Mohammad74

Members
  • تعداد محتوا

    178
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

736 نشان لیاقت

درباره Mohammad74

  • رتبه حساب کاربری
    گروهبان دوم

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    ?????

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

4,263 نمایش های پروفایل
  1. الماس 1 (spike lr1). الماس 2(spike lr2). الماس 3(spike er2). بدر (spike mr). بدر: 200-2000 m. تصویر 1. تصویر2. اسپیاک mr که دست امیر روی ان قرار دارد.
  2. https://www.aparat.com/v/sYB3R اپتیک 60x مهاجر ۶. منبع توییتر.
  3. سلام علیکم. بسیار جای تقدیر دارد که همچین موضوعاتی به صورت دقیق بیان میشود. خب بنده هم دیدگاهم رو بر مبنای سریع بودن- هزینه پایین- قابلیت اعتماد بیان میکنم. نخست ـ استفاده از موشک های کوتاه برد aam در نقش sam. همانند سایدواندر یا نمونه داخلی برای اهداف با اهمیت بالا و برد بیش از ۱۰ کیلومتر و در برد پایین تر ۱۰ کیلومتر و نمونه ارزان تر استفاده از سامانه Rapier موبایل با سامانه هدایت راداری و اپتیک. مانند این نمونه ۸ فروندی لینک ۱ که به سادگی قابلیت حمل توسط انواع وانت بار ها را دارد و میتوان در ارتفاعات یا مناطق پست و نزدیک مناطق مورد نیاز نصب و به کار گیری شود. دوم ـ استفاده از سامانه های راکت انداز موبایل هست. توسعه راکت های ارزان قیمت زمین به هوا. مانند سامانه هدایت لیزری Talon که از راکت های Hydra استفاده میکند. که میتوان در تعداد بالا در وانت های مانند ارس نصب و به کارگیری شود. سوم ـ ایده ـ توسعه مینی گلایدر هوشمند هست که در صورت تشخیص مسیر هدف میتوان از یک هواپیما رها سازی شود و با گلاید کردن به سمت ان شیرجه زده و به نزدیکی هدف که رسید با فیوز مجاورتی منفجر شده. فرضیات ـ ۱ هدف باید در زاویه ۱۸۰ درجه ای گلایدر باشد ۲ـ هدف باید در ارتفاع پایین تری باشد. با این نمونه میشود تعداد زیادی مینی گلایدر را در هوا رها سازی کرد و تا مدت قابل توجهی با گلاید کردن در هوا مانده و به پرواز ادامه دهد.
  4. بِسم الله الرحمن الرحيم اين خبر تقريبا براي سه هفته پيش هست و صرفا متن ترجمه شده است. به نقل از خبرگذاري ديلي ميل تلویزیون رژيم اسرائيل اعلام کرد ایران در حال ساخت یک تاسیسات در شمال غربی سوریه برای ساخت موشک های دوربرد است و تصاویر ماهواره ای از تاسیسات در دست ساخت را نشان داد. ايران در حال كمك به كشور سوريه براي احداث كارخانه ساخت موشك مي باشد، كه ميتواند عليه رژيم اسرائيل مورد استفاده قرار گيرد. تحليلگر شبكه 2 رژيم اسرائيل أضافه كرد که تصاویر ماهواره ای نشان دهنده یک سایت ساختمانی در شرق بنیاس، در سواحل مدیترانه سوریه است که با سایت های مشابهی در داخل ایران مطابقت دارد. بنابر اظهارات اين تحليلگر شبكه ٢ رژيم اسرائيل کار ساخت و ساز اين سايت ها در سال گذشته آغاز شد و احتمالا تا پایان سال جاری پایان خواهد یافت. پس از تکمیل، این سایت برای ساخت و ذخیره سلاح استفاده می شود. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژيم اسرائیل، هفته گذشته هشدار داد که ایران در حال تقویت حضور خود در سوریه و همچنین مناطقی که قبلا گروه داعش در ان قرارداشتند می باشد، او گفت که رژيم اسراییل این تحولات را تماشا می کند و در صورت لزوم اماده واکنش به هر تهدیدی می باشد. او افزود: «سیاست ما روشن است: ما به شدت مخالف ساخت نیروی نظامی توسط ایران و وابسته های آن، به ویژه حزب الله، در سوریه هستیم و هر کاری که لازم باشد برای حفاظت از امنیت رژيم اسرائیل انجام بدهیم، انجام خواهیم داد. بن پايه: http://www.dailymail.co.uk/news/syria/index.html
  5. بسم الله الرحمن الرحيم يكي از سناريوهايي كه براي فشار بر اقليم كرستان در صورت رأي به استقلال بيان شد تحريم منابع ابي يا عدم دسترسي اقليم به منابع ابي هست. لازم ديدم يكم توضيح بدهم. اقليم كردستان در عراق در جغرافيا شمال شرق كه ميشه گفت از لحاظ اب و هوايي منطقه سردسير تَري هست تشكيل شده كه دو تا منابع ابي اصلي داره. يكي در منطقه سليمانيه درياچه اي به نام دوكان قرار داره كه بزرگ‌ ترین دریاچه منطقه كردستان عراق است و این دریاچه از رودخانه زاب كوچك نزدیکی سردشت استان آذربایجان غربي كه يك شهر كرد نشين هست تغذيه ميشه. بعدي رود زاب بزرگ هست كه از جنوب شرقي اناتولي از كوه هاي دياربكر تركيه كه شهر كرد نشين هست سرچشمه ميگيره و وارد دهوك عراق كه در كنترل اقليم هست ميشه و سپس به دجله در جنوب موصل وصل ميشه. سومين مورد هم رود دجله هست كه از شمال غربي عراق وارد موصل ميشه و سد موصل رو إيجاد ميكنه كه در حال حاظر در تصرف اقليم كرد عراق هست. در كشور سوريه هم رود فرات وارد استان رقه ميشه كه بزرگترين سد سوريه يعني سد أسد در آنجا قرار داره كه علاوه بر رقه وظيفه تأمين اب شهر حلب و ديرالزور هم داره كه سپس وارد عراق ميشه. با اين وضعيت بعيد به نظر ميرسه كه از نظر تأمين منابع ابي مشكلي داشته باشند و طبق شواهد مردم كرد عراق با قاطعيت به اين رفراندوم رأي مثبت ميدن كه البته فعلا در سطح نظر سنجي هست و به نظرم در صورت جدايي اقليم براي تامين نياز هاي خود از طريق كردستان سوريه وارد خواهد شد و در صورت حمايت رژيم منحوس اسراييل بعيد به نظر ميرسد كه ايران يا تركيه توان إعلام پرواز ممنوع را داشته باشند. بهترين كار تقويت حذب رقيب بارزاني و تلاش براي تغيير سيستم رياستي و تلاش براي جلوگيري از استقلال هست.
  6. بسم الله الرحمن الرحيم استقلال و برگزاری رفراندوم در اقلیم کُردستان دارای سابقه ي درازي در عراق است. از زمان تاسیس اتحادیه میهنی حق تعيين سرنوشت كرد ها يكي از شعار ها بوده كه با تحریک احساسات ملی شهروندان اقلیم کُردستان از طریق برگزاری رفراندوم بە هدف جبران کاهش احتمالي آرا در انتخابات اينده بوده است. با اين حال بنده اين مقوله را إز دو جهت اقتصادي و سياسي بررسي ميكنم. خب در زمينه اقتصادي اقليم با اينكه منابع نفتي و گازي زيادى دارد اما بيش از 80 درصد كالاهاي مورد نيازش را از تركيه و ايران وارد ميكند كه مبلغي در حدود 18 ميليارد دلار هست و يكي از خريداران نفت اقليم هم تركيه هست كه شريك تجاري مهمتري نسبت به ايران هست. بعد از فروش مستقل نفت توسط اقلیم کُردستان از اوایل ۲۰۱۵ دولت مركزي سهم ۱۷ درصدی بودجه اقلیم کُردستان را قطع كرد. اقليم با صادرات روزانه 1 ميليون بشكه نفت به تركيه هم با کسری شدید بودجه مواجه شده و قادر به تامین هزینه های اجرایی، حتي براي شركت هاي نفتي نيست تا جايي كه سياست ذخیره حقوق و مزایا را در پيش گرفت که بر اساس آن حکومت اقلیم تنها یک چهارم حقوق کارمندان و بازنشستگان را پرداخت ميكند. اما از نظر سياسي خب رييس جمهور فعلي عراق يك كرد هست و كرد ها 62 نماينده در پارلمان دارند با اين وضعيت وقتي احزاب كرد در اقليم خواستند سيستم رياستي بارزاني را به پارلماني تغيير و براي اقليم قانون أساسي تعيين كنند حزب ميهني ان را كودتا خواند و مانع از ورود رئيس پارلمان به اربيل شد. به گونه اي كه طرح رفراندم بدون حضور رييس پارلمان و تشريفاتي تصويب شد. با اين حال بعيد است اين رفراندم منجر به استقلال كردستان شود در درجه نخست هدف امتياز گيري هست و در درجه بعد اگر منجر به استقلال شود اقليم با تبعات متعددي رو به رو خواهد شد كه وضعيت مناسبي براي اقليم نيست. پ.ن: متاسفم كه بعضي ها بدون كوچكترين دركي از شرايط مناطق مرز و كرد نشين و مشكلات و نابساماني ها و بي مهري هاي متعدد نسبت به اين مردم مظلوم به واقع مظلوم و مرزدار كرد را ناموس فروش و بي هويت ميخوانند. مردم مظلومي كه در جنگ با بمب هاي شيميايي مورد حمله قرار گرفتند و امروز كه آمار سرطان در كنار ديگر آمار هاي بيكاري و فقر شديد بيداد ميكند انها را بي ناموس و وطن فروش ميدانند.
  7. با سلام متأسفم إز اينكه وارد اين موضوع محافل تلگرامي شدم. با اين حال بهتر بود به جاي ذكر لا الله ديدگاه بنده و گفتن حرف هاي بي ربط به موضوع به همان يك پرسش ساده جواب ميداديد. طبق أصل 23 قانون أساسي بنده حق انتقاد دارم و جايي در مورد مدرك و سطح دانش بنده متممي أورده نشده با اين حال بهتر است كساني كه در راس نشسته اند و تصميم گيرند نگران مطالعه و سطح علمشان باشند كه كار را به جايي رسانده اند كه ارتش براي تأمين هزينه هاي خود مجبور به فروش زمين هاي خود به قيمّت بسيار پايين به شهداري ها و ساير ارگان ها شده و بأنك حكمت امروز يك بانك ورشكسته است كه قادر به پرداخت همان 3 ميليون وأم هم به نيروهاي خود نيست. حال اگر شما فكر ميكنيد با اين جابه جايي وضعيت بهتر ميشود بنده كم سواد رو لطفا عفو بفرماييد. پ.ن1: فكر نميكردم برأي طرح يك پرسش ساده هم بايد مطالعه داشت و يا كاربر رنگي بود. با كمال احترام به همه ي استاتيد و مديران انجمن. پ.ن2:امروز بيش إز 60 ميليارد سيگار در كشور طبق آمار رسمي استعمال ميشه كه در بازه 1-12 دلار قيمّت بسيار پايين داره كه با قرار دادن ماليات 1 دلاري ميتوان درامد 5-6 ميليارد دلار داشت كه ميتونه صرف بازسازي ارتش و نيروهاي مسلح بشه. و بيش إز اين مقدار سالانه صرف مواد مضر خوراكي إز جمله چيپس و پفك و نوشابه هاي گاز دار و مواد ارايشي سرطان زا و مواد مخدر ميشه كه هم ميتوان درامد داشت و هم هزينه سلامت را كاهش داد.
  8. با سلام بزرگوار زينت سخن ادب آن است كه اگه نداريد حداقل انصاف داشته باشيد و بگوييد كي بنده (چون گويا حداقل حقير هم مورد لطف جناب عالي قرار گرفتم) ادعاي علامه دهر بودن كرده ام كه صدايش شمارا همچنون آفاق كَر كرده است مگر غير إز اين است كه بنده يك پرسش ساده كردم؟ كه بنده و ديگران را متهم به نفهمي ميكنيد. مطمئن باشيد بنده نيز به مانند شما قبل إز اينكه أينجا دست به كيبورد شوم حداقل ان نيم بند متني را كه در مورد ستاد كل نيروهاي مسلح در ويكي پديا نگاشته شده است رو مطالعه كرده ام. با اين حال ميشود بفرماييد چرا أمير صالحي كه نيرويي جوان تَر و تواناتر هستند در همان سمت جانشيني ستاد كل نيروهاي مسلح كه سمتي بالاتر إز فرماندهي يكي إز نيروهاي نظامي است نبايد أبقا ميماندند و تنزل سمت يافته اند! بزرگوار روي سخن بنده به جانشيني سرلشكر صالحي و يا أمير موسوي نيست، بلكه به جابه جايي اين دو بزرگوار هست كه به عقيده من دردي إز دردهاي اين نيرو رو چاره نميكنه، كما اينكه فرماندهان نيروي زميني و هوايي ارتش نيز تغيير يافتند اما آيا تغيير چشمگيري مشاهده شد؟ جواب مسلما خير هست.
  9. با سلام حقیقتا پیرو تفکر ارتشی سپاهی نیستم اما یک بزرگوار لطف کند و دلیل جابه جایی جانشین ریيس ستادی رو با فرمانده کل ارتش توضیح بدهد سپاسگزار میشوم. یعنی الان مشکل ارتش سن و یا تجربه کم سرلشکر صالحی بود که ایشان جابه جا شدند؟ البته که باید فضا را برای نیروی جوان تر و کار آزموده تر باز کرد اما آیا نمیشد جناب امیر موسوی نیز به درجه سرلشکر ارتقا درجه پیدا کنند و در همان سمت جانشینی ستاد کل ابقا باشند؟آیا با این تغیر قرار است شاهد تغیرات شگرفی در ارتش باشیم؟ متاسفانه بعضی از بزرگواران با ریاست امیر حاتمی به سمت وزارت دفاع فکر می کنند که شاهد تغیرات جدی در ارتش خواهیم بود در صورتی که ارتش در کنار تجهیزات از اموزش ضعیف و بودجه بسیار کم رنج میبرد که حتی اگر امروز بهترین تانک و هواگرد وووو ساخته بشود باز آش همان آش و کاسه همان کاسه است چرا که این نیرو با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کند که باید توجهی بیش از این به آن بشود. عزل و نصب های اخیر در در ارگان های مختلف لشگری و غیر لشکری و حتی در کابینه دولت متاسفانه القا کننده بعضی حب و بغض های سیاسی میباشد. امیدوارم حداقل بنده اشتباه فکر کنم.
  10. با سلام سوخت راکت مورد نظر UDMH/n2o4 است. دود مورد نظر نیز به علت سوختن ناقص اکسیداسیون n2o4 هست. به همین دلیل در ابتدای فرآیند احتراق دود قهوه ای مایل به قرمز به شكل گسترده ای مشاهده می شود و مایعاتی به همین رنگ از موتورخارج میشود. پ.ن. سوختن کامل تقریباً ممکن نیست و لازم به ذکر هست که سوخت مورد نظر از خلوص 98 تا 99 درصد برخوردار بوده و ناخالصی‌های موجود در این ماده معمولا شامل دی‌متیل لامین و آب است.
  11. با نام و یاد خدا در سوره بقره آیه 217 خداوند می فرماید: وَلاَ یَزَالُونَ یُقَاتِلُونَکُمْ حَتَّىَ یَرُدُّوکُمْ عَن دِینِکُمْ. و آنان پیوسته با شما مى‏جنگند تا اگر بتوانند شما را از دینتان برگردانند. در مذاکرات هسته ای هم تا کنون اوضاع به همین شکل بوده است. وحوش عبری عربی غربی ابتدا می گفتند غنی سازی در راستای بمب اتمی نباید داشته باشید. بعد از آن میگفتند هرگونه تحقیقات و توسعه را باید تعطیل کنید. حالا می گویند ما باید به تاسیسات نظامی ایران نیز نظارت داشته باشیم. در قدم بعد خواهند گفت ایران چون تهدیدی برای منطقه است باید تسلیحات نظامی خودش را کاهش دهد تا تحریم ها را برداریم. و اگر این گام را هم برداریم آنها روی دست های برتر منطقه ای ما یعنی حمایت از حزب الله و فلسطین و انصار الله و ... را بهانه خواهند کرد تا تحریم ها را تشدید کنند و یا اینکه بر ندارند. و پس از آن به بهانه رعایت حقوق بشر می گویند زندانی های سیاسی را باید آزاد کنید و برای احترام به حقوق زن ها باید قانون حجاب را بردارید تا زن ها با هر پوشش برهنه ای که دوست داشتند در خیابان راه بروند. و یقین این موارد خواسته پایانی آنها برای رفع تحریم ها نخواهد بود. آنها خواهند گفت که باید دولت مطبوع انها بر سر کار بیاید. تا اینکه تحریم ها رفع شود. و این سیر خواسته های آنها ادامه خواهد یافت. و همچنان خداوند میفرماید آنان پیوسته با شما مى‏جنگند تا اگر بتوانند شما را از دینتان برگردانند. با کمال تاسف وقوع جنگ قطعی و ناگزیر است و این موضوعی نیست که نیاز به تفسیر داشته باشد. متاسفانه زمان در حال گذار و شرایط به سرعت در حال تغییر هست، ماهیت جنگ‌های آینده نیز با جنگ 8 ساله بسیار متفاوت است، ما باید این تغییر ماهیت را در نیروها ایجاد کنیم که کار بسیار مشکلی است.
  12.     با سلام با توجه به تصاویر منتشر شده میشه تفاوت های آشکاری را در این سلاح با سلاح صیاد 2-HS.50- در قسمت های مهمی چون اجکتور بولت سری Complete Carrier به جای Simplistic Bolt Carrier اگر صحیح نوشته باشم، شعله پوش و لوله دید. به نظر این سلاح تک تیرانداز جدید شبیه M82A1 یا M107 هست.
  13. سلام به دوستان گرامی واقعا برای بنده جای سوال سوال داره که درک این موضوع این قدر سخت هست که دوستان این سوال ها رو مطرح میکنند. با توجه به شرایط ما و نیاز مبرم بهترین کاری که میشه صورت داد به منظور کاهش ضعف زرهی نیاز به افزایش استعداد تانک های موجود هست که در سطح استانداردی قرار داشته باشه و بتونه با تهدید های حاظر مقابله به مثل کنه که ساخت تانک ان هم در زمان 2 -3 سال کار تقریبا سختی هست بنابراین کاملا عقلانی هست که در ابتدا به فکر ارتقا تانک های موجود باشیم. خب با یک نگاه ساده ما تعداد معقولی تی 72 داریم پس بهتره که ابتدا این تانک های موجود را اتقا بدیم که از قضا خود روسیه هم یک بسته ارتقایی رو برای این تانک در نظر گرفته که این تانک تی 90 نام گرفته به زبان ساده تی 72 + بسته ارتقایی و دست رسی ما به این تانک حداقل فعلا مقدور نیست بنا بر هر دلیلی یا ممکنه که امکان خرید هم باشه اما در کنار اون توان داخلی برای این کار وجود داره پس نتیجتن ما مجبوریم که یک بسته ارتقایی مشابه تی 90 البته وطنی رو پیاده سازی کنیم که تی 72 رو به یک سطح استاندارد مشابه همون سطح روسی در حد توانایی ها مون برسونیم. و در کنار این ارتقا باید به فکر ساخت یک تانک جدید باشیم که ملزومات جدیدی رو میطلبه که از نظر حقیر میشه در این تانک به داشتن هوش مصنوعی هم در قسمت توپچی و هم راننده اشاره کرد و یا در قسمت یکپارچه سازی بدنه و یا مهمات جدید و سایر موارد که نمیشه در کرار پیاده کرد. و همینطور که جناب EMP گرامی فرمودند به منظور یک راهکار سریع برای افزایش تعداد تانک را های کرار میتونه خریداری شاسی تی 72 های کشورهای دیگه باشه که میتونه این بسته ارتقایی روش صورت بگیره و به سرعت وارد نیرو بشه حتی در صورت توانایی تویلد شاسی این کار میتونه صرفه زمانی و اقتصادی داشته داشته. پ ن : استفاده از نمایشگر پاناسونیک با اینکه شاید راهکار مطمینی نباشه اما میتونه در این برهه زمانی خاص صرفه اقتصادی و مهمتر زمانی داشته باشه.
  14.   با سلام   به نظر میرسد که در موشک ذوالفقار با کاهش حجم کامپیوتر پرواز و انتقال به قسمت جلوتر بخش مورد نیاز برای سوخت افزایش پیدا کرده و همچنین حجم کلاهک جنگی هم کاهش پیدا کرده. که همین امر میتونه دلیلی برای افزایش برد 200 کیلومتری موشک ذوالفقار باشه .  
  15. بسم الله الرحمن الرحیم   نمايشگاه وزارت دفاع روسيه موسوم به نمايشگاه "Army-2016" از تاریخ 6 الی 11 سپتامبر در پارک پاتریوت در فرودگاه کوبینکا که در مساحتی بیش از 200 هزار متر مربع واقع شده است برگزار خواهد شد.   در این نمایشگاه بیش از 800 مقاطعه ‌کار نظامی جدیدترین محصولات نظامی خود را در معرض دید عموم می‌گذارند. در این نمایشگاه تمامی شاخه‌های حوزه ارتش و امنیت اعم از نیروهای زمینی تا حوزه هوافضا و حتی ربات‌های رزمی و جنگاوری سایبری به نمایش درمی‌آیند.   بخش مجزایی از این نمایشگاه نیز قرار است به نمایش سلاح‌های به اصطلاح غیرسنتی که برخی از آن‌ها ما را یاد داستان‌های علمی تخیلی می‌اندازند اختصاص یابد. از جمله این سلاح‌ها تسلیحات لیزری و مایکروویو هستند.     تصاویر نمایشگاه : بخش نخست