برترین های انجمن

  1. worior

    worior

    Administrators


    • امتیاز

      28

    • تعداد محتوا

      8,705


  2. seyedmohammad

    seyedmohammad

    Scientific Pal


    • امتیاز

      27

    • تعداد محتوا

      1,290


  3. crazyinventor

    • امتیاز

      11

    • تعداد محتوا

      128


  4. MR9

    MR9

    Forum Admins


    • امتیاز

      11

    • تعداد محتوا

      9,420



ارسال های محبوب

Showing content with the highest reputation on چهارشنبه, 30 آبان 1397 در همه مناطق

  1. 4 پسندیده شده
    حرکت Elephant walk یا "پیاده روی فیل ها" ، یکی از هیجان انگیز ترین و زیباترین حرکات جنگنده ها و بمب افکن ها در هنگام تاکسی روی باند فرودگاه است که از زمان جنگ جهانی دوم و زمان بمباران های سنگین 1944 که صدها بمب افکن و جنگنده را به پرواز میطلبید ، ابداع و استفاده شد . Elephant Walk بدون شک در کنار رژه ی هر ساله ی پیروزی ارتش روسیه در میدان سرخ که نمادی از رژه ی حماسه برانگیز 7 نوامبر 1941 ارتش سرخ در هنگام نبرد مسکو و یاداور پیروزی شوروی بر آلمان نازی بود ، سمبولی نوستالژیک از جنگ جهانی دوم و نبردهای هوایی عظیم آن به شمار میاید . لوفت وافه ی آلمان و نیروی هوایی آمریکا و انگلستان که بزرگترین نیروهای هوایی جنگ جهانی دوم به شمار میرفتند ، در عملیات های خود برای پرواز صدها جنگنده و بمب افکن خود از حرکت Elephant Walk به کرات استفاده میکردند . جنگنده های Me-262 آلمان نازی در حال انجام Elephant Walk جنگنده های نیروی هوایی ایالات متحده در حال آماده شدن برای Take off از ناو هواپیمابر Elephant Walk بمب افکن های ایالات متحده آمریکا اما جنگ جهانی دوم پایان این نمایش هیجان انگیز جنگنده ها نبود ، بطوریکه این تمرین هنوز هم پس از سالها ، توسط جت های نیروی هوایی آمریکا برای بزرگداشت شکست دادن لوفت وافه ی آلمان و همچنین برای تمرینات نظامی انجام میشود . حرکت Elephant Walk توسط 70 فروند جنگنده ی F-15E رسته ی هوایی 4ام نیروی هوایی آمریکا در باند پایگاه هوایی Seymour Johnson به مناسبت پیروزی این رسته در مقابل لوفت وافه - 17 آوریل 2012 علاوه بر این ، Elephant Walk یکی از حرکات مهم در تمرین حملات همه جانبه ی هوایی (Global Strike Missions) در هنگام جنگ است که توسط نیروی هوایی آمریکا ، بخصوص بمب افکن های سنگین و هواپیماهای ترابری و سوخترسان انجام میپذیرد . 12 سوخترسان KC-10 رسته ی 305ام لجستیک هوایی نیروی هوایی آمریکا در حال تمرین Elephant walk در 22 دسامبر 2011 تمرین Elephant Walk توسط 60 فروند جنگنده F-16 اسکادران 35ام و 80ام رسته هوایی 8ام نیروی هوایی آمریکا و نیروی هوایی کره جنوبی در باند فرودگاه نظامی Kunsan کره جنوبی - 2 مارس 2012 در هنگام جنگ سرد ، یکی از تاکتیک هایی که توسط فرماندهی استراتژیک هوایی آمریکا برای حفظ حداکثری توان بمباران استراتژیک در هنگام حمله ی موشکی همه جانبه توسط شوروی تصویب و تمرین آن بصورت منظم انجام میشد ، تمرین Minimum Interval Take Off است که در آن ، باید حداکثر بمب افکن استراتژیک ممکن (B-52) در حداقل زمان (حداکثر 15 دقیقه) از لحظه ی هشدار حمله ی موشکی به آسمان پرواز کند . در این تمرین ، حرکت Elephant Walk یکی از عناصر اصلی در هنگام تاکسی برای تمرین MITO است . بمب افکن های B-52 نیروی هوایی آمریکا در حال انجام Elephant Walk در جریان تمرین MITO منبع : http://www.af.mil/news/story.asp?id=123292658 http://www.amc.af.mil/news/story.asp?id=123284246 http://www.seymourjohnson.af.mil/news/story.asp?id=123298198 http://www.airspacemag.com/military-aviation/stormbird.html# http://en.wikipedia.org/wiki/Minimum_Interval_Take_Off مترجم و گردآورنده : Cheka اختصاصی میلیتاری
  2. 2 پسندیده شده
    تصاویر جدید نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه از جمله وظایف تعریف شده برای نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه حمایت و پشتیبانی از نیروهای SDF است. استفاده از سگ های آموزش دیده برای یافتن و پاک سازی اماکنی که توسط داعش بمب گذاری شده است. نظارت و گشت های منظم برای جلوگیری از حملات غافلگیر کننده تروریست های داعش تمرین نیروهای امریکایی با توپ بدون لگد کارل گوستاف- این سلاح از جمله تسلیحاتی است که در اختیار کردهای عراق و سوریه قرار دارد. نیروهای آمریکایی در حال اجرای آتش با خمپاره انداز 120 میلیمتری M120 بر علیه مواضع داعش نیروهای امریکایی در حال نصب و راه اندازی یک خمپاره 81 میلیمتری M252 استفاده سربازان امریکایی از موشک ضد زره جاولین برای هدف قرار دادن تروریست های داعش انتقال لجستیک مورد نیاز برای نیروهای امریکایی مستقر در سوریه تمرین تفنگداران نیروی دریایی امریکا برای آمادگی برای مبارزه در محیط های بسته شهری در سوریه
  3. 2 پسندیده شده
    بسم الله........... نبردهای غرب فرودگاه الحدیده در دو سه روز گذشته نیروهای انصارالله منطقه الحدیده رو تبدیل به یک میدان مین وتله انفجاری بزرگ کرده اند نیروهای ائتلاف برای هر اقدام به پیشروی مجبور هستن تلفات سنگینی رو متحمل شوند +18 کلیپ مربوطه https://www.aparat.com/v/2jSoC استانهای مرزی با عربستان / انهدام سه خودرو نظامی ائتلاف در یک جاده و یک مسیر کوتاه در یک روز خسارتهای حوثیها به نیروهای ائتلاف در استان ضالع منطقه دمت مناطق دیگر دیکوهای ضبط شده از انصارالله در حومه الحدیده یک نمونه از بمب گذاریها در حدیده و مناطق اطراف آن
  4. 1 پسندیده شده
    بسمه تعالی مشخصات تخمینی قاهر خب به کمک اندازه گیری هایی که جالب اسکای هاوک در اختیار بنده گذاشتن و تصاویر موجود، محاسباتی رو درمورد مشخصات قاهر انجام دادم. با توجه به تصویر زیر فشار تایر ارابه فرود جلوی قاهر 50 پی اس آی ذکر شده تصاویر زیر ابعاد مساحتی رو که یکی از تایرهای ارابه فرود جلو در تماس با زمین ایجاد میکنه نشون میدن مساحت این سطح 22.8 اینچ مربع بدست میاد. با ضرب این مقدار در فشار تایر، وزنی که به روی این تایر اعمال شده 1140.3 پوند و در نتیجه وزن روی ارابه فرود جلو (دارای دو تایر) 2280.6 پوند بدست میاد. در تعیین مکان ارابه فرود اصلی طبق یک قاعده بنام شاخص نوک-بالای طولی، از ارابه فرود اصلی (عقب) خطی رو عمود میکنن و 15 درجه به سمت جلو برده و نقطه موردنظر رو ثبت میکنن (شکل زیر). در چیدمان های مختلف (نحوه نصب تسلیحات، میزان سوخت، نحوه نشستن مسافران در مسافربری ها و...)، هواپیما مرکز ثقل های مختلفی رو تجربه میکنه. نقطه ی مورد نظری که در بالا در مورد شاخص نوک-بالای طولی ذکر شد، باید پشت عقبی ترین مرکز ثقل باشه. لذا با توجه به اندازه گیری زیر ما فرض میکنیم که مرکز ثقل عقبی قاهر در مکانی به فاصله ی 7.2 متر از نوک (بدون درنظر گرفتن لوله پیتوت) قرار داره (محض اطمینان 0.017 متر رو هم درنظر نگرفتیم). اگر بخوام خلاصه کنم، با در نظر گرفتن بازوهای گشتاوری ارابه های فرود (طول اونها در شکل بالا نشون داده شده)، به روی هریک از ارابه های فرود اصلی وزنی به مقدار 8065 پوند اعمال میشه که یعنی این نمونه ی آزمایشی قاهر دارای وزنی به مقدار 8065+8065+2280=18410 پوند یا 8350 کیلوگرمه. این نمونه از قاهر فقط برای تست پروازی ساخته شده و در نتیجه دهلیز داخلی رو براش درنظر نگرفتن: پس وزن این نمونه به وزن خالی، وزن سوخت، وزن خلبان و وزن tfo(سوخت و روغن غیرقابل استفاده) خلاصه میشه. اما نمونه ی رزمی قاهر با همین پیکربندی خواهد بود. به همین خاطر، وزن هایی که در ادامه بدست میاریم هم برای نمونه رزمی صدق میکنن. وزن برخاست این نمونه پروازی 8350 کیلوگرم بدست اومد. باید وزن سوخت رو بدست بیاریم شکل زیر، سطح منظری بال قاهر رو نشون میده فرض میکنیم که سوخت درونی قاهر فقط در بال ذخیره میشه و نوک افتاده ی بال ها رو هم درنظر نمیگیریم (برای جلوگیری از آتش سوزی بعد از برخورد صاعقه به هواپیما معمولا در نوک بال ها سوختی رو ذخیره نمیکنند) با استفاده از مشخصات ذکر شده در سطح منظری و معادله ی B-12 از کتاب Torenbeek , synthesis of subsonic airplane design، مشخصات زیر برای سوخت بدست میان: 3635 کیلوگرم، با حجم 181.68 فوت مکعب یا 5144.6 لیتر با کم کردن وزن سوخت، وزن خلبان و وزن tfo از وزن برخاست این نمونه، وزن خالی این نمونه و در نتیجه نمونه ی اصلی به اندازه ی 4581 کیلوگرم محاسبه میشه. به گفته ی سردار دهقان و چیزی که واضحه، قاهر یک هواپیمای کامپوزیتیه. باید وزن معادل فلزی قاهر رو بدست آورد تا بشه میزان تسلیحات داخلی و یا خارجی قاهر رو تخمین زد. اگر از ضریب 0.92 بین وزن کامپوزیتی و وزن فلزی استفاده کنیم ( این ضریب اصلا ایده آل نیست و میشد که 0.85 رو لحاظ کرد اما من میخوام که بدترین شرایط رو مدنظر قرار بدم)، وزن خالی معادل فلزی قاهر 4979 کیلوگرم بدست میاد. با مدنظر قرار دادن این وزن و با توجه به شکل 11-2 از کتاب طراحی هواپیمای جان راسکم (جلد 1): وزن برخاست با تسلیحات داخلی و بدون مخازن خارجی 22500 پوند یا 10206 کیلوگرم بدست میاد. در این حالت، تسلیحاتی رو که میشه در دهلیزهای داخلی قاهر حمل کرد، 1856 کیلوگرم وزن خواهند داشت. طبیعیه که با کم کردن از میزان سوخت میشه وزن تسلیحات رو افزایش داد. وزن برخاست با تسلیحات داخلی و خارجی (و یا مخازن خارجی) 29000 پوند یا 13154 کیلوگرم بدست میاد، به عبارت دیگه 4804 کیلوگرم تسلیحات داخلی وخارجی. از اونجایی که هنوز نوع موتور و مشخصات آیرودینامیکی قاهر در دسترس نیست لذا نمیشه با اطمینان درمورد توانایی قاهر در حمل این وزن از تسلیحات صحبت کرد. اما بصورت اسمی این قابلیت رو داره. 1856 کیلوگرم تسلیحات داخلی رو مدنظر قرار میدیم و کار رو ادامه میدیم. برای بدست آوردن تخمینی از برد، ساده ترین ماموریت رو فرض میکنیم: فرض میکنیم که قاهر با سوخت کامل در بال ها و با 1856 کیلوگرم تسلیحات داخلی و بدون مخازن سوخت خارجی از زمین بلند میشه، طی زمان 4 دقیقه با سرعت متوسط 350 kts تا ارتفاع 40000 فوتی اوج میگیره، با همین ارتفاع و با سرعت 0.9 ماخ سیر میکنه و در آخر فرود میاد. با توجه به این فرضیات: اگر قاهر از دو موتور j85-21 بدون پس سوز با مصرف سوخت ویژه ی 1 بهره مند باشه، بردی به مقدار 1935.6 ناتیکال مایل یا 3584 کیلومتر خواهد داشت. اگر قاهر از دو موتور Honeywell f124 با مصرف سوخت ویژه ی 0.78بهره مند باشه (این موتور فقط برای ایجاد شباهت با شرایط موتور توربوفن جی 90 ذکر شده)، بردی به مقدار 2481.6 ناتیکال مایل یا 4596 کیلومتر خواهد داشت. اگر قاهر از دو موتور rolls-royce turbomeca adour با مصرف سوخت ویژه ی 0.81بهره مند باشه (این موتور فقط برای ایجاد شباهت با شرایط موتور توربوفن جی 90 ذکر شده)، بردی به مقدار 2389.6 ناتیکال مایل یا 4425.5 کیلومتر خواهد داشت. یکبار دیگه میگم که مقادیر بالا برای برد فقط با فرضیات ماموریت ذکر شده (سوخت کامل در بال ها و با 1856 کیلوگرم تسلیحات داخلی و بدون...) همخوانی داره. واضحه که قاهر پس از رسیدن به نزدیکی هدف تهاجم خودش رو انجام میده و بدون تسلیحات مسیر برگشت رو طی میکنه، لذا برد بیشتری از مقادیر بالا خواهد داشت. (میشه که فرضیات رو مثل فرضیات این پاراگراف بصورت واقعی تری اعمال کرد اما محاسبات رو کمی پیچیده میکنه که از حوصله ی بنده خارج هست) پی نوشت 1: خیلی وقت بود که میخواستم این متن رو بنویسم اما همیشه متلک هایی که به قاهر زده میشد من رو پشیمون میکرد. فی المثل بعد از اینکه فشار تایر ارابه فرود جلوی قاهر منتشر شد، تصویر زیر در توییتر دست به دست شد دقیقا یادمه که بعضی ها سریعا به این نتیجه رسیدن که قاهر وزنی کمتر از تی 38 خواهد داشت! حتی از خودشون نپرسیدن که فشارهایی که در این جدول ذکر شده اصلا برای ارابه فرود جلوست یا ارابه فرود عقب؟ از این مثال ها فراوونه. حالا باز هم اختیار با خودتونه، میتونید بازهم خزعبلات امثال بابک تقوایی ها رو ملاک و منبع قرار بدید. پی نوشت 2: باز هم از جناب اسکای هاوک بخاطر اندازه گیری هایی که انجام دادند تشکر میکنم پی نوشت 3: تصاویری از محاسبات (متاسفانه با خط بسیار بد) رو میتونید در زیر مشاهده کنید پی نوشت 4: برای اطلاع از فرمول ها و نحوه ی محاسبات ، جلد 1 و 2 کتاب طراحی هواپیمای جان راسکم رو مطالعه کنید.
  5. 1 پسندیده شده
    برای اینکه بچه های بیشتری از گرسنگی نمیرن باید مقاومت کرد فراموش نکنید این ائتلاف سعودی بود که به یمن حمله کرد نه یمن به ائتلاف!
  6. 1 پسندیده شده
    بسم الله........... حملات توپخانه ایی حوثیها در الحدیده به اسارات گرفتن چند سرباز سودانی توسط انصارالله/ شکار چندین زرهپوش در ساحل غربی / ادوات از کار افتاده ائتلاف در منطقه دمت استان ضالع دو تله انفجاری بر سر راه نیروهای ائتلاف شهرک صالح و بندر الحدیده از لنز دوربین ائتلاف / فرار وزیر اطلاع رسانی یمن <انصارالله> به عربستان کلیپ های مربوطه https://www.aparat.com/v/JjTS5 https://www.aparat.com/v/Wxv0z
  7. 1 پسندیده شده
    یکی از کارا ترین طرح هاست ، پدافند میتونه با بازطراحی مین های ضد بالگرد (صیاد و J.AHM) قسمت و یا مسیر خاصی از منطقه ای رو پوشش بده ، حتی میتونه با رادارهای پست دیگر لینک بشه برای افزایش کارایی دوسویه ، میشه به عنوان یک لایه پدافندی روش فکر کرد.....
  8. 1 پسندیده شده
    ادامه... چگونگی دفع موج سوم و چهارم، ..: خصوصیات و هدف موج سوم: در دو موج اول پدافند و فرماندهی و تعدادی از مراکز با اثرگذاری تبلیغاتی بالا مورد تهاجم قرار گرفتند. سوای موفقیت، این موج حمله جهت ایجاد اطمینان از قطعیت کارایی موج چهارم است نه تکمیل امواج قبلی، این حمله است که فلج کننده خوانده میشود. و پس از آن ورود ناوگان هوایی صورت میپذیرد در حالی که چیز نگران کننده و شناسایی نشده ای روی زمین باقی نمانده. هدف این موج میتواند اصابت به سیلوهای موشکی استفاده شده(موقعیت های شناسایی شده تهاجمی ما) و ... باشد. دلیل رقم 600 موشک صرفا مباحث لجستیک، این آتش از قبل تهیه شده تا زمان لازم برای موج اصلی چهارم آماده شود. 4 راه عمده برای دفع موج سوم: - افزایش کارایی (کاهش خطا) در سیستم های قبلی - توسعه سامانه(افزایش تعداد موشک ها و بارگذاری مجدد) - اجرای عملیات تدافعی(نیروی هوایی) - ترکیبی بررسی راه های فوق 4 ساعت گذشته، تمامی سامانه ها هشیار شده اند، سامانه های پشتیبانی و تله های آفندی اجرا شده اند، سامانه های ارتباطی مهاجمین دچار اخلال وسیع شده است. نیروی هوایی میتواند با طراحی عملیات آفندی حملات بعدی را ناکام بگذارد، صدها پهپاد صاعقه بدون نیاز به اوپراتور(همانند موشک های کروز) به سمت پایگاه های دشمن روانه شده اند، ترافیک پدافندی و اخلال عملیاتی در نظم و مدیریت عملیات هوایی مهاجم ایجاد میشود، تعداد زیادی موشک بالستیک و کروز شلیک میشود و ... اینها سناریوهای تهاجمی ست و خارج از ایده پدافند. 1- افزایش کارایی: سامانه پاسخ به امواج اولیه، 20 درصد در توپخانه و 60درصد در پاسخ موشکی شانس انهدام غیر قابل اخلال داشت. موشک های حرارتی زمین پایه و توپخانه توسط موشک های کروز و گشت اخلالگر مهاجم قابل دفع نیستند. تا اینجا 1784 موشک از 4000 موشک با شانس قبلی قابل انهدام است و این مقدار 1760 موشک موج اول و دوم را پوشش داده است. یک راه اساسی، افزایش کارایی یعنی بالابردن شانس این سامانه هاست، به محاسبه ای اگر: شانس توپخانه از 20 به 30 (گلوله های هوشمند و مکانیزاسیون) شانس هر موشک پدافند از 60 به 70درصد افزایش یاید(موشک های هوشمند و مدرن تر) با بهینه سازی فوق به قابلیت انهدام اسمی 1200 موشک برای توپخانه و شلیک 3 موشک بجای 4 برای هر هدف کروز با شانس نزدیک به 0.98 معادل 1300 موشک قابل انهدام خواهیم رسید. که مجموع ظرفیت 2500 موشک قابل انهدام 260 فروند بیش از نیاز پیش بینی شده برای 800 موشک موج اول و 80درصد موج های دوم و سوم یعنی 2240 موشک و معادل 0.96 کل موشک ها در این سه موج است. 2- توسعه سامانه: توسعه سامانه به مفهوم استفاده از تعداد بیشتری سامانه و موشک است، به نحوی که با خطای قبلی سطح بیشتری از تهاجم را پوشش دهد. این کار در عمل پرهزینه است و در دراز مدت هزینه های نت بالایی میطلبد. مطابق با خطای قبلی برای 600 موشک جدید 3 تا 4 ساعت زمان لازم است تا رقمی در حدود 1400 موشک جدید بارگذاری شده برای صرفا پاسخ رهگیری موشکی این موج آماده شلیک باشند. 3- نیروی هوایی واگذاری این بخش تدافع به نیروی هوایی میتواند کارآمد باشد، جنگنده های اف 5، میگ 29، 21 و... به پرواز در می آیند تا در کنار شبکه راداری پدافند و اتکا به شناسایی هوابرد، در اطراف مناطق با اهمیت پرسه زده و این موج حمله را دفع کنند. شانس نیروی هوایی برای دفع چنین حمله ای بسادگی قابل پیش بینی نیست و بستگی به عوامل بسیاری دارد. 4- سناریوی ترکیبی: عاقلانه است که هر 3 اقدام فوق همزمان انجام شود. افزایش کارایی در کنار ذخیره بیشتر تجهیزات و لجستیک مناسب و پاسخگو در زنجیره تامین پدافند به نحوی که قادر به تحویل به موقع نیازها در زمان و مکان لازم با کمترین خطا باشد. نتیجه: با ترکیب هر سه اقدام فوق، یعنی افزایش کارایی سامانه به پوشش تهاجم تا موج سوم، توسعه ظرفیت سکوها و ذخایر موشکی به دو برابر نیاز موج سوم، یعنی آماده بودن برای بارگذاری 2800 موشک جدید و کارامد، موج چهارم تهاجم نیز به بطور اسمی در نقاط هدف قابل پاسخ خواهد بود. - همچنان بدنه اصلی پدافند، یعنی برد بلند، میانبرد و کوتاه برد متحرک پا به میدان مقابله نگذاشته اند. - شبکه پدافندی فوق صرفا برای حذف کروز از رقابت در نزدیکی هدف بوده است. - هدف از این تفکیک، قرار دادن پدافند در موقعیت برتر برای مقابله با تهاجمات ترکیبی بوده است. - جمعا به 6800 موشک از نوع منپد و R-73 نیاز است تا هر 4 موج بدون دخالت پدافند موجود حمله را دفع موثر کنند. - هوشمندسازی و بهینه سازی لجستیک توپخانه امری اجتناب ناپذیر است. - استفاده از رادار هوابرد شانس مقابله سامانه را به شکل قابل توجهی افزایش میدهد.
  9. 1 پسندیده شده
    تحلیل دوستان رو خوندم کاری با ممکن بودن این حجم از شلیک کروز ندارم که واقعا در یک زمان کوتاه دور از دسترس هست . یا کاری به این ندارم که ایران واقعا تهدید کرده کشورهای منطقه رو که اگه از خاک آنها به ایران حمله بشه ایران به خاکشون حمله میکنه اصلا کاری هم به این ندارم که ایران تمام ناوهای دشمن و هواگردهاشون رو به طور آنلاین تحت نظر داره و تهدید هم کرده که اگه مطمئن باشیم فردا مورد هجوم قرار میگیریم امروز حمله میکنیم ( تمام این موارد باعث خواهد شد کشورهای منطقه در تصمیماتشون تجدید نظر کنن و اصولا تهیه لجستیک این حجم از کروز بدون شک از دید ما پنهان نخواهد بود و ... ) صرفا در مورد مورد هجوم قرار گرفتن با تعداد زیاد کروز بحث میکنم . در حال حاضر دشمن بیشتر از تاماهاک و .. استفاده میکنه که قابل جم شدن و اخلال هستند ( هر چند که در حال حاضر موشکهای غیر قابل جم و اخلال هم داره که در طی آزمایشات تحت شدید ترین اخلال قرار گرفت ولی اطلاعات رو از ماهواره و ... گرفت ) دوستان درست هست که ما زاکرس و البرز را داریم ولی بیشتر مساحت کشور ما حالت کویری داره و بدون پستی و بلندی هست و در معدود ارتفاعات هم تجهیزات مراقبتی نصب هست و ... بنابراین تو مناطقی مثل اصفهان و سمنان و یزد و کرمان و ... کار برای پدافند خیلی راحت تر هست و درصد موفقیت بسیار بالاتر قیمت موشکهای پدافندی دوربرد و متوسط بسیار بالا هست و بسیاری از تجهیزات ما توانایی درگیری همزمان با چند هدف را بصورت محدود دارند . در حال حاضر به پهباد پدافندی خوشبین نیستم در مقابل کروز ( حتی پرنده با سرنشین چون تا حالا چیزی ندیدم ) یه انتقادی هم از دوستان دارم چرا جوری صحبت میکنید که مثلا پدافند حائل یا سراج و .... که به تازگی تولید شده در تمام مناطق پدافندی حاضر هست و بدون کوچکترین مشکلی دارد کار میکند ؟ بنده نوک پیکان مقابله با کروزها رو ( چون از کروزهای کم پیدا و ... هم استفاده میشه ) سیستمهای کوتاه برد میدونم به همراه سیستمهای اپتیکی به لینک زیر دقت کنید http://s8.picofile.com/file/8342241626/Index_of_2016_12_26_07_21_15_e3453a27.webm.html لینک را با دقت مشاهده کنید تا متوجه بشید توپ بوفورس با یک مهمات جدید و یه ارتقا ساده چقدر قدرتش افزوده میشود .. به شخصه دوست دارم در مرحله اول این گونه مهمات تولید و در سامانه های اورلینک متحرک نصب شود و با سیستمهای اپتیکی موجود بهینه شود.باور بفرمایید در صورت تامین تجهیزات مورد نیاز میتوان هر منطقه ای را در رنج کوتاه بیمه کرد .. در صورت امکان ساخت مهماتی شبیه مهمات میلینیوم و استفاده از آنها در توپهای دریایی ساخت داخل و استفاده از آنها در سکوهای ثابت و یا ساخت سامانه ای شبیه سامانه و ساخت این سامانه با کالیبر بزرگتر و مهمات هوشمند ترکش شونده که با توجه بع نوع سامانه دیگه مشکل فشنگ گذاری و ... را نخواهد داشت و بسیار کاربردی خواهد بود .. در مبحث سیستم توپخانه ای این سیاست بهترین و کم هزینه ترین و کاربردی ترین خواهدبود
  10. 1 پسندیده شده
    چهار هزار و چهارصد و چهل و چهارمین ارسال در میلیتاری امروز - گیلان
  11. 1 پسندیده شده
    کمپانی Marmon-Herrington از زمان جنگ دوم جهانی در کار ساخت تانک و کامیون بوده و پس از روی به ساخت اتوبوس و دیگر خودروهای غیر نظامی آورد . یکی از اولین خودروهای زرهی تاریخ ایران به نام TH310 ALF-1 نیز ساخت این شرکت بوده است . این خودروی زرهی در اواسط دهه 30 میلادی (دقیق تر سال 1935 میلادی یا 1313 هجری شمسی) به ارتش ایران تحویل گردید . شاسی آن ТН300-4 برای مصارف غیر نظامی ساخته شده بود و در جریان آزمایش در زمین تمرین Aberdeen از پس آزمایشات برنیامد . لکن خریداران ایرانی پسندیدنش و سفارش دادن . شخصی به نام Elie Aghnides که مخترعی یونانی آمریکایی بود به سال 1945 برای این شرکت خودروی همه جا رو یی با ظاهر عجیب و فضایی طراحی کرد . خودروی Rhino به معنی کرگدن از دو جفت چرخ با اختلاف سایز بسیار زیاد بهره میبرد که به دلیل بزرگی چرخ ها و همچنین مرکز ثقل بسیار پایین میتوانست شیب 75 درجه را هم بدون واژگون شدن بپیماید . همین چرخ ها به دلیل تو خالی بودن باعث شناور شدن خودرو در آب میشد در حالی که شکل کلی خودرو مناسب آب پیمایی و دو واتر جت در پشت خودرو ، نیروی راندن لازم برای سرعت حدودا 6 کیلومتر برساعت رو ایجاد میکرد . پیش نمونه ی ساخته شده عملکرد خوبی داشت ولی ارتش ایالات متحده ، سفارش تولید نداد .
  12. 1 پسندیده شده
    انتخاب موشک تنها به دلیل اولویت تعریف شده توسط مسوولان نبود بلکه دلیل اصلی آن خرید آسان خطوط مونتاژ و نقشه های انواع و اقسام راکت‌ها و موشکها از کشور کره شمالی و بعضا” چین پس از پایان جنگ با عراق بود. همانگونه که انتقال تکنولوژی زیردریایی هم به آسانی از کره شمالی انجام پذیرفت و خطوط مونتاژ دهها فروند زیر سطحی قدیر ، اژدر، مین دریایی، ... راه اندازی شد. چنین لاکچری در بخش‌هایی مثل صنعت هواپیمایی نظامی وجود نداشت ولی بصورت باورنکردنی توسط شهید ستاری و تیم وفادارش با تکیه بر دانش و تجربه با سرعت در نیروی هوایی گسترش یافت و اگر اتفاقات تلخ تصفیه حساب‌های سیاسی اواسط دهه ۷۰ خورشیدی نبود، شاید امروز قدرت هوایی ایران در منطقه بی نظیر بود.
  13. 1 پسندیده شده
    ناشی از غفلت نیست ناشی از بی اطلاعی محض و عقب ماندگی فکریه وقتی همه تخم مرغ ها رو در یک سبد گذاشتید نهایت نتیجه ای که قرار هست بگیرید اینه که وقتی سبد افتاد دیگه یک نیمرو و املت هم نمیتونید بخورید یکی از نتایج این تفکر درخشان قرار دادن تخم مرغ ها در یک سبد این هست که دشمن شما هم روی همان یک نقطه قوت کار میکنه و به مرور نقطه قوت به ضعف تبدیل میشه و بزرگترین اشتباه اینه که تصور کنیم دشمنی فقط آمریکا است
  14. 1 پسندیده شده
    با سلام تک ایذایی ، هزینه یا فایده !!! درجریان جنگ ایران و عراق ، دو طرف درگیر بارها برای برهم زدن تمرکز ذهنیت فرماندهان حریف از محور عملیات اصلی طراحی شده ، براین سعی بودند تا با تظاهر به تک در یک محور دیگر و عمدتاً نامرتبط ، به مقصود خود نائل آیند . با این وصف ، نتایج حاصل از این تکها ، در اغلب موارد غیر قابل پیش بینی بشمار میرفت . با این وصف ، در جریان طراحی عملیات غرور آفرین والفجر-8 ، فرماندهی وقت سپاه ،به قرارگاه نجف اشرف که واحدهای تحت امر ان ، درست روبروی بصره و جزیره ام الرصاص مستقر بودند ، دستور داد تا برای منحرف نمودن ذهنیت فرماندهی دشمن از سمت اصلی عملیات در فاو ، در این منطقه (ام الرصاص- بوارین ) به استعداد رزمی 30 گردان پیاده ، اقدام به تک کند . سپهبد هشام صبح الفخری ( سمت راست ) و سپهبد سعدی طعمه الجبوری (سمت چپ ) سرلشکر بارق عبدا... اگر چه ، گفته میشود ارتش عراق ، بدلیل به اسارت درآمدن عناصر شناسایی - رزمی ، از ده روز قبل ، تقریباً هوشیار شده بودند ، اما پس از صدور فرمان حمله ، واحدهای رزمی سپاه موفق شدند تا در ابتدای امر جزیره بوارین و سپس 80 درصد جزیره ام الرصاص را به تصرف خود در آورد ، اما سرفرماندهی ارتش عراق ، بلافاصله فرمانده محور فوق الذکر ، سرلشکر ستاد ، شوکت احمد عطاء را از مسئولیت سپاه هفتم ، عزل . سپهبد سعدی طعمه الجبوری ، معاونت وقت رییس ستاد ارتش عراق را به جای وی منصوب نمود . وی نیز بلافاصله ، سپهبد هشام صبح الفخری را برای بازپسگیری جزایر به منطقه اعزام نمود . هشام الفخری نیز با استفاده از یگان ویژه این سپاه ، به فرماندهی سرلشکر بارق عبدا... ، با وارد آوردن فشار زیاد ، موفق شد ، مجدداً جزایر را بازپس گیرد ، اما بر خلاف انتظار ، محور اصلی عملیات سپاه ، شبه جزیره فاو بود که پس از 75 روز پاتکهای پی درپی زرهی ارتش عراق ، به تصرف واحدهای ایرانی در آمد . نکته جالب در اینجاست که سرلشکر بارق عبدا... ، در دادگاهی که پس از قیام مردم جنوب عراق ، درسال 1991 ، تشکیل گردید و ریاست ان نیز بر عهده صدام بود ، به اعدام محکوم گردید . صرفاً برای میلیتاری / MR9
  15. 1 پسندیده شده
    صدر با عامری هم دیداری داشت ولی به نظر ائتلافش با حکیم و عبادی و شاید علاوی باشه نهایتا. در مورد عراق هم تمام این بحث ها برای هوشمندی بیشتر هست والا سخنان امروز پمپئو نشون داد که ایران قبلا در عراق کاری را کرده که در لبنان امام موسی صدر وچمران در وجهی کردند و بنابراین با اومدن یک شیخ و رفتنش چی زیادی تغییر نمیکنه اگر باهوش باشیم. البته تکمله هایی هم داره که باید در عراق انجام بدیم در بعد فرهنگی و اقتصادی مثل کاری که امام موسی صدر و چمران ( البته در محیطی متفاوت تر ) انجام دادند. حمله داعش به عراق شاید تهدیدی جدی برای ما بود حالا با هر برنامه ریزی منطقه ای یا خارجی ای که انجام شده بود ولی به لطف فرمان جهاد مرجعیت تبدیل به نقطه قوت تقویت تفکر مقاومت در عراق شد که پمپئو در سخنان امروزش اشاره مستقیم میکنه که ایران باید؟! شبه نظامیان شیعه عراق را خلع سلاح کنه و البته منظورش فقط سلاحشون نیست. شاید کمی تندی مقتدی صدر هم به همین برمیگرده.
  16. 1 پسندیده شده
  17. 1 پسندیده شده
    در مورد موشک اخیر استنادی که برخی دوستان قدیمی در جای دیگری کردند و من دیدم ( شاید بحث دیگری جای دیگه ای هم بوده که من ندیدم ) حذف بالک ها بود که در نهایت این را مرتبط با موشک قیام دونستند و تاکید دارند که موشک قیام هست. به هر حال تغییری است که شاید دانشش طوری هست که انتقالش برای اجرا بر روی موشک یمنی ها باورپذیرتر باشه تا ارسال موشک قیام با اون ابعاد. اگر فرض بر ارسال قطعات موشک و مونتاژ هم باشه به نظرم انتقال دانش تغییر روی موشک های یمنی سهل تر از انتقال دانش مونتاژ موشک هست بسته به نوع شکل قطعات در ارسال خرد. از طرفی در مورد فیلم منتشره در مورد اصابت هم ویدئویی که هست ( شاید موارد دیگه ای هم باشه ) در یک نما چیزی نزدیک به پنج موشک شلیک میشه که تقریبا پروفایل پروازی یکسانی دارند و به سمت جهتی خاص هستند ولی مشخصا در نیمه ی فیلم کات میخوره به یک زاویه ی دیگه ی دوربین که یک شلیک مجزا را تقریبا از پشت شاهد هستیم که به سمت هدف میره و با یک شیرجه از بالا چیزی را در آسمان هدف قرار میده. به هر حال میشه تحلیل های مختلفی داشت ولی فراموش نکنیم تا به حال هر چیز از برخورد شنیدیم روایت طرف عربستانی بوده که مثلا در یک مورد روزنامه ی آمریکایی روایت دیگه ای داشت ( درست یا غلط ) و در مورد نوع پدافند مستقر فعلی، نوعش، کاربرانش ( جنگ یمن تا به حال گزارشات زیادی بوده که نیروهای امریکایی مستقیم لااقل در بحث مستشاری جنگنده ها و حملات هوایی و تعیین اهداف و سوخت گیری و اطلاعات عملیات و برنامه ریزی دخالت داشتند و عجیب نیست برای دفاع از ریاض هم پدافند را هم مدیریت کنند و یا لااقل بهش کمک کنند که در اینصورت موضوع فراتر از دفاع با چند سامانه ی پاتریوت ورژن قدیمی تر هست ) و احتمالا رادارهای لینک شده باهاش و ... هست لااقل. در مورد ایران هم به قول دوستمون هر چند شاید کمی تلخ هم باشه ولی روبرو شدن با واقعیت و تست موشک ها ولو در محیطی حداقلی کمک بزرگی است در درک شرایط واقعی جنگ های احتمالی آیندمون. و نکته ی آخر خیلی نگذشته که منتقدان برجام و قطعنامه خصوصا به اون بند موشکی معروف که خود در تنظیمش دخالت داشتیم هشدارهایی می دادند. در جلسه ی دیروز حتی روس ها هم در شورای امنیت گویا از ایران خواستند که آزمایش های موشکیش را متوقف کنه بر خلاف همیشه ( الان مگه مثلا متوقف نیست؟! ) و یک اجماع کلی ضد برنامه ی موشکی ایران وجود داشت که یعنی ورود غربی ها و حتی روس ها به مرحله ی بعد یعنی عقیم کردن همین تنها داشته ی دفاعیمون اون هم در حالتی که به شدت و سختی هرگونه خرید نظامی ایران نه تهاجمی که حتی تدافعی را هم منع می کنند و اصلا دورنمایی هم براش قائل نیستند که به نظر یعنی حتی اگر برجام باقی هم بمونه هیچ امیدی به اون مدت زمان 5 ساله با تهدیدهای تحریم های یکجانبه آمریکا نخواهد بود.
  18. 1 پسندیده شده
    سلام ، مشکل اصلی رو قبلا من عرض کردم ولی توسط سایت حدف شد  مشکل اصلی سیستم تهویه مطبوع و سردخانه داخلی این زیر دریاییه که با انتخاب یک پیمانکار کلاهبردار برای طراحی و نصب این تجهیزات ، زیر دریایی در تست های دریایی به مشکل برخورد ، با وجود خلع ید پیمانکار اول و تعیین پیمانکار دوم باز هم این مشکل برطرف نشد و همچنان ادامه داشت . تجهیزات تهویه و سرمایشی بقدری بد نصب شده بود که بعنوان فقط یک نمونه برای عایق بندی جداره ها از بتن ریزی در زیر دریایی استفاده شده بود ! حالا کیفیت تجهیزات و استفاده از تجهیزات غیر حرفه ای و بدون استاندارد های نظامی در این زیر دریایی جای بحث دیگه ای داره ! بعنوان راهکار از متخصصین تجهیزات تهویه و سردخانه ی شاغل در  پروؤه های نفتی برای رفع ایراد استفاده گردید که اینکار هنوز ادامه داره ! متاسفانه رانت بازی در انتخاب پیمانکاران و ورود افراد بی صلاحیت در ساخت چنین پروژه هایی باعث این مشکل و هزینه های سربار نصب و جمع آوری چند باره تجهیزات در این زیر دریایی شده . خوشبختانه تکنولوژی و افراد متخصص در این زمینه در کشور وجود داره و چیزی نیست که گلوگاه این صنعت باشه و امیدواریم بزودی شاهد عملیاتی شدن این زیر دریایی باشیم
  19. 1 پسندیده شده
    به نام حق بحرین ؛ وزیرکشور یا وزارت امور داخلی بحرین در سال جاری میلادی (2014) به دنبال برنامه ای برای تجهیز نیروهای امنیتی این کشور به خودرو های محافظت شده (امرپ) با پیکربندی 4×4 است . امرپ های Aravis و Eagle V گزینه های مطرح بوده اند .نیروهای نظامی و امنیتی بحرین در حال حاضر به خودرو های زرهی کبرا (ساخت ترکیه) و Nimer-1 (ساخت عمان) نیز مجهز هستند. Aravis Eagle V NIMER I http://www.military....-نمر،ساخت-عمان/ خودروی کبرای بحرین (ساخت اتوکار ترکیه) http://www.military....9-کبرای-زهردار/ مصر ؛ نیرو مخصوص و نیروهای امنیتی ، پلیس ضد شورش و ... مصر به تازگی در دسته دارندگان خودروهای محافظت شده Renault Sherpa 2 و Reva V LWB (ساخت آفریقای جنوبی) وارد شده اند علاوه بر این یکصد و هشتاد دستگاه RG-32M و تعداد نامشخصی Casspir Mk3 هستند ، در ضمن این کشور سازنده نوع خاصی از نفربر در کلاس نزدیک به امرپ ها با عنوان فهد 240/280 نیز میباشد. Renault Sherpa 2 http://www.military....nault-sherpa-2/ Reva V LWB http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/aravis~1.jpg http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_aravis~1.jpg RG-32M http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/1-rg32m.jpg http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_1-rg32m.jpg http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/2-rg32m.jpg http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_2-rg32m.jpg ] فهد 240 http://www.military....دروی-زرهی-fahd/ عراق ؛ شاید بیشترین بکارگیرنده خودروهای امرپ در منطقه عراق باشد ؛ RG-31 و رقمی بالغ بر 1240 دستگاه Cougar ، همچنین 573 خودروی زرهی اوتوکار عقرب و تعداد نامشخصی Casspir Mk3 و Dzik3 (ساخت لهستان ) ، barrakuda (ساخت شرکت Doosan کره جنوبی ) و mohafiz (ساخت Heavy Industry Taxila HIT پاکستان) RG-31 COUGAR http://www.military....ین-mrap-cougar/ Casspir Mk3 Dzik3 barrakuda mohafiz اردن ؛ 100 دستگاه مکس پرو ، 149 دستگاه کوگر ، 39 دستگاه RG-33L و 50 دستگاه 149 ماتادور . COUGAR http://www.military....ین-mrap-cougar/ International MaxxPro MPV http://www.military....pv-ساخت-آمریکا/ RG-33L http://www.military....33-ساخت-آمریکا/ Matador http://www.military....-آفریقای-جنوبی/ عمان ؛ این کشور کوچک منطقه خاورمیانه ، 132 دستگاه پنهارد VBL و همچنین 22 دستگاه خودروی شبه امرپ Saxon و رقمی در حدود 100 دستگاه نفربر فهد ساخت مصر بهره میجوید . علاوه بر این از خودروی NIMER I و NIMER II ساخت خود نیز بهره مند است. NIMER I ساخت عمان ( و هم چنین صادر شده به بحرین ) http://www.military....-نمر،ساخت-عمان/ NIMER II ساخت عمان Saxon ساخت انگلیس قطر ؛ 27 دستگاه Renault Sherpa 2 و 16 دستگاه پنهارد VBL و تعداد نامشخصی Higuard Renault Sherpa 2 http://www.military....nault-sherpa-2/ PANHARD VBL Higuard (رنو فرانسه ) عربستان ؛ از تلاش برای خرید 200 دستگاه Nexter Aravis که بگذریم؛ صنایع دفاعی عربستان در همکاری با شرکت های خارجی تولید کننده : 100 دستگاه الفهد خودروی زرهی المنصور خودروی زرهی النایف خودروی زرهی الکاسر (همان خودروی زرهی معروف در جریان اشغال بحرین) امرپ تمام عیار Nyoka mk2 ساخت آفریقای جنوبی تحت عنوان Al-Masmak http://www.military....k-ساخت-عربستان/ و همچنین تعداد نا مشخصی زرهپوش های الفیصل الشبل 1 الشبل 2 الشبل 3 (در نمایشگاه IDEX ماکتش رونمایی شد ) Twaiq ترکیه ؛ سازنده و دارنده 1200 خودروی زرهی اوتوکار کبری ، 970 اوتوکار عقرب و همچنین 468 دستگاه از امرپ های BMC ساخت این کشور تحت عنوان BMC-KRIPI 350 و خودروی زرهی KAYA OTOKAR COBRA http://www.military....9-کبرای-زهردار/ OTOKAR AKREP BMC-KRIPI 350 KAYA http://www.military....ده-ای-از-ترکیه/ امارات متحده عربی ؛ 750 دستگاه Oshkosh M-ATV و 76 دستگاه RG-31 Mk5 در کنار خودروی زرهی Nimr یا النمر I , II به تعداد نا مشخص ؛ M-ATV http://www.military....ت-متحده-آمریکا/ RG-31 Mk5 MARKSMAN ASV Panthera (ساخت کمپانی اماراتی Ares Security Vehicles LLC - ASV ) نمر انواع نمر خودروی گشتی 6×6 نفربر 6×6 خودروی فرماندهی زرهی وانت دوکابین زرهی KRAZ-ASV Panthera ( محصول مشترک کمپانی اماراتی Ares Security Vehicles LLC - ASV و کمپانی اوکراینی KRAZ) کویت : ارتش و نیروهای امنیتی این کشور تعدادی خودروی Panhard VBL و Shorland S600 در اختیار دارند Panhard VBL ساخت فرانسه Shorland S600 آذربایجان ؛ تعداد نا مشخصی - SHERPA 2 RENAULT ،350 OTOKAR COBRA - 200 AKREP ZPT ، 110 MARAUDER , 110 MATADOR و همچنین امرپ آمریکایی COUGAR به تعداد محدود 4 دستگاه برای نیروهای حافظ صلح MATADOR http://www.military....-آفریقای-جنوبی/ MARAUDER http://www.military....amount-maraude/ AKREP ZPT COBRA http://www.military....9-کبرای-زهردار/ SHERPA 2 http://www.military....nault-sherpa-2/ COUGAR http://www.military....ین-mrap-cougar/ لازم به ذکر است که کشورهای عربی نامبرده به جز خودروهای ذکر شده هزاران دستگاه خودروی هاموی در مدل های مختلف را در اختیار دارند که شماری از این مدل ها زره پوش هستند. برخی کشورهای دیگر مثل پاکستان ، گرجستان و قزاقستان هم از انواع مختلف دیگری از امرپ ها بهره میگیرند ، اما ایران ؟!! ،... ..................... <
  20. 1 پسندیده شده
    سقوط هواپیمای نظامی روسیه با ۹۱ سرنشین در راه لاذقیه سوریه   یک هواپیمای روسی با ۹۱ سرنشین که از سوچی روسیه به سمت لارقیه سوریه در حرکت بود در ساحل شرقی دریای مدیترانه سقوط کرد. این هواپیمای نظامی از نوع توپولوف ۱۵۴ وابسته به وزارت دفاع روسیه  بود و بیست دقیقه پس از پرواز از صفحه رادارها خارج شده است.   به گزارش تابناک، بر اساس اعلام وزارت شرایط اضطراری روسیه، این هواپیما ۲۰ دقیقه پس از بلند شدن از صفحه رادارها ناپدید شده است. این هواپیما از فرودگاه «چکالوفسکی» در منطقه مسکو برای سوختگیری وارد سوچی شد بود. زمان پرواز ساعت ۵ و ۴۰ دقیقه به وقت مسکو بوده است. این هواپیما ۸۳ سرنشین و ۸ کادر پرواز داشته است. در این هواپیما خبرنگاران و کارمندان نظامی نیز حضور داشتند. هم‌چنین یک گروه موسیقی همراه آنها بوده که به نظر می‌رسد قرار بوده در مراسم سال نوی نیروهای روسیه در پایگاه حمیمیم سوریه حضور به هم رساند.   رسانه‌های روسیه گزارش دادند، برخی تکه‌های لاشه هواپیمای روسی در دریای سیاه کشف شده است. خبرگزاری روسی تاس اعلام کرده این هواپیما قدیمی بوده و در نزدیکی منطقه کراسنادار در جنوب روسیه سقوط کرده است. این خبرگزاری افزود، بقایای این هواپیما در ۱/۵ کیلومتری سواحل سوچی یافت شده است.   وزیر دفاع روسیه اعلام کرده که عملیات تحقیقات و نجات سرنشینان هواپیمای ناپدید شده را رهبری و اداره می‌کند. سخنگوی کرملین نیز اظهار داشت، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه جزئیات ناپدید شدن هواپیما را دنبال می‌کند.   بنا به گزارش اسپوتنیک، تمامی تیم نجات منطقه «کراسنادار کرای» و مناطق حومه در عملیات جستجو برای این هواپیما شرکت کرده‌اند. برخی منابع از احتمال سقوط این هواپیما به دلیل فرسوده بودن هواپیما و نقص فنی خبر داده‌اند اما هنوز این اخبار تأیید نشده است.   یک منبع از منابع امنیت محلی روسیه به خبرگزاری ریانووستی اعلام کرد که هواپیمای توپولوف 154 احتمالاً در کوههای قلمرو کراسنادار در جنوب روسیه سقوط کرده است. این منبع در ادامه افزود، این هواپیما از فرودگاه «چکالوفسکی» در منطقه مسکو برای سوختگیری وارد سوچی شد و احتمالاً در منطقه کوهستانی کراسنادار سقوط کرده است.   خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد، اطلاعات اولیه حاکی از آن است که هواپیمای مفقود شده عازم پایگاه هوایی «حمیمیم» سوریه بود و دلایل احتمالی سقوط این هواپیما ممکن است نقص فنی یا اشتباه خلبان بوده باشد. جدیدترین اخبار از این حادثه حاکی از آن است که منابع روسی اعلام کردند که محل سقوط هواپیما در دریای سیاه و نزدیک به سواحل سوچی مشخص شده است.   http://www.tabnak.ir/fa/news/651101/%D8%B3%D9%82%D9%88%D8%B7-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%DB%B9%DB%B1-%D8%B3%D8%B1%D9%86%D8%B4%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D9%84%D8%A7%D8%B0%D9%82%DB%8C%D9%87-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87
  21. 1 پسندیده شده
    سلام علیکم    در خصوص این 3 واژه باید کل یک  جزوه را در ارتباط  با پارادایم ها و کاربرد آنها در حوزه دانش نظامی  خدمت شما عرض کنم   ولی بطور خلاصه ، این 3 واژه  مورد نظر شما سه پارادایم (دریک تعریف خلاصه 3 الگو یا 3چهارچوب ) هستند که معرف 3 نسل یا 3 دیدگاه درباره جنگ محسوب می شوند که در اینجا برای تبیین نوع نگاه ستادی به ماهیت قدرت هوایی استفاده شده .    به نظرم ، واژه نخست ، برای ارتشهای موج دومی استفاده می شود ، ارتشهایی که  مصداق آنها اتکاء صرف بر قدرت آتش بوده . بعنوان مثال ارتش آمریکا تا دو سال آخر ویتنام ، یک ارتش موج دومی محسوب می شد .    واژه دوم ، احتمالاً بیانگر ارتشهایی است که دوران گذار را طی می کنند . بدین معنی که نه موج دومی هستند و نه موج سومی ، بلکه سازمان و ساختار آنها ماهیتی بینابین این دو را شامل میشود ( یک چیزی شبیه دانش آموز پشت کنکوری ، یعنی نه در مقطع دبیرستان هست و نه دانشجو محسوب می شود )    واژه سوم ، معرف ارتشهای موج سوم هست ( البته در حداقل برآورد ، چرا که برخی معتقدند که این ویژگی برای ارتشهای موج چهارم به بعد هست  ) .. ویژگی اصلی این ارتشها ، تغییر ماهیت آنها از هدف محوری به تاثیر محوری است .    ----   انشا... بقیه مطلب را فردا تقدیم می کنم . 
  22. 1 پسندیده شده
    پیاده روی فیل های شوروی، Su-7 ها روی باند
  23. 1 پسندیده شده
    رزمایش ذوالفقار 91    8 فروند هواپیمای ترابری C-130 نیروی هوایی ارتش ج.ا.ا    
  24. 1 پسندیده شده
    تصاویری شگفت انگیز از پیاده روی فیل ها            پیاده روی 6 فروند هواپیمای ترابری C-17 Globemaster و 12 فروند سوخترسان KC-10 Extender ، پایگاه McGuire-Dix ، بیست و یک نوامبر 2013     پیاده روی 24 فروند هواپیمای ترابری C-130 در پایگاه هوایی Dyess امریکا       پیاده روی جنگنده های F/A-18 نیروی هوایی سوییس         پیاده روی 22 هواپیمای نیروی هوایی آمریکا به مناسبت یادبود 11 سپتامبر 2013   پرواز تمام 22 هواپیما شامل 7 فروند هواپیمای ترابری C-17 Globemaster یازده فروند سوخترسان KC-10 Extender و چهار فروند ترابری C-5B Galaxy حدود 36 دقیقه به طول انجامید     احتمالا بدلیل آرایش خاص فیل ها در هنگام حرکت (پشت سر هم) و آهسته راه رفتنشون هست  
  25. 1 پسندیده شده
    یمن ارتش و نیروهای امنیتی یمن کاربر خودروهای محافظت شده متنوعی هستند که شماری از این خودرو ها از جمله جلال 3 ، حميضه ، قطيش 1 و قطيش 2 در داخل یمن تولید میشوند. علاوه بر این نیروهای مسلح یمن تعداد قابل توجهی از خودروی های محافظت شده الشبل 2 ( ساخت عربستان ) ، Reva III (ساخت افریقای جنوبی) و Cougar را در اختیار دارند. جلال 3 حميضه قطيش 1 قطيش 2 Reva III Cougar افغانستان این کشور که مدت ها تحت اشغال نیروهای امریکایی و متحدان آن قرار داشته شماری از تجهیزات اشغالگران را نیز به ارث برده است. از جمله خودروهای هاموی در دو مدل زره پوش شده M1151 و M1152. علاوه بر این در سال 2010 بیش از 2500 دستگاه خودروی هاموی در مدل M1152A1 مجهز به بسته زرهی B2 برای نیروهای پلیس و گارد ملی افغانستان سفارش داده شد که از تعداد سفارش داده شده در حدود 950 دستگاه تا سال 2012 تحویل شدند. تحت برنامه تجهیز نیروهای امنیتی و نظامی افغانستان ، تحویل بیش از 350 دستگاه خودروی محافظت شده به نیروهای افغان در دستور نیروهای ائتلاف کار قرار گرفت که از این تعداد در حدود 280 دستگاه از خودروی امنیتی زرهی M1117 و مابقی از دیگر خودروها هستند. به جز این ارتش ایالات متحده تعداد قابل توجهی امرپ MaxxPro را نیز جهت تجهیز نیروهای افغانی سفارش داده است. M1151 M1152A1 مجهز به بسته حفاظتی B2 M1117 MaxxPro گرجستان نیروهای نظامی گرجستان از خودروهای Didgori1/2/3 ساخت این کشور بهره میگیرند ، در کنار آن خودروی زره پوش گرگ (ساخت اسرائیل) و خودروی کبرا (ساخت اتوکار ترکیه) را نیز در اختیار دارند. علاوه بر این ها تعدادی خودروی هاموی و در حدود 10 دستگاه امرپ کوگار (جهت تامین حفاظت نیروهای گرجستانی ISAF در افغانستان) نیز تحت کاربری خود دارند. Didgori 1 Didgori 2 Didgori 3 http://www.military....3-ساخت-گرجستان/ خودروی زرهی گرگ خودروی کبرا پاکستان کشور پاکستان برنامه های متنوعی جهت تجهیز نیروهای نظامی و امنیتی خود با خودروهای محافظت شده را دنبال میکند که شامل نمونه های ساخت داخل از جمله خودروی محافظ (Mohafiz) امرپ در دست توسعه براق (Burraq) و نمونه های خارجی از جمله خودروی عقرب ساخت ترکیه و امرپ CS/VP3 ساخت چین است. mohafiz Burraq CS/VP3 قزاقستان نیروهای نظامی و امنیتی این کشور در حدود 80 دستگاه BPM-97 و 30 دستگاه عقرب (ساخت ترکیه) و در حدود 50 دستگاه هاموی در اختیار دارند. BPM-97