برترین های انجمن
ارسال های محبوب
Showing content with the highest reputation on یکشنبه, 21 اسفند 1401 در همه مناطق
-
5 پسندیده شدهبسم ا... هلمت هوانیروز 2 وایزر طراحی / بازسازی شده برای پرواز در شب
-
3 پسندیده شده
-
2 پسندیده شدههواپیمای جت آموزشی بوئینگ اسکای فاکس طرح جنجالی تبدیل هواپیمای لاکهید تی 33 به هواپیمای بوئینگ اسکای فاکس قسمت دوم و پایانی : ورود بوئینگ به ماجرا : در ادامه جستجو برای سرمایه گذار ، مدیریت شرکت اسکای فاکس با چندین اسپانسر احتمالی مذاکره کرد . مذاکرات منجر به عقد قرارداد با شرکت هواپیمای نظامی بوئینگ شد که در آن زمان به بازار هواپیماهای نظامی علاقه مند شده بود . اولین تماس بین بوئینگ و اسکای فاکس در ژانویه 1985 انجام شد . پس از یک سری جلسات توجیهی و ارزیابی فشرده از پتانسیل بازار هواپیما ، قرارداد در اواسط سال 1985 امضا شد . این قرارداد که اساساً یک قرارداد مجوز ساخت و بهره برداری بود ، به بوئینگ حقوق کامل و نامحدود برای توسعه ، ساخت و فروش هواپیمای آموزشی Skyfox داد . هواپیمای بوئینگ اسکای فاکس در مقابل تاسیسات شرکت بوئینگ عبارت : مربی Skyfox در بروشور منتشر شده توسط بوئینگ منعکس کننده بسیاری از مفاهیم اصلی راسل اوکوئین است . در این بروشور آمده بود که تبدیل لاکهید T-33 به Skyfox یک هواپیمای : · تاکتیکی چند منظوره ، · با کارایی بالا ، · ایده آل برای آموزش و نگهداری خلبانان جنگنده ، · آموزش جنگ الکترونیک ، · شناسایی ، · گشت های دریایی نزدیک ، · یدک کشی هدف هوایی ، ارائه می دهد . این جزوه همچنین ادعا می کرد که Skyfox می تواند کاربردهای تاکتیکی دیگری مانند حملات زمینی و هدایت هوایی پیشرفته را انجام دهد. نماهای مختلف از هواپیمای بوئینگ اسکای فاکس ، برگرفته شده از سایت اینترنتی بوئینگ تبدیل کامل هواپیمای لاکهید T-33 به Skyfox بین 3 تا 3.5 میلیون دلار هزینه داشت . این مبلغ شامل همه چیز از جمله کمک های فنی ، تجهیزات فنی و آموزش بوئینگ می شد . فرض بر این بود که خریداران می توانند خودشان این تبدیل را انجام دهند ، اما در صورت لزوم ، تمام کارها را می توان در کارخانه کنسرت در ویچیتا نیز انجام داد . تصویر مقایسه ای از تبدیل هواپیمای لاکهید تی 33 به اسکای فاکس طراحی : تغییرات در طراحی بدنه این هواپیما بسیار قابل توجه است و در واقع با یک هواپیمای جدید روبه رو ایم . قابل توجه ترین تفاوت خارجی جایگزینی موتور رانش اصلی پرت اند ویتنی J33 با وزن 4600 پوند (2090 کیلوگرم) با دو موتور توربوفن Garrett TFE731-3A است که بر پایه های افقی روی بدنه نصب شده اند و در مجموع نیروی رانش 740 پوندی را ارائه می دهند . پایه های خالی محل نصب موتور در هواپیمای اسکای فاکس هنگام برخاستن ، وزن دو موتور جدید 17 درصد کمتر از یک موتور J33 است و افزایش 60 درصدی رانش با کاهش 45 درصدی مصرف سوخت ، بطور خاص همراه بوده است . بوئینگ مدعی است که در نتیجه تعویض موتورها ، برد و مدت پرواز به طرز محسوسی بهبود یافته ، وزن محموله افزایش یافته و به دلیل دوموتوره بودن ، ایمنی پرواز نیز ، افزایش یافته است. تصویر مقایسه ای از تبدیل هواپیمای لاکهید تی 33 به اسکای فاکس مزیت بزرگ ترکیب جدید موتورها و نازل های موتور این است که در حال حاضر در جت های تجاری BAe 125 و Cessna Citation III استفاده می شود . تا آنزمان تقریباً پنج هزار موتور TFE731 در سراسر جهان فروخته شده بود که در مجموع بیش از نه میلیون ساعت پرواز داشتند. بوئینگ می گوید استفاده از یک موتور از پیش مهندسی شده به معنای دسترسی فوری به شبکه تعمیر و نگهداری جهانی Garrett ( هانیول ، فعلی ) است . British Aerospace 125 Cessna Citation III با نصب موتورهای جدید زمان صعود به 30000 پا (9144 متر) در مقایسه با لاکهید T-33 از 14.8 دقیقه به 8 دقیقه کاهش یافت و برد با استفاده از سوخت داخلی از 1120 به 1960 مایل دریایی (از 2074 به 3630 کیلومتر) افزایش یافت . با مخازن سوخت نصب شده بر روی بال، برد Skyfox به نزدیک به 3000 مایل دریایی (5556 کیلومتر) افزایش یافته است . مصرف سوخت ویژه کمتر ، همچنین مدت پرواز در منطقه گشت را افزایش می دهد که با شعاع نبرد 200 مایل دریایی (370 کیلومتر) به 5 ساعت و نزدیک به دو برابر می شود. تصویر سه نمای هواپیمای بوئینگ اسکای فاکس حذف موتور J33 به این معنی است که ورودیهای هوای جانبی هواپیمای اصلی را میتوان برای قرار دادن سوختی که قبلاً در مخازن نوک بالها بود ، استفاده کرد و این تصمیم در نمای روبه رو به اسکایفاکس ظاهری غیرعادی میدهد . نمای روبروی غیر عادی هواپیمای اسکای فاکس تغییرات بیشتر در شکل آشنای T-33 شامل یک دم کاملا جدید و بزرگتر، بدنه کامپوزیت جدید و فیرینگ های ریشه بال است . شیشه جلوی بازطراحی شده همانند سایبان Northrop F-20 Tigershark است و همچنین برای بهبود دید تنظیم شده است. ساختار سکان عمودی و ریشه سکان افقی دم در هواپیمای اسکای فاکس ساختار بال و بدنه بین خروجی و دماغه عملاً بدون تغییر باقی مانده است ، به استثنای مقداری تقویت در نقاط اتصال موتور، شاسی لاکهید T-33 نیز حفظ شد . برای بهبود پایداری طولی و قرار دادن موتورهای جدید به پره های جدید نیاز بود . بالههای شکمی کوچک نیز اضافه شدند ، اما سکانها و ترمزهای بادی حفظ گردید . نمای کاکپیت و موقعیت قرارگیری موتورهای در هواپیمای اسکای فاکس دماغه "اسکای فاکس" از نظر طول و شکل با لاکهید تی-33 متفاوت است و از فایبرگلاس ساخته شده است . دماغه جدید به گونه ای طراحی شده بود که به سرعت برچیده شود و امکان نصب واحدهایی با تجهیزات تخصصی برای ماموریت های رزمی خاص را فراهم کند . به گفته بوئینگ ، این واحدهای دماغه ماجولار، همراه با تغییر سریع محموله های زیر بال و فضای دم ، هواپیما را قادر به انجام طیف گسترده ای از ماموریت ها می کند . بنابراین ، بطور مثال ، دماغه را می توان به سیستم های جنگ الکترونیک SUU-44 یا با تجهیزات الکترونیک اضافی در فضای آزاد شده از موتور J33 مجهز کرد . سایر واحدهای دماغه ممکن است حاوی یک مسلسل 0.5 اینچی (12.7 میلی متر) ، دوربین های شناسایی و حتی یک رادار کوچک باشند . گزینه دوم به تجهیزات اویونیک پیچیده تری نسبت به نصب فعلی نیاز دارد ، اما ممکن بود خریداران بالقوه Skyfox به یک هواپیمای اختصاصی با تجهیزات راداری علاقه مند شوند . هواپیمای بوئینگ اسکای فاکس به نمایش در آمده در یک نمایشگاه هوایی Skyfox با شش نقطه سخت زیر بال در مقایسه با چهار نقطه درلاکهید T-33( دو نگهدارنده نوک بال برای سوخت استفاده می شود ) ، Skyfox می تواند تا 6000 پوند (2720 کیلوگرم) بار حمل کند . اسکای فاکس به عنوان یک هواپیمای تهاجمی می تواند به بمب های زیر بال ، یک جفت موشک هوا به هوا AIM-9L Sidewinder که روی نوک آن قرار می گیرد مجهز شود . توپی که در دماغه قرار دارد نیز در هر ماموریت جنگی قابل استفاده است. نمای فوقانی و در حال پرواز هواپیمای بوئینگ اسکای فاکس اویونیک نصب شده در Skyfox برای نمایش از یک سیستم دیجیتال Collins ProLine II تشکیل شده است که در حال حاضر از یک صفحه نمایش CRT چند رنگ استفاده می کند و در کابین جلو قرار دارد و مابقی تجهیزات استاندارد لاکهید T-33 را حفظ می کند . در نهایت در برنامه توسعه قرار بود که دو صفحه نمایش تمام رنگی CRT در دو کابین این هواپیما نصب شوند . نمای کاکپیت جلو و تجهیزات اویونیک در هواپیمای اسکای فاکس هواپیمای اثباتگر فناوری از سادهترین نسخه اویونیک استفاده میکند ، زیرا بوئینگ معتقد بود که مشتریان احتمالاً میخواهند تجهیزاتی را مشخص و احتمالاً انتخاب کنند که با تواناییهای مالی و الزامات مأموریتهای رزمی آنها مطابقت داشته باشد . برای برخی از مأموریتهای فقط ناوبری ، مانند شناسایی یا آموزش خلبانی، سیستم Pro-Line II به تنهایی کافی است ، زیرا فقط برای ناوبری مورد نیاز است . سرانجام پروژه : اولین پرواز نمونه اولیه هواپیما در 23 آگوست 1983 انجام شد . این هواپیما تمام آزمایشات را با موفقیت پشت سر گذاشت ، اما با وجود داده های پرواز خوب و هزینه نسبتا پایین، خریداران بالقوه علاقه ای به هواپیما نداشتند . فاز دوم این پروژه در سال 1986 اتفاق افتاد ، زمانی که شرکت بوئینگ پتانسیل هواپیمای جدید را دید . در ابتدا همه چیز به سرعت و منظم پیش رفت ، تقریباً بلافاصله قرارداد اولیه برای 20 هواپیمای آموزشی برای نیروی هوایی پرتغال امضا شد . با این حال، مشتریان به زودی نظر خود را تغییر دادند و بوئینگ مجبور شد پروژه را محدود کند. تنها نسخه از این هواپیما نیز در فوریه 2007 در Rogue Valley International (MFR) در Madford قرار گرفت . تصاویر دیگری از هواپیمای بوئینگ اسکای فاکس مترجم : 951 فقط برای میلیتاری ، کپی با ذکر منبع آزاد میباشد . منبع اصلی : http://www.airwar.ru/enc/other/skyfox.html
-
2 پسندیده شده
-
2 پسندیده شده
-
2 پسندیده شدهبسم ا... شهید خلبان پاسدار غلامرضا میرزایی ، که در حادثه سقوط بالگرد میل در دریای کاسپین ( سال 1395 ) به شهادت رسید تصویر جالبی هست از نمونه ارتقاء یافته بالگرد AH-1J به استاندارد "طوفان" از نمای نزدیکتر
-
2 پسندیده شدهبا سلام: اگر اینجانب به چنین پست هایی قدیمی پاسخ می دهم, علتش این است که در پست های قدیمی فقط اشاره به عکس و مطالبی بسیار کوتاه از این پروژه های بزرگ مطرح می شود. در صورتیکی که مدیر این پروژه که از دوستان اینجانب می باشد و سال های سال زحمت چنین کاری را کشیده است کار نامبره و توان مندی ایشان فقط با یک عکس نشان داده می شود.!!! من خیلی ازپست های قدیمی را مطالعه نمودم و اشتباهات آن را توضیح دادم. ماننده وجود هواپیمای RF-FC در ایران و دوربین S.L.R آن که در بخش هواپیمای شناسایی RF-FEآمده بود. لازم به ذکر است که ایران حتی یک فروند هواپیمای شناسایی RF-4C نداشته و ندارد, این نوع هواپیما ها فقط مخصوص ایلات متحده آمریکا بوده و RF-4E نیروی هوایی ایران همگی از نوع صادراتی ایلات متحده امریکا می باشد که در اختیار ایران, اسرائیل, یونان, ترکیه, ژاپن, کره جنوبی, اسپانیا, آلمان و ... قرار داده است.
-
1 پسندیده شدهسلام سعودی ها هر چه که باشند ، در نهایت بدتر از امارات که نیستند که هنوز داستان جزایر را با آنها داریم . ما با اماراتی ها کنار می آییم ، چرا نتوانیم با عربستانی ها هم کنار بیاییم تا لااقل اگر خیری هم نرساندند ، کمتر شرشان دامنمان را بگیرد ؟
-
1 پسندیده شدهچقدر زود آرزوها برآورده میشه سامانه ی نواب روی قایق تندرو
-
1 پسندیده شدهسردار سلامی:ساخت موشک کروز فراصوت، ردیابی ماهواره ها، بالستیک ضد کشتی امروز میتوانیم ماهوارهها را با رادار از زمین رهگیری کنیم و از فاصله هزاران کیلومتر دورتر هر کشتی در حال حرکت را بزنیم و بعد میتوانیم نقطه اصابت به کشتی را نیز مشخص کنیم تا خدمه کشتی آسیب نبینند. موشکهای کروز به دلیل آنکه در سطح زمین حرکت میکنند، مانند یک پرنده بال ثابت هستند و سرعت زیادی ندارند البته در نوع مافوق صوت، موشکهای کروز هم(در ایران) توسعه پیدا میکند. اینکه چگونه یک موشک بالستیک را با سرعت مافوق صوت هدایت کنید تا به یک کشتی در حال حرکت برخورد کند کار بسیار مشکلی است که ما تاکنون مشابه آن را در خارج ندیدهایم(ایران این کار را برای بار اول در جهان انجام داده است) .
-
1 پسندیده شدهسلام و عرض ادب خدمت دوستان و همراهان میلیتاری . اف ۳۵ بی ( + تصاویر نزدیک از ... ) هواگرد سوار شده بر استند تست هواگرد روی استند تست رانش _ لیفت ( البته به احتمال زیاد ! ) ورودی فن رانشگر خروجی نازل غلت زدن ( رول نازل ) در ریشه ی بال _ ها خروجی فن رانشگر (لیفت فن ) + تجهیزات کنترل خروجی اون در قسمت پشت خلبان http://www.codeonemagazine.com/gallery_slideshow.html?item_id=57 http://www.codeonemagazine.com/gallery_slideshow.html?item_id=57
-
1 پسندیده شدهایا صنایع دفاعی ایران در جنگ اوکراین شکوفا می شوند خبر اول اسکای نیوز :ایران به طور مخفیانه مقادیر زیادی فشنگ، راکت و گلوله خمپاره به روسیه برای جنگ در اوکراین ارسال کرده و قصد دارد بیشتر ارسال کند. این منبع گفت که مسکو هزینه مهمات را به صورت نقدی پرداخت کرده است. دو کشتی باری با پرچم روسیه در ماه ژانویه با حمل حدود 100 میلیون فشنگ، حدود 300 هزار مهمات دیگر و همچنین 10000 کلاهخود و جلیقه از بندر امیرآباد ایران به مقصد بندر آستاراخان روسیه از طریق دریای خزر حرکت کردند. اسکای نیوز محموله ادعایی را شامل تقریباً 100 میلیون فشنگ در اندازههای مختلف: 5.56 میلیمتر، 7.62 میلیمتر، 9 میلیمتر، 12.7 میلیمتر و 14.5 میلیمتر برای استفاده در سلاحهایی مانند تپانچه، تفنگ تهاجمی و مسلسل ذکر کرد. همچنین گفته که کشتیها طیف وسیعی از مهمات دیگر را حمل میکردند، از جمله حدود 300000 گلوله، مانند نارنجکهای 40 میلیمتری برای نارنجکانداز، راکتهای 107 میلیمتری ضد تانک، و گلولههای خمپاره در اندازههای مختلف: 60 میلیمتر، 81 میلیمتر و 120 میلیمتر و همچنین راکتهای توپخانه (130 میلیمتر، 122 میلیمتر و 152 میلیمتر) و گلولههای زرهی (115 میلیمتر و 125 میلیمتر) این منبع امنیتی گفت: دو کشتی باری که گفته میشود در انتقال مهمات از ایران به روسیه نقش داشتند، Musa Jalil و Begey نام داشتند و هر دو تحت پرچم روسیه حرکت میکنند. https://news.sky.com/story/irans-alleged-ammunition-for-russias-war-in-ukraine-the-secret-journey-of-the-cargo-ships-accused-of-supplying-invasion-12828039 خبر دوم فیلم استفاده نیرو های اوکراینی از مهمات توپخانه ای ۱۵۲ میلی متری ساخت ۲۰۲۲ و خمپاره های ایران احتمالات ۱-اینها مهمات توقیفی از کشتی های یمنی هستند (چنین محموله توقیفی ای تا بحال دیده نشده اصلا یمن چندان به مهمات توپخانه نیاز ندارد و عمده تجهیزات ارسالی به یمن موشک ضد تانک و اسلحه سبک هست چون ایشان چریک هستند و کمتر کلاسیک می جنگند) ۲-این مهمات از انبار های روس ها به دست اوکراینی ها رسیده است (این احتمال هم مثل احتمال بالا بعلت زمان تولید ۲۰۲۲ احتمال کمی دارد چون اساسا در این زمان هنوز روسیه از مهمات تولیدی خود استفاده کرده و سفارش به مهمات به جایی نداده است ) ۳-فروش مهمات از طریق کشور ثالث به اوکراین شاید دوستان خوششان نیاید ولی این مورد احتمال بالایی دارد ارتباط ایران با کشور بلغارستان و رومانی از زمان جنگ مناسب بوده و بسیاری از قطعات بازار سیاه جنگنده ها از این کشور ها تامین می شود حال شما در نظر بگیرید این کشور ها سفارش ماهیانه ۲۵۰ هزار گلوله توپخانه را به ما بدهند به شخصه اگر من بودم می پذیرفتم(ماهیانه میلیاردها دلار درآمد و پیشرفت صنایع دفاعی کشور ) خبر سوم راه اندازی خط تولید مهمات ۱۵۲ میلی متری و ...به سفارش بلا روس همه میدانید که هرچه تعداد تولیدات یک کالا افزایش پیدا کند قیمت تمام شده آن کاهش میابد جنگ اوکراین میتواند سبب شکوفا شدن صنعت دفاعی ایران گردد حالا میتوان دریافت سوای مسئله انسان دوستانه جنگ اوکراین میتواند سبب افزایش تولید تجهیزات خصوصا تجهیزات انفرادی کلاهخود جلیقه ضد گلوله و......و کاهش قیمت آن ودرنتیجه تجهیز سربازان و نیروهای وطن در ارتش و سپاه و کاهش شهادت ایشان در مواجهه با گروه های تروریستی و... باشیم ان شاالله
-
1 پسندیده شدهایوکو سری دیلی در رزمایش سامانه موشکی مجید لینک از سایت اسب بخار : https://asbe-bokhar.com/article/news/iveco-daily-in-iran-army/
-
1 پسندیده شدهسلام علیکم و رحمت ا... با توجه به فرموده شما ، رفتم مقاله جناب بازرگان را دوباره دیدم ... در جدولی که ارائه شده بود برد موشک MIM-23B را 22 ناتیکال مایل اعلام کردند که میشود حدود 40 کیلومتر ولی در متن اعلام شده که در آزمایش های صورت گرفته ، موشک سجیل در ارتفاع 8000 پا ، با سرعت حدود 350 نات ، یک هدف را در ارتفاع 13000 پایی و در یک برد 35 مایلی ( که میشود حدود 56 کیلومتر ) منهدم کرده ... این عدد براساس استنباط بنده برای سال 65 یا 66 هست . حالا در بدبینانه ترین حالت ممکن ، این عدد 40 کیلومتری یک مقداری شبهه برانگیز هست مگر اینکه اساسا ما با چیزی متفاوت از فکور مواجه باشیم در این تراکت ارائه محصول ..
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهسوخو 35 همراه با اس ۴۰۰ به ایران می آید؟ نشریه جروزالم پست مدعی شد که ایران در پی خرید سیستم پدافندی اس ۴۰۰ همراه با سوخو 35 از روسیه است چون این دو توانایی متصل شدن به هم را دارند. این نشریه اسرائیلی همچنین مدعی شده که ایران تا کنون ۲۴۰۰ پهپاد به روسیه فروخته است.
-
1 پسندیده شدهاحداث تأسیسات ساخت موشکهای پدافند هوایی «تاد» در عربستان منابع خبری عربی از احداث تأسیسات ساخت سامانههای پدافند هوایی «تاد» در اطراف شهر جده در غرب عربستان سعودی خبر دادهاند. به نوشته وبگاه عربیک دیفنس، در این تأسیسات قرار است رادار AN/TPY-2، سکوی پرتاب و کانتینرهای موشک که جزو بخشهای اصلی سامانه تاد محسوب میشود با همکاری شرکت لاکهید مارتین به عنوان سازنده این سامانهها، تولید شود. عربستان سعودی در شش مارس ۲۰۲۲ (۱۷ اسفند ۱۴۰۰) در حاشیه اولین نمایشگاه دفاعی بینالمللی در ریاض اعلام کرد که با شرکت «لاکهید مارتین» برای ساخت قطعات سامانه ضد موشکی «تاد» در خاک خود قرارداد بسته است.
-
1 پسندیده شدهسلام متاسفانه کشور ارمنستان خصوصا نخست وزیر غربگراش تکلیفش با خودش مشخص نیست و اگر الان بزارن مثل گورباچوف همه رو میده بره مردم ارمنستان بسیار ناسیو نالیست هستن هیچ کالایی با برچسب ساخت ترکیه حق ورود به کشور ارمنستان رو نداره کافی بود این نخست وزیر پلشت یک پیمان دفاعی با ایران می بست(مثل ترکیه و آدربایجان) که احتمالا با سفر مقامات آمریکایی کنسل شد یا کافیه ایران یه نیرو نیابتی مثل حزب الله لبنان رو اونجا تشکیل بده و مقدار زیادی از توان پهبادی ضد زره و پهپاد های سرگردان رو در اختیارشون قرار بده خصوصا ارمنی های قره باغ که یه جورایی بخاطر عدم کفایت دولت پاشینیان سر خورده هستند این افراد رو می شود جهت اموزش به مرزهای شمال غربی اورد و پس از اموزش تسلیحات از طریق پهباد در اختیارشان قرار داد کاری که در کرانه باختری رود اردن بیخگوش اسراییلی ها اتفاق افتاد اگر تعداد این افراد به حدود چند هزار نفر رسید حالا عملیات های ضد آدربایجانی به صورت پاتیزانی و کوماندویی آغاز میشه میتونیم پهباد هایی شبیه شاهدم دراختیارشون قرار بدیم تا سیستم و زیر ساخت های پالایشگاهی و سیستم برق رسانی آدربایجان رو در جنگ بعدی نابود کنن این افراد کمتر از یمنی ها نیستن مطمئنا میشه کار با موشک کروز رو هم بهشون یاد داد اونوقته که آدربایجان در جنگ جدید طعم یه نیروی نیابتی رو می چشه همونطور که در تحلیل های بالا دیدیم ممکنه حمله به قره باغ باتوجه به نوع دین مسیحیت وارمنی افراد توسط اروپا محکوم بشه پس دست برتر با این افراده اگرم حمله نکنن کمکم تشکیل تیپ های تکاوری و عملیات ویژه رو میدن ودر جنگ بعدی که بعید تا یک سال دیگه اتفاق نیوفته اینبار حجم وسیعی از تجهیزات آدربایجان توسط نیرو های آموزش دیده ارمنی نابود میشه و اینبار نوع جنگ متفاوت خواهد بود و دفاع نامتقارن این نیروها میتونه نفس نیروهای آدربایجان و ترکیه رو بگیره اون موقع است که حیدر سریع تر از چیزی که فکرشو بکنین صلح رو می پذیره و یادتون باشه شکست در چنین جنگ هایی میتونه یک دیکتاتوری رو نابود کنه فقط دیدگاه ما یک دیدگاه مادی هست نه انسانی و اسلامی پس بر ما خورده نگیرید
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهاضافه شدن یک قسمت جدید به بالگردهای هوانیروز احتمالا پرتابگر پهپاد انتحاری معراج 521 میباشد؟
-
1 پسندیده شدهآماده سازی بالگرد کبریهوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه زابل در طول یک رزمایش پس از تنشهای ایجاد شد در افغانستان وقدرت گرفتن طالبان -1377
-
1 پسندیده شدهhttp://www.sepahnews.com/index.php/component/k2/item/5951-تصاویر-رونمایی-از-۱۰-فروند-بمب-افکن-سوخو-۲۲-بهینه-سازی-شده-و-ارتقا-یافته-نیروی-هوافضای-سپاه.html
-
1 پسندیده شدهبا سلام موشکهای هدایت دقیق کروز تُرک برای باکو براساس آخبار منتشر شده از سوی رسانه ها ، نیروی هوایی ارتش جمهوری آذربایجان ، بخشی از سفارش موشکهای کروز دورایستای هدایت دقیق میانبرد همه گونه آب و هوایی SOM محصول شرکتهای تسلیحاتی ترکیه را وارد سازمان رزم خود نموده است . به گفته وزارت دفاع جمهوری آذربایجان ، موشک کروز SOM که توسط شرکت راکتسان ترکیه توسعه یافته است در روز رژه سالیانه ارتش این کشور در 26 ژوئن 2018 به نمایش در خواهد آمد . موشک کروز SOM که در رده موشکهای کروز هوا به سطح قابل رده بندی است ، عمدتا" برای انهدام اهداف بشدت محافظت شده ، رزم بر علیه اهداف زمینی با ارزش نظامی نظیر سامانه های پدافند هوایی ، فرودگاه ها ، مراکز کنترل – فرماندهی و شناورهای دریایی مورد استفاده قرار می گیرد . به اعتقاد برخی کارشناسان ، طراحی بخش بخش ( مدولار) این موشک کروز، انعطاف پذیری عملیاتی فوق العاده ای بدان بخشیده است . کاربرد این موشک برای کاربران آن ، قابلیتهای تهاجمی بیشتری را فراهم خواهد آورد . موشک کروز هدایت دقیق som، هم اکنون در چهار گونه متفاوت B-1 ، J ، A و B-2 تولید و در ارتش ترکیه مورد استفاده قرار می گیرد . نسخه اصلی این موشک دورایستا ، به یک پیشرانه توربوجت مجهز شده که بردی نزدیک به 250 کیلومتر بدان می بخشد که در همه گونه شرایط آب و هوایی و محیطهای آلوده به جنگ الکترونیک قابل استفاده خواهد بود . صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهیکی از پروژه های ارزشمند سپاه تجهیز یک فروند Ilyushin Il-76TD به تجهیزات اطفاء حریق است! این هواپیما از امکان حمل 40000 لیتر آب و تخلیه آن بر روی آتش در مدت 10 الی 16 ثانیه برخوردار است! (شهرام شریفی - گزارشی از نمایشگاه هوایی کیش) Ilyushin Il-76TD سپاه Su-25UBK An-74T-200 سپاه
