برترین های انجمن
ارسال های محبوب
Showing content with the highest reputation on چهارشنبه, 2 تیر 1400 در همه مناطق
-
5 پسندیده شدهبسم ا... نکته خوبی بود .. اول یک آمار جالب ارائه بشود .. 1- در حدود 215 سورتی علیه نیروگاه های تولید برق 2- در حدود 247 سورتی علیه پایگاه های نیروی دریایی 3- در حدود 429 سورتی علیه مراکز فرماندهی 4- درحدود 436 سورتی علیه سامانه های سام 5- در حدود 518 سورتی علیه مراکز نفتی 6- در حدود 601 سورتی علیه مراکز فرماندهی و کنترل 7- در حدود 701 سورتی علیه پل ها و خطوط ریلی 8- در حدود 902 سورتی علیه مراکز تولید سلاح های کشتار جمعی 9- درحدود 2756 سورتی علیه مراکز پشتیبانی نظامی 10- درحدود 2767 سورتی علیه سامانه های اسکاد 11- درحدود 3047 سورتی علیه فرودگاه های نظامی 12- در حدود 5646 سورتی علیه لشکرهای گارد جمهوری 17 ژانویه (شروع جنگ) نبرد خفجی 29 ژانویه ( فقط 12 روز بعد از شروع جنگ ) ... بیشترین حملات هم علیه واحدهای گارد بود . حالا اینکه چرا تونستند دست به این حمله بزنند ظاهرا صربستان دو تا منبع کمک داشت یکی تجربه ارتش عراق در سال 1991 و دومی کمکهای پنهانی روسها .. خود عراقی ها هم دو تا منبع داشتند ، یکی تجربه رویارویی با نیروی هوایی ایران که به شیوه آمریکایی ها آموزش دیده بود و تاکتیکهای الگو برداری شده از نیروی هوایی ایالات متحده و دوم شش ماه مطالعه ارتش عراق قبل از حمله به کویت در خصوص شیوه های مقابله به مثل احتمالی نیروی هوایی ایالات متحده ( ظاهرا عراقی ها شیوه حمله ارتش آمریکا به پاناما را بررسی کرده بودند ) در طول جنگ با ایران ، ارتش عراق بخصوص واحدهای گارد تجربه خوبی در خصوص اجرای عملیات زیر آتش شدید دشمن بدست آورده بودند و همین تجربه را در الخفجی استفاده کردند ولی مشکل سرفرماندهی ارتش عراق این بود که توان آتش نیروی هوایی ایران در جنگ را معادل نیروی هوایی ائتلاف گذاشته بود ( البته به نقل از وفیق السامرایی گفته شده که مدیران اطلاعات نظامی به صدام هشدار داده بودند ولی این آدم گوش نکرده بود )
-
2 پسندیده شدهبسم الله الرحمن الرحیم مسلسلهای دستی ارتش ایران در سالهای ۱۹۴۱ تا ۱۹۷۹ * بخش نخست در واژگان ایرانی، مسلسل دستی به جنگ افزاری کوچک اطلاق می شود که توانایی آتش رگباری دارد. در دوران پادشاهی محمدرضا شاه پهلوی، ارتش و نیروهای انتظامی ایران از گونه های مختلفی از مسلسلهای دستی ساخت کشورهای بلوک غرب و شرق استفاده می کردند. برخی از این مسلسلها در داخل تولید و برخی نیز مستقیما” از خارج به کشور وارد شده بودند. در نوشتار پیش رو، نگاهی داریم به مسلسلهای دستی مورد استفاده در ایران در سالهای ۱۹۴۱ تا ۱۹۷۹ بر پایه دانسته های جناب یوسف ریاضی که بیشتر برپایه تصاویر موجود و دانسته های گردآوری شده از منابع مختلف تهیه و گردآوری شده است. بیشتر ایرانیان درباره استفاده کشورشان از مسلسلهای یوزی (UZI) و ام پی فایو (HK MP5) شنیده، دیده، و خوانده اند، ولی دانسته های کمتری درباره دیگر مسلسلهای دستی مورد استفاده در نیروهای نظامی، انتظامی، و امنیتی ایران در دسترس علاقمندان قرار داشته است. به احتمال بسیار زیاد، نخستین مسلسل دستی رسما” بکارگرفته شده توسط ارتش ایران مسلسل آلمانی MP28 ساخت شرکت برگمن (Bergmann) است که پیش از آغاز دومین جنگ جهانی توسط ایران از آلمان خریداری شدند. در ژانویه سال ۱۹۴۳، مقامات ایرانی و اتحاد جماهیر شوروی قراردادی را به امضاء رساندند که برپایه آن صنایع جنگ افزار سازی ایران مسلسل PPSh-41 با کالیبر ۲۵ * ۷/۶۲ میلی متری را برای نیروهای نظامی ایران تولید و همزمان بخشی از تولیدات خود را به اتحاد جماهیر شوروی صادر نماید. این مسلسل یکی از نخستین مسلسلهای تولید شده در ایران می باشد که البته خط تولید آن همزمان با پایان دومین جنگ جهانی متوقف شد. در این دوره کوتاه شمار نامشخصی از این مسلسل دستی در ایران تولید و در اختیار نیروهای نظامی ایران قرار گرفت. البته بر پایه شواهد موجود علاوه بر نیروهای نظامی، نیروی پلیس ایران (شهربانی) هم از این مسلسل استفاده می کرده است تا اینکه همگی در سالهای دهه ۱۹۵۰ با مسلسلهای دستی جدیدتر جایگزین شدند. در همین دوره زمانی، ایران همچنین به شمار محدودی مسلسل کالیبر ۰/۴۵ تامپسون M1 نیز دست یافته بود که در جنگ با جدایی خواهان فرقه پیشه وری (نبرد برای نجات آذربایجان) در سالهای ۱۹۴۵ و ۱۹۴۶ مورد استفاده قرار گرفت. در یک تصویر با ارزش تاریخی بالا، تیمور بختیار جوان که در سالهای بعد به ریاست سازمان اطلاعات و امنیت کشور (ساواک) رسید، با یک مسلسل دستی تامپسون M1 مشاهده می شود. ادامه دارد….
-
2 پسندیده شده
-
2 پسندیده شدهسریال سقوطها ادامه دارد، تسلیم قرارگاههای امنیتی به طالبان طی ساعات گذشته شهرستان چوره ولایت اروزگان ، نهرین بغلان و شهر بندری با تاجیکستان به نام شیرخان (راه ارتباطی با تاجیکستان) بندر در محدوده شهرستان امام صاحب ولایت قندوز و شهرستان چهار دره قندوز آخرین شهرستان این ولایت به طور کامل با تمام تجهیزات و امکانات به دست طالبان افتادند. با این تصرفات جدید مرکز ولایات بغلان ، شهر پلخمری کاملا در محاصره قرار گرفته و شهر قندوز مرکز ولایت قندوز هم حلقه محاصره اش تکمیل شده است. ازبک های شمال افغانستان با همدستی ترکیه هم به طور عجیبی ساکت هستند که شک و شبهه های تجزیه طلبی و توافق پنهانی را با طالبان و حامیانشان تقویت میکند. *این همه سقوط و بدبختی این سالهای افغانستان به خاطر تعداد زیاد ولی سرگردان فارسی زبانها و شیعیان افغانستان هست که سرنوشت خودشان را نتوانستند در دست بگیرند و علیه این ها مبارزه کنند. ایران نباید ساکت بشینه و فقط نظاره گر باشه.
-
2 پسندیده شدهبسم الله الرحمن الرحیم درمیان تسلیحات و سلاح ها سلاح هایی هستند که با وجود سادگی وقدمتی که دارند هنوز کارایی خود را حفظ کرده اند و منسوخ نشده بلکه یا تکامل یافته اند و یا با همان کاربرد کهن به نقش خود در میدان نبرد ادامه میدهند مانند چاقوها و... یکی از این سلاح ها یا بهتراست بگوییم شیوه های کشتن استفاده از طناب ها یا سیمهایی برای کشتن بود که از طریق خفگی موجب مرگ طرف مقابل شود . ابداع کننده این شیوه کشتن گروه آدمکشی در هند به نام تاگها بودند اما آنان به جای سیم از دستمال ابریشمی استفاده می کردند و با گره ای در میان آن موجب آسیب به حنجره طرف مقابل میشدند . به طور کلی میتوان گفت سیم هایی که به این منظور استفاده میشد به آنها اصطلاح سیم گاروت اطلاق میشداین سیم ها میتوانستند سیم پیانو یا هر سیم برنده و محکم دیگری باشند شاید اگر شما یکی از بازیکنان یا طرفداران بازی هیتمن باشید حتما در یکی از پوستر های این بازی سیمی فلزی در دست این شخصیت مخوف دیده اید که میتوانست با استفاده از آن باعث خفگی و مرگ نیروی دشمن شود آن سیم سیم گاروت(garrote wire ) نام داشت موضوع این مقاله هم بررسی این سلاح به ظاهر ساده است. همواره نفوذ به اردوگاه دشمن یا کشتن بی سر و صدای نیرو های دشمن یکی از دغدغه های نیرو هایی است که در عملیات شناسایی و ترور حضور دارند تا از مطلع شدن دشمن نسبت به خود جلوگیری کنند یکی از سلاح هایی که به این منظور به کار گرفته میشود سیم های فلزی مخوفی معروف به سیم گاروت است این سلاح برای بار اول در کشور اسپانیا یا فرانسه بین سال های 1615تا 1625با متولد شد و بعد از آن به کشور های دیگر راه یافت محل استفاده این سیم گردن سرباز یا نیروی دشمن است این سیم با قطع رگ گردن یا خفگی براثر فشردن لوله تنفسی یا صدمه به دیگر ارگان های حیاتی که در گردن قرار دارند مرگ وحشتناک و همچنین بی سرو صدایی را برای سرباز نگون بخت دشمن رقم میزند چون با انداختن و گره خوردن این سیم دور گردن دشمن وکشیدن وگره زدن آن هوا به تار های صوتی نمیرسد تا صدایی تولید کنند این سیم با توجه به برندگی که دارد میتواند در برخی اوقات به قطع سر نیروی دشمن منجر شود (که بستگی به زور نیروی استفاده کننده دارد) این سلاح در مقایسه با چاقو نقاط ضعف و قدرتی دارد. از مزیت های این سلاح در مقیاس کلان و اقتصادی سبب استفاده کمتر از مواد اولیه چه فلز و چه غیر فلز وکاهش هزینه های یک ارتش میشود و در مقیاس کوچک سبب عدم تولید صدا از نیروی دشمن و تسریع درعملیات میشود شاید برای سرباز نگون بخت دشمن هم سبب مرگ زود رسی شود اما معایب آن نسبت به چاقو : این سیم برای نبرد های بسیار نزدیک استفاده میشود و نمیشود آن را به طرف سرباز دشمن پرتاب کرد همچنین این سیم برای موقعی است که سرباز دشمن از حضور شما بی اطلاع باشد در صورتی که سرباز دشمن از حضور شما مطلع شد این سیم کارایی خود را از دست میدهد البته فراموش نشود که این سیم از قابلیت انعطاف خوبی نسبت چاقو دارد و میتوان آن را به هر شکل که خواست در آورد به طوری که میتوان آن را دور دست پیچید یا درون ساعت جاسازی کرد وحمل آن بسیار آسان است اطلاعی از میزان استفاده از این سلاح در نبرد ها وجنگ ها وجود ندارد اما با توجه به قدمت و همچنین سادگی استفاده به جرات میتوان گفت که در نبرد های زیادی به کار رفته است . این سیم در جنگ دوم جهانی و جنگ ایران و عراق استفاده می شد. نوعی از این سلاح که برای نیرو های لژیون خارجی فرانسوی بود کمی بلند تر بود تا بتوان دو حلقه با آن زد و مرگ سریعتر و مطمئن تری را برای نیروی مقابل رقم زد که به آن گاروت دو حلقه یا لا لوپ می گفتند. هنوز هم این سلاح به دلیل ارزانی و انعطافش طرفداران زیادی بین نیروهای ویژه و ارتش ها دارد . البته نباید این سلاح را با ابزار شکنجه یا اعدام هم نام خود که در قرون وسطا در اسپانیا استفاده میشد اشتباه گرفت. منابع : 1.https://loadoutroom.com/779/garrote-wire-sentry-removal 2.http://www.donrearic.com/thegarrotte.html 3.http://www.military.ir/forums/topic/25884-%D8%B4%D9%87%D9%8A%D8%AF-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%D9%8A-%D8%B1%D8%A7-%D9%85%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B9%E2%80%8C%D8%A7%D9%84%D8%AC%D8%A8%D9%87%D9%87-%D9%83%D8%B1%D8%AF%D9%87-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D9%86%D8%AF/ .https:// plus. google .com/117304890674218994007/posts/WXPbS3i4vCw4
-
1 پسندیده شدهبسم الله الرحمن الرحیم در سال های اخیر استفاده از IED ها علیه نیرو های متجاوز غربی در خاور میانه به صورت فزاینده ای افزایش پیدا کرده است به طوری که قسمت مهمی از تلفات نیروهای اشغالگر ناشی از این سلاح بوده است. این تجهیز به صورت بمب های کنار جاده ای شامل یک ممجموعه انفجاری و تعدادی حسگر و یا قابل آغازش توسط کنترل از راه دور عمل می کند. نوع خاصی از این تجهزات با نام EFP هستند که علیه خودرو های زرهی در مقیاس گسترده استفاده شده اند . در این تجهیزات از اصول طراحی خرج گود استفاده می شود با این تفاوت که نسبت وزن شارژ به آستر تغییر کرده و از طرفی آستر ضخیم تر می شود که برای هدف قرار دادن خودرو های زرهی در فواصل دورتر نسبت به خرج گود های معمول کاربرد دارد. در ادامه برای فهم نحوه عملکرد EFP ها اطلاعات کلی در مورد اصول عملکرد خرج گود ارائه می شود تا زمینه برای بررسی جزئی تر این مفهوم آماده شود. خرج شکل یافته یک نیمکره فلزی مقعر یا مخروط (تحت عنوان استر) است که توسط مواد منفجره پشتیبانی می شود و مجموعه در یک پوشش فلزی یا آلومینیومی قرار دارد. وقتی مواد منفجره منفجر شد ، استر فلزی به جلو فشرده می شود و یک جت تشکیل می شود که نوک آن ممکن است با سرعت 10 کیلومتر در ثانیه حرکت کند. خرج شکل یافته معمولی از ماده منفجره و یک آستر مخروطی توخالی درون محفظه ساخته شده است. در شروع فرآیند یک ماده منفجره برای تولید موج انفجار آغازش می شود. این موج آستر را تغییر شکل می دهد و یک جت فلزی با سرعت بالا تشکیل می شود. این جت پوشش را سوراخ می کند و پس از رسیدن به هدف درون آن نفوذ می کند. خصوصیات جت به شکل خرج ، انرژی آزاد شده و جرم و ترکیب آستر بستگی دارد. پیش بینی می شود كه كلاهك شکل یافته متناسب با اثر مونرو معادل 150% تا 250% قطر کلاهک در زره نفوذ کند. نظریه خرج شکل یافته نفوذ هیدرودینامیکی مکانیسم پیچیده ای است که هنگامی که سرعت ضربه از یک مقدار بحرانی فراتر رود ، ظاهر می شود ،این پدیده به طور معمول در حدود سرعت 1150 متر بر ثانیه برای نفوذ کننده های معمولی در برابر اهداف زرهیRHA) ) رخ می دهد. رفتار هیدرودینامیکی کامل تا وقتی که سرعت ضربه چند کیلومتر در ثانیه نرسد ،مانند مهمات شکل یافته ، رخ نمی دهد ،. در سرعت ضربه کمتر از حدود 1150 متر بر ثانیه در زره های فلزی ، نفوذ عمدتا از طریق مکانیسم تغییر شکل پلاستیک رخ می دهد. یک نفوذگر معمولی با سرعت ضربه در حدود 1.500 متر بر ثانیه تا 1700 متر بر ثانیه با توجه به بازه سرعت اثرات تغییر شکل پلاستیک و رفتار هیدرو دینامیکی را همزمان نشان می دهد. تعدادی از مدل های در درجات مختلف پیچیدگی برای پیش بینی عملکرد نفوذ کننده ایجاد شده است. یک ویژگی مشترک که از این مدل ها پدیدار می شود ، اهمیت سرعت ضربت بالا برای بهره برداری کامل تر از مکانیسم نفوذ هیدرودینامیکی است که به نوبه خود با استفاده از نفوذ گر های طولانی تر که دارای چگالی بالاتری نسبت به چگالی مواد هدف هستند بهبود می یابد. این پدیده کاملاً توسط آزمایشات تایید می شود. خرج شکل یافته در واقع یک پدیده خارق العاده خارج از مقیاس فیزیک عادی است ، و توضیح می دهد که چرا مکانیسم تئوریک اساسی آن به هیچ وجه کاملاً قابل درک نیست. نوک جت خرج شکل یافته پس از انفجار به سرعت 10 کیلومتر در ثانیه می رسد و شتاب نوک مخروط حدود 25 میلیون g می شود. در این شتاب مممکن است سرعت نوک مخروط بعد از حدود 1.5 ثانیه به سرعت نور برسد. اما مطمئناً بعد از تنها 40 میلیونم ثانیه به سرعت ترمینال می رسد. دشوار است بتوانید پدیده دیگری را در زمین بیابید که شتاب در آن به اندازه نوک مخروط خرج گود باشد. دم جت سرعت 2-5 کیلومتر در ثانیه دارد و بنابراین جت قبل از وقوع پراکندگی به طول حدود 8 برابر قطر مخروط کشیده می شود. کشش با سرعت کرنش زیاد اتفاق می افتد و نیاز به ماده با شکل پذیری عالی در دماهای حدود 450 درجه سانتیگراد دارد. برای رسیدن به هدف ، فشار ایجاد شده بین نوک جت و دهانه شکل دهنده می تواند به اندازه 10 مگابار (10 میلیون اتمسفر) باشد ، که چندین برابر بیشترین فشار پیش بینی شده در هسته زمین است. به طور کلی توافق شده است که تغییر شکل آستر مخروطی و نفوذ در هدف هر دو با جریان هیدرودینامیکی اتفاق می افتد. با این حال ، با پراش پرتو X مشخص شده است که جت فلزی جامد است و مذاب نیست. علاوه بر این ، بهترین تخمین دمای جت بر اساس رنگ ، میانگین مقدار حدود 450 درجه سانتیگراد را نشان می دهد ، و مس در فشار اتمسفر در 1083 درجه سانتیگراد ذوب می شود. بنابراین مخلوط زیر دمای تغییر شکل است: به نظر می رسد این جت مانند یک سیال رفتار می کند ، اما با این وجود به عنوان یک جامد شناخته شده است. یکی از نظریه های اخیر که به توضیح این موضوع کمک می کند این است که جت دارای هسته مذاب اما دارای یک غلاف بیرونی محکم است. ضربه هیدرودینامیکی فرا سرعت منجر به نفوذ سر قارچ می شود ، به طوری که قطر سوراخ از قطر نفوذ بزرگتر است.میزان تنش فشاری پویا بسیار زیاد است ، به طوری که فقط دانسیته مواد آستر و جت مهم است. هر دو ماده به نظر می رسد که مایع هستند و میزان نفوذ را می توان با استفاده از معادله Bernoulli برای جریان غیرقابل فشردگی به طور دقیق مدل کرد تا معادله نفوذ هیدرودینامیکی شناخته شده را بدست آورد. پی نوشت: اگر مطلب ادامه پیدا کند موارد بررسی جزئی تر و تخصصی خواهد شد . منبع: https://www.globalsecurity.org/military/systems/munitions/bullets2-shaped-charge.htm
-
1 پسندیده شدهاولین بار 6 آذر سال 1398 توسط دریادار خانزادی از مین شکار صبا اسم برده شده است و اخباری از آن در طی این 2 سال منتشر شد خرداد سال 1399بازدیدی توسط وزیر دفاع سرتیپ حاتمی از مین شکار صبا صورت گرفت تصاویر وفیلم هایی از آن منتشر شد https://www.youtube.com/watch?v=IRQoDsfM5x0 ودر اخر هم دی ماه سال 1399 امیر رستگاری در مصاحبه با روزنامه خراسان جزئیات بیشتری از مین شکار منتشر ساخت ویدئو ناو مین شکار https://www.aparat.com/v/3vRBK خوب بعد تغییر نام این شناور به شاهین در 24 خرداد ماه 1400رونمایی شد هرچند مشخصات آن نیز تغییر جزئی داشته است از همه مهمتر اسم بردن از سامانه رباتیک کنترل از راه دور زیرآبی مین شکار ROV جالب بود که در تصاویر منتشر شده از رونمایی مشخص بود هر چند با نوشته ساخت ایران بر روی آن آقای H I Sutton در بررسی ها که داشت است احتمال میدهد این ROV شباهت بسیار زیاد فیزیکی با سامانه Pluto Plus ROV شرکت سوئیسی Idrobotica که توسط Gaymarine SRL ایتالیا ساخت می شود دارد مشخصات Pluto Plus ROV : طول: 2.25 متر عرض :0.58 متر ارتفاع :0.77متر وزن : 320 کیلوگرم وزن محموله:100 کیلوگرم حداکثر عمق: 400 متر حداکثر سرعت: کمتر از 6 نات مداومت: 2 ساعت با سرعت 3 نات برد سونار : 0.5تا 120 متر (سفارشی تا 400 متر) طول کابل ساپورت: 2000 متر -یک رشته فیبر نوری به قطر 3.5 میلی متر منابع: http://www.hisutton.com/Iran-Pluto-Plus-Minehunting-ROV.html http://www.idrobotica.com/pluto-plus.php https://www.gaymarine.it/
-
1 پسندیده شدهمن نگران افغانستان هستم ما به خاطر اهل تسنن فلسطین با تمام دنیا درگیر شدیم آما در قبال کشتار شیعیان هزاره افغانستان سکوت کردیم احتمالا بیشتر به فکر منافع هستیم تا شعار ها
-
1 پسندیده شدهبه نام خدا Airbus Helicopters VSR700 بالگرد دریایی شناسایی بی سرنشین (2022) سامانه های برخاست و فرود عمودی بی سرنشین نیروی دریایی، زیرگروهی در حال رشد از بی سرنشین ها هستند. کشتی های جنگی امروزی تقریبا همیشه به نوعی از عناصر هواپایه برای شناسایی منطقه فرا افق نیاز دارند که معمولا از بالون های قابل بازیابی و هواپیما های دریایی استفاده می کنند (نه به طور موثر). شناور های مدرن نیاز به راه حلی مدرن دارند، به همین دلیل چندین شرکت توسعه دهنده پهپاد، در حال ساخت پهپاد های شبه بالگرد دریایی برای نیاز های فعلی (پلتفرم شناسایی، سامانه های هوایی تدارکاتی) هستند. ایرباس از پلتفرم Guimbal Cabri G2 فرانسوی بهره گرفته. این بالگرد سبک 2 نفره با یک موتور، در سال 2008 رونمایی شد. VSR700 نسخه بی سرنشین و بازنگری شده آن است که تمام خصوصیات عالی یک بالگرد G2 سبک و ساده را حفظ کرده است. VSR700 برای تامین نیاز نیروی دریایی فرانسه به یک سامانه هواپیمای بدون سرنشین قابل حمل و قابل بازیابی توسط کشتی ساخته شد. این پهپاد، به عنوان یک روتورکرفت کوچک، به طور طبیعی جای کمی را روی عرشه کشتی ها (چه پلتفرم های بزرگ دوزیست کلاس میسترال یا ناوچه های سنتی نیروی دریایی فرانسه که در حال حاضر در خدمت هستند) اشغال می کند. در ظاهر، شکل و عملکرد این بالگرد با نسخه سرنشین دار یکسان است. با این حال، بخش کابین خلبان پوشانده شده و اکنون سامانه های عملیاتی مرتبط، در آن قرار می گیرند. مجموعه اپتیک در بخش چانه ای قرار گرفته و باقی حسگر ها در قسمت شکم بدنه جای دارند. همچنین، درون بدنه یک موتور قرار دارد که ملخ اصلی 3 پره را در بالای خود می گرداند. یک محور، داخل میله نازک دمی، ملخ Fenestron بخش عقب را به چرخش در می آورد. تثبیت کننده های افقی به انتهای میله دمی چسبیده است. بخش پایینی آن از یک پایه دوقلو 4 نقطه ای تشکیل شده که ساخت و نگه داری آن را آسان می کند. در ژانویه 2018، اعلام شد که نمونه اولیه VSR700 در همین سال اولین پرواز خود را انجام خواهد داد. در نوامبر 2019، VSR700 اولین پرواز خود را با موفقیت به اتمام رساند. در جولای 2020، ایرباس اولین پرواز بدون اتصال به سیم VSR700 را انجام داد. در آپریل 2021، پس اتمام موفقیت آمیز فاز پرواز با سرعت کم، VSR700 برای انجام آزمایش های دریایی در سال 2022 آماده می شود. مشخصات - سال ورود به خدمت: 2022 - تعداد فروند ساخته شده: 1 - کشورهای مصرف کننده: فرانسه (احتمالا) - نقش: نیروی دریایی (توانایی برخاست از زمین و ناو برای انجام عملیات های روی دریا در انواع نقش های دریایی هنگام پشتیبانی شدن توسط عناصر سطحی هم پیمان)، جاسوسی-نظارت-شناسایی و پیش آهنگی (ISR، سنجش اهداف زمینی و منطقه هدف برای ارزیابی سطح تهدیدات محیطی، قدرت و تحرکات دشمن)،توانایی های بدون سرنشین (طراحی شده با توانایی های بدون سرنشین برای ایفای انواع نقش های بالای میدان نبرد) - طول: 6.3 متر - طول بال ها: 7.2 متر - ارتفاع: 2.75 متر - وزن: 400 کیلوگرم - حداکثر وزن برخاست: 700 کیلوگرم (300 کیلوگرم ظرفیت بار) - قوای محرکه: 1 موتورپیستونی CD-155 سوخت جت/بنزینی با توان 155 اسب بخار که ملخ 3 پره اصلی و روتور Fenestron دمی را می چرخاند. - حداکثر سرعت: 185 کیلومتر بر ساعت - ارتفاع پروازی: 4000 متر - برد: 700 کیلومتر - سرعت افزایش ارتفاع: 366 متر بر دقیقه - تسلیحات: ندارد. بسته ماموریتی شامل دوربین الکترو-اپتیک، رادار جستجوی سطحی، انواع حسگر ها - نسخه ها: VSR700 (سری پایه) منبع
-
1 پسندیده شدهبه نام خدا Airbus DS Tanan 300 سامانه بدون سرنشین برخاست و فرود عمودی (VTOL) (2019) Tanan 300 ساخته شرکت دفاعی و فضایی ایرباس (حاصل ادغام Cassidian, Astrium و بخش نظامی ایرباس) است. این پهپاد که در طراحی ظاهری شبیه Skeldar شرکت ساب است، برای به کار گیری از شناور های سطحی در نقش نظارت دریایی ساخته شده است. جستجو و نجات دریایی، شناسایی کلی، دست یابی به هدف، جمعآوری اطلاعات کلی و پشتیبانی از عملیات های بشردوستانه،از دیگر اهداف ایرباس برای توسعه این پهپاد هستند. ایرباس برای Tanan 300 انواعی از حسگر ها از تصویربرداری شبانه و هوش الکترونیکی تا رادار دریایی و تجهیزات الکترواپتیکال/مادون قرمز HD را به درخواست خریدار ارائه می دهد. Tanan 300 دارای طول بال 5 متر، طول 4.3 متر و ارتفاع تا روتور اصلی 1.2 متر است. پیکربندی آن، همانند بالگرد های سرنشین دار معمولی، دارای یک روتور اصلی چند پره در بالای بدنه است که سامانه اویونیک، سوخت و موتور را در خود جای داده است. یک محور که در میله دمی پنهان است، روتور دمی چند پره در سمت راست را می چرخاند. بخش پایین بدنه از نوع تیغه ای است که عملیات در میدان نبرد را آسان تر و هزینه تولید هر واحد را کمتر می کند. بخش اپتیک به صورت برجسته در قسمت شکمی قرار دارد که دید خوبی نسبت به اطراف و افق دارد. برد عملیاتی Tanan 300 تا 180 کیلومتر است و می تواند محموله ای به وزن 50 کیلوگرم را در بازه ای 8 ساعته حمل کند (حداکثر وزن برخاست 300 کیلوگرم). حداکثر سرعت آن به 150 کیلومتر می رسد و حداکثر ارتفاع پروازی آن تا 4000 متر ثبت شده است. سرعت کروز آن 100 کیلومتر بر ساعت تخمین زده می شود. انتظار می رود عملیات های Tanan 300 در ارتفاع 3000 متر یا پایینتر انجام شوند. Tanan 300 هنوز در مرحله توسعه تحت برند Cassidian است. مشخصات - سال ورود به خدمت: 2019 - تعداد فروند ساخته شده: 2 - کشورهای مصرف کننده: ندارد - نقش: جاسوسی-نظارت-شناسایی و پیش آهنگی (ISR، سنجش اهداف زمینی و منطقه هدف برای ارزیابی سطح تهدیدات محیطی، قدرت و تحرکات دشمن)،توانایی های بدون سرنشین (طراحی شده با توانایی های بدون سرنشین برای ایفای انواع نقش های بالای میدان نبرد) - طول: 4.3 متر - طول بال ها: 5 متر - ارتفاع: 1.2 متر - وزن: 300 کیلوگرم - حداکثر وزن برخاست: 350 کیلوگرم (50 کیلوگرم ظرفیت بار) - قوای محرکه: 1 موتور نامشخص گرداننده یک روتور 2 پره اصلی و یک روتور 2 پره دمی - حداکثر سرعت: 150 کیلومتر بر ساعت - ارتفاع پروازی: 4000 متر - برد: 200 کیلومتر - تسلیحات: ندارد. محموله فقط شامل حسگر و رادار. حمل محموله های مخصوص هر عملیات با قابلیت mix-and-match. - نسخه ها: Tanan 300 (سری پایه)، Tanan 300 Block 1 (نسخه اولیه بر پایه CybAero APID 60)، Tanan 300 Block 2 (نسخه بهبود یافته با ابعاد بزرگتر) منبع
-
1 پسندیده شدهتفاوت EFP و خرج گود تا اینجا مطالبی در مورد خرج گود ها و EFP ها ارائه شد که به لحاظ طراحی نزدیک به هم هستند اما تفاوت کلی طراحی این دوتجهیز در تصویر زیر مشخص هست. البته و در واقع EFP ها نوع خاصی از خرج گود ها محسوب می شوند. آغازش در خرج گود ها عموما از یک نقطه انجام می شود اما در EFP ها میتوان مطابق مقاله پیشین آغازش چند نقطه ای جهت شکل دادن به پرتابه داشت و همانطور که بالا تر بیان شد این موضوع باید در طراحی های انجام گرفته در ایران هم مورد توجه قرار گیرد. تفاوت دیگر مربوط به فاصله stand off در EFP ها است که در این تجهیزات این فاصله زیاد بوده و به دلیل این تفاوت رفتار صفحه هدف می تواند مطابق با اثر هیدرودینامیک نباشد.
-
1 پسندیده شدهAmirali123 : عبارت Cross Domain integration رو چی معنی می کنید؟ MR9 : احتمالا "یکپارچه سازی متقاطع " Amirali123 : پس Cross Domain maneuver چی معنی می کنید؟ MR9 : متن را لطف کنید . MR9 : مانور در محیط رزمی متقاطع ... یا چیزی شبیه به این oldmagina : سلام پیشوند cross با خط تیره بعدش به مفهوم "ترکیب " است . Amirali123 : یعنی " مانور در محیط ترکیبی" ، پس به Cross Domain integration چی بگیم؟ MR9 : عملیات ترکیبی یکپارچه MR9 : بله .. یا مانور ترکیبی یکپارچه ..احتمالا Amirali123 : "محیط ترکیبی یکپارچه" ؟؟ alrkhs : شاید حوزه ترکیبی oldmagina : "حیطه های ترکیبی یکپارچه " arjmandi : به نظرم مانور بین منطقه ای جور در میاد HRA : یکپارچگی گستره های همهنگام ، در هم تنیدگی حوزه های همهنگام (مقارن) Amirali123 : تازه Cross Domain intelligence هم هست . alrkhs : یکپارچه سازی بین حوزوی HRA : درهم تنیدگی (یکپارچگی) هم زمان (هم هنگام) حوزه ها(گستره ها) پی نوشت : لطفا هر نظر دیگه ای دارید پیشنهاد بدید
-
1 پسندیده شدهبی طرفی اون هم تو منطقه ایی مثل خاورمیانه بی معناست به قول جرج بوش یا با ما هستی یا علیه ما حالت دیگه ایی وجود نداره
-
1 پسندیده شدهسلام پس بالاخره داستان شرق داره برای آمریکاییها به طور عملی جدی میشه ! خدا کنه بتونیم عاقلانه از موقعیت بهره برداری کنیم . در طول تاریخ بی عملی و بی طرفی رسمی در قبال حوادث بزرگ بین المللی همواره برای کشور ما به فاجعه ختم شده است
-
1 پسندیده شدهبسم ا.... ظاهرا ارتش ایالات متحده (براساس گفته های لوید آستین وزیر دفاع ) مشغول برنامه ریزی برای عقب کشیدن ( کاهش کمّی ) واحدهای پیاده ، پدافند ضدموشکی ، نیروی هوایی از خاورمیانه هست تا تمرکز تمامی نیروها برای مقابله با چین و روسیه باشد . 1- هشت آتشبار پاتریوت و تاد از سعودی ، عراق ، کویت ، اردن جابه جا میشود 2- تمرکز دولت بایدن روی مذاکرات هسته ای با ایران 3- تقویت ارتش سعودی برای مقابله با ایران و یمن ! 4- کاهش نیروهای آمریکایی در عراق 5- ادامه تهدید ایران علیه ایالات متحده با مسلح شدن گروه های تحت حمایت این کشور به پهپادهای رزمی 6- انتقال سامانه های رزمی به اروپای شرقی و شرق آسیا برای مقابله با چین و روسیه 7- برخی در ایالات متحده معتقدند که این عقب نشینی به معنای بازگذاشتن دست روسها و چینی ها برای گسترش نفوذ در خاورمیانه هست . و .... سامانه ضد موشکی پاتریوت ، پایگاه هوایی پرنس خالد - سعودی U.S. Military to Withdraw Hundreds of Troops, Aircraft, Antimissile Batteries From Middle East
-
1 پسندیده شدهطراحی پرتابه های باله دار در این قسمت از داستان یک نمونه EFP توسط دوستان چینی بررسی شده که ارائه خواهد شد. مشخصات نمونه در این نمونه از ماده منفجره JH-2 به عنوان شارژ اصلی استفاده می شود. چگالی ، طول و قطر خرج به ترتیب 7/1 گرم در سانتی متر مکعب ، 32/5 میلی متر و 65 میلی متر است. آستر از مس ساخته شده است و پیکربندی آستر با ضخامت دیواره متغیر نیم کره است. انحنای سطح بیرونی و داخلی آستر به ترتیب 70 میلی متر و 78 میلی متر است. ضخامت آستر در راس 2.8 میلی متر است. شبیه سازی عددی نشان می دهد که آستر نیم کره با ضخامت دیواره متغیر سبب تشکیل EFP با پیکربندی مناسب تر می شود. در این قسمت هدف طراحی EFP با شکل پرتابه باله دار است که برای رسیدن به این هدف باید شکل خاصی از زنجیره آتش طراحی شود. برای اینکه سه باله در انتهای پرتابه داشته باشیم باید آغازش از سه نقطه انجام شده تا موج شوک پدید آمده شکل دلخواه ما را تولید کند که البته موضوع بسیار پیچیده ای هست. زنجیره آتش مدار منفجره سه نقطه ای همزمان مدار انفجاری همزمان سه نقطه ای پیکربندی موج انفجار خرج گود را کنترل می کند. در این تست یک مدار انفجاری "یک در سه " طراحی شده است . این مجموعه شامل سیم انفجار ، تخته آغازش ، تقویت کننده (بوستر) A ، B و C است. ظرفیت شروع و همگام سازی مدار انفجاری سه نقطه ای برای کنترل موج شوک بسیار مهم است. این طراحی در تلاش برای بهبود ظرفیت آغاز و همگام سازی آغازش طراحی بهینه سازی شد. پارامترهای توالی شروع در جدول ذکر شده است. سپس ظرفیت هماهنگی و شروع مدار انفجاری اندازه گیری شد .همگام سازی خروجی موج انفجار سه نقطه ای توسط حسگرها اندازه گیری شد. نتایج نشان می دهد که خروجی های موج شوک نقاط آغازش قابل اعتماد هستند ، و طراحی مدار انفجاری منطقی است. در این قسمت تست مربوط به زنجیره آتش طراحی شده، انجام شده است که تصاویر مربوط به آن در ادامه آمده است. آماده سازی نمونه آزمایش برای اندازه گیری ویژگی های بالستیکی EFP طراحی شد. سه کلاهک EFP شلیک شد. همانطور که EFP ها پس از تشکیل حرکت می کردند ، داده هایی که شکل خارجی ، سرعت و عملکرد پرواز آنها را نشان می دهد جمع آوری شدند. افت سرعت با استفاده از هشت صفحه کاغذ قرار داده شده در طول فاصله مسیر پرواز 5 متر به 5 متر تا 40 متر بدست آمد. پس از برخورد پرتابه با هر صفحه ، شکل پرتابه بر روی صفحه نقش می بندد و به این ترتیب مسیر پرواز EFP را می توان با کم شدن ارتفاع پرواز مشخص کرد. زمان دقیق سوراخ شدن صفحه با EFP در هر برخورد ثبت می شود تا سرعت EFP در ایستگاه های مختلف با زمان سپری شده محاسبه شود. در شکل زیر شبیه سازی عددی انجام شده را مشاهده می کنید. سرعت و شکل EFP داده های آزمون نشان می دهد که سرعت EFP های باله دار در شلیکهای متفاوت مشابه است. جدول زیر نتایج آزمایش سرعت EFP ها را در دامنه های مختلف نشان می دهد. تحقیقات تجربی در منابع علمی نشان می دهد که کاهش سرعت در هر متر برای EFP های معمولی دارای دم مخروطی حدود 27.3 متر بر ثانیه است. بنابراین ، باله ها می توانند پسآ پرواز EFP را به میزان قابل توجهی کاهش دهندو سبب افزایش سرعت در پرتابه شوند. در ادامه شکل دقیق EFP با باله، به دست آمده از طریق شبیه سازی عددی نشان داده شده است. با بررسی صفحه های کاغذی قرار داده شده در مسیر حرکت پرتابه می توان اطلاعات زیادی را بدست آورد. طول EFP اندازه گیری شده توسط صفحه با زاویه حمله تعیین می شود ، که به طور معمول کوچکتر از طول واقعی EFP است. اطلاعات مربوط به اشکال باله ها را می توان با زاویه حمله کم روی صفحه تصویر کرد و اطلاعات مربوط به کل شکل بدنه EFP را می توان با زاویه بزرگ حمله روی صفحه تصویر کرد. جدول زیر شبیه سازی عددی و نتایج آزمون شکل EFP و سرعت اولیه را نشان می دهد. نتیجه گیری شبیه سازی های رایانه ای و نتایج آزمایش نشان داد که یک EFP با باله می تواند توسط زنجیره آتش مدار منفجره سه نقطه ای طراحی شده تشکیل شود. باله ها به طور قابل توجهی پسآ پرواز EFP را نسبت به EFP های معمولی دارای دم مخروطی کاهش می دهند و پایداری آیرودینامیکی EFP را بهبود می بخشند تا توانایی نابودی هدف را افزایش دهند. انتظار می رود EFP های طراحی و ساخته شده در ایران به عنوان قطب این تجهیز به همین شکل طراحی شوند که احتمالا با توجه به تصاویر این موضوع در طراحی های ایرانی مشاهده نمی شود. منابع : https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2214914714000348 ایرادات متن رو اعلام کنید تا مصلاح شوند انشاالله اداهمه خواهد داشت. متاسفانه به دلیل منتقل نکردن تصاویر قبلی توسط مدیران مقداری از محتوا از دست رفته است سالها قبل مطلبی رو در باره ایمنی مواد منفجره ارسال کردم که متاسفانه مدیران به دلیل غیر علمی بودن یا نا مرتبط بودن بدون اطلاع من حذف کردند. امیدوارم این مطالب حذف نشوند.
-
1 پسندیده شدهبه نام خداوند بخشنده ومهربان نگاهی به 17 تا از مسلح ترین پرنده های تاریخ هوانوردی در نقش پشتیبانی هوایی نزدیک تا قبل از انکه ویروس هایی چون کرونا جان مردم را در سرتاسر جهان به خطر بیاندازند ساکنان کره خاکی از تسلیحات مختلف مانند تیربارها وتوپهایی با کالیبر سنگین وسبک برای محروم کردن یکدیگر از ادامه زندگی استفاده میکردند این تسلیحات هرچند در ابتدا وحشتناک به نظر میرسند اما قطعا برای علاقه مندان به دنیا تسلیحات به شدت هیجان انگیز هستند خصوصا انکه وقتی این دسته از تسلیحات همزمان با هواپیماهای مختلف ترکیب شوندو ماشینی بی رحم در اسمان پدید اورند در این مطلب میخواهیم باتعدادی از خاص ترین پرنده های کشتار و ویران گر اشنا بشویم پرنده هایی که پرواز انها ترس و دلهره فراوانی به دل دشمنان وخصوصا نیروهای پیاده روی زمین در دوره های مختلف از تاریخ انداخته است. 17. Naval Aircraft Factory N-1 عموما نیروی دریایی کشورهای پیشرو صنعتی خصوصا نیروی دریایی امریکا در گذشته از بزرگترین علاقه مندان به توپ ها و تیربارهای سنگین در جهان بودند هنگامیکه عصر پرواز فرا رسید این دسته از نیروهای مسلح به سرعت به فکر ترکیب این تسلیحات با هواپیماهای ساخت ان زمان افتادند هر چند پرنده های ان زمان در ابتدا ناتوان تر از ان به نظر میرسیدند که قابلیت حمل تسلیحات سنگین را داشته باشند اما این نقطه ضعف به هیچ عنوان سدی در برابر تفکر گسترش نیروی هوایی هجومی در سال 1917 قرار نگرفت.اولین ترکیب مورد نظر ما از پیوند تیربار سنگین خنک شوندهDavis Gun و هواپیما سبک بال ثابت N1 تولد یافت این دو قسمت از ماشین کشتار جدید از بهترین های زمان خود بودند و 4 فروند از این پرنده هجومی نیز تحت عنوان N1S نیز ساخته شد هرچند این طرح هیچگاه عملیاتی نشد اما اغاز گر راهی برای توسعه ماشین های پرنده ویران گر بود. 16. Pemberton-Billing P.B.29E/Supermarine Nighthawk ساخت یک هواپیما رهگیر با قابلیت 18 ساعت پرواز حتی برای زمان ما نیز هیجان انگیز به نظر میرسد حال وجود چنین طرحی در سال 1917 قطعا خارج از تصور به نظر میرسید.یک هواپیما با کابین بسته و قادر به حمل 4 خدمه و مجهز به تیربار دیویس و نورافکن جستجو با ژنراتور مجرا ترکیبی فراتر از عصر خود به وجود اورده بود اما مانند بسیاری از طرح های دنیا هوانوردی وجود یک نقطه ضعف عمده ان را به میان صفحات تاریخ فرستاد این پرنده از قدرت خروجی موتور مناسبی بهره نمیبرد قدرتی که فقط میتوانست سرعت 60 مایل در ساعت به ان را بدهد سرعتی کمتر از زپلین های ان زمان در نتیجه این رهگیر حتی قادر به تعقیب و رهگیری خطرهایی چون زپلین ها نیز نبود در نتیجه طرح ان مورد پذیرش قرار نگرفت. 15. Robey-Peters Gun Carrier حملات زپلین های المانی برعلیه بریتانیا هرچند تلفات و خسارت مادی کمی به بریتانیا وارد کرد اما انعکاس رسانه ان باعث ایجاد موجی وحشتناک از خشم و نفرت در میان مردم این کشور شده بود به همین دلیل طراحان وتولیدکنندگان بریتانیایی به شدت به دنبال توسعه رهگیری جدید رفتند یکی از موفق ترین از این طرح ها Robey-Peters نام داشت رهگیری با دو تیربار دیویس در زیر دوبال و با سرعتی مناسب برای تعقیب زیپلین های المانی .این طرح تا پایان سال 1918 تعداد زیادی از زپلین های المانی را مورد اصابت قرار داده بود. 14. Tupolev I-12 توپولف I-12 (همچنین با نام ANT-23) نمونه اولیه هواپیمای جنگنده شوروی بود که هرگز به تولید نرسید. I-12 از نظر طراحی غیرمتعارف و عجیب به نظر میرسید این پرنده مجهز به دوتیربار خنک شونده با اب بود همچنین دو موتور نیز در جلو وپشت کابین خلبان قرار گرفته بود. این هواپیما برای اولین بار در سال 1931 پرواز کرد اما به دلیل عملکرد ناامیدکننده و مشکلات عملیاتی مانند عدم توانایی خلبان برای فرار از هواپیما بدون برخورد با پروانه پشت سر ، وارد تولید نشد.این طرح ناموفق را باید اولین جرقه تولید هواپیماهای تهاجمی سبک در شوروی دانست. 13. Grigorovich I-Z I-Z که مانند I-12 برای حمل یک جفت تیربار خنک شونده 76.2 میلیمتری طراحی شده بود ، دومین تلاش شوروی برای جنگنده مسلح به توپ بود. این یکی اما ، با بدنه تقویت شده برای محافظت در برابر آسیبهای ناشی از تسلیحات ضد هوایی طراحی شده بود، همین امر باعث شد این طرح با موفقیت متوسطی روبرو شود(حداقل طبق استاندارد های کاملاً مختلط این دسته از هواپیماهای جنگی).این هواپیما با داشتن ویژگی های مثبت و جدیداما نقاط ضعف عمده ای داشت به میزان دید کافی خلبان ان توجه نشده بود همچنین خروجی دود موتورها نیز مشکلاتی برای خلبان به وجود می اورد هر چند 100 فروند از این هواپیما ساخته شد اما وجود مشکلاتی علاوه بر مشکلات ذکر شده باعث شد از این پرنده استقبال چندانی نشود هر چند نگرش تازه طراحان ان تاثیر زیادی بر تولیدات اینده نیروی هوایی شوروی گذاشت. 12. Spad S.XII Spad S.VII های بهبود یافته با توپ جدید 37 میلیمتری برای تکمیل اسکادرانهای مجهز به Spad S.XIII پیش بینی شده بود. در حالی که از موتورهای قدرتمندتر نیز بهره میبردند در ابتدا امر و در ازمایش های اولیه این پرنده بسیار موفق ظاهر شد اما با پرواز های بیشتر ایجاد مشکلاتی برای خلبان ناشی از محل قرارگیری توپ های جدید نمایان شد همین امر باعث شد فقط 20 فروند از این هواپیما افسانه ای جنگ جهانی اول ارتقا یابد و این طرح پس از ایجاد امید فراوان در نیروی هوایی فرانسه متوقف شود. 11. Salmson-Moineau S.M. 1 A3 از اوایل سال 1915 به بعد آشکار شد که خلبانان جنگ جهانی اول قادر به استفاده از تسلیحات و تیربارهای سنگین تر هستند.این هواپیما با تسلیح به دو توپ 37 ملم توان اتش بسیاری از خود نشان داد متأسفانه ، دو رویکرد طراحی نامتعارف مانع از آن می شد که این هواپیما بهترین کارایی خود را نشان دهد اولین ان انتخاب جعبه دنده و سیستم شافت برای اتصال یک موتور 240 اسب بخاری بود که این هواپیما را سنگین ومستعد خرابی هنگام پرواز کرده بود همچنین چرخ فرود دماغه هم هنگام فرود مشکلات زیادی به وجود می اورد با وجود مشکلات ذکر شده از این هواپیما 155 فروند ساخته شد و به دلیل قدرت اتش خوب تا پایان جنگ نیز مورد استفاده قرار گرفتند. 10. Blackburn R.B.3A Perth این هواپیما دریا نشین سه موتوره انگلیسی را باید از طرح های پیشگام نیروی هوایی بریتانیا دانست هواپیمایی که با توپ 37 ملم و یا حمل تسلیحات سنگین تر میتوانست شکارچی بزرگی برای کشتی های دشمن باشد از این هواپیما تا سال 1934 چهار فروند تولید شد و احتمالا به دلیل کاهش هزینه ها وبه نفع طرح های دیگر تولید ان متوقف شد. 9. Hawker Hurricane IID یک جفت توپ40 میلیمتری ویکرز اس این پرنده را به قاتل بی رحم نیروهای ایتالیایی و المانی در شمال افریقا تبدیل کرده بود این پرنده شناخته شده دنیا هوانوردی در بسیاری از نبردها در نقاط مختلف جهان خوش درخشید. 8. Messerschmitt Me-262A-1a/U5 Schwalbe یک شوالبه مسلح مسرشمیت امئی ۲۶۲ به طور معمول با چهار توپ 30 میلیمتری خود ممکن است به هر حال یک مدال افتخار را در سالن شهرت توپخانه های پرنده برای خود قرار دهد اما یک اسلحه ضد تانک 50 میلیمتری در دماغه قطعا ان مکان را تضمین می کند.در ابتدا طرح 262 شامل دو نسخه بود اما به دلیل ایجاد مشکلات فنی نسخه دوم هیچ گاه ساخته نشد نسخه ای که در صورت پرواز میتوانست با شلیک چند گلوله 50 ملم یک بمب افکن بی 17 یا بی 24 را به زیر بکشد. 7. Douglas AC-47 Spooky وقتی خلبانان AC-47 اسلحه های خود را فعال میکردند ، رودخانه ای وحشتناک از سرب و برنج با اهنگ6000 گلوله در دقیقه از هواپیما سرازیر میشد. C-47 در استتار سبز و قهوه ای به عنوان یک هواپیمای پشتیبانی آتش در جنگ ویتنام ظاهر شد. Spooky که به عنوان یک جایگزین مقرون به صرفه برای تعداد بیشتری از هواپیماهای حمله زمینی موجود در نظر گرفته شده بود، در کل این هواپیما یک رویکرد ابتکاری بود که بسیار خود راکارآمد نشان داد. پس از انجام تغییرات میدانی با استفاده از مسلسل های کالیبر 30 در غلافها و برخی آزمایشات شلیک گتلینگ در ایالات متحده ، تصمیم گرفته شد که سه اسلحه گتلینگ با موتور الکتریکی 7.62 میلیمتری که از طریق پنجره هواپیما شلیک می کنند ، برای ان درنظر گرفته شود .Spooky در ویتنام جنوبی به خوبی درخشید. 6. North American B-25G/H Mitchell استفاده از بمب افکن ها و حمل تعدادی توپ سنگین برای حملات بر علیه اهداف زمینی به نیروی هوایی سه کشور شوروی بریتانیا وامریکا پیشنهاد داده شد اما این طرح فقط در امریکا مورد پذیرش قرار گرفت به همین منظور بمب افکن بی 29 به ذلیل دماغه کوتاه ان وطراحی چهارگوشه بدنه انتخاب شد ماشین جدید را باید شرمن پرنده نامید پرنده ای که میتوانست حداقل 14 توپ 50 ملم حمل نماید این پرنده برعلیه کشتی های باری کوچک و تانکرهای سوخت موثر وکارامد بود وحتی با هدف قرار دادن نقطه مناسب توان غرق ناوشکن ها را نیز داشت. 5. de Havilland Mosquito FB Mk. XVIII ‘Tsetse’ باهدف ایجاد یک نابودگر متخصص انهدام تانک پرنده Tsetse توسعه یافت در اصل این پرنده ترکیبی از توپ 57 ملم خودکار مولینز ویک بمب افکن استاندارد بریتانیایی Mosquito Mk بود این توپ مهیب میتوانست55 گلوله در دقیقه اتش کند در اصل این توپ جایگزین 4 توپ 20 ملم اولیه این Mosquito Mk شده بودند با گذشت زمان مشخص شد این توپ 57 ملم دیگر برعلیه تانکهای المانی جدید وبا زره تقویت شده کارایی لازم را ندارد در نتیجه تصمیم گرفته شد نوع ماموریت تغییر یابد در ماموریت جدید تعریف شده برای ان اهداف شناورهای سبک وزیردریایی های دشمن بودند گفته شده است در طی 14ماه فقط 8 فروند U-boats توسط این پرنده شکار شده است. 4. Junkers Ju 87 Stuka Kanonenvogel Hs 129 در ابتدا معرفی و تحویل به ارتش المان و به دلایلی چون عدم طراحی توپ مناسب وموتور پرعیب چنان در نابودی اهداف زمینی خصوصا تانک ها ناموفق بود که فرماندهان لوفت وافه المان نازی تصمیم گرفتند از Stuka به عنوان شکارچی موفق تانک استفاده کنند Stuka مجهز به دو توپ 57 ملم فلاک ومهمات هسته تنگستنی به طور دیوانه واری در نابودی تانک های دشمن خود را موفق نشان داد خلبانان المانی با پرواز در ارتفاع و سرعت کم خط اتشی پرحجم بر سر تانک های دشمن خصوصا تانک های ارتش شوروی می ریختند .به نظر باید به دلیل شباهت های زیاد این طرح را پدر هواپیما پشتیبانی نزدیک ای-10 تاندربولت امریکایی دانست. 3. Henschel Hs 129B-3 Panzerknacker Hs 129 یک اقدام اضطراری برای ایجاد یک هواپیمای پشتیبانی نزدیک برای نابودی نیروهای زرهی پرحجم دشمنان رایش سوم بود.هرچند ایده کلی طراحی ان بسیار ممتاز و پیشرو در زمان بود اما کیفیت ساخت اجزا ان متناسب با اهداف ساخت وطراحی ان نبود . توپ 76 ملم این پرنده فقط با توپ بی 52 قابل قیاس است .این توپ با تولید 870 عددی از توپ های سنگین پرتولید المان میباشد.در هرصورت حتی با وجود این توپ قدرتمند این هواپیما کارایی لازم در توقف ماشین زرهی دشمن را از خود نشان نداد وبا وجود نابودی تعداد زیادی از تانک های دشمن خود نیز تلفات بسیاری در صحنه نبرد داد. A-10 THUNDERBOLT II این هواپیما به نظر میرسد هیچگاه در ارتش امریکا بازنشسته نشود هواپیمایی که با موتور توربوفن قابل اعتمادش و توپ افسانه ای GAU-8A Avenger تبدیل به ماشین کشتار ارتش عراق در جنگ خلیج فارس شد.علاوه بر توپ و طراحی ممتاز ان و کسب دقت لازم در اصابت اهداف روی زمین باید به طراحی خود هواپیما نیز به چشم تحسین نگاه انداخت.خصوصا انکه جنگنده ای چون میگ 27 نیز مجهز به توپ 30 ملم چرخان بود اما هیچگاه نتوانست نامی هم رده همتای امریکایی خود پیدا کند. 1. Lockheed AC-130 یک نمونه از یک هواپیما غول پیکر تا دندان مسلح شده! ترکیبی از C-130 و توپ های چرخان 20 ملم و40 ملم وحتی هویتزرهای 105 ملم وخمپاره اندازهای 120 ملم ان را به قدرتمندرین هواپیما مسلح شده هجومی تاریخ تبدیل کرده است AC-130 از 1967 تا جدیدترین نسخه معرفی شده ان در سال 2017 ارتقا و تغییرات فراوانی به خود دیده است. از گذشته تا زمان حال هواپیماهای AC-130 به مدت 50 سال پشتیبانی هوایی را برای اپراتورهای ویژه ارائه می دهند. اگرچه این هواپیما از طریق به روزرسانی مداوم تسلیحات ، حسگر ها و سیستم های دفاعی واقدام متقابل قابلیت های امروزی پیدا کرده اند اما به دلیل اثر رادرای و حرارتی زیاد و توسعه سامانه های پدافند هوایی گوناگون به نظر نمیرسد در یک نبرد گسترده قابلیت بقا مناسبی داشته باشد به همین دلیل در سالهای اخیر کارشناسان سرمایه گذاری بر روی پهبادها و قابلیت های رادراگریزی را به عنوان جایگزین پیشنهاد داده اند. منابع :https://en.wikipedia.org/wiki/Henschel_Hs_129 https://en.wikipedia.org/wiki/Tupolev_I-12 https://www.historyhit.com/important-aircraft-from-world-war-one/ https://hushkit.net/2020/08/15/17-heaviest-armed-gunfighters-gunniest-warplanes/ https://en.wikipedia.org/wiki/Douglas_AC-47_Spooky
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهسلام اینکه بخواهیم صندلی پران داخلی را مقصر اول بدونیم اشتباه هست به هرحال تو این تحریم ها اقدام به ساخت و بومی کردن صندلی پران اقدامی لازم و ضروری بود به هرحال یک گام مهم در بازسازی نیروی هوایی و حفظ خلبانان آن باتوجه به تست های انجام شده بر روی صندلی سریر، که خیلی جالب هم بود مثل پرتاب روی زمین پرتاب در آسمان از روی پرنده آزمایشی و ... به نظرم بهتره مقصر رو در بازرسی ها و الزامات بازرسی جستجو کرد که چه آیتمی پیشبینی یا دیده نشده که منجر به این اتفاق تلخ شده است با در نظرگرفتن تجربه 60 ساله ایران در استفاده از صندلی های پرتابی ، و بیش از 40 سال کار در تحریم و حفظ صندلی ها، به جای مقصر یابی در تولید داخلی، مشکل را باید در الزامات و چک لیست ها جست. از این رو مشکل : - عدم رعایت چک لیست ماهیانه و سالیانه - عدم تطابق الزامات با تجارب داخلی و دستورالعمل های خارجی باید جست ----------------------- این دانشنامه اینجا به درد میخوره اطلاعات در مورد صندلی پرتاب خلبان شرکت شرکت مارتین بیکر لینک
-
1 پسندیده شدهکمی طراحی محاسبه عمق نفوذ خرج گود مطالعات نظری و همچنین تحقیقات تجربی منجر به ایجاد مدلهای پیشرفته برای محاسبه عمق نفوذ شده است . با این حال ، برای این مدلها ، منبع دقیق از داده ها و مشخصات جت و همچنین ماده هدف ضروری است - داده هایی که معمولاً برای مواد خرج شکل یافته در دسترس نیستند و همچنین منابع لازم برای محاسبه چنین مدل هایی به راحتی در دسترس قرار ندارد. در چنین شرایطی روشهای کارآمد و آسان برای استفاده در محاسبات در سوئد طراحی شده است. در سوئد ، یک مدل ساده برای نفوذ به استحکامات توسط FOI طراحی شده است ، در این روش عمق نفوذ ، H به صورت زیر محاسبه می شود: در این محاسبه و ضرایب K1 , K2 به ترتیب برای بعضی از موارد در جدوال زیر آمده است این روش صرفا برای تخمین میزان نفوذ کاربرد دارد و جهت طراحی خرج گود نیاز به روش های کامل تری می باشد. منابع در پایان ذکر خواهد شد انشاالله اداهمه خواهد داشت.
-
1 پسندیده شدهانواع پرتابه ها EFP میله بلند تا شده از عقب میله بلند تا شده از جلو توپی چین خورده بنا به سرعت قسمت های مختلف آستر وضخامت آن حالت های مختلف رخ می دهد که در صورت نیاز توضیح مفصل ارائه خواهد شد. پی نوشت: اگر اشتباهی وجود دارد کمک کنید. منابع در پایان مطلب خواهد امد انشاالله ادامه خواهد داشت...
-
1 پسندیده شدهمبحث دوم: تئوری هیدرو دینامیک مواد منفجره منفجر شده در تماس با صفحات فولادی ضخیم هنگامی که حفره ای در مواد منفجره در تماس با صفحه قرار دارد ، سوراخ های بسیار عمیقی در فولاد ایجاد می کند. در حالی که این پدیده بیش از 150 سال است که شناخته شده است ، افزایش عظیم قدرت نفوذی که می تواند با پوشش حفره انفجاری با فلز نازک تولید شود ، اخیراً کشف شده است. در طول جنگ تعدادی از سلاح های سبک ، سرعت پایین ، ضد تانک (به عنوان مثال ، موشک بازوکا) تولید شد که از این پدیده برای سوراخ کردن صفحه زره ضخیم استفاده کرد. یک نظریه نسبتاً کامل ریاضی از این پدیده اساساً جدید همراه با برخی از داده های تجربی که در تدوین و آزمایش این تئوری کمک کرده اند ارائه شده است. این فرآیند به دو مرحله تقسیم می شود: اول ، تشکیل بخشی از آستر فلزی به یک جت نازک بلند که به صورت طولی با سرعت های بسیار زیاد (30،000 فوت ./sec.) حرکت می کند و دوم ، مجبور کردن کناره های مواد هدف توسط فشارهای بسیار زیاد (0.3 ‐ میلیون atm اتمسفر) که در اثر ضربه جت پر سرعت تولید می شود. تئوری های هر دو مرحله مبتنی بر هیدرودینامیک کلاسیک مایعات کامل است ، که قابل اجرا است زیرا مقاومت فلزات درگیر در فشارهای زیاد مواجه می شود. منبع: https://www.tib.eu/de/suchen/id/aip%3Adoi~10.1063%2F1.1698173/Explosives-with-Lined-Cavities/
-
1 پسندیده شدهبسم ا... . سلام علیکم فیلم تست ، در حدود 22 ثانیه هست PAKISTAN TESTS RA’AD-II AIR-LAUNCHED CRUISE MISSILE ظاهرا ماموریت اولیه این موشک کروز ، حمل کلاهک هسته ای هست . چیزی که رصد شده ، ادعای پاکستانی ها در مجهز بودن این سامانه تسلیحاتی به سیستم های ناوبری برای انهدام دقیق اهداف هست والا ما هم مثل شما منتظریم بلکه خبری بشود ...
-
1 پسندیده شدهتست موشک کروز هواپرتاب رعد-2 توسط نیروی هوایی پاکستان 8 فوریه 2020 . نیروی هوایی پاکستان براساس اطلاعات منتشرشده از سوی آژانس خبری این کشور ، موشک کروز هواپرتاب خود با قابلیت حمل سرجنگی هسته ای را با موفقیت آزمایش نموده است . تست موفقیت آمیز این موشک ، به نیروی هوایی این کشور اجازه می دهد ، اهداف مورد نظر را در بردی 600 کیلومتری با دقت بالا مورد اصابت قرار دهد . این موشک برای اولین بار در 23 مارس 2017 در جریان یک رژه بزرگ نظامی به نمایش گذاشته شد و قابلیت شلیک از روی جتهای رزمی میراژ-3 ، اف-16 و jf-17 را نیز خواهد داشت . با این وصف ، درصورتی که نیروی هوایی پاکستان قصد انجام حملات دقیق غیر هسته ای را با این موشک داشته باشد ، احتمالا" نسخه دو کابینه jf-17 بااستقرار افسر سیستم های تسلیحاتی مطلوب ترین گزینه برای ارتش این کشور خواهد بود . به اعتقاد ناظران نظامی ، تحویل این موشک به ارتش پاکستان ، قابلیتهای گسترده ای به نیروی هوایی این کشور برای انهدام اهداف در زمین و دریا ، خواهد داد . پی نوشت : ارتش پاکستان بعنوان یک قدرت موشکی تثبیت شده در جنوب آسیا ، بسرعت در حال افزایش قابلیتهای آفندی هوایی خود برای اجرای حملات دقیق است . صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9