misalu2001

Members
  • تعداد محتوا

    333
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

  • Days Won

    1

misalu2001 آخرین امتیاز شما در روز 9 آبان 1391

misalu2001 شما بیشتری مطالب مورد علاقه کاربران را دارید!

اعتبار در انجمن

361 نشان افتخار

درباره misalu2001

  • رتبه حساب کاربری
    گروهبان یکم

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    ??? ???? ?????
  • Interests
    ????????? ?????
    ?????? ???????? ?????
    ?? ?? ????? ??????????

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

2,802 نمایش های پروفایل
  1. [quote name='Lord-Soldier' timestamp='1362050511' post='302567'] یک نکته دیگه هم اینه که آمریکا و اروپا یک قرن یا قرنهاست که با دزدی از ملتها ثروت و قدرتی به هم زده اند که می توانند زود به زود سلاح های نسل جدید بسازند و از دور خارج کنند. اما کشورهای دیگر - حتی شوروی، حتما می دانید که قدرت اقتصادی روسیه و شوروی با آمریکا که هیچ، با اروپا هم قابل رقابت نیست و نبوده - وقتی به یک برتری برسند مجبورند آن را مخفی کنند تا دشمن ضد آن را نسازد. این که با دزدی از من و شما و ستم دیدگان عالم پولدار شده اند و ولخرجی می کنند برای خودشان هم جای افتخار ندارد چه برسد به اینکه عده ای از همان ستم کشیدگان شیفته این دزدان شوند...! [/quote] زحمتی که آمریکا برای پیشرفتش کشیده، هیچ کس نکشیده. بودجه ای که آمریکا برای همایت از دانشمندانش خرج کرده، هیچ کس نکرده. نتایج دستاوردهای آمریکاست که باعث شده ما الان بتوانیم با هم مکاتبه کنیم! دستاوردهای تکنولوژیکی که آمریکا به ارمغان آورده به مراتب بیشتر از هر کشور دیگری به بهبود وضعیت تمام آحاد جهان کمک کرده. آمریکا بهترینهای جهان را جمع کرده در کنار هم، بهترین منابع جهان را هم از همه گرفته و زیر دست آنها گذاشته. این متخصصین در کنار هم کارایی بسیار بالا ایجاد کرده اند و تمام منابع را به بهترین شکل به محصول تولید می کنند و این محصولات به همه جهان سود می رساند. اینقدر سیاه و سفید نبینید دنیا را! اگر آمریکا نبود، کس دیگری قویترین می شد و حقیقت این است که سواره از پیاده اطلاع ندارد و هر که قوی ترین شود کنابع را تا حدی از ضعیفان می گیرد. اما خوبی آمریکا این است که مشا می توانی عضوش شوی! مثل انگلیش یا فرانسه و ... نیت که ملیت باشد! اگر فرد متخصص و قوی باشی، حاضر است تجهیزات و منابع را از همه جای دنیا گرد آوری کند و در اختیار تو قرار دهد تا در کنار بهترینهای دنیا، کارایی بهینه را حاصل کنی. مرگ بر آمریکا گفتن شما، مرگ بر انسان گفتن است. شما قبول ندارد که هر انسانی وقتی قوی می شود، لاجرم سهم بیشتری از منابع را تصاحب می کند. دزدی هم یعنی اینکه چیزی که به زحمت به دست آورده ایم را از ما بگیرند. خوب وقتی که ما اصولا زحمتی نکشیده ایم تا به حال، چگونه می شود از ما دزدی کرد؟؟ در طبیعت، شیر قوی می آید در محدوده سبز ضعیف و آهو شکار می کند و خودش را قوی تر وی کند. همه جا همین طور است. همه طبیعت که انسان هم جزوی از آن است بنا شده بر نابود شدن افراد تنبل و ضعیف توسط افراد قوی و کارامد. در نظام طبیعت ضعیف پامال است. [b]اما ضعیفان و تنبلان جهان هرگز قبول نمی کنند که تنبل و ضعیفند! می گویند ما مستضعف هستیم![/b] [b]می گویند حق ما خورده شده است![/b] [b]هیچ ضعیفی تا به حال دیده نشده که بگوید بنده ضعیف هستم و حقم است که هرکه قویتر است مرا پایمال می کند![/b] [b]همه ضعیفان شهار عدالت را بلد شده اند. در طبیعت عدالتی وجود ندارد.[/b]
  2. [quote name='worior' timestamp='1362043890' post='302549'] [quote] شما خودتان قضاوت بفرمایید. هرچی کشور عقب افتاده و نابود است، سیاست "حفاظت جزییات" را دارد. هر چه کشور مترقی و پیشرفته است، سیاست "اعلام جزییات" را دارد. [/quote] این امر ارتباط مستقیم با نظام اطلاعاتی و نوع صنایع و (نظامهای) این کشورها داره ، عموما جوامع مدرن سرمایه داری که داعیه نظام جهانی رو دارن از توصیف و بزرگنمایی قدرت نظامی خودشون بهره میگیرن تا تضمینی بر توانی فنی " پلیس جهانی " باشه ، و نشان بدهند که عرضه مدیریت دنیا رو دارند ، اطلاعات بطور اوتومات به این کشورها و از این کشورها بخاطر زیرساختهای اطلاعاتی سرازیر و یا بیرون میریزه میشه و ربطی به حفاظت جزییات و کلیات نداره ، بلکه بحث " قدرت " بودن اطلاعات مطرحه ، ... [/quote] بنده دقیقا متوجه نمی شوم که اگر اعلام کنند: رپتور دارای مشکل اکسیژن رسانی است. پاتریوت در کویت بد عمل کرده است. سازه سوپر هرنت مشکل دارد. موتور لایتنینگ 2 مورد دارد. چطور این ها ربطی به حفاظت جزییات و کلیات نداره ، بلکه بحث " قدرت " بودن اطلاعات مطرحه ، ...؟ آمریکا اگر اینها را رسانه ای نکند قدرت بیشتری دارد یا بکند؟ چیزی غیر از شفافیت باعث می شود که مشکل اکسیژن جنگنده ای که تنها در اختیار خودش هست و کلی تبلیغات رویش کرده و نماد نیروی هوایی اش است و به تعداد بسیار معدودی هم مشکل پیدا کرده را بیاید افشا کند؟
  3. [quote name='100' timestamp='1362034823' post='302536'] سلام جناب میسالو ... جدیدا پست های شما شده بیانیه های صرف برای بیان افکار سیاسیتون که مصلحت نیست فعلا جوابش رو بدیم ... فقط یک نکته ی جالب ... آزادی بیان و دموکراسی ما نتیجه ش نشد یک جنگ داخلی که توش 800 هزار تا یک میلیون نفر کشته شدند ..... شاید هم برای اینکه به قول شما آمریکایی بشیم نیاز باشه 800 هزار تا یک میلیون نفر رو بکشیم تا چوب لای چرخ نگذارند ... به قول ارنستو ... چشمک ... [/quote] در مورد محتوای علمی، انتقاد شما به جاست. بنده اعتراض شما را قبول دارم و دلیل کم محتوا شدن عرایضم را در نبودن مستدلات برای استدلال می دانم. مثلا در چند ماه گذشته، عملا هیچ جایی برای تحلیل علمی به چشم بنده نخورد. به قول یک عزیز سفر کرده ای: همه بحثهای عالم تکراری است! در مورد نکته ی جالب: بنده متوجه نشدم که 800 هزار نفر تا یک ملیون نفر چرا باید کشته شوند؟ می شود آمریکایی شد بدون کشته شدن حتی یک نفر.(آلمان شرقی) می شود آمریکایی نشد ولو تا کشته شدن آخرین نفر. (ویتنام) البته بنده قبول دارم که در هر کاری لاجرم هزینه هایی هم وجود دارد و ممکن است به مقام، دارایی ها یا حتی سلامتی و جان عده ای هزینه هایی وارد شود. اما 800 هزار و جنگ داخلی و ... را متوجه نشدم برای چه مطرح فرمودید. [quote name='rh8' timestamp='1362039993' post='302541'] ربطی به آزادی بیان نداره حالا کی گفته امریکا کار خوبی میکنه اطلاعات نظامیشو میده بیرون بیشتر به خاطر تبلیغ و بازاریابی مجبوره این کار رو بکنه از کجا معلوم اطلاعات درست میده اسلحه برای جنگیدنه برای رویارویی با دشمن قرار نیست به خاطر ارضای کنجکاوی شما جزءیاتش منتشر بشه [/quote] شما خودتان قضاوت بفرمایید. هرچی کشور عقب افتاده و نابود است، سیاست "حفاظت جزییات" را دارد. هر چه کشور مترقی و پیشرفته است، سیاست "اعلام جزییات" را دارد. مثلا : کره شمالی هیچ چیز اعلام نمی کند چین: مسایل نسبتا کمی را عنوان می کند روسیه: در مورد اکثر تجهیزاتش، مسایل بیشتری را عنوان می کند اروپا: خیلی از مسایل فنی و فیلم و عکس و... و نقاط قوت تجهیزات خود را اعلام می کند آمریکا: عیبها، نقایص، مزایا، نتایج فنی، گزارشات مالی، دیاگرامهای جزیی، مراحل طراحی، مراحل ساخت، مراحل عملیات و ... را برای بسیاری از ابزارش اعلام می کند. همین آمریکا مستندات و دیاگرامهای بسیار دقیقی از تام کت در اختیار ایران قرار داده که حجم آنها فوق العاده زیاد است اما میگ 29 های ایران عملا فاقد اطلاعات اولیه هستند. کجای دنیا شما شاهد هستید که بیایند چیزی در حد رپتور بسازند، بعد معایبی که در حین پرواز رخ داده را کاملا رسانه ای کنند؟ آیا در ایران یک مورد شده خلبانان اعتصاب کنند که چون فلان جنگنده استاندارد نیست، ما با آن نمی پریم؟ در آمریکا علاوه بر این که اعتصاب کردند سر اکسیژن رپتور، کاملا هم رسانه ای و شفاف مساله پیش رفت. کلا بنده به این نتیجه رسیده ام که شفاف بودن ارتباط مستقیمی با مترقی بودن کشور دارد.
  4. [quote name='132' timestamp='1362002888' post='302522'] آیا میشه با استفاده از هواپیماهایی که چند ماخ سرعت دارن(چه پهپاد و په جت)باعث انفجار و ازبین بردن مین ها شد چون چند وقت پیش یه کلیپی دیدم که اینطوری بود یه هواپیمایی بود که نزدیک سطح پرواز میکرد(نمی دونم پهپاد بود یا جنگنده) و مین ها رو از بین میبرد ،اتفاقا آمریکایی بود و در مورد ایران [/quote] در یک کلام، خیر! دلیل: مین بر چند نوع است: ضد نفر، ضد تانک، ضد بالگرد و ... مینهای ضد تانک معمولا نیاز به وزن بالا و حضور فلز روی سطح خاک دارند تا منفجر شوند. چون شاک ویو حاصل از هواپیما فاقد هردو مورد است، پس این مورد منتفی است. مینهای ضد بالگرد، دارای سنسورهای متنوعی هستند که معمولا یک عنصر اساسی آن سنسورهای سونیک هستند برای مطابقت صدای هلی کوپتر با صدای ظبت شده. بنا بر این با شاک ویو هواپیما منفجر نمی شوند. مینهای آنتی پرسنل هم چند نوع دارند. بعضی در صورت پاره شدن یک سیم یا قطع شدن یک ارتباط منفجر می شوند که طبیعتا شاک ویو نمی تواند چنین اقدامی انجام دهد و بعضی دیگر نیاز به نیرویی در حد 50 کیلو بر سطح خاک دارند تا منفجر شوند. از بین تمام انواع، این یکی محتمل تر است که منفجر شود اما بتید دید که هواپیما با چه فاصله ای حرکت می کند و شاک ویو آن تا چه حد قوی است و آیا می تواند فشاری معادل 50 کیلو بر هر متر مربع اعمال کند یا نه که مسلما به دلیل اینکه نیروی شاک ویو از نیروی تراست موتور کمتر است، و نیوری تراست موتور یک جنگنده چیزی در حدود 10 تن است در بهینه ترین شرایط و در صورت پرواز مماس با زمین، حد اکثر می تواند مینهای یک محدوده 200 متر مربعی اطراف خود را منفجر کند که این مقدار اصلا مقدار قابل توجهی نیست. (مسلما در عمل این میزان به مراتب کمتر از مقدار فوقالعاده ایده آل که بنده در نظر گرفتم است.) روش دیگر اثبات: اگر می شد که ما هنوز اینهمه میدان مین در کشور نداشتیم! اینهمه هم شهید تخریب نمی دادیم!
  5. غلو با مغالطه متفاوت است. بله بنده در این زمینه غلو کردم. منظور این بود که : طول، وینگ سپن، وزن، تراست موتور، تراست خشک، حد اکثر وزن برخاستن، شعاع عملیات و سقف پرواز و ... چیز را رایه می کنند. قانع شدید؟ الان می روم اصلاح می کنم تا مشکل نباشد.
  6. [quote name='davoud' timestamp='1361965650' post='302428'] اگر به تاريخ صنايع دفاعي و نظامي آمريكا و غرب يه نگاه اجمالي بندازيد متوجه ميشيد كه اين بازگو كردن مشكلات و معضلات اصلا جزوي از سياست و فرهنگ اوناست و[b] به قول معروف تو مرامشون هست كه بيان راست حسيني همه چيزو بگن[/b]. اولا چون آزادي بيان هست و از كسي يا چيزي نميترسن و شكست ها رو مقدمه پيروزي ميدونن. دوما براي اينكه مردمي كه ماليات پرداخت ميكنن و هزينه هاي اين طرح ها رو تامين ميكنن، از روند كار و كم و كيف پولهايي كه از جيبشون داره خارج ميشه رو با اطلاع بشن. اين در واقع يه جور احترام گذاشتن به عقل و شعور افكار عموي هست. اما يه كشوري مثل كره شمالي آيا مياد مثلا فلان شكست تو يه آزمايش موشكي يا پرتاب يه ماهواه رو تو دنيا جار بزنه؟؟ [/quote] چه مرام قشنگی دارند این "دژمنها"! ای کاش ما هم مثل آمریکایی ها بودیم... البته ما هم داریم از منابع ملیمان خرج می دهیم بنا بر این باید حق داشته باشیم همانقدر که یک آمریکایی مطلع می شود ما هم مطلع شویم. آزادی بیان هم که رییس جمهور منتخب 63 درصد مردم گفته اند که داریم. احترام به عقل و شعور افکار عمومی هم که رهبری صد بار گفتند داریم. ولی نمی دانم علت چیست که به جای آمریکایی شدن، کره شمالییی شده ایم... مثلا تا به حال اعلام نکرده ایم CEP شهابها و سجیلها و ... چقدر است در صورتی که اگر آمریکا بود، تا به حال دیاگرام مهندسی اش را هم داده بود بیرون! مثلا اعلام نکرده ایم مقاومت زره ذ3 چقدر است در صورتی که آمریکا عکس مراحل ساخت، درون و بیرون همه تجهیزات با ریز جزییات عملیاتی را داده بیرون! مثلا اعلام نکرده ایم که حد اکثر سرعت قاهر چقدر است، در صورتی که اگر آمریکا بود الان طول، وینگ سپن، وزن، تراست موتور، تراست خشک، حد اکثر وزن برخاستن، شعاع عملیات و سقف پرواز و ... را ارایه کرده بود. آمریکا معتقد است به مردم اطلاع می دهیم، طبیعتا دشمن هم مطلع می شود! اما کره شمالی هم مثل ما عقیده دارد که بهتر است مردم و دژمن هر دو ندانند! من که مرام آمریکا را خیلی بیشتر از مرام ایران و شوروی و کره شمالی و چین و ... دوست دارم. گرچه بین همه اینها، ایران از همه بدتر است!
  7. misalu2001

    قاهر F-313

    [quote name='Thundar' timestamp='1361997608' post='302510'] [size=5]دوستان بنظرتون پروژه نسل5 ایران به همین قاهر ختم میشه یا اینکه در اینده باید منتظر رونمایی نمونه دو موتوره و صد البته بزرگتر یه نسل5 دیگه باشیم اونم برا جایگزینی با فانتوم ها و اف14 ها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟[/size] [/quote] در افق 30 سال، حتما به دنبال آن خواهیم رفت. به شرط آنکه همین گام اول اثبات کند که توانایی مناسبی برای عملیات دارد. ( که خود این امر چندین سال نیاز دارد). بنا بر این تا آن زمان باید یک فکر جدی تری برای تامکتها کرد....
  8. misalu2001

    قاهر F-313

    [quote name='hossein9' timestamp='1361972508' post='302464'] من خودم با خیلی از انتقادهات موافقم ولی یه جاهایی گیر الکی میدی. [b]"کی می خواهیم از این همه حدس زدن بدون مدرک دست برداریم؟" "کی می خواهیم دست از این همه حدس زدن بی پایه برداریم؟" [/b] ویژگی حدس زدن اینه که نیاز به مدرک و پایه محکمی نداره. حدس زدن و شاید هایی که قابل اثبات نیستند یکی از قوی ترین نیرو های محرکه در بسیاری از کارهای ما است. چرا در رانندگی کمربند می بندیم؟ شاید تصادف شود. چرا هنگام عبور از خیابان به دو طرف نگاه می کنیم؟ شاید ماشینی رد شود.ضمنا اساس برنامه ریزی جنگی هم بر پایه حدس زدن است. برای حدس ها و شاید هایی که نه قابل نفی هستند نه اثبات، ممکن است در آینده رخ دهند یا ندهند، بر اساس سابقه تاریخی هستند یا نیستند، هزار طرح نظامی ریخته می شود. [/quote] شما به بنده لطف دارید اما در مورد حدث، بنده معتقدم باید حدث منطقی زد. یعنی اگر مدارک خیلی زیادی موجود باشد، می شود حدث زد ولی اگر بدون هیچ سندی بخواهیم حدث بزنیم، حدث ما اینقدر احتمال خطای بالا دارد که عملا بی ارزش است. مثلا: در همین سایت بنده شاهد بودم که یک عکس از پوشاندن دماغه تایگر قرار داده بودند، بلافاصله دوستی آمده حدث بزند زیر آن چیست! و حدث هم زده جاذب رادار! در موقعیتی دیگر یکی از دوستان بدون کوچکترین سندی حدث زده اند که چون گفته شده باور از اس 300 برتر است، پس اس 400 است! از این حدثهای تابلو بگیرید تا حدث های کمتر تابلو ولی باز بی سند! اینها حجم بسیار زیادی از مطالب ارایه شده در سایت را به خود اختصاص داده که عملا چیزی غیر از احتمالات بسیار ضعیف نیست. بنده معتقدم اینقدر نتیجه گیری و تحلیل حقایق مهم هست و اینقدر کار در شناخت و تحلیل استراتژی های خودمان و دشمن مانده که نباید اینهمه حدثهای بی دلیل بزنیم و مطالب مفیدتر را بین آنها مدفون کنیم... مسلما وقتی مدارک زیادی تلویحا بر امری اشاره دارند، یک حدث هوشمندانه بسیار هم عالی است. اما قبول بفرمایید که اگر بنده هم بخواهم شروع به حدث زدن بکنم، خیلی مطالب زیادی را باید حدث بزنم که نه قابل رد هستند و نه اثبات! مثلا ممکن است من حدث بزنم شاید باور را به سوریه ارسال کرده باشیم!!! حالا این مطلب قابل رد یا اثبات هست؟
  9. با سلام بنده چند سوال داشتم خدمت شما. 1. مشخصات موتورهای جتهای نسل 5 چیست؟ 2. آیا مطمین هستید که سرعت لایتنینگ 2 از 1 ماخ فراتر نمی رود؟ ویکیپدیا با شما مخالفه. the F-35 is able to maintain Mach 1.2 for a dash of 150 miles without using afterburners. 3. مسلما توانایی پرواز بالای ماخ بدون پس سوز نیاز بسیار جدی یک جت نسل 5 است زیرا پس سوز توسط رادار به راحتی قابل کشف است و در ضمن بازتاب حرارتی وحشتناکی هم دارد. آیا بنده درست متوجه شده ام؟
  10. misalu2001

    قاهر F-313

    [quote name='hossein9' timestamp='1361970175' post='302456'] [quote name='misalu2001' timestamp='1361966783' post='302440'] [quote name='hossein9' timestamp='1361923954' post='302343'] [quote name='nasirirani' timestamp='1361918345' post='302340'] مثل اینکه مهندس پروانه که مدیر عامل صنایع هواپیمایی ایران و مدیر پروژه قاهر 313 بودند از این سمت رفتند......! [quote][b]امروز (8/12/91) سرهنگ خلبان دکتر ایزدی به عنوان مدیر عامل شرکت صنایع هواپیمایی ایران ( صها) منصوب شد . مدیر عامل قبلی جناب آقای مهندس پروانه بودند [/b].[/quote] [/quote] شاید هم ارتقا گرفته [/quote] شاید هم نگرفته باشه. شاید هم استعفا داده باشه. شاید هم رفته باشه شرکت خصوصی تاسیس کرده باشه. شاید هم شرکت خصوصیش دقیقا در زمینه قاهر داره کار می کنه. کی می خواهیم از این همه حدس زدن بدون مدرک دست برداریم؟ همه چیز ممکن است. شاید خیلی اتفاقات افتاده باشد... کی می خواهیم دست از این همه حدس زدن بی پایه برداریم؟ [/quote] خانواده ات چطور اعصابتو تحمل می کنند؟ [/quote] بنده در دنیای واقعی خیلی خیلی کن حرف می زنم. (هم خجالتی هستم هم موضوع خاصی برای صحبت کردن ندارم.) به همین دلیل تحمل کردن بنده در دنیای واقعی خیلی راحتتر از تحمل کردن بنده در دنیای مجازی است. در دنیای مجازی بنده خیلی کمتر خجالت می کشم و موضوع مورد علاقه هم دارم! حالا وای به حال کسی که مخاطب بشود!
  11. misalu2001

    قاهر F-313

    [quote name='hossein9' timestamp='1361923954' post='302343'] [quote name='nasirirani' timestamp='1361918345' post='302340'] مثل اینکه مهندس پروانه که مدیر عامل صنایع هواپیمایی ایران و مدیر پروژه قاهر 313 بودند از این سمت رفتند......! [quote][b]امروز (8/12/91) سرهنگ خلبان دکتر ایزدی به عنوان مدیر عامل شرکت صنایع هواپیمایی ایران ( صها) منصوب شد . مدیر عامل قبلی جناب آقای مهندس پروانه بودند [/b].[/quote] [/quote] شاید هم ارتقا گرفته [/quote] شاید هم نگرفته باشه. شاید هم استعفا داده باشه. شاید هم رفته باشه شرکت خصوصی تاسیس کرده باشه. شاید هم شرکت خصوصیش دقیقا در زمینه قاهر داره کار می کنه. کی می خواهیم از این همه حدس زدن بدون مدرک دست برداریم؟ همه چیز ممکن است. شاید خیلی اتفاقات افتاده باشد... کی می خواهیم دست از این همه حدس زدن بی پایه برداریم؟
  12. misalu2001

    قاهر F-313

    [quote name='hossein9' timestamp='1361831237' post='302151'] [quote name='misalu2001' timestamp='1361826516' post='302142'] [quote name='reza2250' timestamp='1361814626' post='302114'] [quote name='senaps' timestamp='1361812523' post='302100'] [quote] یعنی تا به حال تاکسی نکرده؟ [/quote] فکر نکنم یه ماکت تاکسی بکنه میکنه؟ [/quote] فکر کنم حداقل 10 صفحه در مورد ماکت بودن یا نبودنش بحث کردیم و مسئول پروژه گفت ماکت نیست من هم گفتم که فقط کاکپیتش الکیه بقیه ی چیزاش واقعی است مثل این که شما کلا اعتقاد داری پروژه ماکته پرواز رادیو کنترلش هم حتما افتر افکت [/quote] چرا کشورهای دیگه مثل روسیه و فرانسه موقع رو نمایی نصفه الکی را به نصفه واقعی متصل نمی کنند و یا کلا الکی یا کلا واقعی رونمایی می کنند؟ [/quote] از کجا مطمئنی؟ [/quote] از اینجا که یا رسما خودشان اعلام می کنند این ماکت است و قرار است مثلا 5 سال دیگر وارد خدمت شود، یا پرواز می کند و در نمایشگاه های هوایی شرکت می کند و ... در ضمن هیچ منطقی نمی پذیرد که نصف یک هواپیمای واقعی را بیاوریم و بقیه اش را ماکت بسازیم و رونمایی کنیم! چون هدف رونمایی از ماکت، صرفا اعلام وجود طرح است، که نیازی به آن نیمه واقعی نیست. هدف از رونمایی واقعی هم پرواز دادن و نمایش قابلیتهاست که وجود نیمه ماکت، مانع آن می شود. بنا بر این انجام این کار عبث می نماید. قانع شدید؟ در ضمن آیا شما نمونه ای دیدید که بین این همه رونمایی در طول تاریخ، چنین کاری انجام شده باشد؟
  13. misalu2001

    قاهر F-313

    [quote name='hossein9' timestamp='1361831093' post='302151'] [quote name='amirattari' timestamp='1361821045' post='302130'] قبلا خبرهايي مبني بر وجود طرح ناوهواپيمابر در ارتش منتشر شده بود. خوب اگر ما براي 15 تا 20 سال ديگر بخواهيم يك ناو هواپيما بر داشته باشيم بايد تا اون موقع يك جنگنده مناسب هم اختيار كنيم كه خوب طبيعتا قاهر هم تا آن موقع عملياني شده است. طرح جمع و جوري مثل قاهر براي استقرار بر روي ناو بسيار ايده آل هست شكل بال هايش هم طوري است كه نيازي به قابليت جمع شدن ندارد. [/quote] به نظر من ساخت ناو هواپیما بر اصلا به درد ایران نمی خوره. استراتژی نظامی ما تدافعی است و قرار نیست قدرت خود را خیلی دورتر از مرزهای خودمان منتقل کنیم. بماند که با سطح تکنولوژی دشمنانمان چنین ناوی در همان لحظات اول نابود می شود. ما به همین دلایل است که از روش های کلاسیک جنگیدن روی گردانده ایم و استراتژی های دیگر را پیش گرفته ایم. [/quote] ممکن است کارکرد نظامی زیادی نداشته باشد، ولی حتما کارکرد تبلیغاتی فراوانی دارد.
  14. [quote name='Ehsan_animator' timestamp='1361801337' post='302044'] اگه خبر واقعا سوتی بوده ، حتما تا حالا باید از روی خبرگزاری های مربوطه حذف می شد . [/quote] جدا؟ یعنی شما هنوز تصور می کنید که خبرنگاران ما به منبعی غیر از سخنان خود سردار دسترسی داشته اند؟؟؟ [quote] من مطمئنم که یه چیزی گرفتن ولی .... [/quote] از کجا با این اطمینان می فرمایدد؟ چطور شد که مطمین شدید؟ [quote] احتمال اول : چیزی که گرفتن یه جورایی تله بوده و به خاطر آبروریزی رسانه ای نشد احتمال دوم : چیزی که گرفتن دندون گیر نبود احتمال سوم : چیزی که گرفتن را نتونستن سالم به زمین بنشانند احتمال چهارم : باز هم شاهکار کردن (( تو مایه های آر کیو 170 )) ولی بنا به دلایلی هنوز رسانه ایش نکردند . [/quote] حالت بندی هم می فرمایید!؟ حالا که همه حالات را در نطر گرفتید نمی شود این حالت را هم در نظر بگیریم: حالت پنجم: خبرنگاران منبع دیگری غیر از متن سخنان نداشتند و متن را دقیق نخواندند و یک تیتر و خبر کوتاه از آن استخراج کردند و هنوز هم کسی به اطلاع حضرات نرسانده که سوتی خود را جمع کنند. [quote] البته دوستان این را هم در نظر بگیرند که مذاکرات آلماتی در پیش روست شاید [/quote] به مذاکرات هم کشیده شد؟!!! بیاییم دست برداریم از این حدس زدن ها! حد اقل حدس های خود را با اطمینان مطرح نکنیم!
  15. misalu2001

    قاهر F-313

    [quote name='reza2250' timestamp='1361814626' post='302114'] [quote name='senaps' timestamp='1361812523' post='302100'] [quote] یعنی تا به حال تاکسی نکرده؟ [/quote] فکر نکنم یه ماکت تاکسی بکنه میکنه؟ [/quote] فکر کنم حداقل 10 صفحه در مورد ماکت بودن یا نبودنش بحث کردیم و مسئول پروژه گفت ماکت نیست من هم گفتم که فقط کاکپیتش الکیه بقیه ی چیزاش واقعی است مثل این که شما کلا اعتقاد داری پروژه ماکته پرواز رادیو کنترلش هم حتما افتر افکت [/quote] چرا کشورهای دیگه مثل روسیه و فرانسه موقع رو نمایی نصفه الکی را به نصفه واقعی متصل نمی کنند و یا کلا الکی یا کلا واقعی رونمایی می کنند؟