشته باشد ، این امرپ وطنی برای ساخت ( حتی به شکل کارگاهی ) راه به جایی نخواهد برد . در مورد پیشران رعد و یا تعویض با نمونه ی توانمند تر به علت عدم نمایش آن نمیشود اظهار نظر کرد ، حتی در ویدئو کلیپ های پخش شده هم آوای پیشرانه (صدای موتور ) مشخص نبود تا بتوان حدس مشخصی در این مورد زد یک نکته تا جایی که حقیر متوجه شدم ، در مورد تعویض پیشران به نمونه ی توانمند تر نمیشود به شکل انفجاری عمل کرد و پیشرانی با توان 2 برابر نمونه ی استاندارد آن خودرو را استفاده کرد ، چرا که مجموعه ی انتقال قدرت ( ترانسمیشن ) خصوصا" جعبه دنده ( گیربکس ) دارای توان انتقال گشتاور در بازه ی مشخصی هستند و تعویض های غیر کارشناسی شده این مجموعه را دچار مشکل خواهد کرد . با دقت به اطلاعات درج شده میتوان بدون ایجاد مشکل ، پیشران را تا حد ممکن توانمند تر انتخاب کرد . با توجه به توضیحات ، این امرپ 6X6 ( رعد ) در ادامه ی امرپ 4X4 طوفان نبوده و با توجه به قطعات و تجهیزات مورد استفاده برای آن ، ارتباط بین آن و گروه اشتریت دور از ذهن به نظر میرسد . آنچه که از شواهد امر پیداست این پروژه به صورت کاملا" داخلی ( با قطعات ، تجهیزات موجود و در دسترس ) انجام شده است . نوشته شده توسط crazyinventor ، صرفا" برای سایت وزین " میلیتاری " پ ن این مطلب بر اساس تصاویر و ویدئوهای منتشر شده ایجاد شده و با توجه به برخی کمبود ها احتمال تغییرات و یا خطا در این نوشته وجود خواهد داشت . از برادر عزیز جناب رمو ( remo ) بابت ارائه ی توضیحات راهگشا تشکر میکنم .
-
1 پسندیده شدهسلام به نظرم خودروی نمایشی و غیر عملیاتی میاد (معادل پراکتیکال) اول اینکه در نمای کناری زاویه ورود و خروج مناسبی دیده میشه اما اول) چیزی که جلب توجه میکنه زاویه دید بسیار کم راننده و سرنشین هست که اصلا مطلوب نیست ، خصوصا روی در های جانبی که عملا میشه بگیم فاقد دید هستن ، از نمای پشتی هم خودرو اساسا هیچ دیدی به عقب وجود نداره !!!! دوم) سرنشینان به جز از قسمت بالا و یا بدون بازشدن در توانایی درگیری ندارند و یک هدف متحرک هستند ، (فقط) هدفی که در مقابل ضربات بیشتر دوام میاره ، البته سازنده تلاش داشته با کمک در عقبی مدل خودکُشی (suicide doors) این دشواری رو برطرف کنه ،که خیلی کارا نیست (تنها در زمان ایست و نه به صورت کارا قابل انجام هست) سوم) با توجه به اینکه این خودرو ها بخاطر کاربرد صفحات سنگین میشن ، استفاده از پیشرانه پرقدرت بخش بایسته نقشه ریزی است (با گمان کارگزاری پیشرانه پرقدرت) قدرت بیشتر برابر با گرمای بیشتر و در نتیجه نیاز به خنک کنندگی بیشتر ، ولی در این خودرو کوچکترین منفذی برای ورود هوا به قسمت پیشرانه دیده نمیشه و هیچ جایی هم برای خروج گرما دیده نمیشه (اگر اون دو قسمت بالای چراغ ورودی هوا باشه ، باید بگیم که برای خنک کردن پیشرانه 125 سی سی هم بسنده نمیکنه) و با توجه به آب و هوای کشور ما که در سرزمین های گرم هست بی گمان کارکرد با چالش روبرو میشه ، گرمای پیشرانه به داخل میاد و سرنشنان رو آزار خواهد داد چهارم) نکته دیگر با توجه به عکس استفاده از فنر شمش هست هم که وزن خودرو مورد نظر رو افزایش میده و با توجه به کاربری در بخش گوشواره ها میتونه آسیب پذیر باشه (بی نیاز از نگهداری هم نیست) از شیشه شوی ضعیف و در معرض خطر بودنش هم بگذریم ، بجز سامانه تهویه هیچگونه راهی برای ورود هوا وجود نداره (دیده نمیشه) چراغ های جلو هم پوششی ندارد (با در نظر گرفتن شانس خرابی عملکرد سامانه تهویه که دور نیست) درون خودرو هم مشخصا یک خودروی غیر نظامی بوده که تبدیل شده است و اصلا مناسب نیست اگرچه هر تلاشی برای بهبود و آمادگی نیرو های نظامی/امنیتی پسندیده و مورد پشتیبانی ماست ، اما نگاه ساده انگارانه باعث هدر رفت امکانات و هزینه های ناکافی ملی بوده و هست همین نگاه رو در طراحی نشان خودرو هم میتوانیم ببینیم
-
1 پسندیده شدهبسم الله.......... 11 مهر 11398 رونمایی از محصولات جدید نیروی زمینی ارتش خودروی رویین تن خودروی رویین تن نزاجا که یک خودروی سبک تاکتیکی ضدگلوله است در برابر گلولههای هسته فولادی مقاومت دارد. بکارگیری فناوریهای نوظهور و بدیع، رعایت الزامات الگوی ستاد کل نیروهای مسلح و استانداردهای دفاعی ایران، قدرت و تحرک بالا و توان به وزن عالی و همچنین حفظ جان خدمه و نفرات سرنشین در مقابله با تهدیدات میدان نبرد و عملیات تروریستی از جمله ویژگیهای خودروی رویین تن نزاجا است. سامانه اخلالگرهای گنبدی و جهتی انواع مولتی روتورهای جاسوسی و مهاجم این سامانه قابلیت نصب روی خودرو و استقرار ثابت و همچنین کشف اهداف به صورت تصویری را دارد. سامانه هدایت و کنترل موشک نقطه زن لبیک 1 پهپاد دست پرتاب فرپاد ماموریت این پهپاد شناسایی و مراقبت به منظور تجهیز گروهانهای اطلاعات رزمی تیپهای متحرک هجومی و واکنش سریع است. پهپاد فرپاد مجهز به سامانه خلبان خودکار، ایستگاه زمینی قابل حمل و تصویربرداری به صورت شبانه روزی است. ربات هوشمند شبکه محور حیدر این ربات که دارای شش چرخ فعال 6 در 6 است، قابلیتهای حمل بار، چرخش 360 درجه و تشخیص موانع عبوری را داراست. ------------------------------------ قبلا پهپاد دست پرتاب تحویل یگانهای نیروی زمینی شده حالا حداکثر مگر بهینه شده باشه . حالا به غیر از سامانه هدایت موشک لبیک ایا مابقی محصولات وارد خط تولید میشن و یا نه صرفا جز طرح های تحقیقاتی هستش