برترین های انجمن
ارسال های محبوب
Showing content with the highest reputation on چهارشنبه, 25 دی 1398 در همه مناطق
-
5 پسندیده شدهیک نفربر بی ام پی وتانک تی62 جز غنیمت های بدست آمده است . تلفات مهاجمین 18 تا 20 کشته تخمین زده میشود فعلا از تلفات نسبی ارتش امار مستندی در دست نیست . بعد از پاتک ارتش تروریستها از مواضع اشغالی عقب نشینی کردند لشگرهای 4 و 25 ارتش در راه حلب
-
2 پسندیده شدهبرای اسکی رفتن یه کمی دیر اومدی برادر! بنده در پاسخ به دوستمون Dolphin عرض کردم که نقل قول ایشون از صحبت های سردار رو قبول کردم! حرفای سردار رو ما از تلوزیون شنیدیم و برداشت من اونی بود که نوشتم اما دوستمون تذکر داد که این برداشت نادرست بود. نمیخواستم این بحث رو ادامه بدم اما تو همون لینک ایرنا که برای وزارت ارشاد دولت متبوع شما هست اگر جعل خبر نشده باشه, حداقلش اینه که سانسور حقیقت انجام شده! در کجای اون لینک ایرنا به حرف حاجی زاده اشاره شده که ما درخواست پرواز ممنوع دادیم اما قبول نکردند؟ بر اساس قانون ایجاد پرواز ممنوع بر فراز حریم هوایی کشور به مصوبه هیات دولت نیاز داره! اینو نمیشه رد کرد! حتی اگر حاجی زاده برعکسش رو بگه! یعنی از پیش باید برای پرواز ممنوع مصوبه درخواست بشه! اما یک مسئله ای هست و اون اینکه اگر فرض کنیم زمان عملیات دقیقا مشخص نیست و اینکه قصد مخفی کاری وجود داره و یهو ساعت 1 یا 2 شب عملیات انجام میشه در این موقعیت که هیات دولت در دسترس نیست که مصوبه اخذ بشه! بنابراین احتمالا ماده تبصره ای وجود داشته باشه که در چنین مواردی ستادکل یا قرارگاه پدافند هوایی بتونه نوتام موقت ایجاد کنه! حالا صبر میکنیم تا با گذشت زمان اصل قضیه روشن بشه.
-
2 پسندیده شدهبعد از کشته شدن 4 نظامی ارتش ترکیه در تاریخ 19 دی ماه سال 1398 بوسیله یک خودرو بمب گذاری شده در سوریه اکنون ارتش ترکیه اقدامات جدی تری را برای شناسایی و انهدام مین ها و بمب های کناره جاده ای در سوریه انجام میدهد. در تصویر بالا بخشی از نیروهای ترکیه رامشاهده می کنید که در حال انجام عملیات پاکسازی محیط از مین و بمب ها هستند. یکی از این سربازها یک کوله به همراه دارد. این کوله در حقیقت یک اخلاگر است تا از انفجار بمب های کناره جاده ای که از راه دور فعال می شوند جلوگیری کند. سرباز دیگر یک فلزیاب در دست دارد و با کمک آن در حال جست وجوی بمب و یا مین ها است. نکته قابل تامل در مورد این تیم خنثی سازی بمب نداشتن هیچگونه لباس های مخصوص برای محافظت در برابر انفجار بمب است. به طور کلی مرسوم است فردی که در حال خنثی سازی یک شی مشکوک است از لباس و تجهیزات مخصوص استفاده کند تا در صورت اشکال در روند خنثی سازی و انفجار بمب فرد آسیب جدی نبیند. فلزیابی که نیروهای ترکیه از ان استفاده می کند توسط صنایع داخلی این کشور تولید می شود و برای عملیات پاکسازی مین و بمب به خاطر حساسیت بالا مناسب است. همچنین حمل و نقل ان بسیار راحت است و فضا ی کمی را اشغال می کند. در تصویر بالا مشاهده می کنید دو سرباز ترک در حال انجام عملیات خنثی سازی هستند. قرار گرفت یک سرباز در نزدیکی سربازی که در حال خنثی سازی بمب است بسیار خطرناک می باشد ودر صورت انفجار بمب ممکن است هردو سرباز به شدت اسیب بینند. پس بهتر است سربازی که نقشی در خنثی سازی بمب ندارد در یک فاصله ایمن از محل حنثی سازی قرار بگیرد یا از لباس های مخصوص استفاده کند. البته قرار گرفتن در فاصله ایمن فقط به نیروی انسانی ختم نمی شود بهتر است تمام تجهیزات مانند خودرو های نظامی نیز برای دور ماندن از آسیب در یک فاصله ایمن از بمب قرار بگیرند. در صورت نداشتن تجیهزات لازم برای خنثی سازی برای درامان ماندن از اثرات انفجار بمب و یا مین می توان عملیات خنثی سازی را به شکل خوابیده انجام داد.
-
2 پسندیده شدهسلام. دوست عزیزم فرضا هم درست باشد حدس شما پس چرا گزارش شلیک ثبت نشده و افسر آتشبار گزارش به مافوق نداده که دستگاه خود ب خود شلیک کرد؟ لاپوشانی میکنند؟
-
1 پسندیده شدهدر خصوص سامانه شناسایی دوست از دشمن ، چند وقت پیش تام کوپر مدعی بود مقاله تام کوپر در مورد پدافند هوایی ایران در 4 بخش
-
1 پسندیده شدهلینک مصاحبه این نظامی هست. مشکل اینجاست حضرات اون قسمت های مورد علاقه رو ترجمه کردن، اول مصاحبه رو بکل نادیده گرفتن!! https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-10-dansk-soldat-efter-iransk-angreb-jeg-foelte-mig-magtesloes
-
1 پسندیده شدهسلام درباره موضوع پرواز ممنوع کردن روزنامه آرمان ملی مطلبی قرار داده بود که قرار گرفتن بخشی از آن در اینجا به بحث دوستان کمک می کند : البته این روزنامه در ادامه بیان می کند احتمالا دولت از جزئیات و زمان عملیات خبر نداشته است تا اقدام به این کار کند . البته ساعات بعد از انجام عملیات فکر کنم مساله متفاوت باشد .
-
1 پسندیده شدهمن علاقه ای به بحث های تفرقه آمیز ندارم ولی در این مورد شما دارید واقعیت رو تغییر میدید! بنده شخصا اولین بار که سخنان سردار پخش شد(شنبه21 دی ماه ساعت 13 و 50 دقیقه شبکه خبر) اون رو شنیدم و مشخصا سردار گفتن که در زمینه عدم لغو پروازها هیچ تقصیری متوجه بخش غیرنظامی نیست چون از آنها خواسته نشده بود و کسان دیگه ای باید به اونها اعلام میکردن!(اتفاقا بنده همون موقع تعجب کرده بودم که چطور سردار این طور صریح دولت و...رو مبرا میکنه ) برادر من...اگه به این قضیه واضح و آشکار و صریح رسیدگی نشه؛ مطمئن باش ضربه اصلی رو خود سپاه خواهد خورد. کسانی هم که "با دانستن حقیقت سعی در کتمانش دارن" در بهترین حالت کارشان دوستی خالی خرسه و در بدترین حالت تلاش برای عدم شفافیت به خاطر منافع شخصی در فضای مه آلود است(بلا نسبت شما البته) اگه فیلم کامل سخنان سردار رو ببینید (همونی که حدود 14 دقیقه است) سردار مشخصا در حدود دقیقه 13 در پاسخ به سوال درباره عدم لغو پروازها میگن "هر مشکلی هست به نیروهای مسلح بر میگرده" باز هم تاکید میکنم هدف همه ما سربلندی کشور هست ولی برای سرفرازی و رشد همین نیروهای مسلح لازم هست الان مسامحه کاری کنار گذاشته بشه.
-
1 پسندیده شدهتو ایران چنین بیانیه ها یا تحقیقاتی به این صورت هست که نتیجه ی مورد نظر رو داریم بعد باید با توجه به اون سناریوی مورد نیاز رو طراحی کنیم
-
1 پسندیده شدهقطعا همچین گزارشی نمیتونه گزارش خروجی از یک مرکز پژوهشی اون هم در سطح دانشگاه تهران باشه، اگه باشه هم که باید به حال مملکت گریست که این خروجی یک مرکز پژوهشیشه. آخه این چه مقاله پژوهشیه؟ چه استدلالی؟ چه استنتاجی؟ نتیجه گیری بر چه مبنایی؟ این مقاله بیشتر به یه مطلب در سطح چند تا نوجوون میخوره تا مرکز پژوهشی؟!!!
-
1 پسندیده شدهسلام و عرض ادب به نظر بالن نظارتی ، دیده بانی ثابت هست . ( البته ثابت در زمان عملیاتی بودن ، واگرنه کل مجموعه و بالن پارچه ایی که به صورت خالی و جمع شده هست ، روی مجموعه ی خودرویی مثل کفی تریلی که برای این کار آماده و ساخته شده قرار داره و برای عملیات به راحتی قابل جابه جایی هست ) به احتمال زیاد ، این بالن با پر شدن و شکل گرفتن توسط گاز هلیوم قابلیت بالاروندگی پیدا میکنه و با کمک مجموعه ی وینچ ( مجموعه ی الکتروموتور برقی + سیم بکسل + قرقره + قلاب ) تحت کنترل کاربر ، تا ارتفاع مورد نظر ( عموما" چند صدمتری ) بالا میره ، ثابت میشه و محیط اطراف رو ( عموما اپتیکی و دید روزانه ، شبانه ) از بالا پوشش میده و خطراتی احتمالی رو قبل از رسیدن به محیط تحت حفاظت آشکار میکنه تا از غافلگیری و آسیب به محیط جلوگیری کنه .
-
1 پسندیده شدهاظهار نظر های مسولین و خبرهایی که از وقایع اعلام میکنن با توجه به میزان حقیقتی که توسط غربی ها روشن میشه پیوسته تغییر میکنه..اول زدن هوایپیما کلا (به شدت) تکذیب میشد.بعدش اعتراف کردن که (سهوا) زدنش.ممکنه پس از روشن شدن مقدار دیگری از حقایق چیز دیگه ای بگن مثلا سهوا تبدیل به یک واژه دیگه بشه
-
1 پسندیده شدهموضوعی رو که شاید همگی فراموش کردیم اینه که هواپیمای اوکراینی سومین شکار خودی سامانه تور سپاه هست، در سال ۹۰ هم یک فانتوم و یک تامکت شکار این سامانه شده بودن ولی ظاهرا اقدامی برای جلوگیری از تکرار این اشتباه نشد و خوب چون سوانح قبلی نظامی بودن حساسیت زیادی در جامعه بر نیانگیخت و البته علت حادثه هم رسما اعلام نشد. به نظرتون ضرورت نداره نیروی پدافند در یک نیرو تجمیع بشه؟ هر چند فرماندهی واحد قرارگاه خاتم الانبیا ایجاد شده ولی به نظر میاد ، در عمل باگ های مهمی در این سیستم و فرماندهی وجود داره.
-
1 پسندیده شدهطبق بررسی هایی که انجام دادند هواپیما تا قبل از هدف قرار گرفتن در مسیر نرمال و قانونی در حال پرواز و اوج گیری بوده اما پس از هدف قرار گرفتن اقدام به چرخش به سمت فرودگاه برای نشستن می کنه که متاسفانه اندکی بعد سقوط می کنه.
-
1 پسندیده شدهبوسه میزنیم بر دستان فرماندهی که نه کوتاهی کرده است و نه مقصر حادثه هست اما مسئولیت میپذیرد و عذر میخواهد... #سردار_حاجی_زاده #فرمانده_هوافضای_سپاه همچین مسئول و سرداری کم پیدا میشه که آبروی خودش را به خاطر اشتباه دیگران حراج بکنه
-
1 پسندیده شدهیه سئوال ! کل دنیا میدونستن ما قراره بزنیم . الان clear نکردن فضای هوایی کشور ، قرار بوده کدام عملیات فریب رو بر ضد دشمن پیاده کنه ؟ تو به اونا گفتی میخوام عین الاسد رو بزنم . یارو رفته اونجا رو خالی کرده . بعد واسه زدن یه هدف خالی ، خودت 180 تا کشته دادی ؟
-
1 پسندیده شدهمنبع : فاکس نیوز اوکراین اعلام کرد شلیک موشک دستی بوده است و هدف گیری انجام شده است!!!
-
1 پسندیده شدهنخستین واکنش فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران به سقوط هواپیمای مسافربری: کاش میمردم و شاهد چنین حادثه ای نبودم. چرا اعلام نکردن زودتر چون گویا همون ساعت های اول ایشون میدونستن ؟؟؟
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهبا عرض سلام و تسلیت بابت گندکاری و فاجعه ای که یک عده بی لیاقت انجام دادن! حادثه تاسف انگیز و هولناک سقوط هواپیمای مسافری رو خدمت خانواده قربانیان و همه هموطنان تسلیت عرض می کنم. و خدا خودش به بازماندگان صبر و تحمل عنایت کند. چند روزی فکر میکردم چی بنویسم و هر بار دستم به قلم نمی رفت! اصلا میشه چیزی گفت؟ کشته شدن هموطنان و انسانهای بیگناه چیزی نیست که بتونیم بسادگی دربارش متنی بنویسیم. جدای از علت اتفاق که توسط عزیزان متخصص و کارشناسان تیم ارزیابی سانحه باید بررسی و اعلام بشه یک نکته رو فقط عرض می کنم. متاسفانه مسئولین هوانوردی و ... با صدور اجازه پرواز به هواپیماهای غیرنظامی اون هم در شرایط جنگی ، اشتباه بزرگی مرتکب شدند. اگر پروازها رو مثلا 12 ساعت کنسل میکردن این اتفاق می افتاد؟ شاید میگفتن نمیشه پروازها رو کنسل کرد! ولی می بینید که نتیجه چطور شد؟ لطفا و خواهشا جان انسان ها رو محترم بشماریم. عزیزان دیگران ، مانند عزیزان خود ما هستند چرا که همگی انسان و فراتر از آن ، از یک کشور و ملت هستیم. ****** امکان ارسال پست در این بخش رو ندارم و اجبارا ویرایش شد. ****** با از دست دادن یک انسان و هموطن نمی توان چیزی نوشت و درباره کشته شدن 176 انسان بیگناه ذهن آدمی توان بیان رو به کل از دست میده. فقط می تونم در حد خودم خدمت تمام هموطنان و خانواده قربانیان سقوط هواپیمای مسافری تسلیت عرض کنم و از خدا برای بازماندگان صبر و شکیبایی آرزو داشته باشم. ولی ختم کلام اینکه گندکاری رو با هیچ حرف و عملی نمیشه جمع کرد ، خون های زیادی به ناحق ریخته شد!!! جدا خسته نباشید!!!
-
1 پسندیده شدهچرا قرارگاه پدافند هوایی و یا هوافضای سپاه (اگر مجموعه های تور ام- یک زیر نظر آنها است) بیانیه رسمی صادر نمی کنند؟
-
1 پسندیده شدهسلام ، اگر منظورتان را درست متوجه شده باشم، عارضم خدمتتون لزوما الزامی نیست تا سامانه هدایت آتش چه راداری چه الکترواپتیکالی همانند تایپ-730 چینی حتما بر روی برجک نصب شوند ! اگر فرض کنیم سامانه پدافند نزدیک دریایی کمند بر پایه AK-630 توسعه یافته باشد، میدانیم در این سامانه برای هدایت آتش به سوی هدف بطور معمول از سایت الکترواپتیکالی و رادار کنترل آتش MR-123 استفاده میشود : البته هر چقدر تصاویر شناور جمهوری اسلامی سهند و شناور تازه تعمیر شده و ارتقا یافته جمهوری اسلامی البرز [ که به تازگی سامانه کمند جایگزین توپ 40 میلیمتری فتح شده است] را بررسی کردم خبری از این رادار کنترل آتش نبود هر چند که در ناو البرز تعدادی سایت هدفگیری الکترواپتیکالی جدید اضافه شده است : این احتمال وجود داره که سامانه کمند برای هدفگیری راداری با سامانه رادار کنترل آتش توپ فجر-27 یکپارچه سازی شده باشه هرچند مطمئن نیستم! شایدم بعدا سامانه هدایتی مورد نظر اضافه بشه! اگر به قسمت بالای پل فرماندهی ناو سهند هم در رزمایش اخیر دقت کنید نیز یک سامانه احتمالا الکترو اپتیکی/رادار کنترل آتش جدید اضافه شده است!
-
1 پسندیده شدهسامانه های دفاع نزدیک دریایی کمند و تایپ-730 در یک قاب :
-
1 پسندیده شدهسلام علیکم این ایده کشتی های هوایی (بعنوان تانکر سوخت رسان با پایایی رزمی بالا یا حامل رادار) با توجه به وسعت کشور ، ایده ای هست که باید بیشتر روی آن فکر کرد (بلحاظ نقاط قوت و ضعف و کارکرد عملیاتی ) چند سال پیش (2005) هم یک چنین چیزی رصد شد که در نوع خودش جالب بود..
-
1 پسندیده شده
