برترین های انجمن
ارسال های محبوب
Showing content with the highest reputation on سه شنبه, 28 اسفند 1397 در همه مناطق
-
18 پسندیده شدهبه نام خدا کلیپ با کیفیت از رزمایش ال بیت المقدس 1 سپاه پاسداران لینک آپارات کلیپ پ.ن: یکی از دوستان کلیپ رو اول منتشر کردن ولی چون چهره ها مشخص بود و کلیپ هم با کیفیت بود و هم اینکه اون شخصی که کلیپ داد به بنده تاکید کرد چهره ها نباشن تو انتشار برای رفع تکلیف از سر بنده مجبور به حذف پست شدیم....این کلیپ هم چهره ها بلور هست و میتونید ذخیر کنید یا انتشار بدین
-
16 پسندیده شدهالحاق موشک «شفق» به سازمان رزم هوانیروز/ ماموریت هوانیروز در استراتژی آفندی موشک «شفق» با برد موثر ۱۲ کیلومتری که قادر به انهدام اهداف متنوعی اعم از سامانههای زرهی، توپخانهای، تاسیساتی، سامانههای راداری، پدافندی، جنگال و سنگرها و استحکامات بتنی است، در هفته ارتش به چرخه دفاعی و ستاد رزم هوانیروز ملحق خواهد شد. http://defapress.ir/fa/news/338107/الحاق-موشک-شفق-به-سازمان-رزم-هوانیروز-ماموریت-هوانیروز-در-استراتژی-آفندی پیشتر 29 فروردین آزمون های رزمی رو انجام داده بود: http://defapress.ir/fa/news/286942/قابلیت-عملیاتی-موشک-برد-بلند-شفق-تست-موفقیتآمیز-موشک-جدید-هوانیروز ویدیو آزمایش موشک شفق https://www.aparat.com/v/L1ZfW
-
13 پسندیده شدهبسم الله الرحمن الرحیم فروپاشی پدافند هوایی لیبی در حالیکه انفجار اعتراضات مردمی لیبی به بالاترین سطح خود رسیده بود و تقریبا تمامی این کشور افریقایی درگیر جنگی داخلی شده بود اما شبکه پدافند هوایی این کشور به نظر اوضاع ارام ومناسبی را میگذراند. این بخش از ارتش لیبی که برامده از دهه 80 میلادی و مناسبات گسترده لیبی با شوروی بود تنها چند ماه قبل از شروع نا ارامی های داخلی به روزرسانی و ارتقا گسترده ای توسط روسیه به خود دیده بود و شاید کسی تصور نمیکرد این شبکه به ظاهر توانمند در طی چند ساعت و در حمله موشک های کروز Tomahawk و Storm Shadow و بمب های هوشمند JDAM به مردابی راکد تبدیل شود. پدافند هوایی لیبی یک از معدود پدافندهای باقی مانده در سطح جهان بود که به صورت گسترده از تجهیزات ساخت شوروی استفاده میکرد هنگامیکه حمله هوایی در روز 19 مارس اغاز شد شروع ان با شلیک 112 فروند موشک Tomahawk از کشتی های جنگی امریکا و زیر دریایی ها نیروی سلطنتی بریتانیا به سمت سایت های سامانه های ثابت پدافند هوایی چون سام-2 و سام-3 و سام-5 بود همچنین رادارهای هشدار اولیه و مراکز کنترل هوایی نیز از اهداف اولیه حمله بودند در کنار این حمله تعدادی از جنگنده های تورنادو نیروی هوایی سلطنتی با تجهیز به موشک کروز Storm Shadow به تعدای از مراکز فرماندهی پدافند لیبی نیز یورش بردند.این حملات با چنان موفقیتی همراه بود که در جلسه ای که ساعاتی پس از حمله برگزار شد وزارت دفاع امریکا از نابودی کامل رادارهای پدافند هوایی لیبی خبر داد.همانطور که پیش از این گفته شد شبکه پدافند هوایی لیبی در دهه 80 توسعه پیدا کرده بود با این حال همزمان به دلیل بی کفایتی نیروهای لیبی در نگه داری و اموزش و بکارگیری تجهیزات ساخت شوروی و روسیه بارها گزارشات مختلفی از منابع روسی در عدم رعایت نکات الزامی سازندگان تجهیزات توسط نیروی لیبیایی منتشر میشد. پدافند هوایی لیبی را باید متشکل از سامانه های سام غیرمتحرک وثابت و شمار زیادی از رادارهای هشدار اولیه ساخت شوروی در نظر گرفت البته در تعداد کمی رادار ساخت ایتالیا نیز در بین این تجهیزات یافت میشد .این رادار ها عمدتا شامل رادارهای ساخت شوروی پی-12 و پی-18 بودند .رادار وی اچ اف پی-18 با برد 250 کیلومتر برای پشتیبانی از سامانه های سام-2 و سام-3 تهیه شده بود. و رادار وی اچ اف پی-14 نیز با برد 400 کیلومتر برای پشتیبانی از سامانه برد بلند اس-200 وی ای یا سام-5 خریداری شده بود.این رادارهای هشدار اولیه با رادارهای کنترل زمین پایه عمدتا در باند S ترکیب میشدند از این رادارها میتوان به رادارهای پی-35 و پی-37 اشاره کرد.البته رادار باند L پی-80 نیز از دیگر موجودی های ارتش لیبی بود.همچنین گزارشاتی از وجود رادار 5N69 که از اولین رادارهای سه بعدی وی اچ اف ساخت شوروی بود برای پشتیبانی بهتر از سامانه های اس-200 خبر میدادند. جالب ترین دارایی پدافند لیبی را باید پنج رادار باند ایکس LPD-20 ساخت ایتالیا دانست که وجود این رادارها به واسطه عکس های ماهواره ای در اواخر دهه 80 میلادی کشف شد.بیشتر این رادار ها در سایت های اطراف شهرهای بنغازی و طرابلس و همچنین دو سایت در خلیج سیدرا و در چهار سایت در مرکز لیبی مستقر شده بودند. سامانه اس-200 وی ای را باید با ارزش ترین سامانه پدافند هوایی لیبی دانست که به صورت تخصصی برای نابودی بمب افکن های استراتژیک و سوخت رسان ها .... در برد 160 تا 180 کیلومتری طراحی شده بود.موشک خاص ان با داشتن سیکر مونوپالس با مقاومت بالا در برابر جمینگ و دو مد کاری “Lock On Before Launch” و “Lock On After Launch”بر ضد اهداف در برد کم و برد بالا و همچنین سر انفجاری سنگین خود از دستاوردهای مهم شوروی به حساب می امد که میتوانست اهدافی چون EA-6B Prowler را به راحتی به زیر بکشاند.همچنین رادار 5N62 به عنوان قلب سامانه اس-200 با استفاده از تکنیک شبه پالس داپلر خود که از اخرین فناوری های توسعه یافته شوروی بود که حتی تا 10 سال بعد از توسعه ان در شوروی در امریکا توسعه نیافته بود از قابلیت خوبی در مقاومت برابر اقدامات جمینگ دشمن برخوردار بود لیبی در هر سایت خود دو رادار از این نوع رامستقر کرده بود که وظیفه پشتیبانی از 6 لانچر نیمه متحرک سامانه اس-200 را بر عهده داشتند. یک باتری در بنغازی و یکی هم در مصراته و خلیج سیدرا و شهر طرابلس مستقر شده بودند که همگی از نوع صادراتی اس-200 وی ای بودند.سامانه اس-200 به گفته بسیاری از کارشناسان سامانه ای به شدت پیچیده میباشد و اموزش های فنی و انجام کارتیمی دقیق و مهارت و تجربه عملیاتی کردن ان بخش بزرگی از افزایش شانس موفقیت این سامانه در انهدام اهداف است چیزی که نبود ان در بین پرسنل لیبیایی به دفعات گزارش شده بود و از ناموفق بودن سامانه های اس -200 لیبی در انهدام اهدافی چون E-2 Hawkeyes, و E-3 AWACS که در نزدیکی سواحل لیبی در حال پرواز بودند به خوبی دیده شد. پایان بخش-1 ادامه دارد.... منابع https://www.globalresearch.ca/libyan-surface-to-air-missiles-sam-threat-to-us-allied-forces/23842 https://defense-update.com/20110320_operation_odyssey_dawn.html https://www.flightglobal.com/news/articles/news-focus-how-odyssey-dawn-tamed-libyas-air-defences-354736/ مناطق تحت پوشش سام های لیبی...قرمز سام-2...ابی سام-3...بنفش اس-200
-
8 پسندیده شدهلاکهید مارتین بریتانیا آزمایش های بروز رسانی FV510 را برای ارتش بریتانیا انجام می دهد لاکهید مارتین بریتانیا مجموعه ای از آزمایشات برای تست بروزرسانی خودرو رزمی پیاده نظام FV510 Warrior را برای ارتش بریتانیا انجام میدهد. اگر نتایج این آزمایش ها مثبت باشد، تولید کننده مذاکراتی را با وزارت و تجهیزات دفاع انجام خواهد داد. تست های مورد اشاره تا ژوئیه 2020 بر روی FV510 Warrior که از اواخر دهه 1980 در خدمت ارتش بریتانیا بوده است انجام خواهد شد که یکی از اجزای اصلی برنامه پیاده نظام زرهی 2026 ارتش بریتانیا است. خودرو زرهی Warrior دیگر در میدان نبرد فعلی نمی تواند موثر واقع شود. توپ 30 میلی متری L21A1 RARDEN این خودرو زرهی نرخ آتش پایینی دارد و تنها میتواند سه گلوله در یک زمان را در توپ بارگذازی کرد. در نتیجه در نمونه بروز رسانی یک برجک جدید با یک توپ 40 میلیمتری تثبیت شده با قابلیت آتش در حرکت مجهز است. همچنین در این بسته بروز رسانی بخش های مختلف دیگر مانند سیستم های نظارتی و حفاظت نیز ارتقا می یابد. سایر نسخه های FV510 Warrior مانند فرماندهی، بازیابی زرهی و ... نیز در برنامه بروز رسانی قرار خواهد داشت. ریچارد کلیدون، مدیر تولید Warrior تأیید کرد که هنوز مشخص نیست که اندازه و شکل سفارش چگونه خواهد بود. اما با توجه به محدودیت های بودجه تعداد بسته های ارتقا شاید کمتر از 265 دستگاه خواهد بود. بوجه در نظر گرفته شده برای این ارتقا در سال 2011 ،1.3 میلیارد پوند تایید شده بود. به نظر می رسد تاریخ خروج از خدمت خودرو رزمی پیاده نظام FV510 Warrior سال 2040 تنظیم شده است. پ.ن: اسپال لاینر لایه حفاظتی است که در داخل خودروهای زرهی نصب می شود تا در صورتی که پرتابه ای به داخل زره خودرو زرهی نفوذ کرد، ترکش کمتر و زاویه ی بخش شدن کمتری داشته باشد تا احتمال آسیب دیدن خدمه و سرنشین ها کاهش یابد.
-
6 پسندیده شدهاسم نفربر ناشناسی که برای اولین بار در رزمایش پیامبر اعظم (ص)-11 سال 1395 نیروی زمینی سپاه ظاهر شده بود مشخص شد. در غرفه نیروهای مسلح ایران در نمایشگاه IQDEX 2019 عراق، یک کلیپ از این نفربر زرهی منتشر شد که نشان می دهد اسم این نفربر زرهی هویزه نام دارد. تا قبل از این نفربر هویزه نام محصولی ساخت وزات دفاع بود که در ۳ مهرماه سال ۱۳۹۱ رونمایی شده بود. تصویری از کلیپ نفربر هویزه در نمایشگاه IQDEX 2019 نفربر زرهی هویزه رزمایش پیامبر اعظم (ص)-11 نفربر زرهی هویزه که در سال ۱۳۹۱ رونمایی شده است
-
5 پسندیده شدهانگار عید آمد و نوروز هم رسید در حفظ جسم این همه فکر محال چیست؟ غیر از شکست، عاقبت این سفال چیست؟ عمر دوباره مهر ز صبح از زوال یافت لرزیدن تو این همه بهر زوال چیست؟ آیینه بی مثال نماند چو باصفاست ای جان، پی خرابی جسم این ملال چیست؟ در زیر آسمان چه بود جز مثال چند؟ در پرده های خواب بغیر از خیال چیست؟ انگار عید آمد و نوروز هم رسید جز طی عمر در گره ماه و سال چیست؟ عزم درست، کار پر و بال می کند ای مرغ پر شکسته تمنای بال چیست؟ پی نوشت - شعر برای مخاطب آورده شده است و توضیح تصاویر نمی باشد .
-
5 پسندیده شدهنکات جالبی تو تصاویر بود نحوه نشستن پهباد آرکیو نکته جدیدی بود اتاق کنترل رو نشون داد نحوه بستن چرخ ها در پهباد شاهد و بیشتر از همه اثر گذاری و دقت بمب ها
-
4 پسندیده شده
-
4 پسندیده شدهMcDonnell Douglas F/A-18 Hornet نمای خاص از محفظه چرخهای اصلی بصورت جمع شده و با دریچه باز
-
3 پسندیده شده
-
3 پسندیده شدهبسم الله الرحمن الرحیم قسمت ششم مقدمه : با عرض سلام و ادب و احترام خدمت دوستان امروز هم با معرفی یکی از افسران بلند پایه نیرو های مسلح آمریکا به تاپیک را ادامه می دهیم ارتشبد تاد دنیل والترز بیوگرافی: ارتشبد تاد دنیل والترز متولد سال 1960 یکی از با تجربه ترین و بلند پایه افسران نیروی هوایی آمریکا است وی در حال حاضر فرمانده نیروی هوایی آمریکا در اروپا و فرمانده نیروی هوایی آمریکا در آفریقا و فرمانده فرماندهی هوایی ناتو است . او در اسفند ماه سال 1397 به عنوان فرمانده بعدی فرماندهی اروپایی نیرو های مسلح آمریکا و فرمانده عالی نیروهای متحد ( ناتو ) انتخاب شد ... والترز پس از فارغ التحصیلی در سال 1982 از دانشکده نیرو هوایی آمریکا به نیروی هوایی آمریکا پیوست . والترز به عنوان پسر سرتیپ نیرو هوایی آمریکا پس از وارد شدن به نیرو هوایی آمریکا تجربه فرماندهی یگان های مختلفی را در نیرو هوایی آمریکا دارد که می توان به " فرماندهی اسکادران 19 ام شکاری - گروه یکم عملیاتی - تیپ 485 ام اعزامی - تیپ 47 ام آموزشی - تیپ 325 ام شکاری - گروه رزمی افغانستان - نیروی هوایی 12 ام - معاون عملیاتی رئیس ستاد نیروی هوایی - فرمانده دپارتمان عملیاتی ستاد مشترک نیروهای مسلح و.... اشاره کرد . قابل ذکر است که والترز یک خلبان با تجربه محسوب می شود با 4990 ساعت پرواز با هواپیما های F-15/C - F-22 - T-38 -OV-10 و A-10 . مسئولیت : ایشون به عنوان فرمانده فرماندهی هوایی ناتو مسئولیت هماهنگی و فرماندهی یگان های هوایی ناتو و به عنوان فرمانده نیرو هوایی آمریکا در آفریقا و اروپا فرمانده یگان های این نیرو در این دو قاره است . تصاویر : با تشکر پ.ن : 1. امیدوارم لذت برده باشید 2. ادامه دارد ................ مثبت فراموش نشود 3. با تشکر از جناب LegendaryAegis و سایر دوستان به خاطر ابراز حمایت و همکاری و ارائه نقد و نظراتشون 4. ایشون همانطور که گفته شد نامزد پست فرماندهی عالی نیرو های متحد ( ناتو ) است و فرماندهی اروپایی نیرو های مسلح آمریکا البته هنوز قطعی نشده و منتظر مهر تایید سنا است . صرفا برای میلیتاری مترجم : amirhosaingh
-
2 پسندیده شدهمنابع محلی بار دیگر از خاموشی در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا خبر دادند. شاهدان عینی از قطعی برق در کاراکاس خبر دادند. گفته میشود تنها ساکنان بخشهای شرقی کاراکاس با قطعی برق مواجه شدند. هنوز دلیل خاموشی مجدد در ونزوئلا مشخص نشده است. پیش از این در هفتم مارس خاموشی سراسری ونزوئلا را فرا گرفته بود. * (خبر چند ساعت پیش هست، ممکنه تا الان قطعی برطرف شده باشه)
-
2 پسندیده شدهیک ویدئوی 15 دقیقه ای که به صورت خلاصه جنگ فالکلند رو شرح می ده ... https://www.youtube.com/watch?v=3e8Ms0pbPcw
-
1 پسندیده شدهبر روی جنگنده های فرانسوی مثل میراژ اف 1 مجهز به موشک های هوا به هوایی نظیر 530-R سوپر ماترا بود.
-
1 پسندیده شدهمنپادها و نقش انها در جنگ کوزوو صربها در کنار سامانه های میان برد خود واحدهای کوچک اما در شمار بالایی از نظر تعداد مجهز به سامانه های منپاد چون سام-7 تدارک دیده بودند البته حضور منپاد های جدیدتر چون سام-16 و سام-18 درتعداد کم در میان این بخش از نیروها گزارش شده بود.جالب است بدانید یوگسلاوی سامانه Strela-2M را در این کشور تحت نام Strela-2M2J Sava تولید کرد که به همین دلیل از سامانه های پرکاربرد نیز بود.قزاقستان هم با فروش 75 منپاد سام-16 کل دارایی سامانه های دوش پرتاب یوگسلاوی را به عدد 850 رسانده بود. ناتو تهدیدات ناشی از موشک های هدایت حرارتی را با توجه به تجربه عملیات طوفان صحرا در زمره تهدیدات بزرگ تلقی کرده بود اعتقاد کلی بر این بود سامانه های مبتنی بر هدایت راداری را میتوان با اقدامات معمول وسنتی سرکوب پدافند هوایی SEAD و همچنین اقدامات الکترونیک ECM از میان برداشت .اما برخلاف سامانه های راداری سام های مبتنی برهدایت پسیو حراراتی با توجه به کوچک بودن وقابلیت تحرک بالا توانایی ایجاد تهدیدات بالایی را دارند البته در این میان سام-7 و سام-9 به دلیل داشتن سیکرهای نسبتا قدیمی در مقابل اقدامات فریبی چون پرتاب فلرها مقاومت زیادی از خود نشان نمیدادند اما در این بین سام-16 و سام -18 وهمجنین سام های 13 به دلیل داشتن سیکرهای جدید و قدرتمند تهدید عمده شمرده شدند و برنامه ریزان هوایی را مجبور به صدور دستور العمل پرواز بالای ارتفاع 10000ft کردند و در کنار ان پرواز باگردهای تهاجمی اپاچی در فاصله نسبتا دور از خطوط صربها و بی میلی فرماندهان امریکایی به حضور گسترده این بالگرد نشان از تهدیدات بالا ناشی از منپادهای جدید بود. محدودیت های ناشی از ارتفاع پروازی نتایج مثبت خود را به خوبی نشان داد اگرچه گزارشات مربوط به اسیب ناشی از منپادها در مقایسه با میزان پرواز هواپیماهای طرف مقابل محدود بود. اما نکته بسیار مهم این بود استفاده از این سلاح باعث ایجاد محدودیت بسیار شدید و کاهش فعالیت های هوایی نیز شده بود با توجه به شرایط اب و هوایی ناتو بسیاری از عملیات های برنامه ریزی شده را به دلیل حضور ابرها در ارتفاع زیر ارتفاع مجاز پروازی لغو کرد همین امر و همچنین توانایی منحصر بفرد امریکا در میان نیروی هوایی سایر کشورها در استفاده از بمب های JDAM که قابل استفاده در هر شرایط اب وهوایی و با دقت بالا و تفکیک اهداف نظامی و غیر نظامی از تلفات ناخواسته نیز جلوگیری میکرد به طور کلی میزان عملیات هوایی را محدود ساخته بود. البته ذکر این نکته نیز جالب است با وجود مجهز بودن پرنده های ناتو به تجهیزات الکترواپتیک شناسایی هدف اما انجام ماموریت در ارتفاع متوسط از میزان دقت انها در تشیص و تفکیک اهدف نظامی وغیر نظامی به میزان قابل توجهی کاسته بود. درس هایی که باید اموخت سام-13 اگرچه از نظر تعداد حضور کمی در این جنگ داشت اما به دلیل سیکر قدرتمند خود و ناتوانی نسبی در انحرافش نشان داد توسعه سامانه های مبتنی بر هدایت IR قابلیت خوبی در ناامن سازی اسمان برای دشمن دارد. و به طور کلی استفاده از منپادهای مدرن باعث کاهش اثر بخشی حملات هوایی دشمن بر علیه واحدهای زمینی میشودچیزی که به نظر ناظران کره شمالی از این جنگ اموختند و به صورت گسترده نیز اجرا کرده اند. ناتو و امریکا نیز عملا اموختند که باید به تهدیدات ناشی از سامانه های هدایت IR به صورت جدی تری نگاه کرد واقدامات مقابله با انها IRCM نیز با سرعت بالاتری توسعه یابد. همچنین اگرچه تسلیحات هدایت ماهواره های و یا JDAM . JSOW به صورت گسترده ای توسعه یافته اند اما مشکل تفکیک اهداف متحرک از یکدیگر تا حدود زیادی باقی است تا زمانیکه استفاده گسترده از سنسورهای تصویربرداری حرارتی از اهداف توسط نیروهای هوایی این کشورها انجام نشود. نسخه ساخت یوگسلاوی از سام-13 با نام S-10MJ Sava که برروی یک شاسی بومی دوزیست توسعه پیدا کرده بود
-
1 پسندیده شدهچه برتری اسرام بر میکا داره که هند دنبال اسرام هست؟؟ سوخو30 جز مانورهای نمایشگاهی برتری خاصی به اف 16 نداره به راحتی با غلاف های مختلف و همچنین مهمات مختلفی که برای اف 16 وجود داره می تونه ضعف هاشو در برابر سوخو 30 پوشش داد البته کشورهایی مثل هند یا مالزی که میتونن به تکنولوژی های غربی دسترسی داشته باشند و از مهمات یا غلاف های غربی روی سوخو 30 استفاده کنند سوخو 30 یک برگ برنده واقعی هست
-
1 پسندیده شدهسلام علیکم متن بخوبی مساله را تبیین کرده : "در این میان ، فالکروم های هندی ، در مقایسه با سوخو-30 و رافال ، مزیت به مراتب بهتری را در اختیار دارند ، چرا که موشکهای هوا به هوای با برد بیشتر ، حسگرهای قوی تر ، سامانه های IRST پیشرفته تر ، سرعت پیمایش افزون تر و ارتفاع پروازی بالاتری را همراه خود می بینند ، در حالی که سوخو-30های هندی نیز با اتمام فرآیند عملیاتی شدن و استقرار کامل رزمی بدلیل در اختیار داشتن جنگ افزارهای قدرتمند تر ، حسگرهای مدرن تر و قابلیت ابرمانور پذیری (super maneuverability) یک ترکیب مرگبار را بوجود می آورند" در اینجا ، ترکیب مرگبار به معنای قرار گرفتن "میگهای -29 و سوخو-30" های هندی برای ایجاد برتری هوایی در برابر نیروی هوایی پاکستان ( شامل jf-17 و اف-16) هست . ضمن اینکه در این پست برنامه ریزی نیروی هوایی هند برای تجهیز جتهای برتری هوایی su-30MKI به موشکهای هوا به هوای ASRAAM ، برنامه گسترده این نیرو برای مسلح سازی فلانکرهای موجود توضیح داده شده . ========= برای روشن شدن مطلب ( آبی : اف-16 / قرمز :سوخو-30) برد رزمی سرعت ارتفاع پروازی وزن خالی حداکثر وزن (سوخت / مهمات )
-
1 پسندیده شدهدرود به دوست گرامی چیزی که هزینه ساخت ناوشکن های پنهان کار مانند زوموالت را بسیار بالا برد پاس کردن استانداردها بود. در واقع شرکت بوئینگ هم در 737 مکس خود به دلیل اینکه زیر سامانه های جدیدی را از قطعه سازان دریافت نکرد و زیر سامانه های قدیمی هم با قطعات بازیافتی از زباله های الکترونیک در چین مونتاژ شدند (قبلا در این سایت به این مقوله پرداخته شده است) این آبرو ریزی جدید برایش بوجود آمد. این آبرو ریزی هم نتیجه دوری از طراحی دوباره با تراشه های روز و پاس کردن مجدد استانداردها بود. کاربرد آزمایشگاه های سازگاری الکترومغناطیس در اصل برای پاس کردن استاندارد های اجباری که زیر سامانه ها و کل سیستم باید پاس بکنند هست و سطح مقطع راداری را می توان با استفاده از نرم افزارهایی مثل CST بدست آورد و چندان نیازی به اتاق آنتن نیست. هر چند بقیه آزمونها هم در CST ممکن است اما شما برای اینکه یک قطعه را به خودرو ساز تحویل بدهی یا اینکه یک زیر سامانه را در هواپیما نصب بکنی و خیالت راحت باشد که روی دیگر تجهیزات اثر مخرب ندارد باید گواهی پاس کردن استاندارد آزمایشگاه مجاز را داشته باشید. گاهی اتفاق می افتد که پاس کردن یک تست conducted-Emission ساده دو سال طول می کشد. معمولا اگر سیستم خیلی بزرگ باشد نمونه های میدانی چنین آزمایشگاه هایی هم وجود دارد https://theaviationgeekclub.com/wp-content/uploads/2018/02/B-52-Trestle.jpg آزمایشگاه های EMC برای پاس کردن استانداردهای نظامی سری Mil-std-461 و تجاری مانند CISPR یا VCCI یا FCC و ... بسیار ضروری هستند و در واقع بخش بزرگی از هزینه-زمان محصولات بر می گردد به هزینه ای که این آزمایشگاه ها روی دست شما می گذارند به همین دلیل برخی سازمانها اقدام به تاسیس آزمایشگاه برای خودشان می کنند تا هزینه ها را پایین بیاورند. در استاندارد 461 کارت یا سیستم شما تستهای Conducted-Emission یعنی اینکه آیا اثر مخرب کارکرد سیستم شما روی ریل منبع تغذیه زیر سطح استاندارد هست یا خیر Radiated-Emission یعنی اینکه کارکرد سیستم شما چه میزان تشعشع نا خواسته بر روی باندهای فرکانسی مختلف ایجاد می کند و آیا این تشعش زیر حد استاندارد هست یا خیر Conducted susceptibility یعنی اینکه آیا در صورت تزریق میدان پر قدرت الکترومغناطیس روی دسته سیم سامانه شما کارکرد سامانه شما مختل می شود یا خیر Radiated susceptibility یعنی اینکه در صورت تابش موج الکترومغناطیس در قدرت و فرکانسهای مختلف روی سامانه شما کارکرد آن مختل می شود یا خیر را معمولا باید پاس بکند تا معلوم بشود که سامانه شما برای دیگر سامانه ها خطری نیست و دیگر سامانه ها هم برای شما نمی توانند خطری باشند. ناوشکن شیفیلد در نبرد بر سر جزایر مالویناس به این دلیل موشک کروز خورد و غرق شد که برای اینکه افسر فایتر کنترل آن بتواند با جنگنده های اسکورت تماس بگیرد و آنها را فرماندهی بکند مجبور بود سامانه دفاع نقطه ای خود را خاموش بکند تا از شر تداخلات آن رها بشود. اگر این اختلال را رفع کرده بودند هرگز چنین آبرو ریزی رخ نمی داد و موشک اگزوست فرانسوی معروف نمی شد. در تهران چند تا آزمایشگاه فعال داشتیم قبلا صنایع دفاع هم که سالها است که آزمایشگاه دارد. البته زیاد شدن این تیپ آزمایشگاه ها مستقیم در تسریع اتمام پروژه ها نقش دارد زیرا ما در صنعت مجبوریم در صف منتظر نوبت دهی اینها باشیم. با این آزمایشگاه پژوهشگاه فضایی هم ما هر چی تماس گرفتیم کسی پاسخ گو نبود. البته تازه افتتاح شده اند و احتمالا یک سالی طول بکشد که راه اندازی جدی بشوند.
-
1 پسندیده شدهبسم الله الرحمن الرحیم قسمت پنجم مقدمه : با عرض سلام و ادب و احترام خدمت دوستان امروز هم به معرفی یکی از افسران بلند پایه نیرو های مسلح آمریکا می پردازیم دریابد جان سی. آکوایلینیو بیوگرافی : پس از فارغ التحصیلی از آکادمی نیروی دریایی آمریکا در آناپولیس در سال 1984 و دریافت مدرک پروازی اجازه پرواز برای نیرو دریایی ایالات متحده را یافت قابل به ذکر است که او از فارغ التحصیلان مدرسه تسلیحات نیروی دریایی آمریکا یا همان تاپ گان نیز هست . وی تجربه خلبانی جنگنده هایی همچون F-14 A/B و F-18 C/E/F را دارد و در کارنامه خود فرماندهی اسکادران معروف VF-11 یا همان RED RIPPERS می بیند . وی همچنین فرماندهی تیپ دوم هوایی و گروه ضربتی ناو هواپیمابر جورج بوش را بر عهده داشته است . او تجربه فرماندهی نیرو های و عملیات های متعددی در آمریکا و خاورمیانه دارد که به : فرماندهی ناوگان پنجم ایالات متحده و فرمانده نیروی دریایی فرماندهی مرکزی ایالات متحده و آجودان ارشد معاون فرمانده عملیات دریایی نیروی دریایی آمریکا مربی پروازی ارشد هواپیما های F16/n - f5 -a-4 برای نیروی دریایی آمریکا فرمانده استراتژی و سیاست گذاری ستاد مشترک نیرو های مسلح آمریکا j5 و .... اشاره کرد . مسئولیت : وی از سال 2018 فرماندهی ناوگان اقیانوس آرام ایالات متحده آمریکا را عهده دار شده است و فرماندهی 200 کشتی و دویست هزار ملوان و تفنگدار دریایی را بر عهده دارد . پ.ن : 1. امیدوارم که لذت برده باشید مثبت فراموش نشه 2. ادامه دارد ...... 3. به احتمال زیاد بعد از اتمام معرفی افسران بلند پایه نیرو های مسلح آمریکا در همین تاپیک به سراغ معرفی افسران بلند پایه سایر کشور ها بپردازیم تصاویر : با تشکر صرفا برای میلیتاری مترجم : amirhosaingh
-
1 پسندیده شدهایران نیروی هوافضای سپاه رزمایش بزرگ پهپاد تهاجمی - الی بیت المقدس ۱ فروند پهپاد RQ۱۷۰ ایرانی" به اهداف + عکس https://tn.ai/1968786 https://www.youtube.com/watch?v=UILsf1Ywd0I
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهنماهنگ قدرت دفاعی ایران 2017 [aparat]ptO78[/aparat] http://www.aparat.com/v/ptO78
-
0 پسندیده شدههر بالگرد فقط دو موشک اصلا مناسب نبردهای امروز نیست ، بردش هم از بریمستون کمتره