برترین های انجمن
ارسال های محبوب
Showing content with the highest reputation on شنبه, 1 خرداد 1400 در همه مناطق
-
8 پسندیده شدهرونمایی از بدون سرنشین غزه 31 اردیبهشت 1400 رونمایی از دستاوردهای راهبردی سپاه در حوزه پهپادی و پدافندی
-
4 پسندیده شده
-
4 پسندیده شدهیه نکته جالب ارم نیروی هوایی سپاه چنین چیزی قبلا دیده بودید؟ -------------------------- یه نکته که گفتنش مهمه جنگ غزه و عملکرد سامانه گنبد آهنین نشان داد که همیشه تهاجم بر دفاع توانمند تر هست درست است که گنبد آهنین به نسبت خوب عملکرد ولی باز موشک های پر تعداد حماس بر اون غلبه کرد و وقتی مقایسه می کنیم تکنولوژی و هزینه گنبد آهنین و موشک های حماس را بهتر متوجه می شویم که اهمیت تهاجم چقدر بیشتر از دفاع است و سامانه هایی دفاعی چون 9 دی یا گنبد اهنین هدفشان دفاع و خرید فرصت برای نیروهای تهاجمی است و در اول و آخر این نیروی تهاجمی ، چه موشکی، چه پهپادی و چه هوایی هست که باید کمر دشمن را بشکند و راه را برای نیروی زمینی باز کند
-
3 پسندیده شده
-
3 پسندیده شدهیک نکته : این دو تصویر بالا تصویر دو پهپاد هست احتمالا در دو زمان متاوت عکس برداری شده بعد دادن دست خبر گزاری اینو از نوشته فارسی غزه تو عکس پایینی متوجه شدم اول فکر کردم هر دو عکس یکیه و فقط جهت راست و چپ عکس عوض شده ولی به پرچم ها و نوشته های پشت عکس که دقت کنید میبینید که جهت عکس درسته و فقط پهپاد عوض شده تو سپاه نه ولی در رونمایی قبلی پهپاد یعنی کمان 22 ارتش یک همچین حرکتی زده شده با حک ارم نیرو هوایی ارتش که شبیه همین نمونه بالاست و نکته دیگه اینکه به نظر میرسه رنگ و روی معرفی تجهیزات جدید کمی بهتر شده به رنگ و روی کمان 22 و غزه نگاه کنید مجموعه کار بهتری رو میبینیم و مشابه هم مقایسه بشه با رونمایی پهپاد حماسه تو سالن فوتسال و اون رنگ بندی فاجعش
-
3 پسندیده شدهبه نام خدا ایالات متحده در حال بررسی طرح اهدا ویزا مهاجرتی مخصوص به افغانستانی هایی که به نیروهایش کمک کرده اند کماندو های ارتش ملی افغانستان پنتاگون با مشارکت وزرات امور خارجه در حال کار بر روی برنامه هایی از جمله برنامه ویزای ویژه هستند تا کسانی که در طول این 20 سال در افغانستان به آمریکا و متحدانش کمک کرده اند را به آمریکا بیاورند. ارتش ایالات متحده در حال خروج از افغانستان است، پرسنل ارتش به خانه هایشان بر می گردند و تجهیزات باقی مانده نیز بازگردانده، فروخته یا تخریب می شوند و یا ممکن است به مکان متفاوتی منتقل شوند. این خروج تا 11 سپتامبر سال 2021 ادامه خواهد یافت. به گفته بیانیه پنتاگون به نقل از کمیته خدمات مسلحانه سنا در روز پنجشنبه، در حالی که سربازان آمریکایی در حال ترک افغانستان هستند، بسیاری از افغانستانی هایی که به ایالات متحده و هم پیمانانش کمک کرده اند در این کشور باقی خواهند ماند. این افراد و خانواده هایشان ممکن است به خاطر ارائه پشتیبانی به آمزیکا تهدید به مجازات شوند.وزارت دفاع اعتقاد دارد، مراقبت از این افراد و خانواده هایشان اهمیت زیادی دارد. به دنبال خروج آمریکا احتمالات مختلفی ممکن است به وقوع بپیوندند;از جمله تصرف کشور توسط طالبان و یا شکست طالبان توسط نیروهای دفاع ملی و امنیتی افغانستان. به گفته دیوید هلوی، دستیار وزارت دفاع در امور امنیتی هند و اقیانوس آرام، در جلسه استماع روز پنجشنبه قبل از کمیته خدمات مسلحانه سنا، "ما برای کمک به کسانی که در بیش از 20 سال از حضور و تلاشمان در افغانستان به ما کمک کرده اند، تعهدی اخلاقی داریم. " گشت نظامی ایالات متحده در خیابان های افغانستان هلوی گفت:" ما علاقه داریم تا با کمک کنگره، سهمیه و منابع اختصاص یافته برای ویزای مهاجرتی مخصوص را افزایش دهیم. اما گروه های خاصی از همکاران افغان ما هستند که به حدنصاب برای ویزای مهاجرتی مخصوص نمی رسند، بنابراین ما باید از ابزارها و مکانیزم های دیگری برای کمک به کسانی که به ما کمک کرده اند استفاده کنیم. " "2 گزینه دیگر ممکن است آزادی مشروط انسان دوستانه یا منافع عمومی با اهمیت باشند، که شهروندان ایالات متحده و سرویس های مهاجرتی با استفاده از آنها می توانند گروه هایی از افرادی که بیرون از ایالات متحده هستند را وارد کشور کنند. ما در حال کار با آژانس ها هستیم تا این افراد را پیدا کرده و منابع مورد نیاز را اختصاص دهیم." "با نظر به ویزای مهاجرتی ویژه، ما در حال کار با وزارت امور خارجه هستیم تا این افراد را شناسایی کنیم و اطلاعاتی را ارائه کنیم که به شناسایی هویت کارکنان وزارت دفاع که به حدنصاب می رسند، کمک کند. همچنین در حال پیگیری داده های بیومتریک نیز هستیم." "ایالات متحده پس از حادثه یازده سپتامبر، به عنوان بخشی از عملیات آزادی پایدار (OEF)، در اکتبر سال 2001 وارد خاک افغانستان شد. با وجود به پایان رسیدن عملیات OEF در سال 2014 ، تعدادی از نیرو های آمریکا در افغانستان ماندند. ارتش ایالات متحده آنچه را که قصد داشت در افغانستان انجام دهد، عملی کرد." هلوی ادامه داد:" این ماموریت، عملیاتی ضدتروریستی بود. به همین دلیل ما اجازه ورود نیروها به افغانستان را صادر کردیم... و تا حد بسیار زیادی موفق بوده ایم. ما عاملان حادثه 11 سپتامبر را به جزای خود رساندیم. و تهدیدات تروریست های بین المللی که از افغانستان منشاء می گرفتند را به میزان قابل توجهی کاهش دادیم." منبع
-
2 پسندیده شده
-
2 پسندیده شدهپهباد به این بزرگی باید موتور توربور پراپ داشته باشه. موتورهای توربو پراپ شفت از سمت ورودی هوا بیرون می اید. تو پهبادها چون ملخ عقب است شفت باید از سمت مقابل یعنی خروجی دود بیرون بیاد. که به ان بک پراپ می گویند. البته یک راه این است که موتور را بر عکس نصب کنند و با یک کانال هوا رو 180 درجه بچرخانند و از پشت وارد موتور کنند. ظاهرا از ورودی هوایی که روی پهباد در انتهای موتور استت به نظر می اید این کار را کرده اند.
-
2 پسندیده شدهتفکر ماژوال و استفاده از یک پلتفرم برای تنوع نیازها همون بحث استاندارد سازی و تجاری سازی هست که باعث کاهش شدید هزینه تولید، نگهداری و تعمیرات میشه این اتفاق در صنایع زرهی در حال انجام است
-
2 پسندیده شده
-
2 پسندیده شدهارتش و سپاه به صورت جداگانه پهپادهای خودشون را توسعه می دهند حالا این چه مزیتی دارد را دوستان بهتر می توانند توضیح بدهند، برای مقایسه شاهد129 و غزه و کمان 22 اطلاعات زیر را بدست آوردم : پهپاد شاهد 129 طول: ۸ متر فاصله دو سر بال: ۱۶ متر قطر بدنه استوانهای: ۶۵ الی ۷۵ سانتیمتر ارتفاع: ۳٫۱ متر قابلیت حمل سلاح: ۴۰۰ کیلوگرم، ۸ بمب سدید موتور: موتور روتاکس ۹۱۴ (Rotax ۹۱۴) چهار سیلندر پیستونی دوربین نظارتی و هدفگیری: ساخت صنایع اپتیک ایران موسوم به عقاب-۶ شعاع عملیاتی: ۱۷۰۰ کیلومتر استقامت: ۲۴ ساعت سقف سرویس: ۲۵۰۰۰ فوت (۷۶۲۰ متر) -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- پهپاد غزه طول: ؟ متر فاصله دو سر بال: ؟ متر قطر بدنه استوانهای: ؟ سانتیمتر ارتفاع:؟ قابلیت حمل سلاح: 13 جایگاه، حمل انواع تجهیزات جمعآوری اطلاعات و سیگنالی موتور: ؟ شعاع عملیاتی: 2000 کیلومتر استقامت: 35 ساعت سقف سرویس: 3۵۰۰۰ فوت (10668 متر) -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- پهپاد کمان 22 ارتش طول: 11 متر فاصله دو سر بال: 20 متر قطر بدنه: ؟ ارتفاع:؟ قابلیت حمل سلاح: 7 جایگاه، توانایی حمل بمب لیزری با وزن ۵۰۰ پوند (۲۲۷ کیلوگرم) و نشانهگذار لیزری موتور: توربوپراپ شعاع عملیاتی: 3000کیلومتر استقامت: ۲۴ ساعت سقف سرویس: ؟
-
2 پسندیده شدهتبریک میگم. با اینکه اطلاعات زیادی داده نشده اما قابل مقایسه با MQ-9 Reaper باید باشه. غزه: شعاع عملیاتی: ۲۰۰۰ ک.م وزن محموله: ۱۳ بمب (؟؟؟) پردیتور: شعاع عملیاتی: وزن محموله: ۱۷۰۰ ک.گ حداکثر سرعت: ۴۸۰ ک.ب.س طول بالها: ۲۰ م مداومت: حداکثر ۳۰ ساعت
-
2 پسندیده شدهسامانه پدافندی کوتاه برد ۹دی چند سال پیش از موشکی با ایننام در نمایشگاه اقتدار ۴۰رونمایی شده بود.
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهاگر موشک 9 دی برد 30 کیلومتری داشته باشه این موشک و سامانه پرتابگر، قابل جایگزینی با سامانه های سام-6 و رعد-1 است.
-
1 پسندیده شدهبا توجه به سرعت دستیابی ارتش به پهپاد کمان 22 که در سطح مناسبی قرار داره و سابقه نه چندان طولان ارتش در این سطح و شباهتهایی که پهپادهای ما در این بخش به همدیگه دارن، پس کمکهایی هم دریافت کردن بنابراین نمیشه این موارد رو به اون صورت موازی کاری در نظر گرفت شما یه سری زیر سیستم دارین که هر نیرویی با توجه به ماموریت و انتظاراتی که نیرو از پهپاد خودش داره، با استفاده از اونها، محصول خودش رو جمع میکنه در واقع به نشر میاد که یه پلتفرم مشترک دارن و محصول نهایی در ظاهر و هدف با هم تفاوت هایی دارن
-
1 پسندیده شدهسلام به نظر میرسد حامل سامانه نه دی تقریبا همان حامل سامانه سوم خرداد است که بدون هیچ تغییری موشکهای جدید رویش نصب شده اند . حتی ریل های سه گانه موشکهای سوم خرداد هم حفظ شده اند . این احتمال ممکن است مطرح شود که این حامل نهایی نیست و احتمالا باید منتظر حامل اصلی و سیستم کامل جدید باشیم .
-
1 پسندیده شدهسری به تاپیک کتاب هایی که باید خواند زدم و کتاب هایی رو دیدم که با موضوع این تاپیک هم خوانی خوبی داشتند و خودم باید سری بهشون بزنم از این رو اونها رو دسته بندی کرده و تو این پست میارم تا علاقه مندان بتونن پیگیری کنن هدف بیشتر طرز فکر و ابتکارهایی هست که مدیران میتونن بکار ببندند تا یک سازمان رزم چابک و خلاق داشته باشند. البته بهترین مثال ها رو از تو خاطرات و مثال های عینی میشه در آورد تا تئوری خالی کتاب های تئوری بیشتر برای عمومی سازی مثال ها و توسعه فکر خوب هستن ولی بدون مثال تاریخی کمتر کاربرد پیدا می کنند. سری کتاب های اصول جنگ با تشکر از @Amirali123 لینک این کتاب که دانشگاه دفاع عالی منتشر کرده است، درآمدی است براصول و قواعد اساسی جنگ، انتظار به حقی است که نظریه پردازان دخیل در امر دفاع توجه اساسی تری نسبت به موضوع داشته باشند. فهرست ها رو حتما مطالعه کنید با عناوین این تاپیک همراهی می کند --------------------------------------------------------------- روایت زندگی حسن باقری (دوره سه جلدی) شهید حسن باقری ، نامی متفاوت است ، خبرنگار روزنامه ای که تبدیل به نخستین فرمانده اطلاعات رزمی ، معاونت ستاد عملیات جنوب ، فرمانده قرارگاه نصر و اولین فرمانده نیروی زمینی سپاه گردید وبه تقریب تمامی عملیاتهای 24 ماه نخست جنگ با نام وی در هم تنیده شد . با تشکر @MR9 لینک ---------------------------------------------- خط مقدم این کتاب برشی است مستند از میانه خط زندگی حسن طهرانی مقدم به دور از تخیل و رویاپردازی های نویسندگی. از مرداد سال 63 تا دی ماه سال 65. مقطعی که اتفاقا پر است از حادثه و موانع پیچیده. پر از «نمی توانی» ها و «دیگرنمی شود»ها. پر از جمله «اینجا دیگر آخر خط است». با تشکر از @MR9 لینک -------------------------------- 1- درون رایش سوم (خاطرات آلبرت اشپر )_[1969] Inside the Third Reich خاطرات اشپر ، وزیر تسلیحات و تولید نظامی هیتلر، مردی که آلمان را مسلح نگه داشت ، نگاهی بی رحمانه به نقش او در جنگ می اندازد و به خوانندگان یک دید کامل از داخل رایش سوم می دهد.. 2- اشپانداو ،خاطرات محرمانه (خاطرات آلبرت اشپر) _ [1975] Spandau: The Secret Diaries او به عنوان معمار هیتلر، فرمانده بی قید و شرط دستگاه جنگی آلمان بود . هنگامی که آلبرت اشپر در دادگاه نورنبرگ اسیر و محکوم شد، پس از تبدیل شدن به تنها متهم او شروع به نگه داشتن این دفتر خاطرات محرمانه زد، بسیاری از آن را بر روی کاغذ توالت نوشت. پس از 20 سال حبس، او 25000 قطعه کاغذ توالت در پیش خود داشت و از این نوشته ها او این سند بسیار قدرتمند را شکل داد. 3.مهندسان هیتلر ،فریتز تت و آلبرت اشپر _ [2010] Hitler's Engineers: Fritz Todt and Albert Speer - Master Builders of the Third Reich این اولین نوشتار کامل از دو نفر از مهم ترین شخصیت رایش سوم است. در حالی که افزایش جایگاه در دستگاه آلمان نازی ها نیاز به مهارت های نظامی فراوانی داشت، با این حال استعداد مهندسان آن تا جایی بود که بقای رژیم را تثبیت می نمود، این کار منحصر به فرد با تمرکز بر دکتر فریتز تت و آلبرت اشپر بر اساس بسیاری از عکس های که قبلا منتشر نشده و پرونده های نازی ها گردآوری شده است، Blaine Taylor جانباز تیپ پیاده نظام ارتش ایالات متحده در ویتنام توضیح می دهد که چگونه مهندسی و همچنین مهارت نظامی، رایش سوم را برای زنده ماندن تضمین می نمود. با تشکر از جناب @remo لینک --------------------------------------- 1- درس های جنگ مدرن ، مناقشات اعراب و اسراییل (جلد اول ) _ The Lessons Of Modern War: The Arab-israeli Conflicts, 1973-1989 2- درس های جنگ مدرن ، جنگ ایران و عراق (جلد دوم) _ The Lessons Of Modern War : The Iran-Iraq War 3- درس های جنگ مدرن ، جنگ اول خلیج فارس (جلد چهارم) _ The Lessons Of Modern War: The Gulf War 4- درس های جنگ سال 2006 حزب الله و اسراییل _ Lessons of the 2006 Israeli-Hezbollah War 5- درس های مداوم افغانستان: مبارزه ، اطلاعات، تحول نیروی انسانی و کشور سازی : The Ongoing Lessons of Afghanistan: Warfighting, Intelligence, Force Transformation, and Nation Building باتشکر از @remo لینک
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهبه نام خدا بالگرد های هجومی Mi-28NM روسیه قادر به پرتاب پهپاد بالگرد رزمی Mi-28NM بالگرد ها هجومی میل 28 روسیه که با نسل بعدی موشک ها و راکت ها مجهز شده توانایی پرتاب پهپاد از جمله پهپاد های انتحاری را پیدا کرده است. به گفته ویتالی شوچربینا، طراح ارشد برنامه بالگرد های رزمی در مرکز بالگرد های ملی میل و کاموف، به نقل از خبرگزاری دولتی TASS ، آخرین مدل بالگرد Mi-28NM توانایی هماهنگی با پهپاد های انتحاری را دارد. اضافه شدن پهپاد انتحاری به تسلیحات هوایی این بالگرد یکی از زمینه های هماهنگی Mi-28NM با پهپاد هاست. وی توضیح داد، وقتی یک بالگرد تهاجمی Mi-28NM به منطقه مورد نظر رسید، می تواند یک یا چندین پهپاد انتحاری را پرتاب کند. با شناسایی اهداف متخاصم، خدمه بالگرد دستور شلیک را صادر و نابودی آن را کنترل می کنند. بالگرد Mi-28NM توانایی تعامل با انواع دیگر پهپاد را هم دارد. دستو فنی کار تحقیق و توسعه در زمینه ساخت بالگرد رزمی Mi-28NM، ارتباط خودکار با پهپاد های کورسار (Korsar) و فورپست-آر (Forpost-R) برد متوسط توسط پست فرماندهی خودکار هواپیمایی ارتش و هم از طریق ارتباط مستقیم بین بالگرد و پهپاد را الزام می کرد. پهپاد فورپست-آر پهپاد کوسار ارتبط خودکار بالگرد با انواع پهپاد های شناسایی، به نظارت بر منطقه مورد نظر بدون ورود به محدوده اثر پدافند هوایی دشمن کمک می کند، دست یابی دقیق به هدف را فراهم و در لحظه امکان تمرین مدیریت رزمی موشک های سبک چندکاربره نسل بعدی را ممکن می کند، همچنین به انتقال پیام های تلفنی و تله کدی بین بالگرد، هواپیما، پلتفرم های هواپیما و ایستگاه های فرماندهی زمینی در منطقه عملیات رزمی تعیین شده، کمک می کند. به گفته شوچربینا، این ویژگی، یک دستاورد بزرگ در تکنولوژی است. طراحی آن به طرز قابل ملاحظه ای با نسخه های اولیه این بالگرد تفاوت دارد. وی در مورد نصب تسلیحات جدید روی بالگرد ها گفت: در حوزه کار مشترک، ما بر روی افزایش برد سلاح های هوا پرتاب به عنوان حوزه اولیه ارتقا بالگرد Mi-28N، متمرکز شدیم. برای حل این وظیفه، تسلیحات هوابرد Mi-28NM با موشک های قابل شلیک در شب و روز شامل مهمات چندمنظوره که قابلیت شلیک به اهداف بدون ورود به محدوده پدافند هوایی دشمن را به بالگرد می دهد، راکت های نسل جدید با طیف وسیعی از کاربرد ها و توانایی های پیشرفته و همچنین تسلیحات با کالیبر های مختلف، بروزرسانی شدند بالگرد Mi-28N ارتقا یافته ادغام Mi-28NM در یک فضای دیجیتالی اطلاعات و شناسایی، در میدان نبرد کارایی رزمی این جنگافزار را افازایش می دهد. در این وضعیت، به عنوان بخشی از سامانه شناسایی و حمله عمل می کند و قادر به دریافت خودکار اطلاعات بروز شده از دشمن و محیط رزم منطقه تعیین شده توسط شبکه اطلاعاتی است که این شبکه از سیستم های شناسایی شامل پهپاد ها تشکیل شده است. می توان گفت Mi-28NM چه در حوزه ایدئولوژی کاربرد آن و چه در فناوری های به کار رفته در طراحی آن، بالگرد متفاوتی است و به درستی می توان آن را ،نسبت به مدل اولیه، بالگرد نسل جدید نامید. تسلیحات آنبورد Mi-28NM توانایی تشخیص و نابودی اهداف متخاصم در تمام ساعات شبانه روز و در همه شرایط جوی را به بالگرد می دهند، در حالی که در خارج از محدوده موثر پدافند هوایی دشمن عملیات می کند. مجموعه کمک های دفاعی پیشرفته این اجازه را به بالگرد می دهند تا با موفقیت حملات احتمالی سامانه های پدافند زمینی و هوایی دشمن را با کمک سیستم ارتباطی شبکه محور خود، دفع کند. این سیستم ارتباطی و مخابراتی توانایی تعامل گروهی، فعالیت در شبکه های ارتباطی هوایی و زمینی و اجرای روش های شبکه محور کنترل تسلیحات در میدان نبرد (مثل دریافت اطلاعات از نیروی های خودی و دشمن در حالت مقاوم نسبت به جمینگ و بدون وقفه) را فراهم می کند. تجهیزات جدید بالگرد شامل طراحی بدنه جدید، موتور مدرن شده، ژنراتور کمکی، تجهیزات جنگ الکترونیک و سلاح های پیشرفته می شود. طراحی قسمت دماغه بالگرد برای نصب سیستم دید هدف جدید، تغییر کرده و با ماژول ارتباط با پهپاد یکپارچه شده است. منبع 1 منبع 2 منبع 3
-
1 پسندیده شدهکنسرسیوم اروپا پهپاد با سلول سوختی هیدروژنی دوربرد را تست می کند پهپاد Spy Ranger شرکت تالس شرکت فرانسوی تالس (Thales) ، Drones-Center و ZenT با هم همکاری می کنند تا پهپادی با سوخت هیدروژنی تولید کنند. این برنامه که برای امکان سنجی صنعتی و عملیاتی سازمان یافته است، یکی از برنامه های افزایش زمان پرواز پهپاد ها با سلول های هیدروژنی است. پهپاد هایی که در برنامه های تخصصی استفاده می شوند نیاز دارند که بازدهی عملیاتی را با بالاترین سطح ایمنی پرواز ترکیب کنند. برد و پایداری از معیار های کلیدی این پهپاد هاست. در حال حاضر فناوری های پیشرانه مختلفی این معیار ها را دارند، اما به طور ویژه، سلول های سوختی هیدروژنی به دلیل جرم کم و چگالی انرژی بالای هیدروژن، راه پربازده ای برای افزایش پایداری پهپاد ها هستند. در طول آزمایش ها، پهپاد به ظرفیت پرواز به مدت 2 ساعت بدون شارژ مجدد رسید، البته سرعت سوخت گیری مجدد این سلول ها کمی بیشتر از یک دقیقه است. به گفته امانوئل گایونت، مدیر برنامه پهپاد ها در بخش اویونیک پرواز در شرکت تالس، تکنولوژی پهپاد های هیدروژنی فرصت های جدیدی را در برنامه هایی مثل نظارت بر مکان های حساس و دارایی های نظامی ایجاد می کند. پهپاد های هیدروژنی مجهز به فناوری های ایمنی عملیاتی ScaleFlyt و یکپارچه با پلتفرم Security Digital شرکت تالس، می توانند ماموریت های کامل را با استفاده از راه حل های مطمئن،پربازده و آسان انجام دهند. در پیل های سوختی الکتریسیته داخل بسته ها توسط هیدروژن و اکسیژن تولید می شود. هر بسته از سلول های متعددی تشکیل شده که هر سلول از غشای الکترولیت پلیمری (PEM) و دو الکترود ساخته شده. این سلول ها یون ها و الکترون ها را با واکنش های هیدروژنی و اکسیژنی تولید می کنند. اکسیژن از اتمسفر تامین می شود، بنابراین تا موقعی که هیدروژن وجود داشته باشد، الکتریسیته تولید می شود. همچنین، چون هیدروژن قبل از ذخیرهسازی در تانکر ها تا فشار بالایی فشرده می شوند، می توانند سوخت سلول ها را تا زمان طولانی تامین کنند. محققان می گویند پهپاد های هیدروژنی روزی به زمان پرواز بیش از 3 ساعت به همراه محموله های 3 کیلوگرمی خواهند رسید و 90 درصد استفاده های تجسسی و نظارت بر اماکن را پوشش خواهند داد. برای پرواز آزمایشی، بسته ScaleFlyt Geocaging روی پهپاد نصب شده بود تا از تطابق تنظیمی اطمینان حاصل شود. این بسته تخصص حوزه های رباتیک، فناوری ایمنی و سیستم های هواپیمایی دارای گواهی را ترکیب می کند تا قابلیت مهار خودکار پرواز قابل اطمینان را برای عملیات های پهپادی فراهم کند. پهپاد Spy Ranger شرکت تالس در ماه آپریل، شرکت پهپادی کره ای Doosan Mobility Innovation توافقی را با آژانس دولتی هلندی NHN (آژانس توسعه Noord-Holland Noord) امضا کرد تا راه حل های پهپادی هیدروژنی برای سواحل از جمله تحویل، نظارت دریایی و جستجو و نجات را آزمایش کند. در سال 2020 شرکت مشاوره ای ایمنی عمومی پهپاد ها، Skyfire Consulting ، از همکاری با Doosan و شرکت ارائه دهنده سرویس های سوخت هیدروژنی، ReadyH2، برای به عهده گرفتن یک پروژه بازرسی خط لوله برای یک شرکت آمریکایی که نامی از آن برده نشده است، خبر داد. Doosan یک اکتاکوپتر با مولد هیدروژنی را برای ماموریت های پروازی 2 ساعته در طول 1.6 کیلومتر به کار برد. شرکت ارائه دهنده سرویس های پهپادی Robotic Skies ، سال گذشته با استارت آپ سلول های سوختی انگلیسی Intelligent Energy متحد شد تا پشتیبانی گسترده و خدمات پس از فروش را برای پهپاد های سلول سوختی ارائه دهد. Intelligent Energy سلول های سوختی هیدروژنی بسیار سبک و با چگالی انرژی بالا می سازد که برای بسیاری از برنامه های پهپادی، به خصوص پروژه هایی که نیاز به زمان پروازی طولانی تر دارند، مثل تحویل پهپادی، استفاده می شوند. پهپاد شرکت دوسان منبع 1 منبع 2 منبع 3 منبع 4
-
1 پسندیده شدهبه نام خدا مراکش سنسور های الکترو-اپتیکال پهپاد ترکیه ای خود را مستقیما از کانادا خریداری خواهد کرد پهپاد رزمی بایراکتار TB2 مراکش در حال دریافت سامانه های الکترو-اپتیکال از کانادا است تا آنها را بر روی پهپاد های ساخت ترکیه خود که به زودی خریداری خواهد کرد نصب کند. در 18 آپریل، نیروی مسلح سلطنتی مراکش (Far-Maroc) اعلام کرد که قرارداد خرید 13 پهپاد رزمی بایراکتار TB2 به ارزش 626 میلیون درهم مراکش (70 میلیون دلار) را امضا کرده است. طبق گزارش ها ، این قرارداد شامل 4 ایستگاه کنترل از راه دور زمینی، یک سامانه شبیهساز قابل تنظیم برای پرواز پهپادها و یک سامانه دیجیتال برای ردیابی و ذخیره اطلاعات می شود. یک مرکز هدایت پهپاد هم در یکی از پایگاه های هوایی مراکش نصب خواهد شد. بایراکتار TB2 مجهز به دوربین های WESCAM ، سامانه های الکترو-اپتیک و سامانه های تصویربرداری و ردیابی ساخت شرکت کانادایی L3Harris Wescam است. کانادا پس از آنکه در اوایل ماه آپریل مطلع شد بعضی از سامانه های ساخت این کشور توسط طرف آذربایجانی در درگیری های قره باغ و همچنین سوریه استفاده شده است، صادرات تکنولوژی مرتبط با پهپاد را به ترکیه متوقف کرد. این محدودیت ها شامل 29 محصول نظامی می شد که WESCAM یکی از آنها بود. طبق گزارش ها، مراکش دنبال تهیه مستقیم این محصولات کانادایی است تا تحریم های وضع شده بر ترکیه را دور بزند. دوربین WESCAM اتاوا اولین بار هنگام حمله ترکیه به شمال سوریه در سال 2019 ، مجوز های صادرات را لغو کرد. پس از آن محدودیت ها کاهش یافت اما هنگام درگیری های قره باغ در اکتبر 2020 مجددا اعمال شد. پهپاد بایراکتار منبع 1 منبع 2
-
1 پسندیده شدهبه نام خدا MQ-9 کشنده تر از گذشته با پاد های جدید Ghost Reaper MQ-9 ریپر با سه پاد Ghost Reaper در انتظار برخاستن از پایگاه گارد ملی هوایی Hancock Field . نیویورک . 14 آپریل 2021 پهپاد MQ-9 Reaper متعلق به نیروی هوایی ایالات متحده قابلیت های جدیدی از جمله افزایش کارایی ارتباطات میدان نبرد و حریم هوایی و همچنین ردیابی و پردازش هدف، دریافت کرده است. در روز ششم ماه می، نیروی هوایی اعلام کرد، شاخه ی صد و هفتاد و چهارم شکاری با همکاری پیمانکاران وزارت دفاع و دانشگاهیان روی ایجاد قابلیتهای جدید برای MQ-9 Reaper کار می کند. دستیار مدیر عملیات اسکادران صد و هفتاد و چهارم پشتیبانی عملیات در این باره توضیح داد که 3 پاد مجزا وجود دارند; پاد Freedom ، پاد Centerline Avionics Bay و پاد REAP . هر پاد توسط یک پیمانکار که در حوزه خود تخصص دارد و از تجربیات برنامه های قبلی خود استفاده می کند، ساخته می شود. او همچنین گفت: ما در حال ارزیابی عملیاتی تجهیزات جدید هستیم که آینده توانایی های بیشتری در حوزه های مسئولیتی جدید ایجاد خواهند کرد. این پاد ها به MQ-9 کمک می کنند که نقشی بیشتر و برجسته تر در بخش کنترل و فرماندهی میدان رزم داشته باشد. پاد ها این امکان را می دهند که پهپاد بتواند دریافت و انتقال اطلاعات از هواپیماهای نسل 4 قدیمی و نسل پنج های جدید را انجام دهد. این ماموریت فقط یک ماموریت گارد ملی هوایی است که هزینه هایش توسط گارد ملی و صندوق حساب تجهیزات ذخیره پرداخت می شود. از آنجایی که ANG (گارد ملی هوایی) فقط از هواپیماهای قدیمی استفاده می کند، این صندوق فقط برای مدرن سازی استفاده می شود. بین 3 تا 14 می، پاد ها قابلیت های خود را روی یکی از MQ-9 های شاخه 174 شکاری، با تمرکز بر هماهنگی در سطحی بالاتر با تجهیزات موجود در پایگاه های زمینی و هوایی در طول رزمایشی در Northern Edge در پایگاه هوایی Eielson (آلاسکا)، اثبات خواهند کرد. ریپر اولین پرواز خود با سیستم پشتیبانی دفاع الکترونیک (RDESS) را در اواخر آپریل انجام داد در 21 آپریل، مرکز مدیریت چرخه زندگی نیروی هوایی (AFLCMC) برنامه های ارتقای ریپر را اعلام کرد. دفتر مدیریت MQ-9 در حال تکمیل مقاومسازی اولیه این ناوگان است که باعث کاهش احتمال جمینگ روی این پلتفرم خواهد شد. این اولین مقاوم سازی MQ-9 چند منظوره (M2DO) است ، پیکربندی این هواپیما چندین قابلیت محرمانه دیگر را نیز پیدا خواهد کرد که به آن امکان تضمین عملیات های کنترل و فرماندهی و انعطاف پذیری بالا هنگام پرواز را خواهد داد. تیم MQ-9 در حال افزایش توان الکتریکی این پلتفرم نیز هستند. این افزایش توان، همراه با تلاش های همزمان برای توسعه ساخت یک پلتفرم با طراحی باز، به نیروی هوایی اجازه می دهد تا در مقابله با تهدید های جدیدی که Combatant Commanders شناسایی می کنند، به سرعت قابلیت های جدیدی به پهپاد اضافه کنند. دیگر ارتقا های M2DO شامل ارتقای سنسور های الکترو-اپتیک/ فروسرخ و افزایش تنوع تسلیحات قابل حمل است. نیروی هوایی انتظار دارد، MQ-9 پس از این ارتقا ها تا پایان عمر عملیاتی اش یعنی سال 2035 برای عملیات های بین المللی قابل استفاده باشد. منبع 1 منبع 2
-
1 پسندیده شدهبه نام خدا شرکت ThyssenKrupp دومین کوروت Sa'ar 6 را به اسرائیل تحویل داد INH Oz کوروت @IDF نیروی دریایی اسرائیل کوروت INH Oz ، دومین از چهار کشتی Sa'ar 6 در حال ساخت توسط ThyssenKrupp و German Naval Yards را تحویل گرفت. در حضور جرمی ایسکاروف، سفیر اسرائیل در آلمان، همسرش ، کام ایسکروف برای اولین بار اسم این کوروت را INS Oz گذاشت. مراسم تحویل به دلیل پاندمی به صورت کوچک برگزار شد. نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) در پستی توئیتری گفت: 2،000 تن از فلز، فولاد، بازدارندگی و دفاع. دومین کوروت کلاس Sa’ar 6 ما، INS Oz ، امروز به نیروی دریایی اسرائیل ملحق شد.به محض ورود، به سیستم های رزمی ساخت اسرائیل مجهز خواهد شد و به خدمت عملیاتی خود برای تامین امنیت آب های اسرائیل خواهد پرداخت. اولین از 4 کوروت، INH Magen ، در سپتامبر 2020 به نیروی دریایی اسرائیل تحویل داده شد. پس از فاز طراحی، فاز ساخت در فوریه 2018 آغاز شد. 15 ماه پس از اولین برش فولاد، کشتی به آب انداخته شد. در می 2019، INS Magen نام خود را دریافت کرد. اکثر سلاح ها و سیستم های راداری INH Oz در اسرائیل روی آن نصب خواهند شد. کوروت های کلاس SA'AR 6 ، ستون فقرات نیروی دریایی اسرائیل در 30 سال آینده خواهند بود. این کوروت ها بخشی از قرارداد 450 میلیون یورویی هستند که در می سال 2015 امضا شد. .این 2 شرکت آلمانی همچنین در حال ساخت چندین زیردریایی برای نیروی دریایی اسرائیل هستند. دولت آلمان یک سوم این مبلغ را پرداخت خواهد کرد. افسران ارشد نیروی دریایی اسرائیل و مقامات وزارت دفاع، متهم به گرفتن رشوه و کلاهبرداری در تهیه زیردریایی ها و کوروت ها از ThyssenKrupp هستند. در دسامبر سال 2019، دادستان کل اسرائیل تصمیم گرفت برخی از متهمان را پس از بررسی شواهد به دست آمده از تحقیقات پلیس، محاکمه کند ابعاد مهم کوروت SA'AR 6 : طول: حدود 90 متر عرض (در عریض ترین قسمت): حدود 13 متر مقدار آبی که جا به جا می کند (بار کامل): حدود 1،900 تن منبع 1 منبع 2
-
1 پسندیده شدهانهدام ۱۱ موشک اگزوست در دوران دفاع مقدس - ماجرای حمله بعثیها به جزیره خارگ که با انهدام موشکهای اگزوست دشمن از سوی پدافند همراه بود را تشریح کنید. امیر شاهرخ شهرام: در روزهای پایانی جنگ تحمیلی بحث امنیت شریانهای اقتصادی کشور مطرح شد و جزیره خارگ بهعنوان یکی از مراکز مهم اقتصادی کشور همواره مورد توجه دشمن بعثی قرار داشت؛ دشمن میخواست به هر ترتیب آن را مورد هدف قرار دهد؛ اما پدافند با حضور و اقدامی هوشمندانه توانست دشمن را در رسیدن به این هدف ناکام گذارد. جریان بدین ترتیب بود که رژیم بعثی به وسیله بالگردهایی که در اختیار داشت، توانست با موشکهای ضد ناو اگزوست در ارتفاع پایین، یکی از نفتکشهای ما را در جزیره خارگ مورد هدف قرار دهد و سامانههای پدافندی ما برای اولین بود که با چنین موشکی برخورد میکردند که بتواند در کمترین سطح ارتفاع و خارج از برد راداری ما تا نقطه اصابت حرکت کند و این مسئله کار را برای ما پیچیده میکرد. از طرفی هم وضعیت جزیره خارگ برخلاف تاکتیک پدافندی است؛ به گونهای که قانون پدافند میگوید که سامانههای راداری باید یک تا دو کیلومتر جلوتر از نقطه آسیبپذیر باشد تا پیش از آنکه دشمن آن منطقه را ببیند، پدافند آن را تحت پوشش راداری خود داشته باشد؛ اما متأسفانه در خارگ این جریان برعکس بود و اسکله ما هزار و ۵۰۰ متر جلوتر از سامانههای پدافندی مستقر بود و کشتیها، نفتکشها و همچنین چاههای نفت متعاقب آن قرار داشتند و ما در پشت این نقاط حساس استراتژیک مستقر بودیم؛ لذا این کار را برای ما دشوار میکرد؛ زیرا دشمن در زمان حمله زودتر از ما بر این مناطق تسلط چشمی داشت؛ لذا همان شب در پست فرماندهی جزیره خارگ جلسهای با حضور تمامی پرسنل پدافند مستقر در جزیره برگزار شد؛ که در این نشست از جوانترین فرد تا فرماندهان ارشد نظامی حضور داشتند و به خوبی به یاد دارم که در آن زمان بنده نیز بهعنوان یک افسر ستوان دوم در این جلسه حضور داشتم و چون شرایط خاص و ویژه بود، همه خود را ملزم میدانستند که فکر کنند تا راه برونرفت از این وضعیت بحرانی آشکار شود؛ از این رو هر یک از افراد تجربیات کار خود با سیستمها و متعاقب آن ایده خود را برای مقابله با تهدید ارائه میدادند و چون در این جمع کارکنان بخش فنی هم حضور داشتند، برخی نظرات که زمینه اجرایی نداشت را رد میکردند و نظراتی که به لحاظ فنی و عملیاتی مغایرت نداشت را کنار هم قرار میدادند؛ که در نهایت با جمعآوری نظرات و برآوردهایی که صورت گرفت، تصمیم بر این شد که با تاکتیک جدید از سیستمهایی که در اختیار داشتیم، استفاده کنیم. ما از زمان شلیک موشک اگزوست تا زمان انهدام آن در سطح آب فقط چهار و نیم ثانیه وقت داشتیم و اگر این زمان کوتاه به پنج ثانیه میرسید، دیگر کار تمام شده بود و موشک با یکی از کشتیهای ما اصابت کرده بود. به یاد دارم که با بکارگیری تکنیک جدید در استفاده از سامانهها، اولین موشک اگزوست را در فاصله زمانی کمتر از چهار ثانیه در ارتفاع دو متری سطح دریا منهدم کردیم و این روند تا انهدام ۱۱ موشک اگزوست رژیم بعثی ادامه پیدا کرد و باعث شد تا امنیت در این منطقه حساس برقرار بماند. هرکدام از این اتفاقات سرآغاز تکوین یک روش و تاکتیک جدید در عرصه دفاع هوایی بود که به ما یاد میداد «شاید یک سامانه دارای قابلیتهایی باشد که در دستورالعمل استفاده از آن ثبت نشده است» و یا اینکه میتوان به گونهای دیگر هم عمل و بازدهی لازم را کسب کرد.