برترین های انجمن

  1. mehdipersian

    • امتیاز

      78

    • تعداد محتوا

      3,151


  2. alala

    alala

    Editorial Board


    • امتیاز

      46

    • تعداد محتوا

      5,269


  3. MR9

    MR9

    Forum Admins


    • امتیاز

      42

    • تعداد محتوا

      9,593


  4. arminheidari

    • امتیاز

      22

    • تعداد محتوا

      7,139



ارسال های محبوب

Showing content with the highest reputation on یکشنبه, 21 اسفند 1401 در همه مناطق

  1. 5 پسندیده شده
    بسم ا... هلمت هوانیروز 2 وایزر طراحی / بازسازی شده برای پرواز در شب
  2. 3 پسندیده شده
    محموله های رزمی پهپادی ساخت ایران
  3. 2 پسندیده شده
    هواپیمای جت آموزشی بوئینگ اسکای ‌فاکس طرح جنجالی تبدیل هواپیمای لاکهید تی 33 به هواپیمای بوئینگ اسکای فاکس قسمت دوم و پایانی : ورود بوئینگ به ماجرا : در ادامه جستجو برای سرمایه گذار ، مدیریت شرکت اسکای فاکس با چندین اسپانسر احتمالی مذاکره کرد . مذاکرات منجر به عقد قرارداد با شرکت هواپیمای نظامی بوئینگ شد که در آن زمان به بازار هواپیماهای نظامی علاقه مند شده بود . اولین تماس بین بوئینگ و اسکای فاکس در ژانویه 1985 انجام شد . پس از یک سری جلسات توجیهی و ارزیابی فشرده از پتانسیل بازار هواپیما ، قرارداد در اواسط سال 1985 امضا شد . این قرارداد که اساساً یک قرارداد مجوز ساخت و بهره برداری بود ، به بوئینگ حقوق کامل و نامحدود برای توسعه ، ساخت و فروش هواپیمای آموزشی Skyfox داد . هواپیمای بوئینگ اسکای فاکس در مقابل تاسیسات شرکت بوئینگ عبارت : مربی Skyfox در بروشور منتشر شده توسط بوئینگ منعکس کننده بسیاری از مفاهیم اصلی راسل اوکوئین است . در این بروشور آمده بود که تبدیل لاکهید T-33 به Skyfox یک هواپیمای : · تاکتیکی چند منظوره ، · با کارایی بالا ، · ایده آل برای آموزش و نگهداری خلبانان جنگنده ، · آموزش جنگ الکترونیک ، · شناسایی ، · گشت های دریایی نزدیک ، · یدک کشی هدف هوایی ، ارائه می دهد . این جزوه همچنین ادعا می کرد که Skyfox می تواند کاربردهای تاکتیکی دیگری مانند حملات زمینی و هدایت هوایی پیشرفته را انجام دهد. نماهای مختلف از هواپیمای بوئینگ اسکای فاکس ، برگرفته شده از سایت اینترنتی بوئینگ تبدیل کامل هواپیمای لاکهید T-33 به Skyfox بین 3 تا 3.5 میلیون دلار هزینه داشت . این مبلغ شامل همه چیز از جمله کمک های فنی ، تجهیزات فنی و آموزش بوئینگ می شد . فرض بر این بود که خریداران می توانند خودشان این تبدیل را انجام دهند ، اما در صورت لزوم ، تمام کارها را می توان در کارخانه کنسرت در ویچیتا نیز انجام داد . تصویر مقایسه ای از تبدیل هواپیمای لاکهید تی 33 به اسکای فاکس طراحی : تغییرات در طراحی بدنه این هواپیما بسیار قابل توجه است و در واقع با یک هواپیمای جدید روبه رو ایم . قابل توجه ترین تفاوت خارجی جایگزینی موتور رانش اصلی پرت اند ویتنی J33 با وزن 4600 پوند (2090 کیلوگرم) با دو موتور توربوفن Garrett TFE731-3A است که بر پایه های افقی روی بدنه نصب شده اند و در مجموع نیروی رانش 740 پوندی را ارائه می دهند . پایه های خالی محل نصب موتور در هواپیمای اسکای فاکس هنگام برخاستن ، وزن دو موتور جدید 17 درصد کمتر از یک موتور J33 است و افزایش 60 درصدی رانش با کاهش 45 درصدی مصرف سوخت ، بطور خاص همراه بوده است . بوئینگ مدعی است که در نتیجه تعویض موتورها ، برد و مدت پرواز به طرز محسوسی بهبود یافته ، وزن محموله افزایش یافته و به دلیل دوموتوره بودن ، ایمنی پرواز نیز ، افزایش یافته است. تصویر مقایسه ای از تبدیل هواپیمای لاکهید تی 33 به اسکای فاکس مزیت بزرگ ترکیب جدید موتورها و نازل های موتور این است که در حال حاضر در جت های تجاری BAe 125 و Cessna Citation III استفاده می شود . تا آنزمان تقریباً پنج هزار موتور TFE731 در سراسر جهان فروخته شده بود که در مجموع بیش از نه میلیون ساعت پرواز داشتند. بوئینگ می گوید استفاده از یک موتور از پیش مهندسی شده به معنای دسترسی فوری به شبکه تعمیر و نگهداری جهانی Garrett ( هانیول ، فعلی ) است . British Aerospace 125 Cessna Citation III با نصب موتورهای جدید زمان صعود به 30000 پا (9144 متر) در مقایسه با لاکهید T-33 از 14.8 دقیقه به 8 دقیقه کاهش یافت و برد با استفاده از سوخت داخلی از 1120 به 1960 مایل دریایی (از 2074 به 3630 کیلومتر) افزایش یافت . با مخازن سوخت نصب شده بر روی بال، برد Skyfox به نزدیک به 3000 مایل دریایی (5556 کیلومتر) افزایش یافته است . مصرف سوخت ویژه کمتر ، همچنین مدت پرواز در منطقه گشت را افزایش می دهد که با شعاع نبرد 200 مایل دریایی (370 کیلومتر) به 5 ساعت و نزدیک به دو برابر می شود. تصویر سه نمای هواپیمای بوئینگ اسکای فاکس حذف موتور J33 به این معنی است که ورودی‌های هوای جانبی هواپیمای اصلی را می‌توان برای قرار دادن سوختی که قبلاً در مخازن نوک بال‌ها بود ، استفاده کرد و این تصمیم در نمای روبه رو به اسکای‌فاکس ظاهری غیرعادی می‌دهد . نمای روبروی غیر عادی هواپیمای اسکای فاکس تغییرات بیشتر در شکل آشنای T-33 شامل یک دم کاملا جدید و بزرگتر، بدنه کامپوزیت جدید و فیرینگ های ریشه بال است . شیشه جلوی بازطراحی شده همانند سایبان Northrop F-20 Tigershark است و همچنین برای بهبود دید تنظیم شده است. ساختار سکان عمودی و ریشه سکان افقی دم در هواپیمای اسکای فاکس ساختار بال و بدنه بین خروجی و دماغه عملاً بدون تغییر باقی مانده است ، به استثنای مقداری تقویت در نقاط اتصال موتور، شاسی لاکهید T-33 نیز حفظ شد . برای بهبود پایداری طولی و قرار دادن موتورهای جدید به پره های جدید نیاز بود . باله‌های شکمی کوچک نیز اضافه شدند ، اما سکان‌ها و ترمزهای بادی حفظ گردید . نمای کاکپیت و موقعیت قرارگیری موتورهای در هواپیمای اسکای فاکس دماغه "اسکای فاکس" از نظر طول و شکل با لاکهید تی-33 متفاوت است و از فایبرگلاس ساخته شده است . دماغه جدید به گونه ای طراحی شده بود که به سرعت برچیده شود و امکان نصب واحدهایی با تجهیزات تخصصی برای ماموریت های رزمی خاص را فراهم کند . به گفته بوئینگ ، این واحدهای دماغه ماجولار، همراه با تغییر سریع محموله های زیر بال و فضای دم ، هواپیما را قادر به انجام طیف گسترده ای از ماموریت ها می کند . بنابراین ، بطور مثال ، دماغه را می توان به سیستم های جنگ الکترونیک SUU-44 یا با تجهیزات الکترونیک اضافی در فضای آزاد شده از موتور J33 مجهز کرد . سایر واحدهای دماغه ممکن است حاوی یک مسلسل 0.5 اینچی (12.7 میلی متر) ، دوربین های شناسایی و حتی یک رادار کوچک باشند . گزینه دوم به تجهیزات اویونیک پیچیده تری نسبت به نصب فعلی نیاز دارد ، اما ممکن بود خریداران بالقوه Skyfox به یک هواپیمای اختصاصی با تجهیزات راداری علاقه مند شوند . هواپیمای بوئینگ اسکای فاکس به نمایش در آمده در یک نمایشگاه هوایی Skyfox با شش نقطه سخت زیر بال در مقایسه با چهار نقطه درلاکهید T-33( دو نگهدارنده نوک بال برای سوخت استفاده می شود ) ، Skyfox می تواند تا 6000 پوند (2720 کیلوگرم) بار حمل کند . اسکای فاکس به عنوان یک هواپیمای تهاجمی می تواند به بمب های زیر بال ، یک جفت موشک هوا به هوا AIM-9L Sidewinder که روی نوک آن قرار می گیرد مجهز شود . توپی که در دماغه قرار دارد نیز در هر ماموریت جنگی قابل استفاده است. نمای فوقانی و در حال پرواز هواپیمای بوئینگ اسکای فاکس اویونیک نصب شده در Skyfox برای نمایش از یک سیستم دیجیتال Collins ProLine II تشکیل شده است که در حال حاضر از یک صفحه نمایش CRT چند رنگ استفاده می کند و در کابین جلو قرار دارد و مابقی تجهیزات استاندارد لاکهید T-33 را حفظ می کند . در نهایت در برنامه توسعه قرار بود که دو صفحه نمایش تمام رنگی CRT در دو کابین این هواپیما نصب شوند . نمای کاکپیت جلو و تجهیزات اویونیک در هواپیمای اسکای فاکس هواپیمای اثباتگر فناوری از ساده‌ترین نسخه اویونیک استفاده می‌کند ، زیرا بوئینگ معتقد بود که مشتریان احتمالاً می‌خواهند تجهیزاتی را مشخص و احتمالاً انتخاب کنند که با توانایی‌های مالی و الزامات مأموریت‌های رزمی آنها مطابقت داشته باشد . برای برخی از مأموریت‌های فقط ناوبری ، مانند شناسایی یا آموزش خلبانی، سیستم Pro-Line II به تنهایی کافی است ، زیرا فقط برای ناوبری مورد نیاز است . سرانجام پروژه : اولین پرواز نمونه اولیه هواپیما در 23 آگوست 1983 انجام شد . این هواپیما تمام آزمایشات را با موفقیت پشت سر گذاشت ، اما با وجود داده های پرواز خوب و هزینه نسبتا پایین، خریداران بالقوه علاقه ای به هواپیما نداشتند . فاز دوم این پروژه در سال 1986 اتفاق افتاد ، زمانی که شرکت بوئینگ پتانسیل هواپیمای جدید را دید . در ابتدا همه چیز به سرعت و منظم پیش رفت ، تقریباً بلافاصله قرارداد اولیه برای 20 هواپیمای آموزشی برای نیروی هوایی پرتغال امضا شد . با این حال، مشتریان به زودی نظر خود را تغییر دادند و بوئینگ مجبور شد پروژه را محدود کند. تنها نسخه از این هواپیما نیز در فوریه 2007 در Rogue Valley International (MFR) در Madford قرار گرفت . تصاویر دیگری از هواپیمای بوئینگ اسکای فاکس مترجم : 951 فقط برای میلیتاری ، کپی با ذکر منبع آزاد میباشد . منبع اصلی : http://www.airwar.ru/enc/other/skyfox.html
  4. 2 پسندیده شده
    رزمایش ارتش شهریور 1401
  5. 2 پسندیده شده
  6. 2 پسندیده شده
    بسم ا... شهید خلبان پاسدار غلامرضا میرزایی ، که در حادثه سقوط بالگرد میل در دریای کاسپین ( سال 1395 ) به شهادت رسید تصویر جالبی هست از نمونه ارتقاء یافته بالگرد AH-1J به استاندارد "طوفان" از نمای نزدیکتر
  7. 2 پسندیده شده
    با سلام: اگر اینجانب به چنین پست هایی قدیمی پاسخ می دهم, علتش این است که در پست های قدیمی فقط اشاره به عکس و مطالبی بسیار کوتاه از این پروژه های بزرگ مطرح می شود. در صورتیکی که مدیر این پروژه که از دوستان اینجانب می باشد و سال های سال زحمت چنین کاری را کشیده است کار نامبره و توان مندی ایشان فقط با یک عکس نشان داده می شود.!!! من خیلی ازپست های قدیمی را مطالعه نمودم و اشتباهات آن را توضیح دادم. ماننده وجود هواپیمای RF-FC در ایران و دوربین S.L.R آن که در بخش هواپیمای شناسایی RF-FEآمده بود. لازم به ذکر است که ایران حتی یک فروند هواپیمای شناسایی RF-4C نداشته و ندارد, این نوع هواپیما ها فقط مخصوص ایلات متحده آمریکا بوده و RF-4E نیروی هوایی ایران همگی از نوع صادراتی ایلات متحده امریکا می باشد که در اختیار ایران, اسرائیل, یونان, ترکیه, ژاپن, کره جنوبی, اسپانیا, آلمان و ... قرار داده است.
  8. 1 پسندیده شده
    همون طور که دوستان فرمودند تغییر ورودی موتور و تا حدی کوچکتر شدنش البته بیشتر کردن فاصله دهانه ورودی نسبت به کنار بدنه که در نمونه اولیه تقریبا چسبیده بود احتمالا دلیل آئرودینامیکی داره و شاید بحث فراصوت باشه خروجی موتور هم تغییر کرده و قطعه ایی به انتهای موتور افزوده شده (به نظر نمیرسه پس سوز باشه .شاید موتور دیگری در نظر گرفته شده) جای آنتن عوض شده و به سمت کانوپی رفته در قسمت بالای سکان عمودی یک قطعه اضافه شده و در قسمت پایین منتهی به دم هواپیما با یک شیب به سمت بالا رفته که در نمونه اولیه کاملا صاف بود.
  9. 1 پسندیده شده
    یه نکته ، این دو شناور از کلاس عاشورا نیستن و متعلق به کلاس " شناور تفریحی " هستن . هر دو از یک کلاس و در دو نقش مختلف ، یکی شناور موشک انداز هجومی و دومی که مورد توجه بیشتر دوستان قرار گرفته ، در نقش پدافندی . تو تصویر پایینی میتونید ابعاد یکسان و نقش های مختلف این دو شناور ( از چپ ، ردیف وسط ) رو هم ببینید . و اما شناور تفریحی !!! این هم تصویر بهتر از نمونه ی ( احتمالی ) اولیه ... لینک مطلب و تصاویر بیشتر ، از نمایشگاه اقتدار ۴۰ و قبل تر از اون ... http://www.military.ir/forums/topic/29129-تاپیک-جامع-نمایشگاه-های-داخلی/?do=findComment&comment=520079 ● _ عزیزان نیروی دریایی سپاه درصورت امکان ، اگر نام واقعی کلاس شناور رو هم در برنامه های بعدی و یا مستند ها اعلام بفرمایند ، علاوه بر روشن شدن مطلب در فضای مجازی ، شاید تایپک اختصاصی این شناور رو هم بتونیم داشته باشیم .
  10. 1 پسندیده شده
    چقدر زود آرزوها برآورده میشه سامانه ی نواب روی قایق تندرو
  11. 1 پسندیده شده
    لیست موشک های ضد کشتی ساخت ایران: موشک های ضد کشتی ساخت ایران به دو دسته ی موشک های کروز و بالستیک تقسیم میشوند. موشک های بالستیک: در مورد توانایی های موشک های بالستیک ضد کشتی همیشه سوالاتی وجود داشته است چون کشتی ها متحرک هستند و حتی در صورت نقطه زن بودن، موشک بالستیک باید جای کشتی را پیدا کند و اصلاح مسیر انجام دهد. موشک خلیج فارس: برد 300 کیلومتر دایره ی خطا: نقطه زن جست و جوگر اپتیکی کلاهک 500 کیلوگرم موشک هرمز: برد 300 کیلومتر دایره ی خطا: نقطه زن ضد رادار کلاهک 500 کیلوگرم موشک ذوالفقار بصیر: برد 700 کیلومتر دایره ی خطا: نقطه زن جست و جوگر اپتیکی کلاهک 600 کیلوگرم موشک فاتح مبین: برد 500 کیلومتر دایره ی خطا: نقطه زن جست و جوگر اپتیکی کلاهک 650 کیلوگرم موشک عماد ضد کشتی: برد 1700 کیلومتر دایره ی خطا: نقطه زن هدایت اینرسی و ماهواره ای کلاهک 750 کیلوگرم موشک جدید با قابلیت هدف قرار دادن اهداف متحرک دریایی (اطلاعت بیشتر در دسترس نیست): برد 1500 کیلومتر دایره ی خطا: نقطه زن هدایت؟ کلاهک؟ موشک های کروز: موشک رعد : برد 360 کیلومتر زمین پرتاب موشک نور : برد 170 کیلومتر زمین پرتاب پرتاب توسط شناور پرتاب توسط بالگرد پرتاب توسط هواپیما موشک قادر : برد 200 کیلومتر زمین پرتاب پرتاب توسط شناور پرتاب توسط هواپیما پرتاب توسط بالگرد موشک ظفر : برد 35 کیلومتر پرتاب توسط شناور پرتاب توسط هواپیما موشک کوثر : برد 25 کیلومتر زمین پرتاب پرتاب توسط شناور موشک نصر : برد 35 کیلومتر پرتاب توسط شناور پرتاب توسط هواپیما موشک نصیر : برد 150 کیلومتر پرتاب توسط شناور موشک قدیر : برد 300 کیلومتر زمین پرتاب پرتاب توسط شناور موشک ابومهدی : برد 1000 کیلومتر زمین پرتاب چند نمونه از ازمایش موشک ها:
  12. 1 پسندیده شده
    سلام علیکم و رحمت ا... با توجه به فرموده شما ، رفتم مقاله جناب بازرگان را دوباره دیدم ... در جدولی که ارائه شده بود برد موشک MIM-23B را 22 ناتیکال مایل اعلام کردند که میشود حدود 40 کیلومتر ولی در متن اعلام شده که در آزمایش های صورت گرفته ، موشک سجیل در ارتفاع 8000 پا ، با سرعت حدود 350 نات ، یک هدف را در ارتفاع 13000 پایی و در یک برد 35 مایلی ( که میشود حدود 56 کیلومتر ) منهدم کرده ... این عدد براساس استنباط بنده برای سال 65 یا 66 هست . حالا در بدبینانه ترین حالت ممکن ، این عدد 40 کیلومتری یک مقداری شبهه برانگیز هست مگر اینکه اساسا ما با چیزی متفاوت از فکور مواجه باشیم در این تراکت ارائه محصول ..
  13. 1 پسندیده شده
  14. 1 پسندیده شده
    ماجرای اس-400 پیچیده است. در یکی از زوایای اون دستیابی به اس-400 یعنی دستیابی به توانایی های تکنولوژیکی خاصی که به ما در آینده توان ارتقای باور را هم میده. در ضمن سامانه اس-400 برخوردار از موشک جذابی است که دستیابی بهش یک هدف شمرده میشه ولو به قیمت خرید چند سامانه اس-400. گاهی در خرید هدف خود اون ابزار نیست بلکه تکنولوژی های به کار رفته در اون ابزار هست.
  15. 1 پسندیده شده
    امیر خواجه‌فرد مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع: ما در حوزه موتور به حدی از خودکفایی رسیده‌ایم که امروز می‌توانیم ۱۰ نوع موتور در کشور تولید کنیم که بیشتر آن‌ها بر روی هواپیماهای بدون سرنشین و موشک‌های کروز استفاده می شود. البته صنایع دفاعی ما در حوزه طراحی و ساخت موتور های سنگین نیز به خودکفایی رسیده اند. موتور اوج در دو نسخه یا نسل ساخته شده است که یکی از آن‌ها بر روی جنگنده کوثر نصب شده و دیگری بر روی جت یاسین نصب خواهد شد. ۴۳ شرکت دانش بنیان در ساخت این موتور فعال بوده‌اند.
  16. 1 پسندیده شده
    چهره در حال تغییر نیروهای ترکیبی نوشته : بنجامین جنسن و ماتیو استرومیر منبع : War on the Rocks MAY 23, 2022 قسمت پنجم و آخر : راهی که پیش رو داریم : ارزیابی فرضیه ها از طریق آزمودن . در زمانهای بروز تغییر ، مانند الان ، بهترین کاری که می توان در پیش گرفت ، همانی است که کارل فون کلازه ویتس ( Carl von Clausewitz ) آن را تحلیل انتقادی ( critical analysis ) نامید . کلازه ویتس تفاوت مشخصی بین همزمانی تاریخی وقایع و ارتباط علت و معلولی بین انها قائل بود . همزمانی وقایع که هنوز هم در بسیاری از بررسی های تاریخی مورد کاربرد و رسمی ، استفاده می شود ، هنوز هم در آموزشهای حرفه ای نظامی به کار می رود . البته استفاده از ارتباط علّی در رخدادها ، ارزیابی استفاده از نتایج ، روشها و ابزارها را تسهیل می کند . انتقاد ( Criticism ) با مشخص کردن واقعیتهای دو پهلو ( پذیرفتن آنها به جای تمایل به کنار گذاشتن آنها و ایجاد چشم اندازهای باب میل ) و ترسیم نمودار " معلولها همیشه به علت برمی گردند " ( نمودار علّی ) شروع می شود و برای شکل دادن فرضیه های آزمایش پذیر به کار می رود . از نظر کلازه ویتس ، این فرآیند به افسران حرفه ای کمک می کند تا از طریق تحلیل واقعیت محقق نشده ( counterfactuals ) در عملیاتهای نظامی انجام شده تاریخی ، کارآزموده تر بشوند . در بررسی استراتژیک پیشرفته ، این فرآیند به روشهای فراگیر جامعه شناسی ترجمه می شود و برای مشخص کردن و ارزشیابی راهها و ابزار جدید ایجاد تاثیرات ترکیبی ادامه می یابد. با توجه به این که تغییر مداوم است پس آینده نامشخص خواهد بود . متخصصین نظامی می توانند فقط یک طرح کلی آینده را ببینند اما به سختی تلاش می کنند که بهینه ترین سرمایه گذاری را در راستای تاثیرات ترکیبی در سطوح حوزه های تاکتیکی ، عملیاتی و استراتژیکی انجام دهند . در اجرای روشهای به کار رفته برای مشخص کردن مسیر پیش رو ( مانند رزمایشها و سناریوهای دفاعی ) به طور معمول خیلی تمایل وجود دارد که از مثالهای قدرتمند کمتر استفاده کنند و ریسک هایی در تعمیم بیش از حد آن موارد محدودی ، که ممکن است چگونگی تغییر جنگ را نشان ندهند ، داشته باشند . درست همان گونه که در روابط بین الملل سالها از اتفاقات 1914 ( م : ترور آرشیدوک فرانتس فردیناند، ولیعهد امپراتوری اتریش-مجارستان در ۲۸ ژوئن ۱۹۱۴ توسط ملی‌گرای صرب، گاوریلو پرنسیپ ) به عنوان یک مورد سرنوشت ساز و به عنوان فرضیه شروع جنگ سوء استفاده می شد ، جامعه امنیت ملی ایالات متحده ( National security community ) هم مانورهایی اجرا می کند که معمولا موضوعات مهمی مثل سیاست و پشتیبانی از آنها کنار گذاشته شده اند و بدتر از همه نقص در بیان کافی از آنها برای به دست آوردن جمع بندی های مشخص است . آنها بیشتر قصد دارند که الگو تولید کنند و نه این که فرضیه ها را آزمایش کنند . این سرویسها برای مدیریت آزمایشهای طراحی نیرو و استفاده از روشهای تحلیل معنی داری که اجازه بدهد یافته های بدست آمده از رزمایشها و تمرینهای میدانی را مقایسه کنند ، به کندی و سختی پیش می روند . نیروی تفنگداران ایالات متحده را در نظر بگیرید : سرویس ، مجموعه ای از رزمایشهای تکرار شده را برای پیشرفت در مسیر طراحی نیرو برای 2030 به کار برده است ، استفاده از قراردادهای عدم افشا ، توانایی یک جامعه بزرگتر برای مباحثه در مورد شایستگی ها یا اجرای آزمایشهای مقابله ای را محدود می کند و باعث انحراف طراحی می شود . نتیجه خالص این کار همان است که کارل پوپر (Karl Popper ) شبه علم می خواند و یک سری احساسات در حال افزایش برای مقابله با مباحث منطقی ایجاد می شود . تفنگداران به تنهایی مقصر نیستند ، جامعه امنیت ملی با انگاره های تغییر ناپذیری ( م : منظور پیشفرض های غیر قابل تغییر در موضوعات ) پر شده است که برای مالیات دهندگان هزارها میلیارد دلار هزینه داشته اند . راه خروج از این تله ، تزریق زندگی جدید به این عادتهای قدیمی است : این کار با انجام رزمایشها و آزمایشها ممکن است . رزمایش قدمتی به اندازه خود شغل نظامی گری دارد و البته می تواند به جای این که فقط برای کسب مهارت به کار برود ، برای تولید و آزمایش طرح های جدید مناسب سازی شود . بنای یک زیرساخت مناسب در رده فرماندهی برای بدست آوردن اطلاعات از رزمایشها و اجرای آزمایی های کنترل شده تصادفی می تواند به فرآیند تطبیق پیدا کردن با چهره جدید تیروهای ترکیبی سرعت بدهد . فراتر از اجرای نقشه ها ، اطلاعات حاصل شده می توانند برای بهبود ابزارهای هوش مصنوعی در ایجاد تاثیرات هماهنگ در میادین جنگ چند دامنه ای (multidomain battlefields ) آینده ، به کار بروند . نیروی نظامی با رزمایش یاد می گیرند . واحدهای آزمایشی و مبارزه برای یادگیری ، سنتهای قدیمی هستند که می توانند با به کارگیری علم اطلاعات و روشهای علمی متحول شوند . در هر دو زمان منتهی به جنگ جهانی دوم و بعد از جنگ سرد ، ارتش ایالات متحده از رزمایشهای لوئیزیانا برای کاوش در طراحی های جدید نیروی عملیاتی و تاکتیکی استفاده کرد . با ترکیب تجربه علمی با رزمایشهای انجام شده ، در دهه 1960 ارتش با استفاده از نتایج هیات هاوزه ( Howze Board م: هیات نیازهای تحرک تاکتیکی که استفاده از بالگردها برای پشتیبانی نزدیک را بررسی کرد ) دستیابی به تحرک هوایی و سواره نظام هوایی را تسریع کرد و در دهه 1980 با برنامه بستر آزمایشی تکنولوژی پیشرفته ( The High Technology Test Bed Program م: پروژه ای که برای بلند شدن و نشستن هواپیماهای سی 130 در باندهای آسیب دیده و کوتاه اجرا شد ) برای رسیدن به آرایش و جابجایی نیروهای پیاده سبک تر و متحرک تر ، انجام شد. تفنگداران همچنین در هر دو چالش اژدهای دریا ( Sea Dragon efforts م: تمریناتی که توسط ژنرال چالرز سی کرولاک برای مهندسی و ارتقای نیروهای تفنگدار به نیروی مناسب برای قرن 21 انجام شد ) در دهه 1990 شرکت کردند . این سنتی است که تا امروز ادامه دارد . آنها می توانند با انجام تکالیفشان و قراردادن خودشان در معرض آزمایشهای موشکافانه ، از تله شبه علم خارج شوند و پیش بروند . زیر بنای مورد نیاز موجود است ؛ فقط نیاز است تا برای ارزیابی پیش بینی ها ، اطلاعات جمع آوری شوند ، ساختارمند شوند ، و به طور مستقل مورد آزمایش قرار بگیرند . این فرآیند نیاز دارد طوری شفاف باشد که قابل تکرار باشد ، این یک استاندارد طلایی در حوزه علم پیشرفته است . پایان منبع
  17. 1 پسندیده شده
  18. 1 پسندیده شده
  19. 1 پسندیده شده
    با سلام موشکهای هدایت دقیق کروز تُرک برای باکو براساس آخبار منتشر شده از سوی رسانه ها ، نیروی هوایی ارتش جمهوری آذربایجان ، بخشی از سفارش موشکهای کروز دورایستای هدایت دقیق میانبرد همه گونه آب و هوایی SOM محصول شرکتهای تسلیحاتی ترکیه را وارد سازمان رزم خود نموده است . به گفته وزارت دفاع جمهوری آذربایجان ، موشک کروز SOM که توسط شرکت راکتسان ترکیه توسعه یافته است در روز رژه سالیانه ارتش این کشور در 26 ژوئن 2018 به نمایش در خواهد آمد . موشک کروز SOM که در رده موشکهای کروز هوا به سطح قابل رده بندی است ، عمدتا" برای انهدام اهداف بشدت محافظت شده ، رزم بر علیه اهداف زمینی با ارزش نظامی نظیر سامانه های پدافند هوایی ، فرودگاه ها ، مراکز کنترل – فرماندهی و شناورهای دریایی مورد استفاده قرار می گیرد . به اعتقاد برخی کارشناسان ، طراحی بخش بخش ( مدولار) این موشک کروز، انعطاف پذیری عملیاتی فوق العاده ای بدان بخشیده است . کاربرد این موشک برای کاربران آن ، قابلیتهای تهاجمی بیشتری را فراهم خواهد آورد . موشک کروز هدایت دقیق som، هم اکنون در چهار گونه متفاوت B-1 ، J ، A و B-2 تولید و در ارتش ترکیه مورد استفاده قرار می گیرد . نسخه اصلی این موشک دورایستا ، به یک پیشرانه توربوجت مجهز شده که بردی نزدیک به 250 کیلومتر بدان می بخشد که در همه گونه شرایط آب و هوایی و محیطهای آلوده به جنگ الکترونیک قابل استفاده خواهد بود . صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9
  20. 1 پسندیده شده
    طوفان 2    MFD & Touch MFD  
  21. 1 پسندیده شده
    موندم این همه کینه و نفرت از سپاه از کجا نشات میگیره؟؟ 
  22. 1 پسندیده شده
    موشک هوا به هوای فاطر: سجیل: فکور 90:
  23. 1 پسندیده شده
    موشک ضد ناو قادر (هواپایه) : http://www.aparat.com/v/QqkM4 موشک قادر سطح به سطح: http://www.military.ir/forums/topic/16080-گالری-توانمندی-های-دفاعی-ایران/page__st__195#entry398470 موشک ضد ناو نصر (هواپایه) : موشک نصر : http://www.military...._60#entry189479 موشک ضد ناو کوثر (هواپایه) : فجر دریا:
  24. 1 پسندیده شده
    بمب 2000 پوندی قاصد: دانلود کلیپ
  25. 1 پسندیده شده
    یکی از پروژه های ارزشمند سپاه تجهیز یک فروند Ilyushin Il-76TD به تجهیزات اطفاء حریق است! این هواپیما از امکان حمل 40000 لیتر آب و تخلیه آن بر روی آتش در مدت 10 الی 16 ثانیه برخوردار است! (شهرام شریفی - گزارشی از نمایشگاه هوایی کیش) Ilyushin Il-76TD سپاه Su-25UBK An-74T-200 سپاه