برترین های انجمن

  1. MR9

    MR9

    Forum Admins


    • امتیاز

      26

    • تعداد محتوا

      9,427


  2. arminheidari

    • امتیاز

      10

    • تعداد محتوا

      7,136


  3. aminf14

    aminf14

    Editorial Board


    • امتیاز

      7

    • تعداد محتوا

      1,400


  4. seyedmohammad

    seyedmohammad

    Scientific Pal


    • امتیاز

      6

    • تعداد محتوا

      1,290



ارسال های محبوب

Showing content with the highest reputation on جمعه, 3 آبان 1398 در همه مناطق

  1. 1 پسندیده شده
    ارتش ایالات متحده آمریکا در برنامه ای که در پیشرو دارد می خواهد كه تا سال 2021 طرح های خودروهای رزمی رباتیک مختلف را مورد ارزیابی قرار دهد و در سال 2026 بهترین آنها را به خدمت بگیرد. در نتیجه به نظر می رسد در ماه های آینده و تا پایان سال 2021 شرکت های صنایع نظامی طرحی های مختلفی را برای شرکت در این رقابت ارائه خواهند کرد. 3 شرکت، صنایع دفاعی Textron، شرکت FLIR سیستم که در زمینه تولید دورین های حرارتی تخصص دارد و Howe & Howe Tech نسل بعدی خودروهای رزمی رباتیک را طراحی و توسعه داده اند. وسیله نقلیه جدید که به نام Ripsaw M5 شناخته می شود در طول نمایشگاه AUSA 2019 رونمایی شد. اساس طرحی Ripsaw M5 ساخت یک خودرو رزمی بدون سرنشین دارای سرعت و تحرک بالا در ناهموارترین زمین ها و بدترین شرایط آب وهوایی است. پلتفرم طراحی شده این خودرو رزمی می تواند انواع ماموریت های محول شده را انجام دهد. Ripsaw M5 می تواند به راحتی به انواع مختلف سیستم های آگاهی موقعیتی و جایگاه تسلیحات کنترل از راه دور مجهز شود. وزن این خودرو زرمی بدون سرنشین 10 تن است اما توانایی آن را دارد که با افزودن تجیهزات دیگر وزن آن به 20 تن نیز برسد. در حقیقت اولین نمونه Ripsaw که در سال 2000 توسط برداران جف و مایک هاو تولید شد الهام دهند توسعه Ripsaw M5 است. نمونه های قبلی Ripsaw طی سالهای گذشته توسط ارتش امریکا جهت بررسی خودرر های نیمه خودمختار تست شد اند. اما نمونه ی ارائه شد در نمایشگاه AUSA 2019 به طور ویژه ای تکامل پیدا کرده است. نمونه ارائه شده در نمایشگاه به یک ماژول رزمی مشابه پلتفرم استرایکر Dragoon مجهز است . این نمونه Ripsaw M5 همانند استرایکر دراگون دارای توپ 30 میلیمتری XM813 بوش مستر است. برجک رزمی M5 علاوه بر یک سامانه دید دیجیتالی، به سامانه دید TacFLIR 280-HD ساخت FLIR سیستم مجهز است. این سامانه به مجموعه ای از دوربین های الکترو نوری و مادون قرمز مجهز است. در صورت نیاز و در خواست مشتری به خاطر ماژلاور بودن طراحی Ripsaw M5 می تواند تسلیحات مختلف با آرایش گوناگون را بر روی آن نصب کرد. حداکثر سرعت این خودرو رزمی بدون سرنشین 64 کیلومتر بر ساعت است. به گفته طراحان Ripsaw M5 بسیار کم سر وصدا است و می تواند به بدون جلب توجه به اهداف خود نزدیک شود. یکی از نمونه های خودرورزمی که در این Ripsaw مدل به شکل بدون سرنشین تغییر پیدا کرده است خودرو رزمی پیاده نظام استرایکر دراگون دید نظارتی TacFLIR 280-HD از دیگر ویژگی های منحصر بفرد Ripsaw M5 مجهز بودن آن به وسایل نقلیه هوایی و زمینی بدون سرنشین كوچك است. یک کوادکوپتر کوچک R80D Skyraider ( ساخت FLIR سیستم) می تواند از روی Ripsaw M5 بلند شود و بعد از انجام ماموریت به سمت خودرو M5 بازگردد و فرود آید. پهپاد R80D به هوش مصنوعی مجهز است و با پردازش پیشرفته امکان تشخیص و طبقه بندی اهداف را دارد و همچنین از توانایی پرواز نیمه خودمختار نیز بهره می برد. همچنین در جلو بدنه M5 یک دهلیز داخلی تعبیه شده است که در داخل آن خودرو بدون سرنشین کوچک FLIR SUGV ( ساخت FLIR سیستم) قرار دارد. FLIR SUGV می تواند به کمک سطح شبیه داری تعبیه شده از داخل دهلیز M5 خارج شود. خودرو بدون سرنشین کوچک FLIR SUGV به وزن 13 کیلوگرم می تواند به کمک بازوی تعبیه شده بر روی آن اشیاء به وزن 10 کیلوگرم را جا به جا کند در نتیحه علاوه شناسایی محیط پیرامونی می تواند در خنثی سازی بمب ها و مین ها یاری دهنده Ripsaw M5 باشد. کوادکوپتر کوچک قابلیت هماهنگ شدن با خودرو بدون سرنشین R80D Skyraider را داردRipsaw M5 خودرو بدون سرنشین کوچک FLIR SUGV دهلیز خودرو بدون سرنشین M5 که در داخل آن FLIR SUGV قرار دارد خودرو های بدون سرنشین Ripsaw M5 می توانند با مجهز بودن به سیستم های مدیریت میدان نبرد باعث سرعت بخشیدن و برورزسانی سریع تر اطلاعات میدان نبرد به سایر نیروهای خودی شوند. در نتیجه به نیروهای خودی درک کلی بهتری از میدان نبرد اطرافشان می دهند. این نوع آگاهی موقعیتی در مناطقی کاملاً متراکم شهری کاملاً ضروری است. در صورت به خدمت گرفته شدن Ripsaw M5 انتظار می ورد این خودرو بدون سرنشین به عنوان نیرو شناسایی و یا محافظت از نیروهای نظامی نقش پررنگی ایفا کند.
  2. 1 پسندیده شده
    چرا بال پایین بودن باعث کم شدن قابلیت مهمات و سوخت خارجی میشه؟فانتوم بال پایین هست از این نظر دچار محدودیت خاصی نیست
  3. 1 پسندیده شده
    بعد از زد بند پوتین و اردوغان بشار اسد رئیس جمهور سوریه در تماسی تلفنی به نحوی روس ها رو مورد انتقاد قرار داده اسد در این تماس گفت ما بر مخالفت قاطع خود با هرگونه یورش و تجاوز به خاک سوریه تحت هر عنوان یا بهانه‌ای مخالف هستیم اسد همچنین اظهار داشت ما بر بازگشت ساکنان به مناطق خود برای توقف تلاش‌های برخی برای تغییر بافت جمعیتی تاکید می‌کنیم. رئیس جمهوری سوریه افزود ما بر ادامه مبارزه با تروریسم و مقابله با اشغال هر وجب از خاک سوریه باتمام وسایل مشروع تاکید می‌کنیم. باید مواظب روسها بود بخشی از اون متوجه دستگاه سیاست خارجه است که خدا رو شکر امید چندانی بهشون نیست بخش های متوجه بخشهای اقتصادی فرهنگی و نظامی ماست افتتاح معبر ابوکمال سرمایه گذاری در بخش معدن و بنادر سوریه صادرات گسترده نفت به سوریه و... نشون میده چندان هم بیکار نبودیم البته جایی که واسه ما مهمه نه شمال سوریه و نه ادلب بلکه جولان هستش ولی نباید از موضوعات دیگه غافل بود روسها یکی کارتهاشون برای کم رنگ کردن نقش ایران همین ترکیه است ...........
  4. 1 پسندیده شده
    این جنگنده رو باید یک پرنده آموزشی و تفریحی دید بویژه که در بحث رادار زیاد فضا ندارد و در بحث ضدرادار هم آنچنان قدرتمند نیست اما در همین جایگاه آموزشی می تواند ساعت پرواز و کیفیت آموزشی خلبانان رو افزایش دهد اینکه بال در پایین هست دلیل خوبی برای مقایسه و تحلیل نیست چون آ 10 هم بالش پایین بدنه هست https://en.wikipedia.org/wiki/Fairchild_Republic_A-10_Thunderbolt_II فقط قدرت موتور و سازه A10 به گونه ای طراحی شده که برای بار سنگین و پوشش نیروی زمینی موثر و کاربردی باشه قدرت موتور دوبرابر کوثر است و بدنه زره پوش هست به علاوه یک مسلسل هشت لوله ای
  5. 1 پسندیده شده
    به نظر میاد ترکیه وسط دعوا دنبال چند نفر میگرده جلوشو بگیرن تا نکشتش. عاخه وقتی برنامه مشخصی برای پیشروی و عقب نشینی نداری میخوای بعدش چکار کنی؟! ، کرد ها زرنگی جالب به خرج دادن و بر خلاف انتظار ترکیه به سرعت عقب نشستن و مواضع رو خالی کردند، در حالی که به نظر میرسه ترکها انتظار مقاومت شدید و حتی حملات تروریستی و بمب گذاری در ترکیه داشتن تا آتش معرکه روشنتر کنند، الان ترکیه متجاوز هست، هم به دولت سوریه و هم به کردستانی که بخوبی با خنجری در کمر مظلوم نمایی رو بلده. الان سوال اینه که جناب اردوغان که شب میخوابی صبح بلند میشی و بر اساس معده و چیزهات تصمیم میگیری، برنامه ات چیه؟! میخوای نقش صدام رو بازی کنی وکل سوریه رو با عبور از سد ایران و روسیه و آمریکا و سازمان ملل اشغال کنی؟ میخوای تا ابد در مناطق شمال سوریه باقی بمونی و نقش یک تجاوز کاری که مستحق هر گونه اقدامی تروریستی که چه عرض کنم! شهادت طلبانه هست رو طوری بازی کنی که دولت سوریه به تمام اهداف در متحد ساختن مجدد سوریه برسه ؟! یا اینکه تصور اردوغان این هست که به مرز مشترکی با اسراییل دست پیدا کنه...
  6. 1 پسندیده شده
  7. 1 پسندیده شده
    نسخه فرماندهی L-ATV شرکت دفاعی Oshkosh در نمایشگاه AUSA 2019 نسخه فرماندهی خودروی زرهی تاکتیکی سبک خود به نام L-ATV C2 را به نمایش گذاشت. L-ATV C2 در کنار دارای بودن همان سطح حفاظت و تحرک نسخه استاندار L-ATV دارای مجموعه ارتباطی قدرتمند و مستحکم است که به نیروهای نظامی یک مزیت مطلوبی برای ارتباط پایدار در حین حرکت میدهد. به لطف ساختار ماژولار اتاقک فرماندهی L-ATV C2، تجهیزات ارتباطی می توانند با توجه به ماموریت های خاص و یا نیاز خدمه به راحتی تعویض شود یا چیدمان آنها تغییر پیدا کند. L-ATV C2 مجهز به ریز پهپاد های Black Hornet ساخت شرکت FLIR هستند. این ریز پهپاد ها به شناسایی بهتر محیط به فرمانده در میدان نبرد کمک شایانی خواهند کرد. ریز پهپاد Black Hornet ==================================================================================================================== در 18 اکتبر سال 2019 شرکت دفاعی Oshkosh اعلام کرد 5000 امین خودروی زرهی تاکتیکی سبک L-ATV از خط تولید خارج کرد.
  8. 1 پسندیده شده
    مواظب باش آرزوهات، طناب دارت نشن ( دارث ویدر از روگ وان: داستانی از جنگ های ستاره ای ) پ.ن : خدا همه رو عاقبت به خیر کنه
  9. 1 پسندیده شده
    سریع ترین راه پایان دادن به جنگ ! از نظر جرج اورول نویسنده نامدار : " سریع ترین راه برای پایان دادن به جنگ شکست ( باختن - تسلیم شدن ) در آن است "
  10. 1 پسندیده شده
  11. 1 پسندیده شده
    یادش بخیر اون زمان جوانی ما [اوائل دهه هشتاد] هم که عکاسی دیجیتال تازه اومده بود، برای عکاسی نجومی خوب جواب نمیداد. یک روش اومده بود که با وب کم که رزولوشن VGA داشت چند ده عکس از مثلا زحل رو ترکیب می کردیم و یک عکس با کیفیت بدست میومد. اینجا هم توضیحاتش رو داده : https://vista.ir/w/a/16/y77hr/عکاسی-از-سیارات-با-دوربین-های-وب-کم ما نسلی هستیم که به وجود اومدن خیلی از فناوری ها از جمله عکسی دیجیتال و همین HDR رو دیدیم، خیلی احساس پیر جهاندیده کردم الان! این هم پی دی اف توضیحات شرکت : ftp://79.61.31.246/ikena/MotionDSP_Ikena_ISR.pdf
  12. 1 پسندیده شده
    ماجرای شناسایی و بازداشت سپهبد حسین فردوست حسین فردوست چگونه شناسایی ودستگیر شد؟ موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی پی نوشت : تجمیع تمامی پستهای مرتبط با کدواژه ساواک در انجمن میلیتاری ... بیستم مهر سال یکهزار و سیصد و نود و هشت خورشیدی
  13. 1 پسندیده شده
    به بهانه آغاز تهاجم ترکیه به خاک سوریه ؛ یاد این جمله مشهور افتادم یک جنگ اشتباه ، در مکانی اشتباه ، در زمانی اشتباه با دشمنی اشتباه ژنرال 5 ستاره عمر برادلی ( در اعتراض به درگیر شدن آمریکا با چین ؛ در خلال جنگ کره )
  14. 1 پسندیده شده
    بسم الله الرحمن الرحیم بخش سوم و پایانی نمایشگاه " شکار کرکس ها " پهباد معروف و شکار شده ی آر کیو 170 از جذابیتهای درون نمایشگاه ، نمایش عمومی آرکیو 170 غنیمتی بود مسئول غرفه به خنک کردن هوای خروجی موتور اشاره کردند و خصوصا" به خروجی آن که مواد کامپوزیتی بود . نظر ایشان خنک شدن خروجی موتور تا دمای مناسبی اتفاق می افتاد که دلیل آن را تحمل کم خروجی کامپوزیتی اعلام میکردند . در مورد به زمین نشاندن آر کیو سوال شد که ایشان به باز بودن چرخها حین فرود اشاره داشتند ، البته در مورد آسیب به بخش زیرین هم از ایشان سوال شد که ایشان تلویحا" به کمی آسیب دیدگی قسمت زیرین و آنهم به علت فرود در بیابان اشاره داشتند . ایرو سوند ام کیو _ 1 بی ، پردتور ای طبق گفتگو ها این پهباد غنیمتی از کشور عراق و توسط جنگ الکترونیک ( جنگال ) به دست آمده . در زمان به غنیمت گرفته شدن نقش نظارتی _ مراقبتی داشته و مسلح نبوده است . از جنس بدنه سوال شد ، که آن را چوب اعلام کردند . البته نوع چوب و همینطور مراحل ساخت مشخص نبود ، احتمالا" مواد اولیه را آسیاب کرده و یا به صورت الیاف در آورده و بعد از مخلوط کردن با چسب یا ... آن را قالب گرفته اند . از مسئول غرفه سوال شد که آیا میتوانم با باز کردن محفظه ی رادار ، نگاهی به داخل آن بیندازم که موافقت نشد ، به نظر داخل پهباد را تخلیه کرده بودند و حقیر هم تنها به ثبت این دو تصویر از درون همان شکاف بسنده کردم . نمای زیرین ، محل نصب سایت اپتیکی و محل جمع شدن ارابه های فرود در داخل بدنه . سایت الکترو اپتیکی پردتور و بنابه گفته ی مسئول غرفه با برد تقریبی 10 کیلومتر یک مقداری اطلاعات بیشتر این پهباد ارابه ی فرود جالب توجهی داشت دقت ساخت و کیفیت ظاهری پهباد قابل توجه بود مخالفت با کشتار مردم بیگناه توسط ( صاحبان ) پهبادهای عموما" مسلح پیام ها و کاریکاتورهای نمایشگاه میل پرچم در انتها از مجموعه ی برگزار کننده ی این نمایشگاه بابت برخورد حرفه ای عوامل .و مسئولان نمایشگاه با تمامی مراجعین تشکر میکنم . به واقع هیچ بخشی از سوالها بی پاسخ نمیماند و اگر سوال و یا قسمتی از آن خارج از عرف پاسخگویی ایشان بود ، در نهایت احترام از پاسخ به آن خودداری میکردند . بدون شک برخورد ارائه شده ( دوستانه ، صمیمانه ، محترمانه و از سر صدق و در شا"ن هموطنان عزیزمان ) بایستی سرمشق دیگر برگزارکنندگان این دست نمایشگاه ها باشد . نکته : نمایشگاه های عمومی و مسئولان داخلی آن در برخورد مستقیم با مردم عزیزمان بعنوان " صاحبان اصلی جامعه " قرار دارند و هر فرد مراجع ( فرای سواد ، ظاهر ، سطح سوالهای ایشان و .... ) بعنوان نماینده ی خانواده _ جمع دوستان و نزدیکانش میباشد ، بنابراین برای تاثیر گذاری صحیح بایستی برخورد اصولی و حاکی از احترام قسمتی از آموزش مسئولین غرفه ها و ... آنهم قبل از بازگشایی نمایشگاه باشد . فراموش نکنیم که هر هزینه ایی که برای جذب هموطنانمان شود همانند بذری است که در قلوب ایشان کاشته شده و در آینده ( نزدیک و ... ) خوشه هایش ( علاقه مندی ، پایداری ، کمک .... ) تمامی جامعه را بهره مند خواهد کرد . پایان
  15. 1 پسندیده شده
    بسم الله الرحمن الرحیم بخش دوم نمایشگاه پهبادهای غنیمتی " شکار کرکس ها " لاشه ی پهباد شکار شده ی ام کیو 4 سی گلوبال هاوک ( تریتون ) توسط سامانه ی سوم خرداد این تصویر حرف ها داشته و خواهد داشت ..... محل برخورد ترکش های سرجنگی موشک پدافندی به وضوح قابل مشاهده است اسکن ایگل پهباد دست پرتاب و سبک آر کیو 11 ای ریون پهباد آر کیو 7 ای شادو 200 پهباد فونیکس برج مراقبت سیار بنری برای توضیح وجود نداشت و همینطور مسئولی هم برای گفتگو موجود نبود . طبق تصاویر مجموعه ی برج مراقبت بر روی شاسی کفی تریلر مهار شده بود ، ژنراتور مجموعه در کابین اختصاصی در قسمت جلوی شاسی نصب شده بود و همینطور مجموعه ی برج توسط مجموعه ی آکاردئونی زیر آن قابلیت تغییر ارتفاع داشت . نردبان دسترسی به برج سه تکه کشویی و در کنار برج مهار شده بود . از نکات جالب ، استفاده از جک استاندارد دستی ( مکانیکی _چرخ دنده ایی ) تثبیت کفی تریلی در نقش جک پایدارساز عرضی سامانه بود . پهباد معروف و شکار شده در گذشته ، هرمس 200 جنس بدنه بنا به توضیحات فیبر شیشه ( فایبر گلاس ) بود از نکات خوب و با ارزش نمایشگاه برگزار شده ارائه ی تمامی اطلاعات مربوطه ( خصوصا" بنر ها ) به زبان پارسی _ فارسی بود که باعث شده بود هر شخص با هر سطح تحصیلاتی بتواند بدون مشکل اطلاعات مورد نظر خود را کسب کند . امید است دیگر برگزار کنندگان نمایشگاه های وطنی از ارائه ی اطلاعات به زبان پارسی _ فارسی و معادل سازی قابل فهم واژه های تخصصی استقبال کنند .
  16. 1 پسندیده شده
    سلام و عرض ادب خدمت برادر عزیزم جناب Dolphine ای کاش این سوالات رو از اساتید سایت میپرسیدین تا حقیر با اطلاعات غلطم شما رو گمراه نکنم جک زدن تو زمین های نرم نیاز به سطح تماس وسیع تری داره ( طول ، عرض یا شعاع و صد البته سطح اتکای قطورتر بعلاوه ی سازه ی پشتیبانش تا از دفرمه _ کج و کوله شدنش هم جلوگیری کنه ) تا بار ( وزن محوله به هر جک ) رو به سطح اتکای وسیع تری منتقل کنه و از نشست پایه ی جک توی سطح جلوگیری کنه . به این دو تصویر حامل روسی ( اولی قدیمی تر و دومی باپایه ی تا شونده و جدیدتر ) در کشور گل و شل و برف دقت کنید . در مورد سطوح فرو رونده ، اگه مربوط به سامانه ی پدافندی باشه ، با توجه به ماموریت سامانه ( بسته به نوع سامانه ) که شاید چند و یا چند ده روز باید ایستا در اون مکان ثابت باشه ، با توجه به نیروی وزن سامانه که ثابت هست احتمالا" مجموعه دچار نشست تدریجی و آرام میشه . این نشست در مورد بعضی از سامانه های پدافندی که بایستی تو ارتفاع تعریف شده و تراز عملیاتی باشن احتمالا" مشکل ساز میشه . در مورد سامانه های خودمون هم تا جایی که دیدم عموما" قطعات ضخیم چوبی ( الوار ) رو به شکل چمدون کلاف کردن ( با نبشی ) و برای جابه جایی راحت تر دسته هم داره یا همون الوار رو به شکل ساده تو جعبه ی مربوطه موجود دارن . احتمالا" بسته به شرایط زمین احتمالا" بشه که از قطعات بزرگتر ( طول و عرض ) استفاده کنن . در مورد سامانه ی سوم خردادی که تو نمایشگاه بود ، بر خلاف قبلی ها که چمدون الوار داشتن ، از ورق ضخیم پلی اتیلن ( پلاستیک نرم و فشرده مثل تخته گوشت های سفید رنگ توی خونه ها ) برای افزایش سطح اتکا استفاده میکردن . البته میشه سطوح بزرگتری براش ساخت ، اما با توجه به محدودیت های موجود بایستی جمع شونده و ... باشه که ساده ترین کار همون استفاده از سطوح کمکی اضافه شونده هست . در مورد پهباد ، واقعیتش قیمتش رو نمیدونم اما احتمالا" این تجهیزات میتونن به خودی خود سند حساب بشن و برای کشور استفاده کننده ی اون دارای تبعات باشه و یا نیاز به جمع آوری و ایجاد تغییرات داشته باشن و ... که همه ی این ها رو میخوان با 10000 تا حل کنن و تمام ، در ضمن یه ماه که چه عرض کنم ، شما بگو یه هفته . علیک سلام آقا 2 سری تصاویر رو چک کردم ، چیزی مشخص نبود و فقط روی یکیشون کلمه ی " تک نرخی " دیده میشد . _______________________________________________ در ضمن ، توضیحات داده شده نظر شخصی هست و اگه دوستان مطلع تر داخلش اشتباهی میبینن با نظراتشون تصحیح بفرمایند
  17. 1 پسندیده شده
    بسم الله الرحمن الرحیم نمایشگاه پهبادهای غنیمتی ، ارائه شده توسط سپاه پاسداران با نام " شکار کرکس ها " سامانه ی خبرساز این روزهای صفحات نظامی ، مجازی و ... سامانه ی سوم خرداد اولین نکته ایی که در برخورد اول با این سامانه ی بومی جلب توجه میکند ، حساب شدگی جالب توجه در طراحی ، ساخت و همینطور کیفیت مناسب ظاهری سامانه است . طبق توضیحات راوی مودب و محترم مربوطه ، در زمان درگیری با هدف شکار شده (mq 4c global hawk (triton ،هدف در ارتفاع 16 ( یا 16/5 ) کیلومتری به حریم هوایی وطن وارد شده ، در مواجهه با آن 4 مرتبه قفل بر روی ( برای اخطار ) هدف انجام شده است . هدف نیز برای در امان ماندن از دسترسی پدافند اقدام به افزایش ارتفاع کرده اما مورد اصابت موشک شلیک شده از سامانه ی سوم خرداد قرار گرفته است . در مورد این قطعه ی ناشناس که پشت قطعه ی شفاف ( نزدیک به محفظه ی رادار ) وجود داشت هم سوال شد که راوی محترم در کمال احترام از پاسخ به این سوال خودداری کردند . نکته ایی قابل تاملی که راوی سامانه هم به آن اشاره نمودند و در مورد آن گله مند هم بودند گیرهای بنی اسرائیلی برخی از ... بود که با دیدن سامانه از نزدیک و دیدن فلان قطعه ی الکترونیکی ساخت فلان کشور ، شروع به بحث های عموما" بی ارزش میکردند . بومی بودن سامانه نشان از توان علمی ، توان طراحی ، ساخت و ... با استفاده از تجهیزات و قطعات موجود و در دسترس دارد . حالا چه فرقی میکند که شاسی کامیونی برای فلان شرکت باشد یا تایرها برای بهمان شرکت . مهم در " این زمان " داشتن ، به دست آوردن و به واقع رفع نیاز تجهیزاتی ( نظامی ) کشور است و تولید صد در صدی ( پیچ به پیچ ) دارای اهمیتی به واقع ناچیز است . جک تثبیت با دقت به جک تثبیت میانی و جمع شونده ی سامانه ، طراحی جالب و جایگیری مناسب قطعات را در حالت باز بودن مجموعه میشد به ضوح دید و در حالت بسته بودن آن تصور کرد . نکته ایی جالب که در مورد این سامانه و برخی از سامانه های تولید داخل به چشم میخورد استفاده از جک تثبیت اصلی الکترومکانیکی به جای هیدرولیکی است . این جک ثبیت با استفاده از موتور الکتریکی و مجموعه ی رزوه های داخلی و عموما" با کمک جهبه دنده ی سیاره ایی ( کاهنده ی دور و افزاینده ی گشتاور ) عمل میکند . برای جلوگیری از گردش استوانه ی متحرک هم از شیار طولی و خار تثبیت استفاده میشود . از نکات مثبت این طرح ایستایی بالای جک تثبیت ( بدون محدودیت زمانی ) بدون نگرانی از نشتی و .... است . کیل مارک اندر احوالات کار درست انجام شده ، یعنی درج نشان شکار ( کیل مارک ) ، مراجعین به نمایشگاه با نزدیک شدن به این نشان آن را با دقت و از نزدیک تماشا میکردند وعموما" تصویری از آن را با تلفن همراه و ... نزد خود ثبت میکردند . مطمعنا" این تصاویر در آینده ی نزدیک سر از " فضای تاثیر گذار مجازی " در خواهد آورد و تاثیر مثبت خود را در ذهن مخاطبان خواهد گذاشت . امیدوارم درج این نشان بر سامانه ی های شکارچی ، مورد توجه نیروی هوایی ارتش هم قرارگیرد تا در ابتدا جایگاه ایشان ( بعنوان شکارچی متجاوزان ) در نگاه مردم وطن عزیزمان ( علی الخصوص نظامی نویسان ) چشم نوازتر شود و در ثانی در نگاه ( عموما" نظامیان و صدالبته نظامی نویسان ) کشورهای همسایه و ... بعنوان شکارچیان جنگ دیده جایگاه و شخصیتی دوچندان یابند . حقیر هم ها یک مقداری با زوایای دوربین بازی کرده و خواستم این نشان را برای " ذهن یانکی ها " ( همراه با سرخوردگی و ... ) ماندگارترکنم . موشک تائر سامانه ی سوم خرداد به بنر و خود سامانه ی سوم خرداد موجود در زیر موشک پدافندی تائر توجه کنید و دقت بفرمایید که این سامانه در این سالها چقدر مورد تغییر ( به روز رسانی ) واقع گشته . دیزرت هاوک از پهباد های غنیمتی موجود در نمایشگاه این پهباد ( دیزررت هاوک ) بود که در نگاه اول بدنه ی یونولیتی آن ( مانند پهباد های غیر نظامی و آماتوری بازاری ) جلب توجه میکرد . در انتها جایزه ی بازگرداندن ...
  18. 1 پسندیده شده
    بخش چهارم و پایانی : فکر کردن به آنچه که فکر ناکردنی است !!!! اسرائیل و جنگ یمن : یکی از ویژگی های حوزه ژئوپلیتیکی آسیای جنوب غربی از زمان تاسیس رژیم عبری ( 1948 بدین سو ) ، وجود بازی موش و گربه میان این رژیم با کشورهای عربی و پس از انقلاب 1979 با جمهوری تازه تاسیس اسلامی ایران بشمارمی رود . در بازه زمانی اعلام استقلال حاکمان تل آویو تا آغاز جنگ در یمن ، بازه زمانی طولانی وجود دارد که در جریان آن ، فرازو فرودها و شکست ها و پیروزی های متعددی عاید طرفین شده که شرح آن در این سطور نمی گنجد ، با این وصف ، به شکل خلاصه می توان منافع امنیتی ایالات متحده بعنوان یک بازیگر عمده در حوزه آسیای جنوب غربی را با رژیم عبری در قالب یک چهارچوب مشترک ، مورد تحلیل قرار داد . این چهارچوب مشترک در تمامی این دوران از جنگ 1948 تا پایان نزاع کلاسیک اعراب و اسراییل به سال 1982 تا تابستان 2006 و از جنگ تموز میان حزب ا.... با IDF در این سال و سپس بحران سوریه و امروز در بحران یمن ، بخوبی قابل مشاهده است . بااین وصف ، نقش قابل تامل اسراییل در یمن را می توان در قالبی جداگانه بررسی نمود تا جایی که ران ایدلیست براین باور قرار دارد که حضور عناصر اطلاعاتی ارتش اسراییل در خلیج فارس و جنگ داخلی یمن ، تبدیل به امری انکار ناپذیر شده است ، چنانکه برخی معتقدند که عملیات ترور عناصر تاثیر گذار انصارا.... در یمن ، نوعی عملیات مشترک میان سازمان های اطلاعاتی عرب و رژیم عبری است . سازمان رزم شبکه دفاع هوایی سعودی به تفکیک مناطق دفاع هوایی بااین وصف ، به گمان برخی تحلیلگران نظامی ، این امکان وجود دارد که ضلع سوم حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی ، به نحوی با شکل عملکرد واحدهای اطلاعاتی اسراییل در گذشته ( سرقت شناورهای رزمی از بندر شربورگ ، سرقت کشتی حامل اورانیوم از مدیترانه و حتی اجرای عملیات تازش هوایی بر علیه راکتور اتمی عراق و.... ) ارتباط داشته باشد . در این زمینه ، چند فرضیه قابل بررسی است . نخستین فرضیه ، استفاده تل آویو از موشکهای مشابه که عربستان مدعی است بسوی تاسیسات بقیق و خصیص شلیک شده ، بشمار می آید . این مساله با توجه به وجود اطلاعاتی مبنی بر خرید پیشرانه محصول چک TJ-100 توسط تل آویو به نوعی برای تحلیلگران تقویت میشود ، ضمن اینکه هم اکنون نیروی دریایی و هوایی این رژیم قابلیت شلیک موشکهای کروز میانبرد مجهز به پیشرانه های توربوفن ALCM و SLCM را نیز دراختیار دارد . یکی از فرضیات حمله به آرامکو ، شلیک موشک کروز کوتاه برد قدس -یک از درون خاک عربستان است. تصویر فوق ، اسکرین شات شلیک آزمایشی موشک کروز یا علی (ع) از روی یک سکوی ساده را به نمایش می گذارد آیا این احتمال وجود ندارد که مهاجمان ، موشکی در کلاس قدس- یک را از درون خاک عربستان و یا حتی شناورهای ناشناس در خلیج فارس بسوی آرامکو شلیک کرده باشند؟!!!!! آسیب های وارده به تاسیسات آرامکو بلحاظ تنوع ، شاید مقداری عجیب به نظر برسد . از شکافهای بزرگ که شاید نشانه برخورد موشک کروز یا پهپادهای انتحاری باشد تا شکافهای کوچکتر که شاید بر اثر برخورد ترکش و یا حتی ریز پهپادهایی که عاملی سومی برای تشدید خسارات ، آن را به آرامکو شلیک نموده باشد اما شاید محتمل ترین گزینه تسلیحاتی برای اسراییل به منظور حمله به این دو مجموعه ، استفاده از آخرین فناوری معرفی شده توسط دانشجویان مهندسی MIT در آزمایشگاه لینکلن به منظور اجرای حملات دقیق به تاسیسات فوق الذکر است . پردیکس میتواند در نقش های گوناگونی ظاهر شود . بعنوان مثال میتواند با تجهیزات الکترونیک خود بازتاب راداری انواع هواپیماها شامل بمب افکن ها و جنگنده ها را بازسازی نماید و ماموریت فریب سامانه های دفاع هوایی را بر عهده گیرد .همچنین میتواند به ماموریت های شناسایی و ردگیری محیطی پرداخته و داده ها را به شبکه گسترده ای از تجهیزات طرف دوست انتقال دهد . در مواردی هم میتواند مقادیری ماده منفجره با خود حمل کند و به شکار اهداف کوچک بپردازد .حال با فرض تبدیل شدن پردیکس به یک حامل هوایی حاوی مواد منفجره ، در تعداد زیاد ، بدون آنکه رادارهای دفاع هوایی عربستان قابلیت کشف آنها را داشته باشد ، براحتی به هدف نزدیک شده و بدون روبرو شدن با مانع مهمی به نقاط حساس تاسیسات نفتی با دقت بالا حمله ور میشوند . اگر چه دو احتمال پیش گفته ، بیشتر شبیه به سناریوهای هالیوودی است ، اما توجه به سابقه طراحی عملیات های مشترک میان سازمان های اطلاعاتی و ارتش اسراییل ، می توان حداقل در این خصوص گمانه زنی نمود . تصاویر ماهواره ای تخریب تاسیسات آرامکو استراتژی : علیرغم اینکه تصور عمومی بر تهاجمی بودن استراتژی نظامی سعودی متمرکز است ،اما بر خلاف اظهارنظرهای موجود ، فرماندهان سعودی بطور کامل اجرای راهبرد دفاع نقطه ای (point defense strategy) را در دستور کار قرار داده اند ، به همین دلیل ، سرمایه گذاری هنگفت برای ارتقاء شبکه دفاع هوایی ، عمدتا" بر روی توانمند سازی مراکز اقتصادی و اجتماعی متمرکز شده ، در حالی که اکثر پایگاه های هوایی فاقد دفاع ضد بالستیک هستند و برخی تاسیسات نظیر پایگاه های موشکی اصولا فاقد دفاع زمین پایه مشخصی ارزیابی می گردند. این درحالی است که با فرض اجرای حملات غافلگیر کننده از سوی نیروی هوایی ایران ، تنها یک کریدور باریک در جنوب کویت می تواند مسیری ایمن برای حمله عربستان در نظر گرفته شود ، در حالی که درصورت اجرای یک عملیات آفندی با شلیک حجم گسترده ای از موشکهای بالستیک ایرانی ، تمامی استانهای شرقی سعودی ، علیرغم حفاظت شدید ، در تیررس قرار خواهد گرفت . آینده : براساس یک قـــاعده قدیمی (سرهنگ دوم ارنـــــــست سوئینتون (1951-1868) بعنوان ایده پـــرداز اصـــلی سپاه تانک ارتش سلطنتی بریتانیا ) تاریخ نشان داده است که ، تنها وحــــشت از بروز یک جنـــگ بـــــــــــزرگ می تواند چرخ های بوروکراتیک سازمانهای مسلح تصمیم گیر را سریع تر از حد معمول ، به حرکت در آورد ، بر همین مبناء ، ارتش عربستان سعودی برنامه های جامعی جهت گسترش قابلیتهای ضد بالستیک بواسطه خرید سامانه های تاد به ارزش 15 میلیارد دلار و همچنین دریافت نزدیک به 600 تیر موشک پاتریوت پک.3 مجهز به کیتهای اصلاح مسیر حین پرواز برای لانچرهای عملیاتی خود ، طرح ریزی نموده است . براساس قرار داد امضاء شده به سال 2014 ، پدافند هوایی سعودی قراراست تا 202 تیر موشک به 36 دستگاه پرتابگر بهبود یافته ( Launcher Station Modification Kits/ LSMK) که می بایست جایگزین پرتابگرهای تکی ام-901 شود دریافت نماید که این بدان معنی خواهد بود که خرید حداکثر 9 سامانه پاتریوت پک.3 در سال 2014 برای رفع نیازمندی های پدافند عربستان سعودی کافی خواهد بود ، با این وصف ، خبرهای منتشرشده حاکی از خرید 6 لانچر ( در ارتش سعودی هر آتشبار پاتریوت به 6 لانچر مسلح میشود ) بعلاوه 3 مجموعه بعنوان ذخیره بود . بطور طبیعی ، با ورود این نسخه مدرنیزه شده ، هر سامانه پاتریوت سعودی قابلیت دسترسی به 96 تیر موشک برای شلیک سریع و در صورت نیاز بارگیری مجدد ( 106 تیر موشک اضافی ) را در اختیار خواهد داشت . بر اساس این منطق ، محاسبات نشان می دهد قرار داد خرید سال 2015 شامل 600 تیر موشک به همراه 156-108 سلول موشک LSMK به منظور مسلح نمودن 26-18 لانچر میشد که این نیز به نوبه خود ، پتانسیل سعودی برای تبدیل کردن 4-3 آتشبار پاتریوت پک.2 به نسخه پک.3 را نشان میدهد . با تکمیل روند فوق ، شبکه دفاع هوایی عربستان برای صرفه جویی در هزینه ها ، می تواند بدون هیچ نگرانی ، حداقل 12-11 آتشبار پک.2 و 5-4 آتشبار پک.3 را بصورت ذخیره نگهداری نماید . از سویی دیگر ، امضاء قرارداد خرید سامانه تاد پیام به مراتب واضح تری به منظور ارتقاء قابلیتهای ضد بالستیک بشمار می رفت . در جریان این قرارداد ، 360 تیر موشک ، 44 لانچر و 7 رادار ویژه تاد می بایست به سعودی تحویل شود و در صورتی که قاعده بیان شده برای پاتریوت پک.3 مجددا برای سامانه تاد بکار رود ، این به معنای خرید 7 سامانه کامل تاد ( منطبق شده با رادارهای سازمانی پدافند سعودی ) به همراه دو لانچر اضافی است . اما بر خلاف پاتریوت ، در لانچر تاد ، تنها 8 موشک اضافی را به شکل عملیاتی در اختیار خواهد گرفت و این بارگذاری متعدد برای تاد را بدنبال دارد . با این حال ، بر خلاف بدبینی های موجود ، اضافه شدن تاد به شبکه دفاع هوایی سعودی ، یک دارایی ارزشمند خواهد بود . درصورت استقرار کامل تاد در شبه جزیره عربستان ، سعودی ها قابلیت کشف موشکهای بالستیک میانبرد در فاصله 200 کیلومتری با ارتفاع 150 کیلومتری را بدست می آورند که این به معنای استحکام بیشتر برای پدافند هوایی ارتش عربستان است . اما خبر خوب در اینجاست که سیستم گرانقیمت تاد ، بدلیل تمرکز بر کشف پرتابه های بالستیک در فضای خارج از جو ، قابلیت محدودی در برابر خانواده موشکهای بالستیک فاتح ( 700 کیلومتر برای ذوالفقار و 1000 کیلومتر برای دزفول ) که مسیر شلیک آنها در درون جو تعیین شده ، دارد . نتیجه گیری : در مجموع ، آنچه که وضعیت حال حاضر ( سپتامبر 2019 ) نشان میدهد ، ایرانی ها بشدت تمامی منابع خود رابرای تطبیق قابلیتهای بالستیکی آفندی ، با هدف غلبه بر تلاشهای 20 ساله سعودی به منظور ایجاد چتر دفاع هوایی ترکیبی ( زمین- هواپایه ) متمرکز نموده اند ، تا جایی که برخی معتقدند ، صنایع موشکی ایران با سرعت هر چه تمام تری ، دپوهای تسلیحاتی خود را با تولید انبوه موشک های بالستیک میانبرد مسلح به کلاهکهای چندگانه ( شامل موشکهای کلاس عماد ، قدر وخرمشهر ) لبریز می کنند . بدون هیچ شکی ، ایران تلاش خواهد کرد تا با شلیک تعداد محدودی از موشکهای کلاس خرمشهر مسلح به کلاهکهای MIRV/MRV شبکه دفاع هوایی سعودی را بخود مشغول کند تا فرصت لازم برای شلیک انبوه موشکهای بالستیک کوتاهبرد فراهم آید . اما نوک پیکان تلاش های ایران به این نقطه ختم نشده ، چرا که سرمایه گذاری سنگینی برای توسعه کلاهکهای هایپرسونیک سرشی( advancements like Hypersonic Glide Vehicles /HGV) مجهز به پیشرانه های کمکی برای نفوذ به درون چتر سامانه تاد و شکست راهبرد ضد بالستیک در حال انجام است و این مساله در کنار پیشرفتهای غیر منتظره این کشور در حوزه موشکهای کروز برای غلبه بر سامانه های کوتاهبرد شاهین ، حاکی از خبرهای ناخوشایند و ناگوار برای شبکه پدافند هوایی ارتش عربستان سعودی است . تشکر فراوان از سه دوست عزیز جناب @bds110@ ، mehran55@ ، warrior بابت راهنمایی های گسترده استفاده از مطالب برگردان شده به پارسی در انجمن میلیتاری ، براساس قاعده " رعایت اخلاق علمی " منوط به ذکر دقیق منبع است . امیدواریم مدعیان رعایت اخلاق ( بخصوص رسانه های مدعی ارزشمداری ) بدون احساس شرمندگی از رفرنس قرار گرفتن بزرگترین مرجع مباحث نظامی در ایران ، از مطالب استفاده نمایند .  برگردان به پارسی ، اختصاصی برای بزرگترین مرجع مباحث نظامی در ایران ( MILITARY.IR) مترجم : MR9 منابع : 1- https://www.globalsecurity.org/military/world/gulf/rsadf-modernization.htm 2- Analysis: Saudi Arabian Air and Missile Defences 3- https://missiledefenseadvocacy.org/intl_cooperation/saudi-arabia/ 4- https://www.armscontrolwonk.com/archive/1208062/meet-the-quds-1/ 5- https://warontherocks.com/2019/09/under-the-radar-irans-cruise-missile-capabilities-advance/?singlepage=1&fbclid=IwAR13vaxafJ5Zy8qm8SDeenMDm8NYMqWKYsMVnF-7_S5XMi3m-U6bTU61rkY 6- https://www.armscontrolwonk.com/archive/1208139/a-trace-of-the-quds-in-tehran/ 7- surfacer-based air defence system analysis
  19. 1 پسندیده شده
  20. 1 پسندیده شده
    تغییر مکان کامپیوتر ارتباط انچنانی به وزن نداره ! شما بدنه رو که جدا میشه وزن حساب نمیکنی بعد بردن کامپیوتر به جلو شد کم کردن وزن ؟! بدنه که جدا بشه وزن کمتر میشه . درگ فشاری و اصطکاکی ( لایه مرزی ) کمتر میشه . از طرفی بالک های متحرک ( یا کانارد ) با تولید گشتاور باعث تغییر مسیر و جلو رفتن کلاهک میشن . هرچند که بعلت فراصوت ( سوپرسونیک ) و ابرصوت ( هایپرسونیک ) بودن موشک ، درگ موجی ( درگ ناشی از امواج شوک یا امواج ضربه ای ) رو داریم ولی خب میشه با راهکارهایی تاثیرات موج شوک رو روی کلاهک و کانارد کاهش داد .
  21. 1 پسندیده شده
    در مجله دانشمند منتشر شده در اوایل سال 1359 که فعالیت های هسته ای رژیم گذشته بلند پروازی های طاغوت لقب گرفت و تعطیل شد و کارشناسان بورسیه ای تازه بازگشته از خارج را هم منفصل و معاف از خدمت کردند، مقاله ای چاپ شد که در آن به تفصیل فعالیت شعبه علمی و فناوری ساواک (چیزی معادل دفتر فناوری ریاست جمهوری فعلی) برای استخدام یک دانشمند اخراج شده از LANL (به جرم دیوانگی و ابداع روش غنی سازی با لیزر گاز کربنیک در محفظه های تفلنی) و تاسیس شرکتی به مدیریت او و با مالکیت کامل ایران در فرانسه به نام اوریدیف شرح داده شده بود. همچنین در این مقاله آمده که کارشناسان بوئینگ که به باسک اسپانیا رفته بودند تا علت سقوط 747 کارگو نیروی هوایی را بیابند از کشف تجهیزات غنی سازی لیزری اورانیوم در محفظه های تفلونی که بار اصلی این هواپیما بوده و به مقصد فرانسه بار زده شده بوده است به شدت متعجب شده و در پی آن خشم مقامات آمریکایی نسبت به فعالیت های مشکوک ایران بر انگیخته شده است. در آخرین سخنرانی های مقامات رسمی ایران در سالها پیش (ریاست مجلس فعلی) در مورد سرنوشت اوریدیف که از بزرگترین تامین کنندگان اورانیوم کل اروپا است آمده که 10 درصد این شرکت هنوز به ایران تعلق داشته است. مجله دانشمند در زمان خودش از معتبر ترین ماهنامه های علمی ایران بود.
  22. 1 پسندیده شده
    سلام علیکم و رحمت ا.. این غنی سازی لیزری در ایران ، پیشینه اش به اواخر دهه هفتاد میلادی بر میگردد . در حدود سالهای 1977-1976 سازمان انرژی اتمی ایران ، یک قراردادی را با یک شرکت گمنام کالیفرنیایی منعقد کرد تاحداقل 4 دستگاه کامل غنی سازی لیزری اورانیوم که در آن زمان لبه فناوری صنعت هسته ای بود را خریداری کند . شایعاتی هم هست که گفته میشود قبل از لغو مجوز این شرکت (بدلیل ورود لیبی به این ماجرا ) توسط کنگره ، یکسری تجهیزات ، با پرنده های 747 نیروی هوایی به کشور حمل شد ولی از آن زمان تا حال حاضر ، هیچ خبری در خصوص توانایی های جمهوری اسلامی در غنی سازی لیزری رصد نشده !!!!! پی نوشت : این مطلب در حدود 30 سال قبل در یکی از نشریات علمی داخلی چاپ شده بود ولی از صحت و سقم ان هیچ اطلاعی در دست نیست !!!!
  23. 1 پسندیده شده
    جناب Shahabesageb بدیهی است که من نباید فیلم های با کیفیت گرفته شده را دیده باشم. اما منظور از کیفیت چیست؟ برای مثال اگر فیلمی داریم که ابعاد ظریفی چون ملخ هلی کوپتر را نشان می دهد با این تکنیک می توانیم باز هم کیفیت آن را بهتر بکنیم و به بعضی از جزئیات نوشته شده بر روی آن هم دست یابیم. اگر فیلمی داریم که از نقشه ای که به دست یک خلبان است تهیه شده با این تکنیک می توانیم قسمتی از محتوی آن را ببینیم. پس با این تکنیک همواره ممکن است که بتوانیم به داده های کاملتری دست بیابیم. دربهترین پهباد های آمریکایی هم مشکل لرزش و کمی کیفیت وجود دارد که با استفاده از این تکنیک، به رزولوشن بهتری می رسند. خیلی وقتها هم گرد و غبار مانع دید بهترین دوربین ها است (بخصوص در عراق و افغانستان و ایران) که باز با این تکنیک امکان فیلتر کردن Real time آنها بر روی سیستم تله متری وجود دارد. جناب Warior اساس این تکنیک برای لرزش گیری نیست حتی اگر از یک دوربین پهباد ثابت بر روی زمین از یک هدف ثابت تصویر بردارید باز هم رزولوشن شما با این تکنیک می تواند بسیار بهتر بشود. اساس این تکنیک برای افزایش رزولوشن است که در میکروسکوپها هم می تواند کاربرد داشته باشد. شرکت MotionDSP برای جور شدن محصولش با نیاز کارفرما الگوریتم گرفتن لرزش را هم اضافه کرده به تکنیک اصلی. کارتهایی مانند خانواده Quadro یا خانواده GTX690 برای کارهای گرافیکی و Game ها مناسب هستند اما برای انجام محاسبات High-performance اصلا مناسب نیستند. برای این کار باید از خانواده کارتهای Fermi مانند TESLA2070 یا بالاتر استفاده کرد. که قبل از واقعه دلار قیمتی حدود 3.5 میلیون تومان داشتند. که در مقابل کاری که انجام می دهد حتی بعد از واقعه دلار بسیار ارزان است. فقط تصور کنید به ازای هر کیلوگرم اضافی ناشی از افزودن جدول لنزها و دوربینهای درون یک ماهواره چند میلیون تومان باید هزینه اضافی خرج شود. همینطور برای پهباد هر کیلوگرم اضافی مداومت پروازی آن را به شدت کاهش خواهد داد. کارتهایی مانند Quadro به دلیل اینکه از حافظه RAM بدون ECC استفاده می کنند و Over-Clock هم شده اند برای محاسبات سنگین مناسب نیستند زیرا این کارتها علاوه بر دچار شدن به انواع مشکلات SEU و ..... به دلیل over-clock بودن دارای خطاهای محاسباتی هستند که در یک عمل Ray-tracing یا یک عمل rendering چندان اهمیتی ندارد اما در محاسبات می تواند فاجعه بار باشد. در ضمن ممکن است که بعضی اشکال کنند که آقا ما ابر رایانه ملی داریم چرا از آن استفاده نمی شود؟ در این مورد باید بگم که به دلیل بهینه بودن نسبت مصرف توان به کارایی در کارتهای گرافیکی نسبت به هر راه حل دیگر و جای بسیار کمی که اشغال می کنند، برای کانکسهایی که در منطقه عملیاتی مشغول استفاده از پهبادها هستند راه حلی بهینه است.
  24. 1 پسندیده شده
    جناب EMP شاید شما تصاویر با کیفیتی از فیلم برداری پهپاد های سپاه از ناو های آمریکایی ندیدید! تو کلیپ زیر حتی حرکت ملخ های هلیکوپتر هم مشهوده و البته شاید فیلم اصلی بسیار باکیفیت تر باشه! [url="http://uplod.ir/pw36qb6odkkc/pahpade_sepah.MKV.htm"]http://uplod.ir/pw36...e_sepah.MKV.htm[/url]
  25. 1 پسندیده شده
    با تشکر میدونین قیمت کودارو اف ایکس چند هست ؟!! 5 سال پیش یدونه 3500 خریدم یک میلیون و سیصد با رم 256 الان هم یدونه 1500 دارم سوخته که اون موقع 800 تومن قیمتش بود ! در حالی که کارتهای معمولی گرافیک با یک گیگ رم به 300 تومن نمیرسیدند ... البته این لرزش گیری تکنیک جدیدی نیست ، دست کم 8 سالی هست که وجود داره منتها رندر میخواست که فکر کنم با این تدبیر بلادرنگ میشه .......